Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    разгледах поста. Но все пак ще пробвам с почистване, пък нека е и профилактично и да знам че там проблем няма да имам. За филтърчета, специално на тези, ще попитам сменят ли се
    Първо махни възвратните клапани. В казармата имахме един капитан дето казваше: Не съм казал но повтарям..... Та и аз така. Иначе ресетване на всяко палене не върви, при мен беше на месец,два в зависимост от карането. При проблем и по хранене с бензин или запалителна система пак ще омазва адаптацията. Свещите правилните ли са? И как точно я ресетнал? На топъл или студен двигател? След това веднага ли мина на газ или я покарай на бензин? На бобините гумените лули здрави ли са? Предполагам всичко е проверено,но да питам пак. При дни с дъжд и влага има ли промяна в паленето? Околната температура също така променя ли паленето?
    Последна редакция от kiriluz1; 03.10.2022, 11:07.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    разгледах поста. Но все пак ще пробвам с почистване, пък нека е и профилактично и да знам че там проблем няма да имам. За филтърчета, специално на тези, ще попитам сменят ли се

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Това с махането на плюса го забрави,няма да се получи,става при по-стари коли. Ето нещо за инжекторите,въпреки че смятам че няма как да са запушени само сутрин при първо палене ,в последните три поста пише за филтърчета на инжекторите:
    https://www.fiatforum.com/threads/fi....454876/page-2
    Последна редакция от kiriluz1; 03.10.2022, 10:02.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    добавката на бардал два пъти я сипвах на старата си кола и честно казано абсолютно никаква разлика нямаше. И тук горе долу така, като изключим че онзи ден над 5 пъти въртях докато запали. След ресет запали добре, на следващия ден не. Пък не е вариант на всяко палене да я рестартирам
    Предложиха ми вариант да се махне постоянния плюс на бензиновия компютър и да се направи с плюс през контакт. Това уж щяло да трие адаптациите след всяко гасене на колата и евентуално би имало ефект на проблема. Също ми казаха че колите с турбо се настройват на газ с широколентова сонда ?

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Ами поизчерпаха се вариантите. Слагах добавка за почистване на инжектори, добавка към маслото за повдигачите, чистих дросел и тн. . ...
    Ако си ползваш добавка за чистене на инжектори, която се слага в резервоара - при по-стари автомобили, над 4 - 5 г. тя по-често има влошаващ ефект.
    Това е поради 'разтварянето' на всички отлагания по резервоар, бензинов филтър и навсякъде другаде по горивната система и пращането им към инжекторите.
    Вероятно е влошила нещата, или ако си имал късмет - не е дала никакъв ефект.
    Не става ясно след ресетване на адаптация при теб, дали се оправя първото палене?
    Последна редакция от PM_u_bo; 03.10.2022, 15:03.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Явно има нужда, в момента налягането е 1.05 бара
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_2022-10-02-20-58-06-133_com.miui.videoplayer.jpg Views:	0 Size:	355,3 KB ID:	2757647
    Тук само го задаваш какво е за да може да го сметне,а иначе реално измерено беше когато гледаш картата и ако не се лъжа беше 1,35 бара. Всъщност отдолу в момента е 2 бара,но това е защото си на бензин.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    На първо време бих вдигнал налягането на редуктора на 1,5бара, например. Това би довело до сваляне на времената при различни обороти и с включени консуматори.
    Явно има нужда, в момента налягането е 1.05 бара
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2022-10-02-20-58-06-133_com.miui.videoplayer.jpg
Views:	475
Size:	355,3 KB
ID:	2757647

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Този е http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/pro...83-hp-569.html И наистина пише 1.2 бара. Но пък го дават за 183 коня..
    183 коня ,ама атмосферен двигател. Високите газови времена са функция или от неправилни инжектори( неправилни калибрирани,някои имат щуцери които се пробиват спрямо кубатурата на двигателя) или ниско налягане на редуктора.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Този е http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/pro...83-hp-569.html И наистина пише 1.2 бара. Но пък го дават за 183 коня..

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Разполагам с инжектори романо фаст от първия модел, изпарител заволи зета и компютър романо risn. Забелязах че стойносттите в картите от линка са доста по ниски от моите. Доколкото разбирам се въвеждат ръчно? Ако копирам някоя от графиките няма ли да обедня сместа? Забелязах няколко неща в моите настройки които може би е хубаво да се променят:
    Да обръща на 50 градуса на водата, вместо на 30, да обръща на 800 оборота, вместо на 1600 и да се добави впръскване на бензин над 4000 оборота(ако е възможно)
    Относно настройката на турбо коли - не съм сигурен каква е сондата в бутилката и размер на тръбичката. Тръбата за захранване мисля че е медна но не съм сигурен. В линка също пишеше че рейките тип IG1 са с меки пружини и отварят клапаните при силно натоварване. Моята е RAIL GAS GPL ROMANO 67R010275 110R000113, която не знам дали е такъв тип
    Копиране на картата не става,това е друга кола и друг двигател. На първо време бих вдигнал налягането на редуктора на 1,5бара, например. Това би довело до сваляне на времената при различни обороти и с включени консуматори. След това бих пуснал една автоматична настройка. След това бих вързал бензиновото ЕКУ и гледайки коефициент ламбда бих донастроил ръчно времената,след това при каране бих погледнал как върви в различни режими и бих пипнал тук там ако се налага. Би трябвало да може да впръсква. бензин на обороти на които ти определиш. За инжекторите ме мога да ти кажа. Налягането на редуктора се вдига от винт в средата като навиваш вдига,като развиваш сваля. Принципа е бензиновото време като параметър в Алфаобд да не се променя ,когато минеш на газ.
    ​​​​​​https://www.scribd.com/doc/289021397...-4-Tjet-Engine От 24 страница надулу има графики с налягането което прави турбото виж ги.
    И от твоя изпарител намирам 3 вида като два са с 1,2 бара изходящо налягане а един е с 1,4 бара.
    Последна редакция от kiriluz1; 02.10.2022, 11:57.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Разполагам с инжектори романо фаст от първия модел, изпарител заволи зета и компютър романо risn. Забелязах че стойносттите в картите от линка са доста по ниски от моите. Доколкото разбирам се въвеждат ръчно? Ако копирам някоя от графиките няма ли да обедня сместа? Забелязах няколко неща в моите настройки които може би е хубаво да се променят:
    Да обръща на 50 градуса на водата, вместо на 30, да обръща на 800 оборота, вместо на 1600 и да се добави впръскване на бензин над 4000 оборота(ако е възможно)
    Относно настройката на турбо коли - не съм сигурен каква е сондата в бутилката и размер на тръбичката. Тръбата за захранване мисля че е медна но не съм сигурен. В линка също пишеше че рейките тип IG1 са с меки пружини и отварят клапаните при силно натоварване. Моята е RAIL GAS GPL ROMANO 67R010275 110R000113, която не знам дали е такъв тип

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    и със софтуера пробвах но общо взето имаше еднократен ефект. Иначе ето снимка на времената, надявам се да е правилен коефициента
    Click image for larger version  Name:	map brvao.jpg Views:	8 Size:	198,6 KB ID:	2757637
    Те времената са си настройка която зависи от хиляда неща,не са универсални, налягането на изпарителя ти е 1,35 бара,което мисля че е малко малко,при развъртаме на турбината към 2000-2200 оборота във всмукателния колектор налягането от турбото става по-голямо от това на газта и затова ти умира колата. Като цяло се гонят такива времена на газ които са максимално близки до бензиновите,но това зависи от вида и бързината на газовите инжектори(ограничени са като минимално и максимално време за отваряне в мс),та за картата няма универсална настройка и е най-добре да ти я настрои такъв който знае какво прави. А след това я разгледай и си я запази. За мен коефициенти от рода на 174 ( бензиновото време което е в дясно в син цвят Х 1,74) което е почти двойно на бензиновото време примерно 8 мс. Х 1,74 =13,92мс., което за мен е много. Почти двойно на бензиновото време. При мен газовите времена бяха до 1,4 Х бензиновото време което беше от 3,5мс на тихи обороти до 18 мс. при високи обороти. Но аз съм бил с атмосферен двигател 103 кончета и нещата са били различни. Другото което си спомням е че максималните времена на газовите инжектори е към 21 мс ,а при теб гледам че при 18 мс .бензиново време и 5000 оборота отиваш над 22мс. предполагам че колата умира и там? Ето малко инфо за настройка на ГИ. Прочети подчертаното с жълто за адаптацията ,и по-надолу за турбо мотори:
    https://www.bgdiagnostica.com/index....injekcion.html
    Последна редакция от kiriluz1; 01.10.2022, 21:11.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    и със софтуера пробвах но общо взето имаше еднократен ефект. Иначе ето снимка на времената, надявам се да е правилен коефициента.
    Пс - снимката е от преди 3 месеца когато нещата не бяха така драматични
    Click image for larger version  Name:	map brvao.jpg Views:	0 Size:	198,6 KB ID:	2757637
    Последна редакция от Optimst5; 01.10.2022, 20:23.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Възвратните клапани не съм ги махал защото моите снадки са къси. Те са отрязали парчета от маркуча за да ги сложат. И ще потърся стругар да ми направи.
    Вече няма прекъсване след палене или вибрации в двигателя. Смятам че са били от дросела.
    За газта ще опитам да се вредя в сервиза на романо във военна рампа, макар че е доста трудна връзката с тях
    Тази адаптация не се ли изтрива при сваляне на акумулатора защото поне настройките на борд компа се ресетват?

    И да, мирише доста на бензин след палене
    Адаптацията се ресетва само с кабел и софтуер. За бензиновото ЕКУ става дума,даже и грешките не се трият с откачване на акумулатор,такава е политиката след 2000 г. с цел статистика на производителя. Дросела,след почистването прави ли му процедурата по обучение с даване на контакт и ала,бала? При газовия компютър няма адаптация,той е последователно вързан на бензиновите инжектори,взима сигнала подаден от бенз. ЕКУ към инжекторите и като папагал повтаря,като добавя коефициент удължаване на времето ,заради разликата в агрегатните състояния на двете горива. И затова като се омаже бенз.ЕКУ и се самоадаптира,обикновенно грешката се мултиплицира от газовия компютър. Затова когато газовия компютър не е ОБД идеалната настройка е мисията невъзможна или поне твърде временна. Когато е с ОБД следи каква е сместа на газ гледайте какво се случва в бензиновото ЕКУ и корегира за да я държи в правилните граници. Това е съвсем общо обяснение . Иначе има корекции по температура,по налягане във всмукателния колектор но това не касае основно принципа на работа.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Възвратните клапани не съм ги махал защото моите снадки са къси. Те са отрязали парчета от маркуча за да ги сложат. И ще потърся стругар да ми направи.
    Вече няма прекъсване след палене или вибрации в двигателя. Смятам че са били от дросела.
    За газта ще опитам да се вредя в сервиза на романо във военна рампа, макар че е доста трудна връзката с тях
    Тази адаптация не се ли изтрива при сваляне на акумулатора защото поне настройките на борд компа се ресетват?

    И да, мирише доста на бензин след палене

    Напиши коментар:

Working...
X