Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • kiriluz1
    отговори
    Това с помпата съм го играл с предишната кола Мареа 1,6 и съм сигурен че проблема не е там. Компютъра на тези коли е самоадаптивен , което е свързано само и единствено с екологията. Принципа е следния,ако се появи отклонение с повече от 25% на някои от параметрите компютъра се адаптира да работи по новите показания. Например свещ която прекъсва води до увеличаване на горивото в другите три цилиндъра а намаляване или спиране в прекъсванията и после дори след смяната на прекъсващата свещ настройката не се връща сама. Та в общи линии от време на време се омазват нещата и поради тази причина има вариант да се ресетне компютъра. Така се връща към заводски настройки и започва да се самоадаптира отново. Ако е отстранена причината за отклонение ще изкара по-дълго време без ресетване,до поява на ново отклонение. Ако пък колата е с газов инжекцион който не е ОБД ,тогава ресетването е необходимо всяка седмица.
    Като винаги съществува вариант това което съм написал да не е основната причина,но на база личен опит натрупан в продължение на 7 години е това. Също така гледам да степенувам нещата с варианти които не искат пари и може да са причина и след това чак да сменям части.
    На диагностиката освен за грешки не е лошо да се погледнат дадени параметри например ламбда . В МЕС и в Алвфаобд показаното е директно в коефициент който трябва на загрял двигател да варира от 0,98 до1,02. При нужда от ресетване е отклонен от тези стойности.
    Последна редакция от kiriluz1; 31.10.2021, 20:32.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    К. Станикина написа: Преглед на мнението
    Направих диагности и там всичко е наред, очаквам да ми замерят налягането на бензиновата помпа.
    Лесно може а разбереш дали е от налягането на б.помпа. Просто правиш следното - даваш на контакт, изчакваш 5 секунди, изключваш от контакт, след 1 секунда пак даваш на контакт за 5 секунди и пак изключваш за 1 секунда, пак даваш на контакт за 3 секунди и без да изключваш направо въртиш със стартера.
    1. Ако запали веднага - проблема е с помпата или клапана против връщане
    2. ако пак трябват 3 пъти да въртиш преди да запали - проблема е задавяне най вероятно -- някой да снима клип какво излиза от аспуха при запалването от 3-тия път и ще помогнем пак.

    чакаме резултат или клип . Успех.

    Напиши коментар:


  • blue_coconut
    отговори
    Аз имам същия проблем, само че на 1.4 150 к.с., но за момента ще опитам да реша проблема с добавка за гориво, пък да видим... Следваща стъпка ще е диагностика, тъй като проблемът като че ли не е нито от свещи и кабели, нито от акумулатор.

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Направих диагности и там всичко е наред, очаквам да ми замерят налягането на бензиновата помпа.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Реши ли се проблема?

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Отново, благодаря!

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Като за начало я покарай така,и зареди друго по-хубаво гориво. Не бързай да правиш нищо.

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Във Фиат форум си, предполагам имаш фиат. Ако твоят фиат не пали от първия път и си Ок, радвам се за теб.

    Напиши коментар:


  • banko
    отговори
    Ти кво искаш от първия път ли да пали, тва да не е лада. Може да има ковид, направи й тест
    Последна редакция от banko; 25.10.2021, 13:18.

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Благодаря ти!
    Диагностика не е правена ,защото не ми е светвал чека. Но ще направя първо това преди да ремонтирам.
    А бензин заридих в София на Ботевградско мисля ,че на бензиностанция Еко (така мисля ,че се казваше) и съм й минала не повече от 500км. От момента ,в който я купих на светеща лампа за горивото.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Клапана за регулиране на налягането се намира в резервоара на кошницата с бензиновата помпа. Рядко проблема е там,още повече че го прави само при първото палене сутрин. Другото което ми идва наум е некачествено гориво. Изчакай известно време преди да правиш ремонти ,докато не заредиш няколко пъти гориво и смени бензиностанцията.
    Диагностика правена ли е? И ако е правена какво показва. Сега гледам че компютъра е самоадаптивен ,което означава че не е лошо да се ресетне ,като за начало.
    Последна редакция от kiriluz1; 24.10.2021, 21:36.

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Ок,благодаря ще проверя тампоните на окачване и кабелите.
    Попаднах на информация ,че има вероятност трудното палене да е от клапана за регулиране на налягането на горивото.
    Но пък незнам къде се намира. Моля, ако някой знае да ме ориентира!

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Сигурна ли си че луфта е от рейката? При мен потропваше така от тампоните на макферсона горе ,и аз бях решил че е рейка. За запалването освен свещи не е лошо да смениш и кабели и също така пробвай да палиш след като загаснат всички лампи по таблото.

    Напиши коментар:


  • Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

    Здравейте,колеги!
    Скоро закупих мечтаната кола, Фиат Браво 2009 1.4 Tjet 120к.с. само на бензин. Търсих я 1г. и накрая я намерих
    Преди 15г. си купих първия модел на Фиат Браво и до ден днешен още ме слуша! В семейството ми имахме нужда от още една кола и минахме през няколко различни от марката Фиат автомобила. Е, разочаровахме се и заложихме отново на Фиат Браво.
    Имам два проблема обаче:
    1)Когато не е работила дълго време да речем 12ч. пали от 3 път. Сменила съм свещите. Ако някой от Вас е имал такъв проблем, моля да ми даде съвет какво може да е?
    2) Има луфт кормилната рейка от дясно и по "хубавите" пътища ми потропва. Бих искала да я рециклирам,но незная на кого да се доверя. Моля ,за препоръки !
    В района на гр. София.

    Редактирано заглавие
    Модераторски екип на fiatforum.bg
Working...
X