Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението

    това ли е апа? И сега имам елм, който ползвам с програмата Torque. Multiecuscan работи само на айфони и лаптопи https://www.multiecuscan.net/
    Click image for larger version Name:	alf.jpg Views:	0 Size:	136,7 KB ID:	2756130
    Да това е и е напълно съвместим и съпоставим с multiecuscan. Аз имам няколко ЕЛМа като за сега най добре се справя един който е с блутут 5.0 и е версия 2,1 със преходните(цветните):кабели чете абсолютно всичко. Иначе другите елмове са 1,5 версия и с по-стара версия блутут и wifi и не част всичко,но ДВГ четат.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    На първата страница предпоследния пост съм го обяснил подробно. Иначе по-лесният начин за справяне с проблема е обурудване за 20-30 лв.от Китай ,софтуер(който се намира из нета свободно) телефон с андроид и периодично ресетване на бензиновия компютър.
    това ли е апа? И сега имам елм, който ползвам с програмата Torque. Multiecuscan работи само на айфони и лаптопи https://www.multiecuscan.net/
    Click image for larger version  Name:	alf.jpg Views:	0 Size:	136,7 KB ID:	2756130
    Последна редакция от Optimst5; 05.05.2022, 08:55.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    На първата страница предпоследния пост съм го обяснил подробно. Иначе по-лесният начин за справяне с проблема е обурудване за 20-30 лв.от Китай ,софтуер(който се намира из нета свободно) телефон с андроид и периодично ресетване на бензиновия компютър. Излиза най-евтино и не изисква знания за изстрелване на совалка. Ресетването на бензиновият компютър и настройката на газ вършат работа за кратко време до две три седмици в зависимост от режима на каране ситуацията се повтаря. Затова след ресетване и настройка на газ следващият път се ресетва само бензиновия компютър и така веднъж месечно без настройки на газ. Другият начин е самоадаптивен газов инжекцион ,което не гарантира 100% липса на проблеми тъй като самоадаптирането на бензиновия компютър може да е заради заминали свещи,бобини,некачествено гориво,заминал МАР и т.н.
    Последна редакция от kiriluz1; 04.05.2022, 20:55.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    от форума
    Здравейте колеги,

    успяхме да решим проблема на фиата.

    Оказа се, че от некоректна настройка на газовата уредба адаптациите на ECU-то са се омазали, и няма връщане назад. Настройките бяха оправени след това, но компютъра на колата не може да "забрави" кофти адаптациите и се стига до проблема с трудното палене.

    Намерих майстор който беше запознат с проблема. Изтри адаптациите на ECU, карахме 200 км на бензин за да може ECU да си направи нови адаптации (както майстора каза, нито дюзите са нови, нито кабелите, нито филтрите, и затова адаптациите са задължителни). На следващата сутрин колата запали от четвърт оборот.

    Ще изчакаме няколко дни и ще отидем да направят нови настройки на газовата (заради новите адаптации е задължително според майстора).

    Според майстора, ако адаптациите са прекалено далеч от заводските настройки (над 20%), ECU не може да се "адаптира" само коректно, и задължително трябва да се изтрият адаптациите (това което направихме).

    Надявам се поста да е полезен и на другите колеги с този проблем (нищо че не писаха дали са си решили проблема и ако да как )

    Напиши коментар:


  • hifi_stereo
    отговори
    Мойто Стило пък пали от четвърт ако навън е 5градуса . При всички жстонали случаи пали след няколко завъртания на стартера .

    Напиши коментар:


  • Stefanaki
    отговори
    https://www.fiatforum.com/threads/co...6/post-3502773

    Напиши коментар:


  • blue_coconut
    отговори
    Все още и аз нямам представа къде се корени проблема, но и при мен си остава, след различните експерименти до момента. До тук мога да кажа, че със сигурност не пали от първия път, когато навън е под (около) 15-тина градуса.
    За пример ще дам една случка, някъде отпреди месец. Фиата седеше паркиран на улицата една седмица, не е бил пален/местен в това време. Понеже тогава доста се редуваше топлото и студеното време, една вечер, когато през деня беше напекло, и беше около 16-17 градуса, реших да я изкарам малко на разходка - запали съвсем нормално от първия път, за разлика от паления в светлата част на денонощието, когато е било с по-ниски температури.
    При температурен датчик ли да е проблема, нямам представа... но за момента се отказвам да ровичкам, градусите по това време на годината ме "възспират". ?

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    попаднах на мнение в английския форум, което може да ви реши проблема https://www.fiatforum.com/threads/fi...6/post-4491862
    Да , това е проблем още от 1996 г и ФИАТ Браво 1.6 с после монтирана LPG инжекция.
    Имаше няколко хубави теми по този повод. Но в случая няма как да е това.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    попаднах на мнение в английския форум, което може да ви реши проблема https://www.fiatforum.com/threads/fi...6/post-4491862

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори

    За пореден път пишеш нещо без да си наясно, само за да напишеш коментар. Отговори ми н апредното питане. Къде да отида и ако няма решение на проблема, ще ми платиш ли разходите по 3? Понеже само"мяу мяу" пред клавиатурата и остроумен спам.
    опиши си точно проблема.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    К. Станикина написа: Преглед на мнението

    Мар сезора го сминих и проблема остана...
    При проблем с МАП сензор има и спъване при нормално каране, а не само при палене.
    Виж пост 13

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    lolo_22 написа: Преглед на мнението
    Странно е ,че такъв масов проблем при 1.4 моторите няма решение все още на проблема или дефекта.
    В някои испански форум бях срещал мнение да се смени МАР сензора , или че проблема е от клапана за бензиновите пари (EVAP).
    Аз лично, ако намеря решение, ще го споделя тук във форума.
    Мар сезора го сминих и проблема остана...

    Напиши коментар:


  • Kay_
    отговори
    PM_u_bo;1385061[COLOR=#b22222 написа:
    ][/COLOR]Е точно ! Нещо , което със сигурност не е пробвано на двете 'поддържани в АутоИталия' колички
    За пореден път пишеш нещо без да си наясно, само за да напишеш коментар. Отговори ми н апредното питане. Къде да отида и ако няма решение на проблема, ще ми платиш ли разходите по 3? Понеже само"мяу мяу" пред клавиатурата и остроумен спам.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    При трудно палене след престой подавам принудително напрежение на помпата за 5-6 секунди и после пробвам. Не съм го правил на такава кола, но на всички други марки този метод работи.
    Е точно ! Нещо , което със сигурност не е пробвано на двете 'поддържани в АутоИталия' колички
    @blue_coconut ти изброи 21 човека с този симптом - знаеш ли в колко екземпляра е произведен конкретния автомобил?
    @
    Kay_ мисля, че, заглавията АутоИталия и ЛисанСервиз говорят сами са себе си и дори няма да ползвам търсачката

    иначе може да видите и №21 и свързаните с него.
    Последна редакция от PM_u_bo; 09.03.2022, 20:49.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    старата ми кола палеше леко продължително зимата. Вероятно стартера беше за профилактика. Със същия акумулатор - 4max 60 ah, бравото пали доста по лесно

    Напиши коментар:

Working...
X