Тук чудесно е обяснено и човек със съвсем малко разсъждения може да се досети защо и тези без газ и тези с газ имат един и същи проблем. Това разбира се не е пенкелер и не лекува всичко(например спукан въздуховоди,заминало турбо,скапани свещи,лошо гориво...), но при здрав хардуер на колата почти винаги това е решението. И точно по тази причина бих започнал първо с това,защото е най-евтиният и лесен вариант,вече ако това не реши проблема търся причини изброени по-назад и след диагностика и измерване сменям датчици. На приятел с Лагуна му искаха 400 лв. преди 7 г. заради същите симптоми и спънато вървене докато е студена на бензи, проблема му го реших с ровене за търсене на подходящ софтуер няколко часа и ресетване на ЕКУ за 10 минути. Винаги може да се почне с даването на парите а ресетването после ,но малко е глупаво .
from elearn: <snip>
The control unit implements the self-learning mode in the following conditions:
removing-refitting or replacement of the injection control unit
removing-refitting or replacement of the throttle body integrated with D.V.E.
removing-refitting or replacement of the rpm sensor/flywheel, for recognizing misfire.
The values memorized by the control unit are preserved if the battery is disconnected.
System self-adaptation
The control unit has a self-adaption function which recognizes changes in the engine which occur as a result of bedding-in and ageing processes of both components and the engine itself.
These changes are stored in the form of modifications to the basic mapping, and their purpose is to adapt the operation of the system to the gradual alterations in the engine and components compared with their characteristics when new.
This self-adaptation function also makes it possible to even out inevitable differences (due to production tolerances) in any replaced components.
From the exhaust gas analysis, the control unit changes the basic mapping in relation to the original characteristics of the new engine.
The self-adaptation parameters are not cancelled if the battery is disconnected.
<snip>
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин
Collapse
X
-
PM_u_bo написа: Преглед на мнениетоАко бях в настроение щях да напиша че това е --> глупост/глупост^3
но за да приключим - ти си прав, твоето магаре е най-мъжко
Аз също спирам,защото това не е конструктивно. То в спора се ражда истината,но това не е спор а е заяждане.Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 06:47.
Напиши коментар:
-
kiriluz1 написа: Преглед на мнениетоСамоадаптация има след 2000 г. ...
но за да приключим - ти си прав, твоето магаре е най-мъжко
Напиши коментар:
-
PM_u_bo написа: Преглед на мнението
Много по-здрави да занесете на АА
Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
Мисля, че е логично да смените и чистачката на задното стъкло. Поне е толкова логично колкото смяната на двете ламбда сонди
За цената на двете ламбди с монтажа досега колата можеше да е оправена .
препоръчвам чистачки Bosch - супер са , особенно за задно стъкло.
П.п. Прочети внимателно(ако можеш)кое е решило проблема. И да не забравяме че това се повтаря периодично. И следва най -хубавата част, решението (късия и евтин вариант) е Елмче от Китай за 25-30 лв. и 10 минути на една,две три или както дойде седмици,или ходене по майстори и сменяне на разни неща без време.
https://www.fiatforum.com/threads/fi....454876/page-2Последна редакция от kiriluz1; 11.05.2022, 15:23.
Напиши коментар:
-
PM_u_bo написа: Преглед на мнението
Глупости - това съм го правил на моя кола, а и на приятели. Забравил съм повече за "точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво" отколкото ти ще научиш, просто защото говориш с мантри, които са глупост/глупост^2 . Според мъдростите ти сума си години ГИ са работили разваляяйки адаптациите на автомобилите
А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.
А иначе ти пожелавам лек и слънчев,топъл ден!Последна редакция от kiriluz1; 11.05.2022, 14:52.
Напиши коментар:
-
К. Станикина написа: Преглед на мнениетоЗдравейте, да ви кажа до къде сме с колата. Сменихме мап сензора и по препоръка на Александър Ауто сменихме двете ланди сонди, все още не пали от първия път. Каза ,че е нужно време ,но вече 1 месец я караме и рядко пали от 1 път.
Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
Мисля, че е логично да смените и чистачката на задното стъкло. Поне е толкова логично колкото смяната на двете ламбда сонди
За цената на двете ламбди с монтажа досега колата можеше да е оправена .
препоръчвам чистачки Bosch - супер са , особенно за задно стъкло.
Напиши коментар:
-
kiriluz1 написа: Преглед на мнението
Мразя да пиша дълго!Ако знаеш точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво(стихиометрично съотношение на газта спрямо кислорода)както и начина по който работи ламбда сондата ще разбереш че такава настройка е с вероятност да оцелиш джакпота 6/49 или по-малка....
А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.
Напиши коментар:
-
Неприятно. А ако изчакате на контакт 1 минута как е? Моята като я чух така да прави първо помислих че стартера е клеясал. Просто въртеше зле
Напиши коментар:
-
Здравейте, да ви кажа до къде сме с колата. Сменихме мап сензора и по препоръка на Александър Ауто сменихме двете ланди сонди, все още не пали от първия път. Каза ,че е нужно време ,но вече 1 месец я караме и рядко пали от 1 път.
Напиши коментар:
-
PM_u_bo написа: Преглед на мнениетоТова е като да си бръснеш главата, след всяко постригване щото фризьора ти е некадърен.
ГИ трябва да се настрои за да не омазва адаптацията.Последна редакция от kiriluz1; 05.05.2022, 21:14.
Напиши коментар:
-
Това е като да си бръснеш главата, след всяко постригване щото фризьора ти е некадърен.
ГИ трябва да се настрои за да не омазва адаптацията.
Напиши коментар:
-
Реклама
Collapse
Напиши коментар: