Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • kiriluz1
    отговори
    Тук чудесно е обяснено и човек със съвсем малко разсъждения може да се досети защо и тези без газ и тези с газ имат един и същи проблем. Това разбира се не е пенкелер и не лекува всичко(например спукан въздуховоди,заминало турбо,скапани свещи,лошо гориво...), но при здрав хардуер на колата почти винаги това е решението. И точно по тази причина бих започнал първо с това,защото е най-евтиният и лесен вариант,вече ако това не реши проблема търся причини изброени по-назад и след диагностика и измерване сменям датчици. На приятел с Лагуна му искаха 400 лв. преди 7 г. заради същите симптоми и спънато вървене докато е студена на бензи, проблема му го реших с ровене за търсене на подходящ софтуер няколко часа и ресетване на ЕКУ за 10 минути. Винаги може да се почне с даването на парите а ресетването после ,но малко е глупаво .

    from elearn: <snip>
    The control unit implements the self-learning mode in the following conditions:
    removing-refitting or replacement of the injection control unit
    removing-refitting or replacement of the throttle body integrated with D.V.E.
    removing-refitting or replacement of the rpm sensor/flywheel, for recognizing misfire.
    The values memorized by the control unit are preserved if the battery is disconnected.
    System self-adaptation
    The control unit has a self-adaption function which recognizes changes in the engine which occur as a result of bedding-in and ageing processes of both components and the engine itself.
    These changes are stored in the form of modifications to the basic mapping, and their purpose is to adapt the operation of the system to the gradual alterations in the engine and components compared with their characteristics when new.
    This self-adaptation function also makes it possible to even out inevitable differences (due to production tolerances) in any replaced components.
    From the exhaust gas analysis, the control unit changes the basic mapping in relation to the original characteristics of the new engine.
    The self-adaptation parameters are not cancelled if the battery is disconnected.
    <snip>
    Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 11:31.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Дал съм начини да се намери проблема, а и решение на ЛС, което в 95% решава проблема. Но писатели много, а читатели малко.
    Последна редакция от PM_u_bo; 12.05.2022, 11:17.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Ако бях в настроение щях да напиша че това е --> глупост/глупост^3

    но за да приключим - ти си прав, твоето магаре е най-мъжко
    Изобщо не става дума дали съм прав ,мога да спя спокойно даже и да не съм прав. Просто нито един от постовете ти не се опитва да даде решение на проблема , когато казваш че проблема е в газаджията дай координати и име на такъв който ще оправи колата. Като казваш че АА са некадърни дай координати на кадърни.Постави се на мястото на този който е с проблем и прочети внимателно 5те страници за да се видиш отстрани. С подигравки и контра на всеки написал нещо не помагаш.
    Аз също спирам,защото това не е конструктивно. То в спора се ражда истината,но това не е спор а е заяждане.
    Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 06:47.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    Самоадаптация има след 2000 г. ...
    Ако бях в настроение щях да напиша че това е --> глупост/глупост^3

    но за да приключим - ти си прав, твоето магаре е най-мъжко

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Много по-здрави да занесете на АА
    Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
    Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
    Мисля, че е логично да смените и чистачката на задното стъкло. Поне е толкова логично колкото смяната на двете ламбда сонди
    За цената на двете ламбди с монтажа досега колата можеше да е оправена .

    препоръчвам чистачки Bosch - супер са , особенно за задно стъкло.
    Още глупости. ЕКУ гледа ламбда сонда на загрял двигател,но като удари отклонение в образуването на сместа по -голямо от 25% вади грешка - fuel trim malfunction и спира да участва в регулирането на сместа т е.зарежда стойности по подразбиране,което променя изцяло начина на работа на ДВГ и,което също може да влияе на първото палене и работата му когато е студен . Но, това е така ако го знаеш,иначе пращаш поздрави на АА и пишеш глупости за чистачки. Можеш да хванеш логика ако имаш в главата си по-голямата част от картината или поне някаква част, спрямо знания и дадено от Господ,другото е"Аз не съм чел тази книга,но да се изкажа". Лек и слънчев топъл ден!
    П.п. Прочети внимателно(ако можеш)кое е решило проблема. И да не забравяме че това се повтаря периодично. И следва най -хубавата част, решението (късия и евтин вариант) е Елмче от Китай за 25-30 лв. и 10 минути на една,две три или както дойде седмици,или ходене по майстори и сменяне на разни неща без време.
    https://www.fiatforum.com/threads/fi....454876/page-2
    Последна редакция от kiriluz1; 11.05.2022, 15:23.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Глупости - това съм го правил на моя кола, а и на приятели. Забравил съм повече за "точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво" отколкото ти ще научиш, просто защото говориш с мантри, които са глупост/глупост^2 . Според мъдростите ти сума си години ГИ са работили разваляяйки адаптациите на автомобилите

    А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
    Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.
    Самоадаптация има след 2000 г. Преди това на Гоуфа може да му сложиш и бутилка пропан бутан с редуцира вентил и пак ще работи. Аман от разбирачи дето не помагат. Не мога да разбера постовете ти с какво помагат на човека с проблема. Като си такъв разбирач дай готово решение,иначе просто не пиши. Не държа да съм прав на 100% ,но карам 4ти Фиат и досега не съм си играл да сменям датчици,помпи,ламбда сонди ,защото ,първо съм го учил и второ съм се постарал да разбера нещо как работи и след това да го бърникам.При мен е дало добър резултат и затова се опитвам да дам шорткът на хората които са с този проблем,а не да засирам темата. Ще добавя само че всичко е лично преживяно от мен,аз съм си ресетвал колата и съм си настройвал газта след часове изкарани в гледане на живи данни и опити кой е най-добрият вариант,не съм ходил по майстори и затова си позволявам да споря и да давам решение.
    А иначе ти пожелавам лек и слънчев,топъл ден!
    Последна редакция от kiriluz1; 11.05.2022, 14:52.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    К. Станикина написа: Преглед на мнението
    Здравейте, да ви кажа до къде сме с колата. Сменихме мап сензора и по препоръка на Александър Ауто сменихме двете ланди сонди, все още не пали от първия път. Каза ,че е нужно време ,но вече 1 месец я караме и рядко пали от 1 път.
    Много по-здрави да занесете на АА
    Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
    Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
    Мисля, че е логично да смените и чистачката на задното стъкло. Поне е толкова логично колкото смяната на двете ламбда сонди
    За цената на двете ламбди с монтажа досега колата можеше да е оправена .

    препоръчвам чистачки Bosch - супер са , особенно за задно стъкло.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението

    Мразя да пиша дълго!Ако знаеш точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво(стихиометрично съотношение на газта спрямо кислорода)както и начина по който работи ламбда сондата ще разбереш че такава настройка е с вероятност да оцелиш джакпота 6/49 или по-малка....
    Глупости - това съм го правил на моя кола, а и на приятели. Забравил съм повече за "точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво" отколкото ти ще научиш, просто защото говориш с мантри, които са глупост/глупост^2 . Според мъдростите ти сума си години ГИ са работили разваляяйки адаптациите на автомобилите

    А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
    Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    И това ще пробваме 🙂

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Неприятно. А ако изчакате на контакт 1 минута как е? Моята като я чух така да прави първо помислих че стартера е клеясал. Просто въртеше зле

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Здравейте, да ви кажа до къде сме с колата. Сменихме мап сензора и по препоръка на Александър Ауто сменихме двете ланди сонди, все още не пали от първия път. Каза ,че е нужно време ,но вече 1 месец я караме и рядко пали от 1 път.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Това е като да си бръснеш главата, след всяко постригване щото фризьора ти е некадърен.
    ГИ трябва да се настрои за да не омазва адаптацията.
    Мразя да пиша дълго!Ако знаеш точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво(стихиометрично съотношение на газта спрямо кислорода)както и начина по който работи ламбда сондата ще разбереш че такава настройка е с вероятност да оцелиш джакпота 6/49 или по-малка. При Фиат ламбда сонда има още една особеност, при бедна смес на газ отчита богата и намалява още времената,същото се случва и при богата смес но в обратна посока,тогава отчита бедна т.е отчита наобратно и понеже ГИ е вързан последователно след ECU което не знае че колата е на друго гориво и променя сместа в посоката която му показва ламбда сонда и така става грешка върху грешка и така докато подмине прословутите 25% отклонение като след известно време се появява една грешка P0170 която буквално означава не мога да се справя с образуването на сместа и тогава се зареждат заводски стойности които понякога докарват добра работа на ДВГ. Това го твърдя след многократни настройки на ГИ правени лично от мен,а не от ходене по майстори. Ресетването на бензиновия компютър веднъж месечно върши дастатъчно добра работа при условие че първият път след ресетването е настроен и ГИ. Супер евтино е и както съм споменал назад не изисква някакви по-специални умения.и не отнема повече от 5 минути.Другото е излишни неоправдани разходи. Вариант е също и емулатор на ламбда сонда ,който когато е на газ колата емулира сигнал както при работа на бензин,но това също е по-голям разход за закупуване и монтаж спрямо варианта с ресетване. Но както са казали някои хора -всеки сам си преценЯ, опитвам да дам решение на проблема ,което при мен е вършело идеална работа за 100К км., а не да си тракам ръцете по клавиатурата ,щото от известно време са почнали да ме болят
    Последна редакция от kiriluz1; 05.05.2022, 21:14.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Това е като да си бръснеш главата, след всяко постригване щото фризьора ти е некадърен.
    ГИ трябва да се настрои за да не омазва адаптацията.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    ползвам такъв, със старата версия
    Click image for larger version

Name:	45984-razshireno-hh-obd-elm327-bluetooth-v1-5-obd2-elm-327-v-15-avto-diagnostichen-skener-za-android-pc-obdii-can-bus-diagnostic-tool.jpg
Views:	645
Size:	122,3 KB
ID:	2756139
    Става.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    ползвам такъв, със старата версия
    Click image for larger version

Name:	45984-razshireno-hh-obd-elm327-bluetooth-v1-5-obd2-elm-327-v-15-avto-diagnostichen-skener-za-android-pc-obdii-can-bus-diagnostic-tool.jpg
Views:	645
Size:	122,3 KB
ID:	2756139

    Напиши коментар:

Working...
X