Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • PM_u_bo
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението

    Мразя да пиша дълго!Ако знаеш точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво(стихиометрично съотношение на газта спрямо кислорода)както и начина по който работи ламбда сондата ще разбереш че такава настройка е с вероятност да оцелиш джакпота 6/49 или по-малка....
    Глупости - това съм го правил на моя кола, а и на приятели. Забравил съм повече за "точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво" отколкото ти ще научиш, просто защото говориш с мантри, които са глупост/глупост^2 . Според мъдростите ти сума си години ГИ са работили разваляяйки адаптациите на автомобилите

    А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
    Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    И това ще пробваме ?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Неприятно. А ако изчакате на контакт 1 минута как е? Моята като я чух така да прави първо помислих че стартера е клеясал. Просто въртеше зле

    Напиши коментар:


  • К. Станикина
    отговори
    Здравейте, да ви кажа до къде сме с колата. Сменихме мап сензора и по препоръка на Александър Ауто сменихме двете ланди сонди, все още не пали от първия път. Каза ,че е нужно време ,но вече 1 месец я караме и рядко пали от 1 път.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Това е като да си бръснеш главата, след всяко постригване щото фризьора ти е некадърен.
    ГИ трябва да се настрои за да не омазва адаптацията.
    Мразя да пиша дълго!Ако знаеш точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво(стихиометрично съотношение на газта спрямо кислорода)както и начина по който работи ламбда сондата ще разбереш че такава настройка е с вероятност да оцелиш джакпота 6/49 или по-малка. При Фиат ламбда сонда има още една особеност, при бедна смес на газ отчита богата и намалява още времената,същото се случва и при богата смес но в обратна посока,тогава отчита бедна т.е отчита наобратно и понеже ГИ е вързан последователно след ECU което не знае че колата е на друго гориво и променя сместа в посоката която му показва ламбда сонда и така става грешка върху грешка и така докато подмине прословутите 25% отклонение като след известно време се появява една грешка P0170 която буквално означава не мога да се справя с образуването на сместа и тогава се зареждат заводски стойности които понякога докарват добра работа на ДВГ. Това го твърдя след многократни настройки на ГИ правени лично от мен,а не от ходене по майстори. Ресетването на бензиновия компютър веднъж месечно върши дастатъчно добра работа при условие че първият път след ресетването е настроен и ГИ. Супер евтино е и както съм споменал назад не изисква някакви по-специални умения.и не отнема повече от 5 минути.Другото е излишни неоправдани разходи. Вариант е също и емулатор на ламбда сонда ,който когато е на газ колата емулира сигнал както при работа на бензин,но това също е по-голям разход за закупуване и монтаж спрямо варианта с ресетване. Но както са казали някои хора -всеки сам си преценЯ, опитвам да дам решение на проблема ,което при мен е вършело идеална работа за 100К км., а не да си тракам ръцете по клавиатурата ,щото от известно време са почнали да ме болят
    Последна редакция от kiriluz1; 05.05.2022, 21:14.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Това е като да си бръснеш главата, след всяко постригване щото фризьора ти е некадърен.
    ГИ трябва да се настрои за да не омазва адаптацията.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    ползвам такъв, със старата версия
    Click image for larger version

Name:	45984-razshireno-hh-obd-elm327-bluetooth-v1-5-obd2-elm-327-v-15-avto-diagnostichen-skener-za-android-pc-obdii-can-bus-diagnostic-tool.jpg
Views:	627
Size:	122,3 KB
ID:	2756139
    Става.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    ползвам такъв, със старата версия
    Click image for larger version

Name:	45984-razshireno-hh-obd-elm327-bluetooth-v1-5-obd2-elm-327-v-15-avto-diagnostichen-skener-za-android-pc-obdii-can-bus-diagnostic-tool.jpg
Views:	627
Size:	122,3 KB
ID:	2756139

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението

    това ли е апа? И сега имам елм, който ползвам с програмата Torque. Multiecuscan работи само на айфони и лаптопи https://www.multiecuscan.net/
    Click image for larger version Name:	alf.jpg Views:	0 Size:	136,7 KB ID:	2756130
    Да това е и е напълно съвместим и съпоставим с multiecuscan. Аз имам няколко ЕЛМа като за сега най добре се справя един който е с блутут 5.0 и е версия 2,1 със преходните(цветните):кабели чете абсолютно всичко. Иначе другите елмове са 1,5 версия и с по-стара версия блутут и wifi и не част всичко,но ДВГ четат.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    На първата страница предпоследния пост съм го обяснил подробно. Иначе по-лесният начин за справяне с проблема е обурудване за 20-30 лв.от Китай ,софтуер(който се намира из нета свободно) телефон с андроид и периодично ресетване на бензиновия компютър.
    това ли е апа? И сега имам елм, който ползвам с програмата Torque. Multiecuscan работи само на айфони и лаптопи https://www.multiecuscan.net/
    Click image for larger version  Name:	alf.jpg Views:	0 Size:	136,7 KB ID:	2756130
    Последна редакция от Optimst5; 05.05.2022, 08:55.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    На първата страница предпоследния пост съм го обяснил подробно. Иначе по-лесният начин за справяне с проблема е обурудване за 20-30 лв.от Китай ,софтуер(който се намира из нета свободно) телефон с андроид и периодично ресетване на бензиновия компютър. Излиза най-евтино и не изисква знания за изстрелване на совалка. Ресетването на бензиновият компютър и настройката на газ вършат работа за кратко време до две три седмици в зависимост от режима на каране ситуацията се повтаря. Затова след ресетване и настройка на газ следващият път се ресетва само бензиновия компютър и така веднъж месечно без настройки на газ. Другият начин е самоадаптивен газов инжекцион ,което не гарантира 100% липса на проблеми тъй като самоадаптирането на бензиновия компютър може да е заради заминали свещи,бобини,некачествено гориво,заминал МАР и т.н.
    Последна редакция от kiriluz1; 04.05.2022, 20:55.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    от форума
    Здравейте колеги,

    успяхме да решим проблема на фиата.

    Оказа се, че от некоректна настройка на газовата уредба адаптациите на ECU-то са се омазали, и няма връщане назад. Настройките бяха оправени след това, но компютъра на колата не може да "забрави" кофти адаптациите и се стига до проблема с трудното палене.

    Намерих майстор който беше запознат с проблема. Изтри адаптациите на ECU, карахме 200 км на бензин за да може ECU да си направи нови адаптации (както майстора каза, нито дюзите са нови, нито кабелите, нито филтрите, и затова адаптациите са задължителни). На следващата сутрин колата запали от четвърт оборот.

    Ще изчакаме няколко дни и ще отидем да направят нови настройки на газовата (заради новите адаптации е задължително според майстора).

    Според майстора, ако адаптациите са прекалено далеч от заводските настройки (над 20%), ECU не може да се "адаптира" само коректно, и задължително трябва да се изтрият адаптациите (това което направихме).

    Надявам се поста да е полезен и на другите колеги с този проблем (нищо че не писаха дали са си решили проблема и ако да как )

    Напиши коментар:


  • hifi_stereo
    отговори
    Мойто Стило пък пали от четвърт ако навън е 5градуса . При всички жстонали случаи пали след няколко завъртания на стартера .

    Напиши коментар:


  • Stefanaki
    отговори
    https://www.fiatforum.com/threads/co...6/post-3502773

    Напиши коментар:


  • blue_coconut
    отговори
    Все още и аз нямам представа къде се корени проблема, но и при мен си остава, след различните експерименти до момента. До тук мога да кажа, че със сигурност не пали от първия път, когато навън е под (около) 15-тина градуса.
    За пример ще дам една случка, някъде отпреди месец. Фиата седеше паркиран на улицата една седмица, не е бил пален/местен в това време. Понеже тогава доста се редуваше топлото и студеното време, една вечер, когато през деня беше напекло, и беше около 16-17 градуса, реших да я изкарам малко на разходка - запали съвсем нормално от първия път, за разлика от паления в светлата част на денонощието, когато е било с по-ниски температури.
    При температурен датчик ли да е проблема, нямам представа... но за момента се отказвам да ровичкам, градусите по това време на годината ме "възспират". ?

    Напиши коментар:

Working...
X