Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Optimst5
    отговори
    Ето как в Турция решават проблемът:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-11-01-11-40-43-40_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
Views:	357
Size:	379,7 KB
ID:	2762354 Click image for larger version

Name:	IMG_20241101_114428.jpg
Views:	347
Size:	513,9 KB
ID:	2762355 Click image for larger version

Name:	IMG_20241101_114438.jpg
Views:	354
Size:	543,9 KB
ID:	2762356

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Смених ги със 4 чисто нови, които струваха 400лв. Изкараха точно 30 000км. Има по-евтини алтернативи и тази цена за мен не си заслужава.
    Последна редакция от bsks; 08.08.2024, 13:02.

    Напиши коментар:


  • dobrujanetza
    отговори
    Защо не си смените газовите инжектори с Ланди Ренцо, а слагате аналози ? Все пак тазимарка се слага първоначално.
    Да пиша и тук - свещите за турбиниран двигател са различни от свещите за атмосферния.
    пс - карам Типо , но също T-jet 120.
    Последна редакция от dobrujanetza; 07.08.2024, 21:57.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Казват, че ако започне да работи богато на газ, МЕД инжекторите са заминали, пък и ми писна да се занимавам с тях вече.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Има ли доказателства че проблема е в инжекторите?

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    След изминати 5000км. тримовете отново се оакаха, време е да изхвърля МЕД инжекторите и да търся алтернатива - https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=22&t=485574. Ако не се получи, всичко отпред се изхвърля и се монтира нов инжекцион.

    Напиши коментар:


  • tjet-power1
    отговори
    Ако искаш да разбереш дали проблема е в газта, карай 20км. на бензин и виж как са тримовете и паленето. После 20км. на газ.
    Интересното при мен е, че като ги ресна примерно и запали после гасиш и пак пали трудно и се случва, когато се рескат адаптациите с алфаобд. Иначе преди да ги ресна с алфаобд обръщането преди гасене работеше.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Ако искаш да разбереш дали проблема е в газта, карай 20км. на бензин и виж как са тримовете и паленето. После 20км. на газ.

    Напиши коментар:


  • tjet-power1
    отговори
    Леко подобрено, тоест от 1ви път ли успяваш да я запалиш или от 2ри, 3ти и прочие, защото при мен палеше добре както казах по-горе и обръщането на бензин преди гасене водеше до доста по-лесен старт( от 2ри път примерно или от първи), но откакто реснах с алфаобд, нещо се ус*а тотално.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    ами в момента колата според мен се държи еднакво и на двете горива. Преди на газ забиваше под товар заради високите газови времена. В паленето е леко подобрението. Нямам обяснение защо когато я карах на бензин запалването беше почти невъзможно, а след настройката на газовата е по лесно

    Напиши коментар:


  • tjet-power1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Много подобни са и тримовете при двете горива. Първата снимка е на газ, втората - на бензин. Има подобрение защото колата припалва, макар пак да и трябват няколко завъртания. Преди това я палех направо на газ защото на бензин дори не припалваше и не можеше да отлепи стрелката на оборотомера. При работа на газ, бензиновото време съвсем леко е по високо, отколкото на бензин. Ама засега така ще я оставя седмица-две да се адаптира. Ако няма промяна, ще мисля друг вариант - ще направя коефициентите в картата близо и над 200, както на други подобни по-мощни коли

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-12-32-95_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	647
Size:	364,4 KB
ID:	2760920 Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-15-04-64_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	632
Size:	360,5 KB
ID:	2760921
    Здравейте колеги,
    Нека да се включа и аз малко по темата със скромните изпатвания и тн с 1.4 t-jet. Първо една молба към колегата optimst5, моля те, да дадеш ОВ относно как ще се държи колата с минималните разлики по тримовете, по пътя на логиката и това, което се говори, трябва да се задържи известно време така и после пак да реснеш адаптациите на бензина и да си се адаптира на газ и когато се скапе пак. Аз имах случай с дефектна бобина, изведнъж отказа да пали изобщо, няма 2ри 3ти 5ти път, изобщо... След сваляне на свещи за чистене и установяване на проблемът се оказа(намокрени свещи и дефектна бобина), която майстора ми каза да си сменя. Рестартирал е адаптациите със auto.com (програма, нещо като delphi), колата излиташе ама буквално на втора гумите не си искаше, но докато убие адаптацията и започна да не върви във високите... Така след като ги рестартирах аз с алфаобд и се започна, не пали от първият път, а преди палеше дори след като я изгасиш на газ. Газовата ми е за настройка, настроена е без един вакум маркуч, който влиза в един клапан, нямам идея за какво служи... също така със стари свещи и прецакана бобина. Мисълта ми е колеги, как така с рестарт на адаптации през програма, която даже не е специализирана за фиат се получи нещо за някакъв период от време, освен алфаобд за телефон да не рестартира всичките адаптации?

    ПС: Другото, което дочух е, че слагат бутон с който при подаден контакт и натискане впръсква малко количество гориво, но хем е малко неудобно, хем ако няма друг вариант си е направо вариант за решение на проблемът.

    Поздрави,

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Много подобни са и тримовете при двете горива. Първата снимка е на газ, втората - на бензин. Има подобрение защото колата припалва, макар пак да и трябват няколко завъртания. Преди това я палех направо на газ защото на бензин дори не припалваше и не можеше да отлепи стрелката на оборотомера. При работа на газ, бензиновото време съвсем леко е по високо, отколкото на бензин. Ама засега така ще я оставя седмица-две да се адаптира. Ако няма промяна, ще мисля друг вариант - ще направя коефициентите в картата близо и над 200, както на други подобни по-мощни коли

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-12-32-95_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	647
Size:	364,4 KB
ID:	2760920 Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-15-04-64_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	632
Size:	360,5 KB
ID:	2760921
    Последна редакция от Optimst5; 08.01.2024, 13:46.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението

    а късия трим можеш ли да го погледнеш? При мен скача много - плюс минус 17% и казват че не трябвало да е така. Само че аз я наблюдавам на автопилот примерно - карам с 2500 оборота и в един момент е минус 7,8,9% а после отива на плюс 7,8,9%. На картата имам само обороти и инжекторно време и няма как да направя различни настройки при различно натоварване на двигателя
    Късия се движи между +-10%. При рязко подаване или отнемане на газта отива и нагоре, но рядко минава 15%. Инжекторното време ти е реално натоварването на двигателя. Колкото повече настъпваш газта, толкова по-надолу в таблицата отива точката на натоварване, а със вдигането на оборотите върви надясно. Какъв ти е дългия трим когато караш само на безнин, после и на газ? Ако мислиш, че имаш проблем с газта моя съвет е да отидеш при професионалист да я настрои. При мен този вариант не е възможен, понеже съм с Ланди ренцо. Всички сервизи вдигат рамене и казват "отиди в официалния сервиз", там пък пича обича само да сменя инжектори (600лв. за 4-те), защото газовата не можела да се настройва.
    Последна редакция от bsks; 08.01.2024, 13:08.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Гледаш сместа как е и модифицираш според нуждата.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    като си говорим за газови, това е картата ми след като я рестартирам до заводски стойности. Обърнете внимание как всеки ред започва с един коефициент и със увеличение на оборотите, коефициента се увеличава. Трябва ли да спазвам тази поредност когато модифицирам картата? Защото съм виждал и варианти как коефициентът стига пик да кажем при 4000 оборота и нагоре спада. Или увеличение и пик трябва да има при инжекторното време между 6 и 10 милисекунди, а след тях - спад на коефициента?

    Click image for larger version

Name:	map after reset.jpg
Views:	183
Size:	196,3 KB
ID:	2760902

    Напиши коментар:

Working...
X