Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Optimst5
    отговори
    Правено е, но не действа, особено сутринта. Дори в комбинация със спряна газ. Но е сигурно че теч на газ няма.
    Имам един напукан вакум маркуч от регулатора на рейката до колектора, който ще сменя. И може би температурния датчик, заради това че при еднакви температури сутрин и следобед, сутрин е много по трудно паленето
    ​​​

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    писал си за релето, но аз не мога да го сваля на работещ двигател, без да махна някое съседно за климатика. Не ми се искат грешки там. С бушона не е ли същото
    целта е спиране на б.помпа
    може и буксата да й откачиш ако е най-лесно

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    писал си за релето, но аз не мога да го сваля на работещ двигател, без да махна някое съседно за климатика. Не ми се искат грешки там. С бушона не е ли същото

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    надявам се не си отвъртял крана на бутилката преди да пробваш паленето.
    Имай предвид - ако си променил нещо , дори съвсем малко - съвсем други изводи се правят.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
    Може да пробваш следното
    1. намираш кое е бензиновото реле.
    2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
    3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .

    на сутринта - вкарваш релето
    даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
    след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.

    Казваш какъв е резултата.

    Ako си направил точно горното БЕЗ ИЗМЕНЕНИЯ най-вероятно имаш проблем с бензиновите инжектори.
    Може да добавиш следното
    - правиш ТОЧНО горното
    и променя се:

    след третите 10 секунди - натискаш до дъно педала на газта и го държиш натиснат, тогава ВЕДНАГА въртиш статера.

    Ако запали по-добре - проблема са инжекторите.

    Ако няма промяна - има проблем с искрата и тези 8.5 волта най-вероятно са верни, АКО по друго време има алфаобд съвпадение с мултицета.
    Просто мултицета е инертен и мери другаде.

    Айде - чакаме резултата.

    надявам се не си отвъртял крана на бутилката преди да пробваш паленето.
    Имай предвид - ако си променил нещо , дори съвсем малко - съвсем други изводи се правят.


    Последна редакция от PM_u_bo; 27.09.2023, 15:28.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    ни

    Направи точно каквото съм написал, дай резултата и тогава ще ти отговоря какво точно значи.
    Прав си. Направих го както си посочил в предния пост. Без ефект. Припали, изгуби обороти и угасна - https://streamable.com/0beynn
    Потвърди се написаното от мен по рано че Сутрин нормален старт няма.
    Иначе след обяд/вечер, пали и работи нормално с процедурата, описана от теб.
    Пс - ако вярвам на алфаобд, в момента на въртене понякога акумулатора пада до 8.5, а в други случай 9.5 волта. Ако е следобяд пали с такива показания, сутрин - не. Дори сутрин да не пада толкова акумулатора, пак не пали. Не знам програмата ли лъже? Оставих я в сервиз наскоро и на техния тестер не падна под 10.5 волта. 512 ампера е останалия пусков ток. Аз също гледам на мултицета понякога и не виждам чак толкова ниски стойности
    Последна редакция от Optimst5; 24.09.2023, 10:54.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    ни
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Грешка ли беше че направо опитах да запаля? Не се получи, затова пробвах процедурата с трите давания на контакт. След тях колата запали нормално и работеше добре без излишни пропадания в оборотите. Пак я угасих с махане на бушона така че ще мога и нов тест да направя. Но сигурен ли си че това гарантира за проблем с инжекторите?
    Направи точно каквото съм написал, дай резултата и тогава ще ти отговоря какво точно значи.
    Правиш си импровизации и питаш какъво означават..
    Да видим - означават, че знаеш много повече от мен и ще е добре да ми обясниш механизма на опита и да ме светнеш какво показват резултатите.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Казваш какъв е резултата.
    Грешка ли беше че направо опитах да запаля? Не се получи, затова пробвах процедурата с трите давания на контакт. След тях колата запали нормално и работеше добре без излишни пропадания в оборотите. Пак я угасих с махане на бушона така че ще мога и нов тест да направя. Но сигурен ли си че това гарантира за проблем с инжекторите?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    pl4 8rp написа: Преглед на мнението
    При положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
    Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
    Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
    Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
    Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
    Поздрави
    Баща ми я гледа отзад и каза, че за около минута не изкарва никакъв пушек отзад и не мирише на суров бензин. После вече има лек мирис и прозрачен пушек. Май май никога не пали от първи път Сутрин(ако не я лъжа). Без значение от сезон. Това го останових като сложих добавка за подобряване на бензина, напълних резервоара до 35 литра и минах 10 км на бензин. На следващия ден запали от първия път, но беше късен следобед. И пак менеше обороти няколко секунди докато се освести. На другата сутрин пак старата песен - върти, не пали, втори опит добре, няколко секунди клати оборотите и после заработва нормално.
    Писал съм по назад, че имам възвратен клапан, монтиран на маркуча за обратно гориво до резервоара. Съветваха ме да го махна, но аз се дърпам защото ще протече бензин после като го върна. Затова ще отклоня обратното гориво с маркуч в бутилка, като пробия капачката и, за да няма достъп на въздух. И тогава ще паля. Това съм сигурен че не е пробвано. Другото, което се появи 4 пъти в рамките на предната година е misfire. Дава първи, трети и четвърти цилиндър. Слагал съм резервни бобини и свещите са сменени, но явно не е от тях. Грешката се записва когато колата запали от първи опит. Иначе ако пръскна с най малката спринцовка бензин в колектора и дам контакт, пали веднага. Мощност си има на бензин, на газ трябва прецизно да се настрой, май и изпрарителя трябва да е за турбо кола


    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
    Може да пробваш следното
    1. намираш кое е бензиновото реле.
    2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
    3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .

    на сутринта - вкарваш релето
    даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
    след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.

    Казваш какъв е резултата.
    това го пробвах отново наскоро, само че като махнах бушона на помпата не бях вкъщи, та я карах на газ 10-тина километра. Сутринта върнах бушона на бензиновата помпа, само веднъж дадох контакт и запали от първия път(по-горе писах че никога не пали добре сутрин, защото тук я "излъгах"). Това е видеото, нямаше скачане в оборотите. Но пак да кажа, че и махане на бушон и реле на помпата не гарантира успешно палене всяка сутрин. Да дам няколко пъти на контакт съм пробвал при стандартни условия, но никога не даде ефект. Сега не знам кое да проверя - дали пак с вадене на бушон или с отклоняването на обратното гориво в шише да елиминирам блокирал клапан?(все се съмнявам че този клапан може да блокира като е студен двигателя и като го по натисне бензина, да отваря и да го връща в резервоара след като всички показатали на датчиците са наред)
    Последна редакция от Optimst5; 21.09.2023, 13:19.

    Напиши коментар:


  • pl4 8rp
    отговори
    При положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
    Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
    Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
    Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
    Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
    Поздрави

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.
    Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
    Може да пробваш следното
    1. намираш кое е бензиновото реле.
    2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
    3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .

    на сутринта - вкарваш релето
    даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
    след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.

    Казваш какъв е резултата.
    Последна редакция от PM_u_bo; 20.09.2023, 23:20.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    ..Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада.
    Колко се вдига и до колко спада?

    Иначе - с тройник - ок -- АМА КЪДЕ го закачи тоя тройник? Точно преди рейката или веднага след помпата, или ...?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    с манометър, тройник и маркучи самоделка. Преди време бях купувал един комплект с намерението сам да го меря, но нито един накрайник не пасна

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Дето се вика - по-добре от ВО няма как да се каже, че и любезно

    А как точно мерихте налягането на бензина? Това е важно.

    Напиши коментар:

Working...
X