Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • pl4 8rp
    отговори
    При положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
    Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
    Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
    Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
    Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
    Поздрави

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.
    Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
    Може да пробваш следното
    1. намираш кое е бензиновото реле.
    2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
    3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .

    на сутринта - вкарваш релето
    даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
    след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.

    Казваш какъв е резултата.
    Последна редакция от PM_u_bo; 21.09.2023, 00:20.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    ..Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада.
    Колко се вдига и до колко спада?

    Иначе - с тройник - ок -- АМА КЪДЕ го закачи тоя тройник? Точно преди рейката или веднага след помпата, или ...?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    с манометър, тройник и маркучи самоделка. Преди време бях купувал един комплект с намерението сам да го меря, но нито един накрайник не пасна

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Дето се вика - по-добре от ВО няма как да се каже, че и любезно

    А как точно мерихте налягането на бензина? Това е важно.

    Напиши коментар:


  • BO
    отговори
    Нали сам се досещаш, че няма как да очакваш на тънки кабели волтаж за помпа? Не, че има смисъл да мериш по принцип, но ако толкова искаш да видиш нещо, мери на най-дебелия краен проводник за +12в и маса на съседния.
    Последна редакция от BO; 04.09.2023, 11:13.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението


    кажи чеСно
    0.01 волта след като колата е работила и е загряла, при опит си пали. На акумолатора са 12.5 волта. В буксата са 4 кабела. Бяло лилав, на който премерих волтажа и тъмно сив - и двата тънки. Плюс жълто сив и оранжево зелен - дебели, на които нямаше волтаж
    Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада. При изгасен двигател падна на 2.7 бара и 10 тина минути стоя така. На сутринта беше 0.8 бара
    Click image for larger version  Name:	IMG_20230904_092958.jpg Views:	0 Size:	468,6 KB ID:	2760215
    Последна редакция от Optimst5; 04.09.2023, 10:33.

    Напиши коментар:


  • pl4 8rp
    отговори
    Повечето по-нови коли си имат модул за контрол на бензиновата помпа спрямо режима на работа. Трябва за по-достоверно да се провери налягането на бензина преди да влезне в бензиновата рейка.
    Трябва да се провери какво е желаното налягане за запалване на мотора и какво е работното.

    https://www.fiatforum.bg/forum/консу...84#post2758684

    Преди време се беше сцепил "къдравия" маркуч на самата кошница в резервоара и беше мъка паленето с много въртене, докато нагнети налягането на бензина. Съвсем наскоро регулатора на налягането на горивото беше запецнал отворен и също едно такова пали и гасне или работи много тегаво,

    За последното измерване, ако си бил на газ и е нагласено да се изключва помпата е нормално. При нас с АГУ е така, реле изключва помпата при работа на газ.

    Поздрави

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението

    Премерих волтажа в един от пиновете на буксата на бензиновата помпа на контакт - 11.47 волта. Малко по късно 11.29. Това е на бяло лилавия проводник. Другите три пина нямаха волтаж. Не трябва ли да е по висок? На загрял двигател показва 0.01 вошта

    кажи чеСно

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    При трудно палене след престой подавам принудително напрежение на помпата за 5-6 секунди и после пробвам. Не съм го правил на такава кола, но на всички други марки този метод работи.
    Премерих волтажа в един от пиновете на буксата на бензиновата помпа на контакт - 11.47 волта. Малко по късно 11.29. Това е на бяло лилавия проводник. Другите три пина нямаха волтаж. Не трябва ли да е по висок? На загрял двигател показва 0.01 вошта

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    да, в смисъл че няма смесване на газ и бензин първоначално

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Пали както преди да завъртиш кранчето или по друг начин?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    след като завъртях крана на бутилката, колата продължи да си работи няколко минути. При форсиране почна да се мъчи и накрая почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Мисля че така беше при празна бутилка. Обърнах на бензин и повече не съм пипал копчето. Пали както е на видеото. Ако е над 25 градуса пак мени обороти, но съвсем леко. "спъва" паленето имах предвид

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    спрях газта от бутилката и зачаках колата да угасне. Само че продължи да си работи, единствено при форсиране почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Приемаме че е спряна. Пали от първия път но ако е топло - 25 градуса и нагоре, мени съвсем леко оборотите. Ако е под 20 градуса обаче тресе доста, както се вижда и от клипа - https://streamable.com/m38wb6
    Тоест, единственото подобрение от спирането на газта е че при 25 градуса и нагоре пали лесно и мени оборотите за съвсем кратко и незабележимо. Сега ще карам без да пипам нищо още няколко дни, после ще пусна газта и ще видя дали се влошава. После ще покарам една седмица като паля директно на газ. Ако е същото, ще сваля бобини и свещи за оглед. Ако на газ пали идеално, се насочвам към бензиновите инжектори, понеже не виждам какво друго я спъва

    1 Нищо не разбрах от 'спирането на газта'
    2. Палиш я директно на газ ли? Или не?
    3. 'Спъва' е едно , трудно палене е съвсем друго.

    Напиши коментар:

Working...
X