Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • PM_u_bo
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    ...
    Тези , които имат опит с ремонт на автомобили са виждали много случаи на 'фабрични дефекти'.
    Недобре проектирани възли, които дори при перфектна поддръжка правят пероблеми.

    За да ти е по-лесно :
    - проблемна М32 ск.кутия нуждаеща се от 'малко по-друг модел' части
    - проблемно мазане РВ на 1.4 12 двигател ФИАТ
    - дизела на Инсигния с проблемния маслозаборник убиващ двигателя.
    - потъващи клапани на 1.8 бензина на ОПЕЛ , които 'по спецификация' трябва да се провери дали са потънали на 150к км

    Иначе докато колата е в гаранция - може по твоя метод
    Въпреки, че има много случаи на смяна на двигател една година след изтичане на гаранцията. Хюндай са най-добри в твоята схема

    Моля те, продължавай да пишеш - искрено ме забавляваш!

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    при мен когато не запали, мига лампата на акумулатора. Или мига защото не пали, или не пали, защото мига 4max 60ah 540A. Директно на клемите на акумулатора дава 12,53 след една нощ престой, което е добре. На другата кола показваше по малко и затова не пробвах с другия. В движение 13,8-14. Видях че има и акумулатори със стартов ток 600А, но не знам чак такъв ли иска фиата

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Правиш ли разлика между:
    лошо налягане в рейката и паднало налягане в рейката след престой?
    Забеляза ли думата "най-често" :
    Разлика между "най-често" и "винаги" дали има?

    Да се слагат нови качествени части е препоръчително, но преди това трябва да си сигурен дали проблема е в частите, които ще смениш.

    Преброй само в тази тема, за колко лева са сменени части без да е решен проблема
    Не бих правил hand made неща по важни за безопасността ми възли на автомобила. Разбирай го както искаш ,но това е измекярска работа. Нещата се установяват само с манометър,което не струва толкова пари. Всичките доводи които даваш от рода на "най-често","винаги","лошо налягане","паднало налягане"( все едно падналото налягане не е лошо)не са имагинерни величини и се установяват сравнително лесно и само с измерване. Вадиш ми довод че трябва преди да правиш каквото и да е , да си сигурен че това е причината и в същото време защитаваш теза слагай възвратен клапан на сляпо. Говориш ми за влезнал въздух в система в която не трябва да влиза(така създадена) и няма да отстраня причината а ще добавям циганийки. Не те разбирам. . Не го приемай лично,но това е ниво на мислене на гаражен майстор в град от селски тип. И мисля че никъде в официална литература от производител,няма да намериш слагане на допълнителни чарколяци от железарията по системи на автомобила.Интересното е че не успях да намеря такива доработки( като изключим филтъра) в другите форуми,но може би не да достигнали до гениалността на нашите майстори или просто не съм търсил достатъчно. Лека вечер! И понеже все пак е 8.03.
    Честит празник на всички от другия пол около теб!
    Последна редакция от kiriluz1; 08.03.2023, 18:11.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Правиш ли разлика между:
    лошо налягане в рейката и паднало налягане в рейката след престой?
    Забеляза ли думата "най-често" :
    Разлика между "най-често" и "винаги" дали има?

    Да се слагат нови качествени части е препоръчително, но преди това трябва да си сигурен дали проблема е в частите, които ще смениш.

    Преброй само в тази тема, за колко лева са сменени части без да е решен проблема
    Последна редакция от PM_u_bo; 08.03.2023, 14:24.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Ти сериозно ли?
    FIAT нямат умни инжинери и разчитат на велики майстори по нашите ширини да сложат възвратен клапан? При еднопроводната система на която регулатора в кошницата,както и при двупроводната има данни след колко часа какво трябва да е налягането,ти го знаеш предполагам? Ако не е такова(налягането) имаш проблем с регулатора или инжекторите и слагането на възвратен клапан е все едно да лекуваш счупен крак с рациново масло ,но какво ли разбирам аз?.Ако искаш пробвай сложи възвратен клапан след регулатора на еднопроводната система ,закачи един манометър на рейката(на предвиденото за целта място ) и след измерване какво се случва сподели. Ама пиши и на италианците, за да им отвориш очите.
    И понеже сега ще се заформи як спор колко по-умен и знаещ си от мен бих посъветвал колегите да си изберат един добър сервиз от секцията магазини и сервизи и по телефона да попитат да слагат ли възвратни клапани.

    Малко от нета за t jeta преведено с Гугъл преводач за по-лесно:
    . Несигурен Старт На Двигателя
    Необичаен, но добре известен проблем с 1.4 T-Jet двигатели е стартирането на двигателя при втория опит. Проблемът възниква поради недостатъчно налягане на гориво.

    Първата стъпка е да проверите налягането в релсата след спиране на двигателя – то трябва да е около 3 бара и да не пада под 2,5 бара след няколко часа.

    Работното налягане в релсата на празен ход трябва да се повиши до 3,5 бара. Най-често регулаторът на налягането на горивото се проваля.

    Има и горивен филтър в горивната помпа в резервоара. Ако филтърът е запушен, двигателят 1.4 T-Jet дърпа слабо или ускорява рязко.
    Горивният филтър се продава заедно с горивната помпа, което не е евтино. Собствениците на италиански автомобили са намерили изход: те включват подаването на бензин, заобикаляйки стандартния горивен филтър, и инсталират подходящ фин филтър под капака в захранващата линия.
    Последна редакция от kiriluz1; 07.03.2023, 14:00.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    .... и двата случая ако сложиш клапан по този начин не се получава добре защото е след регулатора и не решаваш проблема хич. ...
    Ти сериозно ли?

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    T jeta е с обратно гориво и регулатор на рейката, 90 коньовия е с еднопроводна горивна система и регулатор в кошницата, там този въпрос има смисъл, но по- скоро въпроса е откъде би влезнал въздух и отговора е от скапан регулатор или разхерметизиране по пътя и двата случая ако сложиш клапан по този начин не се получава добре защото е след регулатора и не решаваш проблема хич. На снимката с клапана и филтъра има обратно гориво, т.е. t jet и сме на първия вариант т.е. пак няма смисъл. Но както се казва :"Всеки сам си преценя". И още един въпрос напира в мен, защо тъпите италианци не са сложили възвратен клапан за 1евро в завода ,та се налага местни майстори да им вършат работата?
    Последна редакция от kiriluz1; 06.03.2023, 09:42.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    А според мен правилния въпрос е:

    В системата е влизал по малко , по малко въздух цяла нощ.
    Този натрупан въздух, ако системата е без обратно гориво - къде отива? А колко време е нужно да отиде там?

    Напиши коментар:


  • dobrujanetza
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението

    При дебита който има помпата празния горивопровод е със смешно количество. На 1,4 90 коня помпата е с 95 л./ч. На tjeta е 85 л./ч
    Това прави към литър и половина за минута. За колко време пълни горивопровода?
    Почти веднага. Но според мен е правилно клапана да е до кошницата.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    dobrujanetza написа: Преглед на мнението

    По-лесно се обслужва , но горивопровода ще остане пълен. Ако клана е при двигателя си мисля , че от резервоара до клапана няма да има гориво.
    При дебита който има помпата празния горивопровод е със смешно количество. На 1,4 90 коня помпата е с 95 л./ч. На tjeta е 85 л./ч
    Това прави към литър и половина за минута. За колко време пълни горивопровода?
    Последна редакция от kiriluz1; 05.03.2023, 13:29.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    mx rider написа: Преглед на мнението

    По принцип е така,но дефакто филтъра ;ловеше ; частите от предишните клапани ,които се оказаха неустойчиви на налягане и бензин.
    Именно - идеята е , че е добре да се отдели 1 или 2 часа и да отвориш кошницата за да ревизираш и смениш каквото е необходимо.

    Напиши коментар:


  • mx rider
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    значи втория по твоята логика е излишен
    По принцип е така,но дефакто филтъра ;ловеше ; частите от предишните клапани ,които се оказаха неустойчиви на налягане и бензин.

    Напиши коментар:


  • dobrujanetza
    отговори
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    Като цяло идеята на допълнителния филтър е да замени филтъра в кошницата когато му дойде края и се запуши. Допълнителния филтър се слага след премахване на филтъра в кошницата иначе няма смисъл. И аз лично това което съм виждал е слагане на клапан и филтър в двигателния отсек,някак по-лесно се прави и обслужва.
    По-лесно се обслужва , но горивопровода ще остане пълен. Ако клана е при двигателя си мисля , че от резервоара до клапана няма да има гориво.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    Като цяло идеята на допълнителния филтър е да замени филтъра в кошницата когато му дойде края и се запуши. Допълнителния филтър се слага след премахване на филтъра в кошницата иначе няма смисъл. И аз лично това което съм виждал е слагане на клапан и филтър в двигателния отсек,някак по-лесно се прави и обслужва.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    mx rider написа: Преглед на мнението

    Клапана е м/у два филтъра!
    значи втория по твоята логика е излишен

    Напиши коментар:

Working...
X