Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Optimst5
    отговори
    мерено е налягането на помпата
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    При мен бензиновата помпа дава 4,2 бара на контакт, при завъртане на ключа 3,5 но не пали. Ако се остави закачен манометъра на изгасена кола след 15-тина минути падна до 2,6 бара и затворих капака.
    за последната година три пъти записва Р0300 misfire на повече от един цилиндър. Но предполагам има misfire counter и като се натрупат, записва грешките. Чека не свети постоянно а само мига при палене и гасне. Според това има ли подобрение като я запаля няколко пъти на газ, ще видя дали да изключа бобини и свещи от подозрение

    Последна редакция от Optimst5; 25.07.2023, 13:52.

    Напиши коментар:


  • chaveto
    отговори
    Не съм чел темата назад, но залагам на ниско налягане от помпата. Автомобил който има пробив при регулатора на налягането. На студено пали винаги от втория път, на топло и веднъж запалил няма проблем с паленето. Затова помпата трябва да достига дадено налягане и да го задържа известно време. Няма ли налягане е трудно паленето, нищо, че като си почнал да въртиш и помпата започва да вдига налягане.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    спрях газта от бутилката и зачаках колата да угасне. Само че продължи да си работи, единствено при форсиране почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Приемаме че е спряна. Пали от първия път но ако е топло - 25 градуса и нагоре, мени съвсем леко оборотите. Ако е под 20 градуса обаче тресе доста, както се вижда и от клипа - https://streamable.com/m38wb6
    Тоест, единственото подобрение от спирането на газта е че при 25 градуса и нагоре пали лесно и мени оборотите за съвсем кратко и незабележимо. Сега ще карам без да пипам нищо още няколко дни, после ще пусна газта и ще видя дали се влошава. После ще покарам една седмица като паля директно на газ. Ако е същото, ще сваля бобини и свещи за оглед. Ако на газ пали идеално, се насочвам към бензиновите инжектори, понеже не виждам какво друго я спъва

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    като я запалиш на бензин и после вадиш бушона на б.помпа в резервоара. Колата пак гасне и чакаш цяла нощ.
    Сутринта, пъро слагаш бушона и после гледаш какво е. Ако се е оправило - б.дюзи.
    Ако не е - това ти е недиагностицирания проблем.
    нямаше положителен ефект и от този експеримент - първия път не запали, втория запали и веднага угасна. Вероятно лоши настройки на газ, но ще се помъча да ги коригирам

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    това също ще проверя. Запалих я на бензин, изчаках да позагрее и извадих бушона на бензиновата помпа. Поработи няколко секунди и угасна. Утре ще върна бушона и ще видим ще дали ще запали. Даже не знам дали искам да запали или не
    Другия останал вариант е бедна газова смес, но пък дългия трим обикновето ми стой между 0 и 2%. Вярно че късия играе +- 10% ноо не знам.
    Пс - пробвах адаптация на дросела, но без промяна.
    При температури 25 градуса и нагоре пали от раз, но мени обороти няколко секунди и после се оправя. При по ниски от 25 опитва да запали, но не става и трябва втори или трети опит
    Забравих да добавя, че вадих газовите инжектори от всмукателния колектор и не пускаха газ. Обаче като извадя маркуча от рейката до тях изтече газ. Според мен са наред, но ще направя теста с крана на бутилката, след като се ориентирах къде е

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    газовите лесно се проверяват за теч:
    оставяш колата да работи на газ.
    завърташ крана на бутилката - добре го завърташ.
    колата ще изгасне след като изгори всичко в изпарителя и рейката.
    Палиш си на бензин и я оставяш да поработи минута/две.
    На сутрината ако няма проблем - вероятно има теч от газовите инжектори.
    Ако пак пали трудно - по-верояно е друго.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Или се затварят контактите на релето на помпата.
    не бях писал, но и това проверих. Маха се релето на бензиновата помпа и се прави мост с тънко кабелче на посочените пинове:
    Click image for larger version

Name:	bypassrealy-jpg.417734.jpg
Views:	294
Size:	1,57 MB
ID:	2759955
    така на контакт помпата работи постоянно и се чува движението на горивото. Но и така не запали. Остана ми да проверя газови и бензинови инжектори

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Евентуално ако дава накъсо, но ще е някакво изключение.
    ако това е отговор към мен, имам друга сонда и ще пробвам с нея. При палене акумулатора падна до 10,1 волта, което не знам малко ли му е. След като запали тресе и трябва да я угася и да я запаля отново, за да няма проблем. Има и доста омасляване на картерната вентилация, но все още не ми е пристигнала мембраната, за да я сменя

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    някъде бях прочел че ако двигателя запали, но не работи добре, възможна причина е подгрева на ламбдата това обяснява защо работи добре, когато загрее
    Евентуално ако дава накъсо, но ще е някакво изключение.

    Искам да споделя малко личен опит за паленото на 1.4 tjet. Един приятел има сервиз, в който няколко пъти идва клиент с пунто с този мотор и трудно палене. Всеки път решението е да източи 100 октановия бензин от резервоара и да сипе обикновен 95. Това се случва почти всеки път когато някой от семейството му забрави и сипе 100 октана бензин и всеки път след източване и сипване на 95 колата почва да пали от раз. Може да не ви се вярва, но съм присъствал на такъв "ремонт" и наистина помага. Разбира се може да е нещо друго, което се афектира от източването на бензина (мърсотия в резервоара?), но е факт че това решава проблема.
    Това е адаптацията. Също може да пробва с ресетването й преди да източчи 100-те.
    Последна редакция от PM_u_bo; 14.07.2023, 19:59.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
    Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
    някъде бях прочел че ако двигателя запали, но не работи добре, възможна причина е подгрева на ламбдата това обяснява защо работи добре, когато загрее

    Напиши коментар:


  • JTR
    отговори
    Искам да споделя малко личен опит за паленото на 1.4 tjet. Един приятел има сервиз, в който няколко пъти идва клиент с пунто с този мотор и трудно палене. Всеки път решението е да източи 100 октановия бензин от резервоара и да сипе обикновен 95. Това се случва почти всеки път когато някой от семейството му забрави и сипе 100 октана бензин и всеки път след източване и сипване на 95 колата почва да пали от раз. Може да не ви се вярва, но съм присъствал на такъв "ремонт" и наистина помага. Разбира се може да е нещо друго, което се афектира от източването на бензина (мърсотия в резервоара?), но е факт че това решава проблема.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Махнах клапаните преди и след рейката и ги замених с тръбички. Чистия отвор на маркуча е 8-9 мм, докато на тръбичките е към 6мм. Възможно ли е заради това стесняване да стига по малко гориво до рейката или инжекторите?

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Сложи нещо като : FAST FT39006

    Напиши коментар:


  • mx rider
    отговори
    Пластмасовия филтър направи проблем,спука се.Разбрах по трудния начин ,че филтъра трябва да е метален.

    Поздрави!

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори

    Малко офф за мотора 1,4 12В. Имах Брава с този мотор, като я карах около 160к км. Никога не съм имал проблем с маслените магистрали. Малко преди да спра да я карам е отваряна главата и имаше износване на едната гърбица на вала, но за мотор на поне 300к км мисля, че е ок. Споредм мен в голяма степен нещата зависят от редовно и правилно обслужване. Като знам какви приказки съм чувал за този мотор, моя опит показа точно обратното.
    Изключенията просто потвърждават правилото, а не го опровергават. Статистика, числа, повтаряемост.
    Идеята е автомобила да може да се експлоатира нормално , продължително време без да има скъпи неизбежни ремонти.
    При теб вероятно е била направена замяна на въпросните гумички от предишния собственик. Разбира се и 160к км може да се врътнат за 4 години, може и за 12-15 години. А времето и режима на експлоатация са важни.
    Последна редакция от PM_u_bo; 12.03.2023, 22:34.

    Напиши коментар:

Working...
X