Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Или се затварят контактите на релето на помпата.
    не бях писал, но и това проверих. Маха се релето на бензиновата помпа и се прави мост с тънко кабелче на посочените пинове:
    Click image for larger version

Name:	bypassrealy-jpg.417734.jpg
Views:	249
Size:	1,57 MB
ID:	2759955
    така на контакт помпата работи постоянно и се чува движението на горивото. Но и така не запали. Остана ми да проверя газови и бензинови инжектори

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Евентуално ако дава накъсо, но ще е някакво изключение.
    ако това е отговор към мен, имам друга сонда и ще пробвам с нея. При палене акумулатора падна до 10,1 волта, което не знам малко ли му е. След като запали тресе и трябва да я угася и да я запаля отново, за да няма проблем. Има и доста омасляване на картерната вентилация, но все още не ми е пристигнала мембраната, за да я сменя

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    някъде бях прочел че ако двигателя запали, но не работи добре, възможна причина е подгрева на ламбдата това обяснява защо работи добре, когато загрее
    Евентуално ако дава накъсо, но ще е някакво изключение.

    Искам да споделя малко личен опит за паленото на 1.4 tjet. Един приятел има сервиз, в който няколко пъти идва клиент с пунто с този мотор и трудно палене. Всеки път решението е да източи 100 октановия бензин от резервоара и да сипе обикновен 95. Това се случва почти всеки път когато някой от семейството му забрави и сипе 100 октана бензин и всеки път след източване и сипване на 95 колата почва да пали от раз. Може да не ви се вярва, но съм присъствал на такъв "ремонт" и наистина помага. Разбира се може да е нещо друго, което се афектира от източването на бензина (мърсотия в резервоара?), но е факт че това решава проблема.
    Това е адаптацията. Също може да пробва с ресетването й преди да източчи 100-те.
    Последна редакция от PM_u_bo; 14.07.2023, 18:59.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението

    Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
    Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
    някъде бях прочел че ако двигателя запали, но не работи добре, възможна причина е подгрева на ламбдата това обяснява защо работи добре, когато загрее

    Напиши коментар:


  • JTR
    отговори
    Искам да споделя малко личен опит за паленото на 1.4 tjet. Един приятел има сервиз, в който няколко пъти идва клиент с пунто с този мотор и трудно палене. Всеки път решението е да източи 100 октановия бензин от резервоара и да сипе обикновен 95. Това се случва почти всеки път когато някой от семейството му забрави и сипе 100 октана бензин и всеки път след източване и сипване на 95 колата почва да пали от раз. Може да не ви се вярва, но съм присъствал на такъв "ремонт" и наистина помага. Разбира се може да е нещо друго, което се афектира от източването на бензина (мърсотия в резервоара?), но е факт че това решава проблема.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Махнах клапаните преди и след рейката и ги замених с тръбички. Чистия отвор на маркуча е 8-9 мм, докато на тръбичките е към 6мм. Възможно ли е заради това стесняване да стига по малко гориво до рейката или инжекторите?

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Сложи нещо като : FAST FT39006

    Напиши коментар:


  • mx rider
    отговори
    Пластмасовия филтър направи проблем,спука се.Разбрах по трудния начин ,че филтъра трябва да е метален.

    Поздрави!

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори

    Малко офф за мотора 1,4 12В. Имах Брава с този мотор, като я карах около 160к км. Никога не съм имал проблем с маслените магистрали. Малко преди да спра да я карам е отваряна главата и имаше износване на едната гърбица на вала, но за мотор на поне 300к км мисля, че е ок. Споредм мен в голяма степен нещата зависят от редовно и правилно обслужване. Като знам какви приказки съм чувал за този мотор, моя опит показа точно обратното.
    Изключенията просто потвърждават правилото, а не го опровергават. Статистика, числа, повтаряемост.
    Идеята е автомобила да може да се експлоатира нормално , продължително време без да има скъпи неизбежни ремонти.
    При теб вероятно е била направена замяна на въпросните гумички от предишния собственик. Разбира се и 160к км може да се врътнат за 4 години, може и за 12-15 години. А времето и режима на експлоатация са важни.
    Последна редакция от PM_u_bo; 12.03.2023, 21:34.

    Напиши коментар:


  • Kay_
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Тези , които имат опит с ремонт на автомобили са виждали много случаи на 'фабрични дефекти'.
    Недобре проектирани възли, които дори при перфектна поддръжка правят пероблеми.

    За да ти е по-лесно :
    - проблемна М32 ск.кутия нуждаеща се от 'малко по-друг модел' части
    - проблемно мазане РВ на 1.4 12 двигател ФИАТ
    - дизела на Инсигния с проблемния маслозаборник убиващ двигателя.
    - потъващи клапани на 1.8 бензина на ОПЕЛ , които 'по спецификация' трябва да се провери дали са потънали на 150к км

    Иначе докато колата е в гаранция - може по твоя метод
    Въпреки, че има много случаи на смяна на двигател една година след изтичане на гаранцията. Хюндай са най-добри в твоята схема

    Моля те, продължавай да пишеш - искрено ме забавляваш!
    Малко офф за мотора 1,4 12В. Имах Брава с този мотор, като я карах около 160к км. Никога не съм имал проблем с маслените магистрали. Малко преди да спра да я карам е отваряна главата и имаше износване на едната гърбица на вала, но за мотор на поне 300к км мисля, че е ок. Споредм мен в голяма степен нещата зависят от редовно и правилно обслужване. Като знам какви приказки съм чувал за този мотор, моя опит показа точно обратното.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Пост 233 е един от начините за решаване на проблема.
    Може да се 'ошлайфа'.
    Може да се направи 'вариация'.
    Но за причина - влизане въздух в горивната система дава едно добро нескъпо решение.

    Темата "трудно пали на бензин" може да има и други причини с други решения. Но това е добро и евтино начало.
    А със съвсема лека модификация може да се използва и за диагностика.

    Напиши коментар:


  • NikMar
    отговори
    И какво, като си ги мерихте, разбрахте ли на кого е по-голям? Толкова глупости се изписаха и нищо не доведе до твърдо решение на проблема. Хайде стегнете се и пишете по същество!

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Едно - не се занимавам с автомобили професионално.
    Две - понякога е добре човек да види какви глупости е писал преди 180 - 200 поста по темата и малко да коригира самочувствието си.
    Три - един преател ми разказА, че братчед му ревал по телефона, как след като дал последните си "х000" лева за да му стане колата перфектна в най-добрия Сервиз - трябвало да тъси спешно платформа на магистралата щото колата изведнъж се превърнала в голям камък
    Четири - колата е била направена 'като от завода' с оригинални части от официалното представителство

    Пускам си абонамент за всички теми където пишеш - смеха е голям, а тия дето те слушат си го заслужават.

    Писането ще го разредя, че не съм на нивото на техническите познатия в този форум

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    А според мен правилния въпрос е:
    В системата е влизал по малко , по малко въздух цяла нощ.
    Този натрупан въздух, ако системата е без обратно гориво - къде отива? А колко време е нужно да отиде там?
    .

    Благодарение на такива "майстори " като теб всяка,седмица чета неща от рода на : "Кола изгоря на магистрала Тракия" или "Автовоз се
    запали в тунел Витиня". Безкрайно
    ​​​​съм щастлив че съм намерил хора които разбират от автомобили и когато имам нужда си карам колата само там . 100% съм сигурен че ако си сервиз разчиташ само на случайно минаващи. Веселбата е в нелепиците които разправяш на масовата публика . Мисля че сега е момента да предложиш водородното почистване на двигателя за решаването и на проблемите с налягането на гориво.​​​​​​
    Последна редакция от kiriluz1; 09.03.2023, 12:34.

    Напиши коментар:


  • kiriluz1
    отговори
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Тези , които имат опит с ремонт на автомобили са виждали много случаи на 'фабрични дефекти'.
    Недобре проектирани възли, които дори при перфектна поддръжка правят пероблеми.

    За да ти е по-лесно :
    - проблемна М32 ск.кутия нуждаеща се от 'малко по-друг модел' части
    - проблемно мазане РВ на 1.4 12 двигател ФИАТ
    - дизела на Инсигния с проблемния маслозаборник убиващ двигателя.
    - потъващи клапани на 1.8 бензина на ОПЕЛ , които 'по спецификация' трябва да се провери дали са потънали на 150к км

    Иначе докато колата е в гаранция - може по твоя метод
    Въпреки, че има много случаи на смяна на двигател една година след изтичане на гаранцията. Хюндай са най-добри в твоята схема

    Моля те, продължавай да пишеш - искрено ме забавляваш!
    Пич в бързината нещо си объркал май.
    Последна редакция от kiriluz1; 09.03.2023, 12:29.

    Напиши коментар:

Working...
X