Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • PM_u_bo
    отговори
    dobrujanetza написа: Преглед на мнението
    Говорих по този въпрос с моя майстор .
    Неговия отговор беше : Ще се направи адаптация на компа , един месец ще е наред , и после си губи адаптациите.
    Затова си я карам така. Верно че е T-jet, но разлика няма.
    Това има логика само ако ти се измени налягането в рейката. Иначе просто е едно голо твърдение, което няма как да бъде обосновано.
    Разбира се има 'зимни' и 'летни' настройки, но 'после си губи адаптациите' си е като' Земята е очевидно плоска'.

    Напиши коментар:


  • dobrujanetza
    отговори
    Говорих по този въпрос с моя майстор .
    Неговия отговор беше : Ще се направи адаптация на компа , един месец ще е наред , и после си губи адаптациите.
    Затова си я карам така. Верно че е T-jet, но разлика няма.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    При високите обороти е добре, когато карам извънградско трима ми се движи между -1% и +1%. Градско отива на +3%, но я оставих така за да е по-близо до работата на бензин, и да пуска повече гориво при първо палене.
    а късия трим можеш ли да го погледнеш? При мен скача много - плюс минус 17% и казват че не трябвало да е така. Само че аз я наблюдавам на автопилот примерно - карам с 2500 оборота и в един момент е минус 7,8,9% а после отива на плюс 7,8,9%. На картата имам само обороти и инжекторно време и няма как да направя различни настройки при различно натоварване на двигателя

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Да, на газ работи прекалено богато (-9% трим), следователно при палене сутрин колата ще работи с прекалено бедна смес на бензин ако трима ми вади 9% гориво (-9%). +5% трим (леко бедна смес) на бензин го отдавам на това, че инжекторите са 2ра употреба и двигателя не е първа младост, но до +-10% мисля че е напълно допустимо.
    При газовата карта намалих цялата със 7%, след това под 2000 оборота махнах още 5, защото усещах че колата се мъчи и следях ламбдата докато шофирам. След това още малко я модифицирах, предимно по усещане как се държи двигателя и следене на ламбдата в движение. Имаше някой нелогични клетки - примерно при 50% натоварване на 1700 оборота коефициента на горивото е 161, след това пак при 50% натоварване при 1850 оборота скача на 171, което е прекалено голяма разлика за само 150 оборота. Поизгладих я така да се каже. Изчезнаха едни силни вибрации при натоварване под 2000 оборота, които мисля че са били заради богата смес.
    При високите обороти е добре, когато карам извънградско трима ми се движи между -1% и +1%. Градско отива на +3%, но я оставих така за да е по-близо до работата на бензин, и да пуска повече гориво при първо палене.
    Последна редакция от bsks; 02.01.2024, 17:04.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Когато карам на бензин дългия трим беше +5%, когато карам на газ беше -9%, тоест на първо палене колата работи с прекалено бедна смес на бензин заради тримовете на горивото, които работата на газ променя. Настроих газовото да пуска 12% по-малко гориво за да манипулирам тримовете, като сега дългия седи на +3% след като карам на газ. Сутрин колата пали от първия път.
    Всъщност +5% на бензин значи бедна смес. Неизвестно по каква причина. А -9% на газ значи доста богата. Но добре си намалил газта. Цялата ли карта си намалил с 12% или определени клетки?
    Последна редакция от Optimst5; 02.01.2024, 14:22.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Да споделя моя опит. Браво 1.4 90 коня с газ. Палеше от седми или осми път когато е студена. Беше с бензинови инжектори от стило със съпротивление 14.5 ома - https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%B...i25070469.html

    Явно някой ги е сменял в миналото, дали заради проблем с паленето или нещо друго не знам. Намерих инжектори от браво 1.4 със съпротивление 12 ома, 2ра употреба от мегапартс, само за проба -

    https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%B...i25063119.html

    За браво 1.4 без турбо има 2 вида инжектори, едните с 14.5 ома, другите с 12, като тези с 12 са след средата на 2008 година, може би заради емисии или просто са обновили леко двигателя, не съм сигурен.
    След като смених инжекторите колата започна да пали от 2-рия път. След това взех кабел за настройка и диагностика на газовото. Когато карам на бензин дългия трим беше +5%, когато карам на газ беше -9%, тоест на първо палене колата работи с прекалено бедна смес на бензин заради тримовете на горивото, които работата на газ променя. Настроих газовото да пуска 12% по-малко гориво за да манипулирам тримовете, като сега дългия седи на +3% след като карам на газ. Сутрин колата пали от първия път. Засега.
    Преди някой да се хвърли да дава пари за инжектори, искам да спомена отново, колата ми е 1.4 без турбо. При турбо версиите доколкото виждам инжекторите също са 12 ома, с по-голям дебит разбира се, като не са променяни през годините. Това което сработи при мен, може да не се получи при вас!!!
    Последна редакция от bsks; 02.01.2024, 13:44.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    другата седмица ще имам развитие по колата. Дотогава, един въпрос ще ме тормози - защото докато въртя стартера или колата запали, но мени оборотите, педала на газта не е активен? Натискам и нищо, все едно е разкачена буксата. Аз си го обяснявам, че въздуха е достатъчен или дори в повече и няма нужда от още. Но ми се иска и друго мнение.
    Други потребители споделят че при тях педала си работи

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Правено е 100 пъти. Само веднъж запали, но то беше и по топло. Останалите пъти без ефект
    Ходих при един човек по темата с антифриза в цилиндрите. Огледа колата, видя че маркучите са меки, не кипи от казанчето при отваряне на капачката и каза че нямам проблем с гарнитурата. Щом и не губя антифриз

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Можеш ли да си провериш и нулираш адаптациите на бензиновия комп преди палене?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    От януари до юли
    Пс - понеже си пазя касовите бележки, гледам че съм сипвал бензина от лукоил и една малка местна бензиностанция, на която е най ниска цената. По принцип не бих сипал там, но тъй като е пълно с хора и горивото не се застоява, зареждам от там. Та, точно преди тотално да спре да пали миналата година юли, съм сипал 20 литра от тях. Дали точно фиатите не се разбират с руското гориво - кой знае...
    Последна редакция от Optimst5; 27.10.2023, 11:19.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    На мен и това с уж заводския дефект ми се струва невъзможно. При мен не знам как 6-7 месеца я бяха нагласили да пали и после спря. А не съм я оставял на сухо през това време - 65 литра съм ѝ сипал
    Кои 6 - 7 meseca?
    От Март до Септември?

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    На мен и това с уж заводския дефект ми се струва невъзможно. При мен не знам как 6-7 месеца я бяха нагласили да пали и после спря. А не съм я оставял на сухо през това време - 65 литра съм ѝ сипал

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Това с влизането на антифриз в цилиндрите и заради него да пали по-трудно е меко казано невъзможно.
    Антифриз ще влиза не във всички цилиндри и не еднакво количество от цилиндър в цилиндър.
    Съответно ще има 'троене'.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Чел съм чужди форуми, където са сменили половината кола и промяна няма. За мен последната логична опция е ремап на компютъра, като се настрои картата на горивото при студен старт.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Да, много въпроси. Който има загуби на антифриз, може да се насочи към проверка на гарнитурата.
    Аз все се каня да извадя инжекторите за да видя въобще пръскат ли. Входящия и изходащия маркуч съм ги насочвал в бутилка и се събира бензин. Като изходящото гориво сякаш е доста

    Напиши коментар:

Working...
X