Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

  • tjet-power1
    отговори
    Ако искаш да разбереш дали проблема е в газта, карай 20км. на бензин и виж как са тримовете и паленето. После 20км. на газ.
    Интересното при мен е, че като ги ресна примерно и запали после гасиш и пак пали трудно и се случва, когато се рескат адаптациите с алфаобд. Иначе преди да ги ресна с алфаобд обръщането преди гасене работеше.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Ако искаш да разбереш дали проблема е в газта, карай 20км. на бензин и виж как са тримовете и паленето. После 20км. на газ.

    Напиши коментар:


  • tjet-power1
    отговори
    Леко подобрено, тоест от 1ви път ли успяваш да я запалиш или от 2ри, 3ти и прочие, защото при мен палеше добре както казах по-горе и обръщането на бензин преди гасене водеше до доста по-лесен старт( от 2ри път примерно или от първи), но откакто реснах с алфаобд, нещо се ус*а тотално.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    ами в момента колата според мен се държи еднакво и на двете горива. Преди на газ забиваше под товар заради високите газови времена. В паленето е леко подобрението. Нямам обяснение защо когато я карах на бензин запалването беше почти невъзможно, а след настройката на газовата е по лесно

    Напиши коментар:


  • tjet-power1
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    Много подобни са и тримовете при двете горива. Първата снимка е на газ, втората - на бензин. Има подобрение защото колата припалва, макар пак да и трябват няколко завъртания. Преди това я палех направо на газ защото на бензин дори не припалваше и не можеше да отлепи стрелката на оборотомера. При работа на газ, бензиновото време съвсем леко е по високо, отколкото на бензин. Ама засега така ще я оставя седмица-две да се адаптира. Ако няма промяна, ще мисля друг вариант - ще направя коефициентите в картата близо и над 200, както на други подобни по-мощни коли

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-12-32-95_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	583
Size:	364,4 KB
ID:	2760920 Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-15-04-64_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	569
Size:	360,5 KB
ID:	2760921
    Здравейте колеги,
    Нека да се включа и аз малко по темата със скромните изпатвания и тн с 1.4 t-jet. Първо една молба към колегата optimst5, моля те, да дадеш ОВ относно как ще се държи колата с минималните разлики по тримовете, по пътя на логиката и това, което се говори, трябва да се задържи известно време така и после пак да реснеш адаптациите на бензина и да си се адаптира на газ и когато се скапе пак. Аз имах случай с дефектна бобина, изведнъж отказа да пали изобщо, няма 2ри 3ти 5ти път, изобщо... След сваляне на свещи за чистене и установяване на проблемът се оказа(намокрени свещи и дефектна бобина), която майстора ми каза да си сменя. Рестартирал е адаптациите със auto.com (програма, нещо като delphi), колата излиташе ама буквално на втора гумите не си искаше, но докато убие адаптацията и започна да не върви във високите... Така след като ги рестартирах аз с алфаобд и се започна, не пали от първият път, а преди палеше дори след като я изгасиш на газ. Газовата ми е за настройка, настроена е без един вакум маркуч, който влиза в един клапан, нямам идея за какво служи... също така със стари свещи и прецакана бобина. Мисълта ми е колеги, как така с рестарт на адаптации през програма, която даже не е специализирана за фиат се получи нещо за някакъв период от време, освен алфаобд за телефон да не рестартира всичките адаптации?

    ПС: Другото, което дочух е, че слагат бутон с който при подаден контакт и натискане впръсква малко количество гориво, но хем е малко неудобно, хем ако няма друг вариант си е направо вариант за решение на проблемът.

    Поздрави,

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Много подобни са и тримовете при двете горива. Първата снимка е на газ, втората - на бензин. Има подобрение защото колата припалва, макар пак да и трябват няколко завъртания. Преди това я палех направо на газ защото на бензин дори не припалваше и не можеше да отлепи стрелката на оборотомера. При работа на газ, бензиновото време съвсем леко е по високо, отколкото на бензин. Ама засега така ще я оставя седмица-две да се адаптира. Ако няма промяна, ще мисля друг вариант - ще направя коефициентите в картата близо и над 200, както на други подобни по-мощни коли

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-12-32-95_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	583
Size:	364,4 KB
ID:	2760920 Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-01-08-12-15-04-64_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Views:	569
Size:	360,5 KB
ID:	2760921
    Последна редакция от Optimst5; 08.01.2024, 12:46.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Optimst5 написа: Преглед на мнението

    а късия трим можеш ли да го погледнеш? При мен скача много - плюс минус 17% и казват че не трябвало да е така. Само че аз я наблюдавам на автопилот примерно - карам с 2500 оборота и в един момент е минус 7,8,9% а после отива на плюс 7,8,9%. На картата имам само обороти и инжекторно време и няма как да направя различни настройки при различно натоварване на двигателя
    Късия се движи между +-10%. При рязко подаване или отнемане на газта отива и нагоре, но рядко минава 15%. Инжекторното време ти е реално натоварването на двигателя. Колкото повече настъпваш газта, толкова по-надолу в таблицата отива точката на натоварване, а със вдигането на оборотите върви надясно. Какъв ти е дългия трим когато караш само на безнин, после и на газ? Ако мислиш, че имаш проблем с газта моя съвет е да отидеш при професионалист да я настрои. При мен този вариант не е възможен, понеже съм с Ланди ренцо. Всички сервизи вдигат рамене и казват "отиди в официалния сервиз", там пък пича обича само да сменя инжектори (600лв. за 4-те), защото газовата не можела да се настройва.
    Последна редакция от bsks; 08.01.2024, 12:08.

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    Гледаш сместа как е и модифицираш според нуждата.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    като си говорим за газови, това е картата ми след като я рестартирам до заводски стойности. Обърнете внимание как всеки ред започва с един коефициент и със увеличение на оборотите, коефициента се увеличава. Трябва ли да спазвам тази поредност когато модифицирам картата? Защото съм виждал и варианти как коефициентът стига пик да кажем при 4000 оборота и нагоре спада. Или увеличение и пик трябва да има при инжекторното време между 6 и 10 милисекунди, а след тях - спад на коефициента?

    Click image for larger version

Name:	map after reset.jpg
Views:	150
Size:	196,3 KB
ID:	2760902

    Напиши коментар:


  • PM_u_bo
    отговори
    dobrujanetza написа: Преглед на мнението
    Говорих по този въпрос с моя майстор .
    Неговия отговор беше : Ще се направи адаптация на компа , един месец ще е наред , и после си губи адаптациите.
    Затова си я карам така. Верно че е T-jet, но разлика няма.
    Това има логика само ако ти се измени налягането в рейката. Иначе просто е едно голо твърдение, което няма как да бъде обосновано.
    Разбира се има 'зимни' и 'летни' настройки, но 'после си губи адаптациите' си е като' Земята е очевидно плоска'.

    Напиши коментар:


  • dobrujanetza
    отговори
    Говорих по този въпрос с моя майстор .
    Неговия отговор беше : Ще се направи адаптация на компа , един месец ще е наред , и после си губи адаптациите.
    Затова си я карам така. Верно че е T-jet, но разлика няма.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    При високите обороти е добре, когато карам извънградско трима ми се движи между -1% и +1%. Градско отива на +3%, но я оставих така за да е по-близо до работата на бензин, и да пуска повече гориво при първо палене.
    а късия трим можеш ли да го погледнеш? При мен скача много - плюс минус 17% и казват че не трябвало да е така. Само че аз я наблюдавам на автопилот примерно - карам с 2500 оборота и в един момент е минус 7,8,9% а после отива на плюс 7,8,9%. На картата имам само обороти и инжекторно време и няма как да направя различни настройки при различно натоварване на двигателя

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Да, на газ работи прекалено богато (-9% трим), следователно при палене сутрин колата ще работи с прекалено бедна смес на бензин ако трима ми вади 9% гориво (-9%). +5% трим (леко бедна смес) на бензин го отдавам на това, че инжекторите са 2ра употреба и двигателя не е първа младост, но до +-10% мисля че е напълно допустимо.
    При газовата карта намалих цялата със 7%, след това под 2000 оборота махнах още 5, защото усещах че колата се мъчи и следях ламбдата докато шофирам. След това още малко я модифицирах, предимно по усещане как се държи двигателя и следене на ламбдата в движение. Имаше някой нелогични клетки - примерно при 50% натоварване на 1700 оборота коефициента на горивото е 161, след това пак при 50% натоварване при 1850 оборота скача на 171, което е прекалено голяма разлика за само 150 оборота. Поизгладих я така да се каже. Изчезнаха едни силни вибрации при натоварване под 2000 оборота, които мисля че са били заради богата смес.
    При високите обороти е добре, когато карам извънградско трима ми се движи между -1% и +1%. Градско отива на +3%, но я оставих така за да е по-близо до работата на бензин, и да пуска повече гориво при първо палене.
    Последна редакция от bsks; 02.01.2024, 16:04.

    Напиши коментар:


  • Optimst5
    отговори
    Когато карам на бензин дългия трим беше +5%, когато карам на газ беше -9%, тоест на първо палене колата работи с прекалено бедна смес на бензин заради тримовете на горивото, които работата на газ променя. Настроих газовото да пуска 12% по-малко гориво за да манипулирам тримовете, като сега дългия седи на +3% след като карам на газ. Сутрин колата пали от първия път.
    Всъщност +5% на бензин значи бедна смес. Неизвестно по каква причина. А -9% на газ значи доста богата. Но добре си намалил газта. Цялата ли карта си намалил с 12% или определени клетки?
    Последна редакция от Optimst5; 02.01.2024, 13:22.

    Напиши коментар:


  • bsks
    отговори
    Да споделя моя опит. Браво 1.4 90 коня с газ. Палеше от седми или осми път когато е студена. Беше с бензинови инжектори от стило със съпротивление 14.5 ома - https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%B...i25070469.html

    Явно някой ги е сменял в миналото, дали заради проблем с паленето или нещо друго не знам. Намерих инжектори от браво 1.4 със съпротивление 12 ома, 2ра употреба от мегапартс, само за проба -

    https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%B...i25063119.html

    За браво 1.4 без турбо има 2 вида инжектори, едните с 14.5 ома, другите с 12, като тези с 12 са след средата на 2008 година, може би заради емисии или просто са обновили леко двигателя, не съм сигурен.
    След като смених инжекторите колата започна да пали от 2-рия път. След това взех кабел за настройка и диагностика на газовото. Когато карам на бензин дългия трим беше +5%, когато карам на газ беше -9%, тоест на първо палене колата работи с прекалено бедна смес на бензин заради тримовете на горивото, които работата на газ променя. Настроих газовото да пуска 12% по-малко гориво за да манипулирам тримовете, като сега дългия седи на +3% след като карам на газ. Сутрин колата пали от първия път. Засега.
    Преди някой да се хвърли да дава пари за инжектори, искам да спомена отново, колата ми е 1.4 без турбо. При турбо версиите доколкото виждам инжекторите също са 12 ома, с по-голям дебит разбира се, като не са променяни през годините. Това което сработи при мен, може да не се получи при вас!!!
    Последна редакция от bsks; 02.01.2024, 12:44.

    Напиши коментар:

Working...
X