Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    ogi28b написа:
    Stefan Hadjov написа:
    ogi28b написа:
    естествено мерих при свален куплунг Ето резултати от тест в реално време, но на неподвижен автомобил. Напрежение при контакт на 5-то краче - 1.19 волта. Напрежение при запалване на двигателя - 2.21 волта. Напрежение при 3100-3200 оборота - 3.62 волта. Напрежение при 4050-4100 оборота - 3.77 волта. Надявам се и други колеги да се включат в този тест, за да сравним показанията. Чудя се как най-безопасно да направя теста при автомобил в движение?
    Напреженията ти до празния ход са добри и в нормите.Но при натоварване не е добре.Под долната граница си.
    Stefan Hadjov написа:
    ilkor написа:
    Току що направих и аз измервания на дебитомера. Ето какво получих:Референтното напрежение е 4,94ВПри контакт - 0,86-0,9ВПри 850об/м - 1,86ВПри 2000об/м - 2,62ВПри 3000об/м - 3,14ВПри 4000об/м - 3,65ВПри рязко форсиране на място моментно се мереха и по високи стойности но най високата която запомни уредът беше 3,99В Съпротивлението на термодатчика беше 1438 Ома.
    Колега,малко коментар по резултатите които си получил:За мене дебитомера ти е в нормална кондиция и не би трябвало да те смущава.
    И как така при мен нещо не е наред, а при Илко всичко е наред, колега Stefan Hadjov??? Противоречиш си!Понеже чета темата много подробно, вече направих изводите за себе си. Благодаря за отделеното време. Цитирания метод на измерване според мен показва нещо което не можем да използваме по никакъв начин Просто ни показва дали датчикът изобщо нещо показва! Следователно и темата не трябва да е със статут ВАЖНА, след като води до двусмислени резултати, и някой може да се заблуди. Това е положението.
    Май,че и ти не четеш точно.Илко дава 3,99 волта при рязко натоварване,а твоя 3,77 волта.И на всичкото отгоре ти си след ЧИП-тунинг.Мисля,че има разлика в стойностите.Вземи един нов МАФ и измери с него,за да разбереш че измерването е ОК.Но нещо колата ти не е в ред.И да знаеш,че всички коли не дават еднакви стойности.Писъл съм от какво зависят.Това важи за всички параметри на колата и двигателя.Чети повече.

    Коментар


      #77
      @ ogi28bНеработещия дебитомер дава 1 волт/пример Илко и много други/.Работещия отчита над 3 волта при теста.Ако не получаваш желаните стойности,търси причината не в дебитомера а в двигателя.Примери за това безброй.Познавам много,които са ги накарали да си купят нови дебитомери и с тях е същото.

      Коментар


        #78
        Ей интересна тема стана. Искам да задам един може би глупав въпрос - възможно ли е да премине Н-обем въздух през дебитомера, той да отчете примерно 3 волта, а аналогичен дебитомер да отчете 2 волта.Тъй като основния въпрос около който се върти дискусията е, дали ако имаме напрежение 3,58 волта, примерно, наистина през дебитомера е минало точно толкова въздух, колкото е определено в картата на компютъра, т.е. минават 20 л, в картата е заложено, че трябва да е 3.58 волта, обаче в нашия случай да минат 35 л обаче пак да отчете 3.58 волта. Т.е. дебитомера да връща лъжливи данни. Мисля, че това се опитват да кажат всички. Въпреки че като се замисля, ако е казано, че на празен ход е в еди какъв си диапазон или в еди какъв си режим трябва да е в еди какъв си диапазон отчетеното напрежение, това означава, че дебитомера е изправен, тъй като предварително се знае, че в този режим двигателя изразходва някакво количество въздух, което кореспондира със стойности в посочения диапазон.Май ми се изясни горе-долу или?

        Коментар


          #79
          Stefan Hadjov написа:
          @vsdИ всичкото ти заяждане с мене излиза че на напрежението на термодатчика може да му вярваме,но на МАФ-а не можеме.Защото не може да измерима количеството въздух.Странна логика.Но интересно ако вземеш един чисто нов МАФ и му измериш напреженията които дава и ако повтори твоите на твоята кола и тогава ли няма да му вярваш,защото не си измерил количеството въздух.Защо не направиш на инженерите от аутодата,предложение да цитират количеството въздух,защото от напрежението не се разбира какво е положението с МАФ-а.Току виж и графика може да ти цитират.
          Абе човек ти нещо добре ли си? Първо сто пъти ти обясних че не искам да се заяждам, а чрез един нормален спор да намерим истината. Ти и jenshen73 сте по заяждането ми се струва. А на темп. датчика може ти казвам че може да се направи коректно измерване защото може да сравним резултатите от него с резултатите от обикновен термометър - така ще сме сигурни, че като датчика казва че е 47 градуса, наистина са толкова, а не са 35 например. Наистина не вярвам, че не ме разбираш, защото е супер просто. И пак те питам - за какво се хващаш за"И интересно защо не говорят за количество въздух.И тук ще разбереш,че всички датчици мерят напрежение."Това като развален телфон го говориш. Пак те питам кога и кой е написал обратното. Не ми обяснявай за АЦП, защото преди теб съм написал как става. На инженерите от Аутодата мога да им пратя много здраве, защото тая стойност 4,2 V няма как да я получиш като форсираш колата на място. Това са около 360 kg/h въздух. Ако двигателя гълта толкова на едно място, тогава при движение какво става. Между другото мисля че в Аутодата 2004 има малка грешка при схемата с белезите на ангренажния ремък, така че грешки има.Илко мери 3.65 V при 4000 об. на едно място, Оги мери 3,77, а ти казваш
          Stefan Hadjov написа:
          Следва рязко натискане педала на газта/както при теста за газовете/до 3/4 ход на педала и отпускане/повишаване на оборотите за кратко/.На пин 5 напрежението трябва да нарасне до 4,2 до 4,5 В.
          И на Илко му работи, а на Оги не. И твърдиш, че на Оги заради чипа е по-ниско. А какво стана с 4,2 до 4,5. Впрочем май всички дето не мислим като теб не четем внимателно и не разбираме.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #80
            Мисля че спорите вече само заради спора ...Идеята на теста е да се види че напрежението се изменя при изменение на консумацията на въздух. Видя се че при неработещ дебитомер то не помръдва от един волт.Нормално е да има известни разлики между показанията именно защото условията не са еднакви. Ако бяха еднакви то там нямаше да има датчик а ECU-то щеше да си смята по зададена таблица влезлият въздух според оборотите и натоварването. Аз нарекох теста аматьорски именно защото дава въможност на непрофесионалист с един уред да реши да купува ли нов или не. А когато резултатите са различни да се обърне към специалист за консултация. За жалост в България и специалистите в сервизите действат по аматьорският начин - например на мен ми казаха най вероятно е дебитомер и понеже такъв отговор не ме устройваше аз направих тест със замяна който показа че колата се държи по друг начин с друг дебитомер. Вероятно този тест може да замени теста с размяната за да се види за какво иде реч ...Между другото днес направих още един тест с неработещия дебитомер но на маса в разглобено състояние. Почистих го малко но така или иначе напрежението му стоеше около 1В и при духане върху сензора помръдваше с не повече от 0,2В. Отказах да се занимавам с него и довечера ще потърся третия дебитомер който имам за да тествам и него.Утре след обед ще направя измерването в движение - вече съм подготвил кабели за теста.

            Коментар


              #81
              ilkor написа:
              Мисля че спорите вече само заради спора ...Идеята на теста е да се види че напрежението се изменя при изменение на консумацията на въздух. Видя се че при неработещ дебитомер то не помръдва от един волт.Нормално е да има известни разлики между показанията именно защото условията не са еднакви. Ако бяха еднакви то там нямаше да има датчик а ECU-то щеше да си смята по зададена таблица влезлият въздух според оборотите и натоварването. Аз нарекох теста аматьорски именно защото дава въможност на непрофесионалист с един уред да реши да купува ли нов или не. А когато резултатите са различни да се обърне към специалист за консултация. За жалост в България и специалистите в сервизите действат по аматьорският начин - например на мен ми казаха най вероятно е дебитомер и понеже такъв отговор не ме устройваше аз направих тест със замяна който показа че колата се държи по друг начин с друг дебитомер. Вероятно този тест може да замени теста с размяната за да се види за какво иде реч ...Между другото днес направих още един тест с неработещия дебитомер но на маса в разглобено състояние. Почистих го малко но така или иначе напрежението му стоеше около 1В и при духане върху сензора помръдваше с не повече от 0,2В. Отказах да се занимавам с него и довечера ще потърся третия дебитомер който имам за да тествам и него.Утре след обед ще направя измерването в движение - вече съм подготвил кабели за теста.
              Илко,я махни темата от важни ,че на vsd i ogi не им излизат напреженията.А това значи,че метода е грешен.А аз искам да ги попитам на колко клм са им колите ,че искат да имат данните като за нова кола.Ако са на по-малко от 300000клм ще им подаря по един нов дебитомер.Ако си измерят компресията на цилиндрите сигурно ще обвинят компресомера,че не отчита точно.И тогава да видят с колко се различава от фабричната като нова кола.Фирмата производител на компресора гарантира при нормална експлоатация 100000 клм.И какво става нагоре до истинските клм.никой не казва.А искаме да отговарят параметрите на колата като нова.Ее не става.И дебитомера не е виновен за това,нито метода на измерването. С нетърпение очаквам твоето измерване в движение под пълен товар и колата в равновесие.Имайки пред вид предишните ти данни,очаквам мин 4,2 волта.Успех.

              Коментар


                #82
                @vsdПърво не съм казал никъде,че на Оги му е по-малко напрежението заради чипа.Е как да не ти кажа,че четеш неправилно.Напротив казах,че би трябвало да е повече заради чип-тунинга.Второ двигателя може да се натовари и на място/но не напълно/като се натисне рязко газта почти до края.Това също е натоварване,независимо че няма хора в колата и не качва голям баир.Това е указано във всички тестове и при други случаи на измервания.А истинското пълно натоваеване естествено е в движение както съм го описъл.Тогава ако всичко по двигателя е ОК се получават стойности които са в диапазона на цитираните фабрични.А и от опит ти казвам,че има случаи когато ги надхвърля до 4,3-4,4 волта.

                Коментар


                  #83
                  Airfan написа:
                  Ей интересна тема стана. Искам да задам един може би глупав въпрос - възможно ли е да премине Н-обем въздух през дебитомера, той да отчете примерно 3 волта, а аналогичен дебитомер да отчете 2 волта.Тъй като основния въпрос около който се върти дискусията е, дали ако имаме напрежение 3,58 волта, примерно, наистина през дебитомера е минало точно толкова въздух, колкото е определено в картата на компютъра, т.е. минават 20 л, в картата е заложено, че трябва да е 3.58 волта, обаче в нашия случай да минат 35 л обаче пак да отчете 3.58 волта. Т.е. дебитомера да връща лъжливи данни. Мисля, че това се опитват да кажат всички. Въпреки че като се замисля, ако е казано, че на празен ход е в еди какъв си диапазон или в еди какъв си режим трябва да е в еди какъв си диапазон отчетеното напрежение, това означава, че дебитомера е изправен, тъй като предварително се знае, че в този режим двигателя изразходва някакво количество въздух, което кореспондира със стойности в посочения диапазон.Май ми се изясни горе-долу или?
                  Изпуснал съм ти поста колега.Ogi i vsd ме шашнаха от тази тяхна съвместна акция от постове и възражения.Наистина са ти се изяснили нещата и си прав в логичните ти разсъждения.Но както виждаш всеки си има собствено мнение и е прав да си го изразява.Плуарализъм бе......Но в крайна сметка рано или късно се стига до обективната истина.

                  Коментар


                    #84
                    Бах мааму и спор. Ако всяка простотия в него струваше бира, нямаше до края на 2008 да изтрезнеем.Междувпрочем, vsd, аз се занимавам с техника различна от автомобилната, но много често си играя с датчици... Термодатчика на процесорите на всички дънни платки дават много своеволни данни. Сензорите са сравнително еднакви, но в програмното осигуряване не рядко излизат разлики от 10 градуса за еднакви стойности А и много често с живачен термометър забоден директно на мястото на термосензора меря температура +- 10 градуса... В програмата пише 56, а всъщност е 46... Хайде, мола ти се... ЦАП и АЦП. Идеята от самото начало беше "Диагностика на MAF-сензора"..., а не "Прецизна диагностика на..."....п.п. Костилки такива, за да не казвам другото
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #85
                      Stefan Hadjov написа:
                      Май,че и ти не четеш точно.Илко дава 3,99 волта при рязко натоварване,а твоя 3,77 волта.И на всичкото отгоре ти си след ЧИП-тунинг.Мисля,че има разлика в стойностите.Вземи един нов МАФ и измери с него,за да разбереш че измерването е ОК.Но нещо колата ти не е в ред.И да знаеш,че всички коли не дават еднакви стойности.Писъл съм от какво зависят.Това важи за всички параметри на колата и двигателя.Чети повече.
                      Колега, МНОГО МОЛЯ! Наистина е неприятно няколко пъти да казваш кой колко внимателно чете. Сега и аз да кажа: Май ти не четеш внимателно, но да приемем че си изпуснал. Ето в ТОЗИ ПОСТ съм написал какви стойности имам при рязко натоварване. Мисля че мойте стойности са съвсем същите като отчетените от Илко, с допустима грешка на долнопробния ми уред. И пак се връщаме на това което и vsd е прочел и отбеляза:
                      vsd написа:
                      И на Илко му работи, а на Оги не. И твърдиш, че на Оги заради чипа е по-ниско.
                      За последно мисля че каза че дебитомера ми е ОК, което приемам за вярно, в сравнение с това че моя дебитомер не е ОК, а на Илко е ОК. Все още не съм измерил със свален капак на филтъра! Сега излиза че моята и на Илко колата са еднакво повредени? И м/у другото съм се наканил да последвам съвета ти от другата тема, който беше към Юли: да почистя всички въздуховоди, и интеркуулъра, и евентуално и кутията-сепаратор (vapours blow-by, дето и викат). Но ще потърся малко по въпроса преди да се заема, за този сепаратор.

                      Коментар


                        #86
                        ogi28b написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        Май,че и ти не четеш точно.Илко дава 3,99 волта при рязко натоварване,а твоя 3,77 волта.И на всичкото отгоре ти си след ЧИП-тунинг.Мисля,че има разлика в стойностите.Вземи един нов МАФ и измери с него,за да разбереш че измерването е ОК.Но нещо колата ти не е в ред.И да знаеш,че всички коли не дават еднакви стойности.Писъл съм от какво зависят.Това важи за всички параметри на колата и двигателя.Чети повече.
                        Колега, МНОГО МОЛЯ! Наистина е неприятно няколко пъти да казваш кой колко внимателно чете. Сега и аз да кажа: Май ти не четеш внимателно, но да приемем че си изпуснал. Ето в ТОЗИ ПОСТ съм написал какви стойности имам при рязко натоварване. Мисля че мойте стойности са съвсем същите като отчетените от Илко, с допустима грешка на долнопробния ми уред. И пак се връщаме на това което и vsd е прочел и отбеляза:
                        "vsd’ написа:
                        И на Илко му работи, а на Оги не. И твърдиш, че на Оги заради чипа е по-ниско.
                        За последно мисля че каза че дебитомера ми е ОК, което приемам за вярно, в сравнение с това че моя дебитомер не е ОК, а на Илко е ОК. Все още не съм измерил със свален капак на филтъра! Сега излиза че моята и на Илко колата са еднакво повредени? И м/у другото съм се наканил да последвам съвета ти от другата тема, който беше към Юли: да почистя всички въздуховоди, и интеркуулъра, и евентуално и кутията-сепаратор (vapours blow-by, дето и викат). Но ще потърся малко по въпроса преди да се заема, за този сепаратор.
                        Наистина колега,този пост в който цитираш 3,99 волта ми се е изплъзнал.За което съжалявам.То не беше една цифра или две.Забравят се.А някои си споделиха резултатите на ЛС.А и много постове се събраха по тази тема.Значи извода е ясен.Дебитомера ти е в състоянието на този на Илко и мога да твърдя както при него,че е добре.Какво се смущаваш.Ако направиш тест в движение и под товар ще дигнеш резултата и ще е още по добре.Изчаквам теста на Илко да видим той какво ще покаже.Не знам защо останах с впечатлението,че при тебе е от порядъка на 3,7 волта,който резултат за мене е нисък,но не защото дебитомера не е в ред,а причините могат да бъдат други.Ако почистиш целия всмукателен тракт и го провериш за пропуски-още по добре.Успех.

                        Коментар


                          #87
                          Днес направих теста и под товар.Най голямото показание което постигнах беше 4.1В при около малко над 3000 оборота но под 3500. Не можах да ги отчета точно защото бях сам и се налагаше ту пътя да гледам, ту оборотите, ту мултицета а на всичкото отгоре и да натискам с левия крак спирачката Това показание не можах да го задържа дълго на дисплея. Иначе като карах в развновесно положение (с не докрай натиснат педал) колата на 3000 оборота показанието беше 3.1-3.2В. На равен път.Уредът ми беше запомнил максимална стойност 4.12В още докато ускорявах и доста изрязох колата. Това показание не съм го видял но беше запомнено като максимум така че явно напрежението е стигнало до него. Но при това изрязване вдихнах доста по високи обороти - над 4000 - просто ускорявах по магистралата за да набера скорост и да се включа че бях спрял отстрани да наглася системата за мерене.Уредът ми отдолу има аналогова скала която се опреснява много по често от цифровата и тя реагираше доста по рязко при ускоряването така че ако е имало за кратко време по високи стойности съм ги изтървал ...Мисля че след вичко това мога да сметна че дебитомера ми е в ред

                          Коментар


                            #88
                            ilkor написа:
                            Днес направих теста и под товар.Най голямото показание което постигнах беше 4.1В при около малко над 3000 оборота но под 3500. Не можах да ги отчета точно защото бях сам и се налагаше ту пътя да гледам, ту оборотите, ту мултицета а на всичкото отгоре и да натискам с левия крак спирачката Това показание не можах да го задържа дълго на дисплея. Иначе като карах в развновесно положение (с не докрай натиснат педал) колата на 3000 оборота показанието беше 3.1-3.2В. На равен път.Уредът ми беше запомнил максимална стойност 4.12В още докато ускорявах и доста изрязох колата. Това показание не съм го видял но беше запомнено като максимум така че явно напрежението е стигнало до него. Но при това изрязване вдихнах доста по високи обороти - над 4000 - просто ускорявах по магистралата за да набера скорост и да се включа че бях спрял отстрани да наглася системата за мерене.Уредът ми отдолу има аналогова скала която се опреснява много по често от цифровата и тя реагираше доста по рязко при ускоряването така че ако е имало за кратко време по високи стойности съм ги изтървал ...Мисля че след вичко това мога да сметна че дебитомера ми е в ред
                            Така както описваш теста ти е съвсем коректен и резултата също.Но като предполагам че колата ти не е в първа младост нито турбината ,дебитомера е добър.Ако вземеш един нов от представителството на Bosch и повториш теста с него може да си сигурен че ще повтори резултата.Правил съм такъв експеримент и за това си позволявам да го твърдя.Поздрави.

                            Коментар


                              #89
                              Моите данни При контакт 0,99в 850об-1,86в 2000об-2,59в 3000об-3,48в 4000об-3,88в Напрежение на пин 4- 4,94в.
                              Octavia RS
                              Evo 10-служебната играчка.

                              Коментар


                                #90
                                ilkor написа:
                                Днес направих теста и под товар.Най голямото показание което постигнах беше 4.1В при около малко над 3000 оборота но под 3500. Не можах да ги отчета точно защото бях сам и се налагаше ту пътя да гледам, ту оборотите, ту мултицета а на всичкото отгоре и да натискам с левия крак спирачката Това показание не можах да го задържа дълго на дисплея. Иначе като карах в развновесно положение (с не докрай натиснат педал) колата на 3000 оборота показанието беше 3.1-3.2В. На равен път.Уредът ми беше запомнил максимална стойност 4.12В още докато ускорявах и доста изрязох колата. Това показание не съм го видял но беше запомнено като максимум така че явно напрежението е стигнало до него. Но при това изрязване вдихнах доста по високи обороти - над 4000 - просто ускорявах по магистралата за да набера скорост и да се включа че бях спрял отстрани да наглася системата за мерене.Уредът ми отдолу има аналогова скала която се опреснява много по често от цифровата и тя реагираше доста по рязко при ускоряването така че ако е имало за кратко време по високи стойности съм ги изтървал ...Мисля че след вичко това мога да сметна че дебитомера ми е в ред
                                Това е наистина точния резултат.Поздравления за теста и цифрите.Наистина, аз твърдях в моите постове единствено, че никога не може да нарасне напрежението над тези стойности при 1.9 двигателя.Аз си заставам зад думите, като единствено исках и се поставях зад позицията на "обикновения" потребител, четящ тази тема!!!Да не тръгне от заблуда, че не е изкарал да речем 4.7 волта и да тръгне да си купува нов дебитомер, че неговия не показвал вярно.п.п. Ама голям спор правите ей....
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X