Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    vsd написа:
    Колеги имам няколко въпроса. Първо като свалите графиката на дебитомера с осцилоскоп и не можете да я сравните с оборотите, това с какво ще помогне. Ще имате една графика напрежение/време. Как ще я сравните с обороти или налягане на турбината например. Мисълта ми е, че по никакъв начин не може да се разчита на това тези данни да са коректни без да се сравнят с други параметри от, които зависят. Второ в първия си пост Stefan Hadjov си написал че трябва да се достигне напрежение 4,2-4,5 V а Илко достига макс. 4 V с тенденции за по-ниско напрежение. Можете ли да постнете графиките на зависимостта между количеството въздух и напрежението от дебитомера. Тези 4,5 V на какво отговарят.
    Имам усещането,че от тези въпроси се интерисува друга личност от форума,но въпросите се задават от името на vsd.Ако не е така извинявай.Просто интуиция.Ще ти отговоря за кой ли път,но съм сигурен че пак ще тъпчем на тези въпроси,защото някои не искат или не могат да разберат прости неща. Първо графиката на дебитомера/по скоро работните му стойноисти/ са функция на ОБОРОТИ и НАТОВАРВАНЕ на двигателя.Защото в реално време няма обороти без натоварване и натоварвеанв без обороти.Искам да уточня ,че под натоварване на един двигател се разбира положението на което е натиснат педала на газта измерено в градуси/а не броя на хората в купето или дали колата е натоварена с 1 тон или 2 тона/.За това там се слага датчик да отчита тази стойност. Второ,недоразумението за някои идва от това,че не могат да разберат как 4,5 волта може да отговаря на еди колкоси количество въздух засмукано от двигателя.Ами аз ще отговоря на първо време с въпрос: как може на датчика за температурата да измериме от 2290-2550 ома или от 1,8-2,1 волта и да твърдим,че имаме 20 градуса температура/както е по заводски данни/.Как можеме на МАП-сензора да измериме 3,5 волта и да твърдиме че имаме 0,6 бара налягане във всмукателния тракт/пак по заводски данни/.Как може датчика на педала на газта да го натиснеме на определен ъгъл и да отчете 3 волта.Какви гаранции имаме че температурата е толкова,налягането е толкова и градусите са еди колко си на педала на газта. Ами същото се отнася и за МАФ-сензора.Нас не ни интерисува количеството въздух.Софтуера превраща тези напрежения в количество въздух и си прави сметките колко гориво да подаде за това количество въздух.И понеже предполагаме че не е пипан софтуера то заводските програмисти са заложили в програмата му за тези напрежения какви стойности въздух съответстват.От просто-по просто.Някой веднага ще възрази ама различните двигатели засмукват различно количество въздух а напреженията на изхода на дебитомера са едни и същи.Какъвто е случая с 1,9 ЖТД и 2,4 ЖТД.Да точно така е засмукват различно количество въздух,но имат различни дебитомери.Нагреваемата жичка на единия е с една стойност а на другия с друга.И стойностите така са подбрани,че изходните напрежения да се движат винаги в диапазона 0-5 волта и за двата дебитомера независимо,че през единия преминава повече въздух. И на края трябва да знаеш,че почти всички важни датчици при автомобилите изходните им стойност се движат винаги в диапазона 0-5 волта.Не само на Фиат,не само на 1,9 ЖТД а на всички видове двигатели на различни производители.Принципите на работа са еднакви,различен е алгоритама и софтуера който е специфичен за всеки вид двигател.В един случай фирмата може да заложи в програмата си,че 2 волта на дебитомера отговарят на 400 мгр. въздух за цикъл в друг 500 грама и на базата на еднакви стоиности на дебитомера приема различни стойности въздух,които разбира се ги потвърждава със провеждане на стендови изпитания.И за това не е добре да се пипа фабричния софтуер,защото е създаден с цената на много изпитания ,сметки и тестове за да се подбере оптималното. Не мога да подбера други по-прости думи и примери за да ти отговоря по-разбираемо.Дано съм успял.

    Коментар


      #47
      Колега защо си мислиш, че не искаме да разберем или пък не можем. Ти никъде досега не си написал защо според теб трябва да се получават такива резултати. Пишеш какви, но не пишеш защо. Търсих доста за MAF и за повечето пишеше че макс напрежение е около 4,5 - 5 V. Пак те моля да сложиш една графика за да се види при какви напрежения какъв въздух минава. Ако макс напрежение е 4,5 V (например) как ще ги измериш на празен ход, като няма какво да накара турбината да вкара толкова въздух.Това е една графика, която BO беше постнал преди, за съжаление не пише 1,2,3,4 и 5 за какви дебитомери са. В крайна сметка графиките имат подобна форма и точно към по-високото напрежение над 3,5 - 4 V разликите между напрежение и въздух стават доста осезаеми. Да погледнем например графика 3. Правя измерването, давам газ отчитам 4 V и съм доволен. Само дето 400 kg/h при форсиране на място ми се струват множко и реално е било 200 kg/h и 3 V примерно.Колега Хаджов не може ли в един нормален спор да се намери истината. Защо си мислиш, че като някой не е съгласен с теб задължително се заяжда. Напротив. Дай една графика, да помислим заедно колко въздух би "изгълтал" един двигател на празен ход, от там да засечем какви стойности на напрежение трябва да измерим и готово.@ilkor за мен ще е интересно да видя при какви обороти, какво напрежение се получава.За мен този метод на мерене е точен точно толкова колото и диагностиката - може да покаже дали дебитомера не работи изобщо или може би работи.Това е точно измерване според мен.http://www.injectronics.com.au/Air%2...20Analyser.asp
      Прикачени файлове
      FIAT Bravo JTD GT '99

      Коментар


        #48
        vsd написа:
        Колега защо си мислиш, че не искаме да разберем или пък не можем. Ти никъде досега не си написал защо според теб трябва да се получават такива резултати. Пишеш какви, но не пишеш защо. Търсих доста за MAF и за повечето пишеше че макс напрежение е около 4,5 - 5 V. Пак те моля да сложиш една графика за да се види при какви напрежения какъв въздух минава. Ако макс напрежение е 4,5 V (например) как ще ги измериш на празен ход, като няма какво да накара турбината да вкара толкова въздух.Това е една графика, която BO беше постнал преди, за съжаление не пише 1,2,3,4 и 5 за какви дебитомери са. В крайна сметка графиките имат подобна форма и точно към по-високото напрежение над 3,5 - 4 V разликите между напрежение и въздух стават доста осезаеми. Да погледнем например графика 3. Правя измерването, давам газ отчитам 4 V и съм доволен. Само дето 400 kg/h при форсиране на място ми се струват множко и реално е било 200 kg/h и 3 V примерно.Колега Хаджов не може ли в един нормален спор да се намери истината. Защо си мислиш, че като някой не е съгласен с теб задължително се заяжда. Напротив. Дай една графика, да помислим заедно колко въздух би "изгълтал" един двигател на празен ход, от там да засечем какви стойности на напрежение трябва да измерим и готово.@ilkor за мен ще е интересно да видя при какви обороти, какво напрежение се получава.За мен този метод на мерене е точен точно толкова колото и диагностиката - може да покаже дали дебитомера не работи изобщо или може би работи.Това е точно измерване според мен.http://www.injectronics.com.au/Air%2...20Analyser.asp
        Нали ти казах,в предишния пост,че ще тъпчем на едно място защото не четеш подробно или не разбираш какво е написано. Тези стойности не съм ги измислил аз ,а са дадени от Фиат за диагностика на МАФ-сензора.Това съм го писъл,но не четеш и ми задаваш въпрос.Не ме интерисува количеството въздух,защото няма да правя софтуерна програма за управление на двигателя,а целта е да се направи диагностика на МАФ-сензора.Нали искаш да разбереш дали работи или не.Какво те интерисува количеството въздух.Количеството въздух е в резултат на точно тези напрежения.Колко ще да е количеството.Щом дебитомера ги дава,значи количеството въздух е ОК.Ако е по-малко,ще покаже по-малко напрежение.Ако е повече ще покаже повисоко напрежение.От ясно=по ясно.Но някои не искат това да го признаят защото е видно,че след така нареченото Мапване въздуха не расте.Напрежението е даже под-нормата.И какъв тогава върт.момент е постигнато,като входящия еъздух е същия както преди мапа.Нещо да кажеш по въпроса.Ако въздуха е нараснал в резултат на Чип-тунинга така че момента е станал с 50% по висок би трябвало да ти даде дебитомера тавана 5 волта.Но на този двигател това не става с чип-тунинг както е видно от резултатите.

        Коментар


          #49
          Евала колега, vsd!!!Много голямо уважение към човек като теб, търсещ и намиращ логичните отговори.До сега не ми се искаше да поствам точните данни на въпросния дебитомер, ама сега ще го направя, защото има хора, които мислят с главата си.В графиката както каза, точно крива Но.2 отговаря за дебитомера на 1.9 двигателя - 105кс. - 0280218019Сега ще дам и точните данни, дадени директно от производителя, пък нека някой си, който се мисли за гений, без да споменавам имена да продължава с глупостите.Искам и един цитат на колегата Хаджов да вмъкна, пък да чакаме накрая тези резултати, които той дава...
          Както бях писъл в един друг пост,може би беше в друга тема всички МАФ-сензори на всички фирми работят на един и същи принцип и стойностите се движат винаги в интервал от 1,6-1,7 на празен ход до към 4,7 4,8 волта на високи обороти.При хардуер-тунинг на турбината или софтуерно регулиране може да достигне до 4,8-4,9 волта когато е в движение под товар.
          Искам много и Илко да си каже точните резултати под товар измерени с истински уред, че ще вземе и тогава да се казва, че пък и уреда не бил точен!!! Забележете, някой сред нас тук работят с точност +/- 0.5 волта :DСега вече може да видите, колко количество въздух е тази "малка грешка" 0.5в Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 - пълен парадокс, смях.Тъпо ми, е че отварям очите на някой хора, които не го заслужават, ама както каза vsd
          не може ли в един нормален спор да се намери истината.
          Аз обичам точната наука, и говоря винаги със сериозна подкрепа, не е нещо от рода -
          Преди малко един колега ми сиобщи на ЛС,че е измерил...
          Поздрави! п.п. Всяка прилика с истинските неща и писания от мен НЕ е случайна :D
          Прикачени файлове
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #50
            [quote="vsd"]Пак те моля да сложиш една графика за да се види при какви напрежения какъв въздух минава. Ако макс напрежение е 4,5 V (например) как ще ги измериш на празен ход, като няма какво да накара турбината да вкара толкова въздух.Още един път-не ме интерисува количеството въздух а дали работи коректно дебитомера.Това се установява с напреженията които дава при тест.И кой ти е казал,че на празен ход трябва да е 4,5 волта.Нищо не си прочел по темата от самото начало до сега за да ми задаваш такива въпроси.Виж какви смехории си написал по-горе.До безкрайност можеме да пълним форума с подобна тафталогия и винаги ще си задаваш въпроси,защото не си нещо доразбрал.Но сега разбирам,че ти никога няма да ги разбереш. И накрая какво те грее графика ако ти кажа че 4 волта отговарят на 400 кг/час.Ще можеш ли да измериш това количество въздух за да разбереш,че дебитомера е ОК.Не ставай смешен.Тази графика,която си показал е подходяща за цитиране в любителска техн. литература по въпроса.И въобще не я показвай защото за нищо не става.

            Коментар


              #51
              На колегата Стегфан Хаджов бях обещал една статистика:Колата Ланча Капа 2.4 ЖТДГрадски цикъл /включен дебитомер/:разход 9.1л/100 - динамика нормална /3 засичания, усреденен резултат/Градски цикъл /изключен дебитомер/ :разход 8.6л/100 - динамика страхотна/2 засичания, усреденен резултат/Смесен цикъл /включен дебитомер/:разход 7.7 л/100 - динамика нормална /1 засичане/Смесен цикъл /изключен дебитомер/:разход 7 л/100 - динамика добра/1 засичане/Тия дни ще пътувам на дълго та ще засека и разхода на дълго /чисто/ но имам чувството че ще се запази тенденцията колата да гори по малко и да върви повече с изключен дебитомер /противно на всякаква логика/Нямам мултицет, но тези дни дано се сдобия с един та да постна и данни от напрежението което подава дебитомера при различни натоварвания, ще се опитам да извадя данни и под товар.
              Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
              Uno 75 1.5i.e.8V 88`

              Коментар


                #52
                Crusader написа:
                На колегата Стегфан Хаджов бях обещал една статистика:Колата Ланча Капа 2.4 ЖТДГрадски цикъл /включен дебитомер/:разход 9.1л/100 - динамика нормална /3 засичания, усреденен резултат/Градски цикъл /изключен дебитомер/ :разход 8.6л/100 - динамика страхотна/2 засичания, усреденен резултат/Смесен цикъл /включен дебитомер/:разход 7.7 л/100 - динамика нормална /1 засичане/Смесен цикъл /изключен дебитомер/:разход 7 л/100 - динамика добра/1 засичане/Тия дни ще пътувам на дълго та ще засека и разхода на дълго /чисто/ но имам чувството че ще се запази тенденцията колата да гори по малко и да върви повече с изключен дебитомер /противно на всякаква логика/Нямам мултицет, но тези дни дано се сдобия с един та да постна и данни от напрежението което подава дебитомера при различни натоварвания, ще се опитам да извадя данни и под товар.
                Koлега,предполагам,че дебитомера не ти е в ред.Направи тест измерването в цялата му част и дай резултати.Тогава ще коментираме.Но как ще направиш теста като няма да знаеш колко волта на колко количество въздух отговаря."Трагедия."А и с графика не разполагаш."Много,много лошо".Без графика не знам как ще стане.

                Коментар


                  #53
                  Днес пак си поиграх със моите дебитомери ...Повторих измерването и с друг доста по точен уред и се потвърдиха данните които съм написал.Първият път мерих с уред акойто ми стои в колата и въпреки че е китайски съм засичал показания с много точен уред и на практика отклонението е пренебрежимо.Направих и няколко записа с осцилоскопа но за да мога да запиша изменението на оборотите във времето се налагаше да ползвам развивка над 1с/деление и данните не бяха много показателни.По интересното беше обаче когато закачих старият ми дебитомер. Оказа се че той винаги дава напрежение от 1В колкото и да форсирам двигателя т.е. - не работи.След като внимателно ги разгледах установих че между двата дебитомера няма почри нищо общо !!!Старият ми оригинален с надпис Бош имаше датчик в първата част си част - там където въздухът влиза продължава по извит канал на горе. Докато новият ми работещ дебитомер беше с 2 еднакви датчика - единият там където е на първият а другият в долният канал. Като на този никъде не пише Бош.Тъй като явно бошовският не работеше смело взех един нож и го отворих. Вътре се оказа че има една хибридна интегрална схема и е абсолютно неремонтируем. Целият беше залят с някаква прозрачна емулсия като желе. Самият датчик представлява някаква пластина с много тънки печатни проводници по нея.Въпреки това съм решил да го захраня и да си поиграя още...Направил съм снимки и сигурно по късно ще ги кача ...Едит: забравил съм да щракна една снимка и при свален капак най отпред където е датчика ... вижте колко пътечки отиват към него. Пробвах да го почистя и утре ще го включа за да видя дали ще има ефект.Имам още един дебитомер но съм го затрил някъде - като го намеря ще пробвам и с него. С него колата вървеше много повече отколкото с дефектният но отзат бяха кълбета дим ...
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #54
                    Добре де, а как да измерим колко кила въздух минават през дебитомера, за да знаем, че наистина е точен и работещ? Щото мен упорито ме вълнува дали наистина когато двигателя папка 400 кила/час МАФ-а мери точно толкоз...? Искам ТОЧЕН измервателен прибор!
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #55
                      Ми освен сравняване на еднакви дебитомери на една и съща кола май няма друг вариант.Я да използвам темата и да питам тези тук що за стока са ?http://www.merkury-bg.biz/Catalozi/C...Порових се малко и открих някаки ентусиасти които правят тест на подобни дебитомери.http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/cdi_maf.htmlЕто и една диаграма на изхода спрямо възд. поток:Намерих и една снимка на която се вижда самият елемент:

                      Коментар


                        #56
                        Тук съм качил дейташита на бошовския и още един вид дебитомери.Гледам че в темата се появяват изрезки от тях но никой не ги поства целите http://fiat-bg.org/Downloads/Books/general/MAF/

                        Коментар


                          #57
                          ilkor написа:
                          Тук съм качил дейташита на бошовския и още един вид дебитомери.Гледам че в темата се появяват изрезки от тях но никой не ги поства целите http://fiat-bg.org/Downloads/Books/general/MAF/
                          Илко, наистина се надявам да дадеш показанията на дебитомера под пълен товар!И чакам да се види, колко ще се доближим до
                          ...Ако измерването се прави и в движение и колата е под товар над 3000 об/мин това напрежение нараства до 5 В.
                          jenshen73 написа:
                          Добре де, а как да измерим колко кила въздух минават през дебитомера, за да знаем, че наистина е точен и работещ? Щото мен упорито ме вълнува дали наистина когато двигателя папка 400 кила/час МАФ-а мери точно толкоз...? Искам ТОЧЕН измервателен прибор!
                          - Колега, аз обясних точно, че ако искаш да видиш дали дебитомера ти наистина показва ВЯРНО, то единствено се прави както е описано от мен или по-точно и прясно казано както е дал линковете Илко в горния пост.Излишно обясних, че в прост мултицет се хваща дали дебитомера работи относително, а не дали показва вярно!!!Това го казах още преди, но тук се опитват да ни накарат да вярваме, че с един прост мултицет ще можем да проверим коректността на показанието на дебитомера.Не случайно техниката за измерване на точност на дебитомер не струва малко пари, иначе всеки щеше да си измерва показанието на дебитомера с прост мултицет.С един от тестерите ми определям дино показатели на двигател.Вкарват му се предавателни отношения на скоростна кутия, гуми и т.н и според горивото, количество въздух, и променящата му се скорост на автомобила се определя колко му е въртящия момент.Същото е аналогично да ви убеждавам, че мога да ви измеря колко ви е мощна колата, докато се возя в нея и наблюдавам екрана с параметрите на двигателя в реално време Yellow_Flash_Colorz_PDT_04
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #58
                            Според мен въпроса не е в мултицета. Аз мога да закача измервателен уред който струва колкото колата и пак да не мога да измеря абсолютно точно защото няма как да разбера колко точно въздух минава и да го сравня с таблицата от дейташита. Напрежението се мери лесно и с достатъчно висока точност дори с обикновен мултицет, проблема е в другата величина - точното измерване на количеството преминал въздух за единица време.А и показанието от диагностиката няма никаква стойност понеже ECU-то работи по същата таблица и приема че дебитомера е наред.Единственият точен метод е да се прекара определен дебит въздух измерен с някакъв референтен уред и тогава да се сравняват числата от дейташита.В противен случай няма смисъл да гледаме числата с такава точност защото дори леко разминаване на някой друг параметър ще окаже влияние на засмуквания въздух и показанието ще е различно.Примерно запушен филтър, неуплътнени места, скапана турбина ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.

                            Коментар


                              #59
                              ilkor написа:
                              ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
                              Именно. Това исках да кажа съвсем от начало на цялата тема.Не може да се твърди, че трябва да показва точно Х.ХХ волта и то при еди какви си обороти, като по този начин да си повярваме, че дебитомера работи или не.Още повече:Аз съм супер "обикновен" потребител и чета:При пълен товар на автомобила - газ на 100% така, че колата да си вдига бавно оборотите по най-прост начин казано - примерно на 5-та скорост. Като достигна и подмина 3000 оборота да речем, трябва да отчета поне 4.8 волта, както ми беше обяснено в ТАЗИ тема. Аз си правя експеримента и отчитам да речем 4.2 волта и си казвам: Ха, моя дебитомер не показва 4.8 волта като пик, а доста по-малко. Значи е развален. Значи трябва да си купя нов. И какво става? Отивам в магазина и си давам парите ама точно абсолютно за нищо. Ето това не ми харесва, да се дават съвети точно за дебитомер, точно с конкретни стойности. Аз съм се учил и продължавам да се уча от хора, които са супер навътре в нещата, като дори те и до ден днешен не си позволяват да дадат точни резултати измерени по волтаж на дебитомер!!!Аз дадох и най-елементарния пример - как двигател 1.9 и 2.4 с един и същ заводски дебитомер ще се цитират еднакви изходни напрежения. Аз съм мерил много ЖТД двигатели. Знам приблизително всеки модел какви са му параметрите като волтаж, но това е пак само за ориентир, като не мога да се наема да давам точни резултати.ДА! Общо взето принципа е един и същ. Имаме напрежение, което за някои дебитомери се мени от 1 до 5 волта. ДА! принципа е верен, но не може да с каже - измерете 4.8 волта под пълен товар и значи дебитомера работи. Най-малкото както споменах и се вижда, дебитомер Бош 0280218019 максималното изходно напрежение е 4.46 волта, които се монтира и на 1.9 двигател и на 2.4. Сещате се че с еднаквото сечение от 70мм на отвора му измерва и еднакво количество въздух. Сещате се, че теоретично и максималното напрежение, което би изкарал би било на 2.4 двигателя, естествено и по-ниско. Сещате се сега, че теоретично и практично никога не би надхвърлило дадените напрежения ако всичко е наред.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #60
                                ilkor написа:
                                Според мен въпроса не е в мултицета. Аз мога да закача измервателен уред който струва колкото колата и пак да не мога да измеря абсолютно точно защото няма как да разбера колко точно въздух минава и да го сравня с таблицата от дейташита. Напрежението се мери лесно и с достатъчно висока точност дори с обикновен мултицет, проблема е в другата величина - точното измерване на количеството преминал въздух за единица време.А и показанието от диагностиката няма никаква стойност понеже ECU-то работи по същата таблица и приема че дебитомера е наред.Единственият точен метод е да се прекара определен дебит въздух измерен с някакъв референтен уред и тогава да се сравняват числата от дейташита.В противен случай няма смисъл да гледаме числата с такава точност защото дори леко разминаване на някой друг параметър ще окаже влияние на засмуквания въздух и показанието ще е различно.Примерно запушен филтър, неуплътнени места, скапана турбина ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
                                Съгласен съм със направените изводи,с изключение че метода с измерване е аматьорски.Ще кажа защо:Разглеждания метод по горе с измерването на въздуха преминал през дебитомера е лабораторен метод и неприложим при диагностика на автомобила и в никоя диагностична литература не се работи с него.Този метод е валиден при създаване и конструиране на дебитомери,но не и при диагностика.Освен това най важното е че в крайна сметка количеството преминал въздух е функция от точно това напрежение което мериме на изхода му.И в една от горните таблици беше посочено,че то се мени от 0 до 5 волта в зависимост от вида му и двигателя за който е предназначен.Аматьорски метод е да си купиш нов дебитомер,защото се съмняваш в наличния,без да си направил необходимите измервания какво излиза от изхода му в реално време.Така в много случаи постъпват в сервизите и много пъти постъпката е грешна.И накрая искам да попитам застъпниците на измервания въздух ако измереното напрежение на изхода на дебитомера съвпада с данните от дейташита цитиран по-горе без да сме измерили количеството въздух значи ли че дебитомера е ОК или е нередовен.Ако вземем един чисто нов оргинален и даде същите данни при измерване,какви изводи трябва да направиме без да сме измерили количеството въздух????И още нещо важно за тези които искат да мерят количеството въздух при тестване на дебитомер.Не знам дали си давате сметка количеството въздух в реално време от колко фактора зависи.В лабораторни условия тези фактори са елиминирани но в действителност не е възможно.Ще изброя само няколко от тях:загуби от пропуски,състояние на възд.филтър,капацитет на турбина,състояние на ЕЖР-система,хидродинамично съпротивление на всмукателния тракт,толеранси на изработка на сечения и др.и др.Затова не се работи с точност до 4-ти знак а допуските се движат в 1-ви знак и са достатъяно точни за правилна диагностика.Не е редно данни от лабораторни измервания с лабораторна апаратура да се пренасят автоматично за тези в реално време,защото условията на измерване са коренно различни.Моля някой да ми подскаже къде в София да отида да ми измерят с необходимата точност колко въздух преминава през дебитомера ми в реално време за да знам дали е рдовен защото не "вярвам на напреженията които излизат на изхода му".А аз след това ще измеря тези напрежения за да направя съответните изводи. И накрая на защитниците на ЧИП-тунинга.Защо няма нарастване на напрежението на изхода на дебитомера от преди и след чип-тунинга.Напротив има колеги,които са под нормата.Нека да ми отговорят как е нараснал върт.момент с 30,40,50% след като количеството въздух е останал същия.Чакам отговор.Запитвам за втори път. но бях писъл,че липсата на отговор е също отговор.

                                Коментар

                                Working...
                                X