ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
Както бях писъл в един друг пост,може би беше в друга тема всички МАФ-сензори на всички фирми работят на един и същи принцип и стойностите се движат винаги в интервал от 1,6-1,7 на празен ход до към 4,7 4,8 волта на високи обороти.При хардуер-тунинг на турбината или софтуерно регулиране може да достигне до 4,8-4,9 волта когато е в движение под товар.Теоретично не може никога да надхвърли 5 волта,защото това е тавана на стабилизираното напрежение,което обработва МАФ-сензора.Разликата между отделните двигатели е само как софтуера им интерпретира тези данни в програмната им карта.На който и съвременен дизел-двигат. да вземеш независимо немски,френски и др.стойностите се движат в тези граници,но с разлики в абсолютната стойност.Ще ти приложа някои примери.На въпроса ти:Нямам данни за новата Панда и новото Браво за сега,защото не ми се е налагало да ми трябват,но ако толкова те интерисува мога да се поразровя и проверя.Ще ти кажа за тези за които имам: Пунто 1,9ЖТД-80 и Стило 1,9ЖТД-80................празен ход 2,0-2,2 В.........при форсиране 3,7-3,8 В.Този двигател е силно дроселиран/с намален дебит на въздух/заради по-ниската литрова мощност и по ниските обороти.За това и стойностите на вис.обороти са ниски.Но и доста икономичен от към разход на гориво. Мареа 1,9 ЖТД-100 и 1,9 ЖТД-110 имат еднакви стойности.........празен ход 2,1-2,2 В......при форс.4,2-4,3 В.Но софтуера им е различен. Самия метод на измерване на тези напрежения е един и същ и дава точна оценка работи или не МАФ-датчика и изпълва ли предписаните стойности от фирмата-производител.Ако ги дава снемайки ги по този метод не се занимавай с него.Нито чистене,нито профилактики разни защото има и рискове в тези маниполации.След като ги дава тези стойности,от там нататък софтуера си знае какво да прави.
-
Винаги вадят 5 волта, независимо дали си с 10 оборота или 5000 оборота с 2 тона багаж, изкачвайки връх шипкаogi28b написа:Stefan Hadjov - във връзка с водещия пост - описания метод за който и да е двигател ли важи? Какви са например стойностите на напрежение от дебитомера за двигателите монтирани в новите ПАНДА, БРАВО? Или пък за Гранде Пунто?
Съжалявам за
, тъй като въпроса не беше към мен, ама...
п.п. А дали всички коли показват еднакви резултати на дебитомера, под формата на изходно напрежение, ще ти кажа отговора по малко по-различен начин, пък ти си прави извода:Да предположим, че вече дадените резултати на изходното напрежение са 4.7-4.8 волта при всички автомобили, както беше описано.Да предположим, че моята Либра (2.4) и твоята Брава (1.9) са с един и същи дебитомер.Да кажем, че моята кола при форсиране и твоята кола при форсиране би трябвало да "изкарат" 4.7-4.8 волта, както се твърди.Ако си един дебитомер, буквално се постави в неговата позиция, то ако минат 25% (приблизително) повече въздух през теб и ти показваш изходно напрежение според измереното от теб количество въздух и за двата двигателя ли ще изкараш еднаквото изходно напрежение?Да предположим, че под пълен товар, твоя дебитомер трябва да изкара 4.8-4.9 волта. То моя колко трябва да изкара?Отговора е ясен, пък всеки да си прави извода сам.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Skyleca - На ТАЗИ СНИМКА дебитомерът се намира точно м/у акумулатора и казанчето за спирачна течност, той е тази тръба която е монтирана последователно на въздуховода, веднага след въздушния филтър, и от нея излиза една букса, в моя случай излиза нагоре, мисля че се вижда добре. Това е тръбата, а в нея е активния датчик, можеш да го видиш на снимка в темата "Чисто нови дебитомери" в раздела Бизнес обяви. Това е снимка на 1.9 ЖТД, но по принцип дебитомера е някъде там на всички мотори - след филтъра.
Коментар
-
Току що направих и аз измервания на дебитомера. Ето какво получих:Референтното напрежение е 4,94ВПри контакт - 0,86-0,9ВПри 850об/м - 1,86ВПри 2000об/м - 2,62ВПри 3000об/м - 3,14ВПри 4000об/м - 3,65ВПри рязко форсиране на място моментно се мереха и по високи стойности но най високата която запомни уредът беше 3,99В Правих измерването с някакъв уред но сравнително точен. Може утре ако ми остане време да го повторя с по точен уред но не виждам голям смисъл защото стойностите си плуваха в някакви граници около стойностите които съм написал. Възможно е заради невъзможността да поддържам стабилни оборотите по дълго време ...Но определно след форсиране стойността е по висока и след няколко секунди стойността пада надолу.Ако ЕКУ-то ползва за референтно напрежение стойността 4,94В значи ще мери с + 0,06В в повече.Съпротивлението на термодатчика беше 1438 Ома.
Коментар
-
Предпологаемо работещ еogi28b написа:ilkor - това е измерване в/у предполагаемо нов и работещ дебитомер, така ли?
А е на под една година - миналата есен го купих от Бобо ...Имам още 2 броя - старият ми и един който купих от от обява в интернет но се оказа пълен боклук - дори без термодатчик.Старият ми дебитомер имам чувството че е наред и излишно го бях набедил.Поводът беше че има едно запиране след 3000 оборота когато съм на 5-та скорост и ускорявам по обратен наклон. Но и с новият дебитомер го има в малко по малка степен този ефект а и доколкото разбирам това си е масов ефект. Даже си го нося в колата и съм решил да го сравня някой път когато карам по магистрала ...Ако ми остане време ще измеря и техните показания ...
Коментар
-
Колега,малко коментар по резултатите които си получил:Това,че упорното напрежение е 4,94 волта което си измерил не трябва да те смущава.От многото измервания които съм правил там се движат стойностите.Най високо съм измервал 4,97-4,98 волта.Това е стабилизирано напрежение което подава контролера на всички датчици от които се иска по-висока точност на отчитане за да се пренебрегне колебаещото се напрежение от акумулатора.За мене дебитомера ти е в нормална кондиция и не би трябвало да те смущава.Мултицетите,даже и цифровите са малко инертни и бързите промени се ловят трудно.Понякога заблуждават в отчитането.Идеалното измерване е с осцилоскоп с цифров дисплей и памет.Тук грешка няма.Убеден съм,че ако направиш измерване в движвние на трета скорост на около 3000 об/мин с пълен дросел/педала докрай/,но колата да е така натоварена,че в този момент да е в равновесие т.е. да не ускорява.Това се получава като си помогнеш със спирачката.Тогава ще отчетеш 4,2-4,3 волта мин. Що се касае за термодатчика по-добре измери напрежението което е върху него.Това е важното измерване.При 15 гр.околна температура каквато е сега у нас трябва да ти покаже 2,4-2,5волта.Това измерване може да се направи само с подаден контакт от конт.ключ.ilkor написа:Току що направих и аз измервания на дебитомера. Ето какво получих:Референтното напрежение е 4,94ВПри контакт - 0,86-0,9ВПри 850об/м - 1,86ВПри 2000об/м - 2,62ВПри 3000об/м - 3,14ВПри 4000об/м - 3,65ВПри рязко форсиране на място моментно се мереха и по високи стойности но най високата която запомни уредът беше 3,99В Правих измерването с някакъв уред но сравнително точен. Може утре ако ми остане време да го повторя с по точен уред но не виждам голям смисъл защото стойностите си плуваха в някакви граници около стойностите които съм написал. Възможно е заради невъзможността да поддържам стабилни оборотите по дълго време ...Но определно след форсиране стойността е по висока и след няколко секунди стойността пада надолу.Ако ЕКУ-то ползва за референтно напрежение стойността 4,94В значи ще мери с + 0,06В в повече.Съпротивлението на термодатчика беше 1438 Ома.
Коментар
-
За щастие имам преносим цифров осцилоскоп с памет и мога да направя подобно измерване в движение.Мисля да изкарам едно кабелче в купето ... само не знам как ще се оправя сам докато карам
А съпротивлението го мерих при изгасен двигател и на пипане корпуса на дебитомера беше осезаемо топъл. Забравих да взема един термометър за да премеря колко точно ...
Коментар
-
Е,колега с този уред ти си готов диагностик.И на всичкото отгоре преносим.Най добре с помошник в купето,който ще отчита резултата.Може и сам де.За тази стойност на съпротивлението,което си отчел по таблици е някъде около 32-33 градуса.Изразено в напрежение около 1,2-1,3 волта.ilkor написа:За щастие имам преносим цифров осцилоскоп с памет и мога да направя подобно измерване в движение.Мисля да изкарам едно кабелче в купето ... само не знам как ще се оправя сам докато карам
А съпротивлението го мерих при изгасен двигател и на пипане корпуса на дебитомера беше осезаемо топъл. Забравих да взема един термометър за да премеря колко точно ...
Коментар
-
Колеги имам няколко въпроса. Първо като свалите графиката на дебитомера с осцилоскоп и не можете да я сравните с оборотите, това с какво ще помогне. Ще имате една графика напрежение/време. Как ще я сравните с обороти или налягане на турбината например. Мисълта ми е, че по никакъв начин не може да се разчита на това тези данни да са коректни без да се сравнят с други параметри от, които зависят. Второ в първия си пост Stefan Hadjov си написал че трябва да се достигне напрежение 4,2-4,5 V а Илко достига макс. 4 V с тенденции за по-ниско напрежение. Можете ли да постнете графиките на зависимостта между количеството въздух и напрежението от дебитомера. Тези 4,5 V на какво отговарят.
Коментар
-
Много точен отговор.Но как някои колеги не могат да го разберат,или не искат да го разберат.......ilkor написа:Ами за спорта мога да изведа сигнал и от оборотите. Осцилоскопа и без това е двуканален.Наистина резултатите ми са по ниски но те могат да се дължат примерно на запушен филтър.Според мен важното е че те се повтарят в някаква пропорция спрямо примерните.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар