evgeni85 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бензин vs. Дизел - поредната тема
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Да да. Наистина почнаха с обидите. Искаме наказания!Kay_ написа:..Иииии някъде тук успя да обидиш голям % от хората във форума. Честитоevgeni85 написа:Разубедихте ме накрая. Край. Като се почувствам тарикат ама селски ще си купя ено и шес и ше му сложим газ. :D Дидич. Ела бе майсторе да ти подам лоста ...ей голяма бегачка караш :D . Викаш няма турбини мурбини. Всичко след теб остава .
Поне ще ме изчакаш ли на финала или ще се върнеш да ме закачиш с въженцето да стигна на време 

Коментар
-
Подемаш нова тема обаче. Няма как при един и същ модел автомобил, с приблизитено еднакви коне, бензинката да е пРъва. За сравнение- Брава 1,9 105 коня и Брава 1,6 103 коня- 1 сек разлика в ускорениетоdidich написа:Сега като отворих първата страница да погледна как почна темата /по точно от къде беше разделена и отделена/ спора би трябвало да е за вървеж, но на по късен етап всеки, който защитава едното или другото се хвана за неговите си плюсове и в крайна сметка минахме през разход, бомби, сажди, изпаднали DPF-и по пътя и т.н.pakumba написа:Каква е темата, кое е по-евтино или кое е по-комфортно, удобно и сигурно? Щото те и Ладите са супер евтини и един шарнир е 5 лв, но гледам не ги карат много
Спора за мен приключи отдавна, многократно съм си отговорил на въпроса и то на практика, че дизел, при това с турбина с коне приблизително равни на бензинови такива в 99% от случаите е отзад
, конец.п.п. темата е за автомобили, тия с тировете и селскостопанската техника се отделете в друг форум 
/в полза на дизела, да не си помислиш нещо/Но това са глупости де- кой си купува Брадва 1,6, за да е състезател по улиците? И кое е състезание- от единия светофар до другия? Защото в града какво значение има дали ти ускорява колата с 1 сек по-бързо до 100... Това всичко има значение извънградско. Не визирам лапетата, които ходят по гонки- за тях има значение. А извънградско, за качиш баира на Витиня, който е в посока Сф между предпоследния и последния тунел със 160, с колкото аз го катеря с климатика, пълен багажника и 2ма човека и то в нормална ситуация, демек не да си правя замерване колко може да вдигне там, е това не можеш да го направиш със 135 коня бензин. Дори да можеш, то ще ти коства яко натоварване, много обороти, сериозен разход.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
evgeni85, понеже не съм селски тарикат и имам свободни едни пари, да те помоля да влезнеш у нашенското мобиле и да ми намериш един дизелов Хамър Н2.Да е у нашенско да се продава ,че да идем с теб като дизелов специалист да му направиш един оглед.Успех с намирането.
И да знаеш тия дето карат Н2 на газ са фермери,не са селяни
Коментар
-
Краси не заравяй,че и газта по това време не беше 80ст,ами отиваше към 1,40 май...Имам лоши спомени от тогава с бравичката.С 20лв минавах едва 90км....ужаст бешеkrasio_79bs написа:Това е в момента Галине! Мноо бързо забравихте нафтата по 2,60лв.Тия 2-3 литра на 100км са разтегливо понятие. Бензин ти трябва да загрееш на 30 градуса. От там насетне можеш да ги минеш само на газ.Слагам по 20 лв бензин на 2-3 месеца.
Мои познат слага на 350км минати на газ и 10лв бензин.Казвам че" горе долу" идват по 2-3лв отгоре на 100км.
FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
За можене,може.И даже с Фиат Чинкуеченто,55 коня,1100кубика.С него и Вакарел,за София,го качвах със 150.Ма беха други времена.А ако не вярваш,колата е при Киро,питай го. :Ppakumba написа:Подемаш нова тема обаче. Няма как при един и същ модел автомобил, с приблизитено еднакви коне, бензинката да е пРъва. За сравнение- Брава 1,9 105 коня и Брава 1,6 103 коня- 1 сек разлика в ускорениетоdidich написа:Сега като отворих първата страница да погледна как почна темата /по точно от къде беше разделена и отделена/ спора би трябвало да е за вървеж, но на по късен етап всеки, който защитава едното или другото се хвана за неговите си плюсове и в крайна сметка минахме през разход, бомби, сажди, изпаднали DPF-и по пътя и т.н.pakumba написа:Каква е темата, кое е по-евтино или кое е по-комфортно, удобно и сигурно? Щото те и Ладите са супер евтини и един шарнир е 5 лв, но гледам не ги карат много
Спора за мен приключи отдавна, многократно съм си отговорил на въпроса и то на практика, че дизел, при това с турбина с коне приблизително равни на бензинови такива в 99% от случаите е отзад
, конец.п.п. темата е за автомобили, тия с тировете и селскостопанската техника се отделете в друг форум 
/в полза на дизела, да не си помислиш нещо/Но това са глупости де- кой си купува Брадва 1,6, за да е състезател по улиците? И кое е състезание- от единия светофар до другия? Защото в града какво значение има дали ти ускорява колата с 1 сек по-бързо до 100... Това всичко има значение извънградско. Не визирам лапетата, които ходят по гонки- за тях има значение. А извънградско, за качиш баира на Витиня, който е в посока Сф между предпоследния и последния тунел със 160, с колкото аз го катеря с климатика, пълен багажника и 2ма човека и то в нормална ситуация, демек не да си правя замерване колко може да вдигне там, е това не можеш да го направиш със 135 коня бензин. Дори да можеш, то ще ти коства яко натоварване, много обороти, сериозен разход.
1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.
Коментар
-
По принцип не знам какво е "думан", ама може да предположа. Аз съм на мнението, че ако си караш колата на "умирачка", може би синоним на "думан", няма как да харчи по 8/100. Може би Приуса ще може, ама и там не съм сигурен.Второ - няма как с ремап разхода ти да падне. Просто няма как. Всичко твърдят, че пада, ама реално няма как. Има ама ако разчиташ на борда. По борд с промяна на картите мога да го докарам да спадне и с 50%. Така, че това не е резонно в случая, за да го намесваш.Относно твърденията ти.1. Дизелов автомобил има най-дългия пробег. Ти показа точно и единствен модел на пазара, който има голям резервоар и е на алтернативно гориво същевременно. Точно за примера ти не мога да отрека, защото е може би единствената такава кола, на алтернативно гориво, с толкова голям резервоар. Аз пък от другата страна мога да кажа, че има дизелови автомобили, които могат да изминат по 1700км с един резервоар. Ще ми е интересно да ми покажеш бензинов автомобил, с колкото искаш системи, който да измине 1700км с едно зареждане.2. Не мисля, че някой е сравнявал нещо кой знае различно в тази насока. Общо взето се видя, че с бензиновите двигатели трудно се влиза в еко нормите и производителите се принудиха да минават масово към турбини и директно впръскване.Ще ми е интересно след 10-на години да видим тия газови маниаци сега, как ще слагат газовите уредби на масово пусканите в производство автомобили в момента. И тогава отново като видят на къде отива работата, то ще говорят с други думи. Не е като да не познаваме доста хора от този форум, които се кълняха в газта години наред, пък след това "неусетно" дизела им променя мнението. А това нещо масово ще стане след 5 до 10 години.Аз си признавам, че ако мога да карам алтернативен бензинов разход, на алтернативен автомобил, то на дали щях да карам дизел. Просто с годините и сметките, които си водя много чинно, то съм си доказал, че дизела е алтернативно гориво на газифициран автомобил. А по принцип не съм фен на преправянето на автомобилите и за това не бих си позволил да си слагам газ. И за това карам дизел, за да ми излиза алтернативно като пари.Основна грешка - всеки смята разхода на газта много грубо. Ама наистина много грубо. Никой няма статистика на газовата си кола в продължение на години. Всеки знае колко му е харчила на бензин едно време, и винаги смята 100% разхода на бензин или на газ. А реалността е доста различна. И до сега съм намирал само един човек, който да кара като мен само градско, който минава често и разстояния по 3-5-7 километра в посока и да си води статистика на разхода на колата, заедно с бензина. Да, има и такива таралясници, които могат да карат и палят на газ. Те са много малък процент, а и въобще не ги включвам в статистиката ми, защото колите, които палят директно на газ, за мен, на база опит, винаги имат проблеми.Пример за чисто нов бензинов автомобил, който може да ме изкара от нерви. За мен това нещо е недопустимо. Ако за някои хора това е нормално, то за мен не е. За мен този пример е такъв за "таралясник". Просто го казвам, за да се види моите допустими граници за това кога една кола е наред и кога не е. Защото също от практиката съм забелязал, че 1 от 10 коли ако видя наред, то ще черпя. Просто хората не обръщат внимание на детайлите, които правят (за мен) една кола в час. И много хора, които карат на газ, ако така им прави стрелката на оборотомера, то направо ще вдигнат курбан и ще кажат, че всичко им е наред.Stefanaki написа:Твоя автомобил сток ли беше? Пипал ли си му горивните карти? А на думан ли го караше?Всички в този форум знаят, че ти, emzo и още няколко могат да постигнат при определени условия ниски разходи, които после ogi28b и prof-а не могат да ги повтортят.
Скъпите автомобили в тази тема не ги намесих аз, някой друг спомена за X5 550d.Аз не съм съгласен с твърденията/сравненията:1) дизелов автомобил има по-дълъг пробег с един резервоар при сравнение на бензинов с алтернативно гориво - показах и доказах2) турбо-дизел vs атм. бензинЗащото някои тук се опитват да сравняват Браво (1996г) 1.4 75к.с. със Стило 1.9 JTD+++(2006г). Това по-коректно ли е?
Е точно тук при дизела нещата са много по-отбрани. Много по-расови и много по-стабилни. Там или имаш работа както трябва, или имаш проблеми, които се забелязват от километри, което не го отричам и това. :D Отделно за вредата. Случайно да знаеш, че при новите бензинови автомобили, фините частици са същите като от дизелите? Не случайно Евро-6 стандарта слага еднакъв лимит както за дизеловия двигател, така и за бензиновия. Именно, защото да могат да покрият Евро-6 изискване към бензина, това става много по-лесно с директно впръскване. А това води до същия проблем като при дизела - вредни прахови частици. Кофти а?Отделно - дори и на метан да караш, то вредиш много повече за глобалното затопляне, реално много по-голям проблем от фините частици според разните му там еко организацийки, от колкото да караш дизелов автомобил. И да, много по-лесно е да объркаш мнението на хората що е то "екология" от нещо, което са виждали (визирам черен пушек от дизел), от колкото от невидимата заплаха. Отделно, че с бензина вредиш на целия свят, а с дизела е само локално. Не убиваш да кажем пингвините на полюсите. Или поне не в такава степен в сравнение с бензинов еквивалент.А бе пародия е всичко, ама нека да се каже всяка една страна на монетата все пак.Защото от последните мнения назад ще излезе, че 80% от хората карат на газ заради природата, а не заради пестенето. :P Надявам се да си схванал моята позиция, като нито съм привърженик краен на бензина, нито на дизела. Просто разбирам всички, ама не ми харесват грешните доводи просто.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Е нали уж еднакви коне сравнявахмеdidich написа:Ок при бравото дизела е отпред, съгласих се, по каталожни данни дизела е по бърз с 0,6 сек до 100км/ч.Я виж м/у пунто 1.2 16V 80к.с. и 1.9JTD 80к.с. какво се получава, като тука разликата в кубатурата на мотора е още по фрапираща.
, не кубатури. Ми кво да го гледам човек, 0,6-0,8 разлика до 100 в полза на бенза/това 1,9 жтд не го знам кво е, като отдавна по това време вадят 115 коня от 1,9/ . На повечето народ от този форум вероятно му е все тази, защото пак отиваме на същото, което ти пиша отдавна- за ежедневно шофиране, особено пък на хора със семейства, дали до 100 е по-бързо с 0,6 или не, не му пука на никой. Но вероятно повече му пука, че като пусне климатика и качва баирите на 3та и няма изпреварване. Както и че за да поддържа бърз темп на движение, бензинката ще иска много повече усилия от страна на водача, а именно да го държи нон стоп в обороти. А това като трябва да мина 500км леко изморява. За разхода, шума вътре и отделената пот от липсата на климатик няма да говорим. Но пък разбирам, че разни хора- разни вкусове, а и нужди. Признавам си, че преди 3-4-5 години, в подобни спорове бях от другата страна. Преди да си купя и аз дизелака
Комфорта ми да си кача семейството, да напълня багажника, да си пусна климата и музичката да мога да си чуя и за 500 км да ми се наложи няколко пъти да сменя скоростите, а накрая да ми покаже разход между 5 и 5.5- това с бенза не ми се получаваше. Лесно преживявам няколко лв в повече, че не съм на газ. Същото го минавах с газеняка- 4 зареждания за тези 500 км. Мхммм... а сега с един резервоар отивам и се връщам.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Ама айде спрете с тез "сегашни цени на дизела",защото и газта е евтина в момента,а когато нафтата беше 2.60 газта гонеше 1.50 и разликата пак беше 2 лв./100 км.
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic
+ Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift.
- Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
Да, 4,60 беше. Когато дизел беше 2,60, газта беше 1,20 - 1,30. Стигала е 1,40, но и дизел е ставал 2,70.. Така, че разликата е била по 1,30лв. А сега е под 1,00лв.Princo написа:Ама айде спрете с тез "сегашни цени на дизела",защото и газта е евтина в момента,а когато нафтата беше 2.60 газта гонеше 1.50 и разликата пак беше 2 лв./100 км.

ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Разликата в полза на бензиновия мотор си е правилна.Началното ускорение е по добро.Но да не забравяме,че скоростите на бензиновия автомобил са по дълги и оборотите са в повечко.Ама дълги,дълги колко да са дълги... 3та и до там.От там вече бензина умира,докато дизела продължава да дърпа и на 4та,5та и 6та ако има.И ако трябва да изпревариш някой съм слизал до 3та.Пък недай си боже и си вкл.климатик.Умира тотално.Докато при дизела не виждам разлика дали ще е вкл. или изключен климатика.За мен реално това е разликата.Може да няма добър старт,но дърпа на всички скорости,а комфорта да не превключваш скорости,да изпревариш на 5та бързо и климатика да ти е постоянно на "ON"е голям.....didich написа:Ок при бравото дизела е отпред, съгласих се, по каталожни данни дизела е по бърз с 0,6 сек до 100км/ч.Я виж м/у пунто 1.2 16V 80к.с. и 1.9JTD 80к.с. какво се получава, като тука разликата в кубатурата на мотора е още по фрапираща.FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар