Dodo 155 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чип тунинг за jtd (Remap) - записване за смяна на софтуера
Collapse
X
-
И аз свалям шапка на колегите от Торино и за това не бих се наел никога да им променям софтуера на колите им,освен ако колата ще се подготвя за спорт.Много точно си забелязъл,че след чипа ускорява с по малко натиснат прдал и това е така,защото са ти увеличили горивоподаването в целия диапазон от обороти и сега след чипа за да ускориш нормално както си свикнал вече е необходимо по малко да се натиска педала на газта.Но категорично не съм съгласен,че ще е станала по икономична от преди и че пуши по малко.Ти няма как да си наблюдаваш ауспуха при движение и тази оценка с пушенето е много субективна и относителна.Може би е реално да имаш някакво увеличение на мощноста в рамките на 5 кс,което е напълно достатъчно за да усетиш,че имаш подобрение в динамиката на колата.Измери няколко пъти разхода си по възможност по-точно и ще бъда доволен ако споделиш.Прави ми впечатление,че сравнително обективно споделяш резултатите от промяната и не говориш за умопомрачителни ускорения и увеличения на мощност и въртящ момент в порядък на 30-40%.Поздрави.
-
Имах идея да се чипвам... но като чета, че никой не дава наистина реални данни..., според мен Стефан Хаджов ако не е прав за всичко друго е прав за едно нещо "Човек трябва да е подготвен за това, което иска да получи срещу парите си"Все пак 300 лв. са си 30%
Ако беше цената 890 лв., чудно 89% ли щеше да е увеличението на мощността...
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Колега какви реални данни искаш. Поведението на колата всеки си го приема различно - какво реално искаш да чуеш. Колата ми не може да качи баира и тръгва надолу - сега доволен ли си от реалното ми мнение. Хората си написаха мнението, всеки както си го приема за него. Пак ще напиша моето мнение - колата е много по-приятна за каране и това го потвърдиха и трима приятели, които я караха, при това никой от тях не е фен на фиат, и то никак, но си признаха че им харесва много. Да колата не излита на първа, а на втора не съм в орбита около Земята, но върви много по приятно и ускорението, което имам на 4 и 5 предавка е много по-добро. И още нещо - почти никой, който си е сменил софтуера не е писал никъде проценти и стойности, хората, които сменяха софта също не казаха "сега става 130 коня". Също както ние си "държим" според вас на тези 30 %, по същия начин вие си държите че полза няма никва. Ми като няма не си сменяйте софта и това е. Никой не ви кара на сила. Но вече разбрахме мнението ви, като искам да подчертая, че само Стефан Хаджов е аргументирал неговото, за което аз лично му благодаря и уважавам, но спрете да пишете по хиляда теми за тея чипове. Вече се бъркам къде да чета. Тази тема е за записване за смяна на софтуер. Има няколко други където ги обсъждаме нещата. Ще си пусне някой форума след година и ще се чуди човека, кое да чете. Какъв е смисъла да прехвърляме спора тук. Оги е писал някакви цифри - ми искал е, писал е. Всеки си има глава на раменете да си прецени за него. И стига с тези иронични забележки, това си е чист спам за мен.
Коментар
-
Аз се присъединявам към колегата. Колата е много по-пъргава на 3-та, 4-та и 5-та. На 1-2 не се усеща толкова, може би защото са къси. Така или иначе, дори с 2 к.с. да се е вдигнала мощността, а ако ще и въобще да не е, а мен колата много повече ми харесва така. Склонна съм дори и да харчи повече! И стига вече с нападките. Решили сме, направили сме го и това е!
Коментар
-
Оги честит Чип
И моята е така попушва яката като я натисна до ламарината рязко.Педала на газта реагира на най-малкия допир нали?Тук, който седне в колата ми казва, че реагира като бензинка
А пъргавината .... си е просто кеф!
"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Честито на всички колеги,които са си направили чиптунинг и дано да сте доволни.Имам молба след време, всеки да сподели след няколко измервания /за да е по точно/какъв експлоатационен разход е получила колата след промяната като е желателно да се ползва същия стил на кормуване.Интерисувам се от любопитство,защото и аз имам впечатления от мои познати за да съпоставя резултатите.От изказаните впечатления след чипа,предполагам че сте се уверили,че резултатите са доста далече от рекламираните графики в началото на една друга тема от където тръгна спора.Някои колеги може да са се засегнали от моите настойчеви коментари и от това,че мнението ми не съвпада с тяхното за което се извинявам.Поздрави на всички.
Коментар
-
Нека ти кажа за моя разход! След ’софтуерната намеса’ - 8/100 градско като преди това харчеше към 8.5 - 9 и 9+/100 понякога. ПОнеже знам как ше реагират колегите на горните цифри, само ще спомена, че моето градско е на много къси разстояния в център и винаги си е бил такъв разходът ми, а и термостатът май е леко заминал напоследък. Стилът на каране след ремапа бе леко по-спортен, понеже я тествах все пакStefan Hadjov написа:Честито на всички колеги,които са си направили чиптунинг и дано да сте доволни.Имам молба след време, всеки да сподели след няколко измервания /за да е по точно/какъв експлоатационен разход е получила колата след промяната като е желателно да се ползва същия стил на кормуване.Интерисувам се от любопитство,защото и аз имам впечатления от мои познати за да съпоставя резултатите.От изказаните впечатления след чипа,предполагам че сте се уверили,че резултатите са доста далече от рекламираните графики в началото на една друга тема от където тръгна спора.Някои колеги може да са се засегнали от моите настойчеви коментари и от това,че мнението ми не съвпада с тяхното за което се извинявам.Поздрави на всички.
Подобно на колегата Додо и аз усещам повече пъргавина, не мога на око да премеря дали е станала 130 коня и 300+ нМ примерно, но определено си има разлика и то в положителна насока. Графиките са повече за теоретиците
_______
146 JTD
Коментар
-
Аз преди и след чипосване не мога да кажа разход, защото колата я купих с чип.Извънградско ми даде 6.6/100 с пуснат климатик и скорост по магистралата 130км/ч.В града лятото пак с нон стоп включен климатик ми даде 7.7/100.П.П. Разхода съм го мерил пълен тръгвам и напълних като пристигнах на морето."Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Наистина, на човек, който не е виждал нещата с очите си, а само говори от теорията, трудно би му показал как стоят нещата...едит - не мога да си изтрия мнението - сори.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колеги моля ви , нека спорът не се пренася и в тази тема
Разходите задължително ще бъдат обявени, няма начин
Колкото до графиките бих нарисувал една графика която ще показва какво е моето усещане за въртящ момент и мощност, но ще е реална колкото е реален полуфинал за Рома в ШЛ , примерно. Първо пвечателние за разхода, на база изминати километри и показания на уреда на таблото - разхода не е по-голям със сигурност, но ще видим накрая на месеца, на колонката. Но този метод е крайно неточен.
Коментар
-
Коментарите ти бяха безценни, хвърлиха доста светлина и много неща станаха ясни и за обикновения потребител като мен, а спорът в другата тема е за раздел EVERGREEN!!!Ето една съвсем аматьорска графика на това как усещам колата си когато е напълно загряла, на пълна газ. Приемам синята (заводската) графика за вярна, и на база на нея преценявам текущата - зелената. Това може и да е твърде далеч от истината, но това е субективното ми усещанеStefan Hadjov написа:Някои колеги може да са се засегнали от моите настойчеви коментари и от това,че мнението ми не съвпада с тяхното за което се извинявам.Поздрави на всички.
Коментар
-
Ти поне си от Варна - дай да тестваме пипано и непипано JTD. Вероятно съм и по-тежък от теб, но... Обаче това със късите разстояния не обуславя нисък разход на гориво, а дори напротив. При дълги преходи през Варна и къси такива съм забелязал драстични промени в разхода.trustworthy написа:Нека ти кажа за моя разход! След ’софтуерната намеса’ - 8/100 градско като преди това харчеше към 8.5 - 9 и 9+/100 понякога. ПОнеже знам как ше реагират колегите на горните цифри, само ще спомена, че моето градско е на много къси разстояния в център и винаги си е бил такъв разходът ми, а и термостатът май е леко заминал напоследък. Стилът на каране след ремапа бе леко по-спортен, понеже я тествах все пакStefan Hadjov написа:Честито на всички колеги,които са си направили чиптунинг и дано да сте доволни.Имам молба след време, всеки да сподели след няколко измервания /за да е по точно/какъв експлоатационен разход е получила колата след промяната като е желателно да се ползва същия стил на кормуване.Интерисувам се от любопитство,защото и аз имам впечатления от мои познати за да съпоставя резултатите.От изказаните впечатления след чипа,предполагам че сте се уверили,че резултатите са доста далече от рекламираните графики в началото на една друга тема от където тръгна спора.Някои колеги може да са се засегнали от моите настойчеви коментари и от това,че мнението ми не съвпада с тяхното за което се извинявам.Поздрави на всички.
Подобно на колегата Додо и аз усещам повече пъргавина, не мога на око да премеря дали е станала 130 коня и 300+ нМ примерно, но определено си има разлика и то в положителна насока. Графиките са повече за теоретиците
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Оги,тази графика на върт.момент,която си се постарал да начертаеш може да бъде само мечтата на всеки конструктор на двигатели която би желкал да постигне след тази елементарна намеса в софтуера."Увеличение" от 60 Нм при 2000 об/мин.С няколко думи ще ти обясня защо си в пълна заблуда:заводската характеристика на която се базираш е външна характеристика/снета при пълен дросел/и то на изхода на коляновия вал а не приведена на предните задвижващи колела на колата.Твоите впечатления от колата при нормално движение е винаги движение по частични характеристики/малко или повече на отворен дросел/.Ти нямаш абсолютнно никакви данни за тези характеристики на двигателя и никоя фирма не ги публикува.И не знаеш какво се случва там и какви стойности имат.В кои случаи ти при 2000 об се движиш на пълен дросел за да споменаваш за такива стойности???........От опит ти казвам,че ако имаш 10 Нм увеличение на макс. момент на изхода на коляновия вал реално ти ще усетиш съществено увеличение в динамиката на колата.От там идва и заблудите за неописуемите ускорения и огромните постижения.А както някои колеги информират:колата е по приятна за каране и реагира по добре при по малко подадена газ.Това е така и е самата истина,но е на светлинни години от характеристиката,която си начертал.ogi28b написа:Коментарите ти бяха безценни, хвърлиха доста светлина и много неща станаха ясни и за обикновения потребител като мен, а спорът в другата тема е за раздел EVERGREEN!!!Ето една съвсем аматьорска графика на това как усещам колата си когато е напълно загряла, на пълна газ. Приемам синята (заводската) графика за вярна, и на база на нея преценявам текущата - зелената. Това може и да е твърде далеч от истината, но това е субективното ми усещанеStefan Hadjov написа:Някои колеги може да са се засегнали от моите настойчеви коментари и от това,че мнението ми не съвпада с тяхното за което се извинявам.Поздрави на всички.
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар