Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сега пък аз ще направя една градивна критика на метода. Обикновенно, термостата действа като превключващ елемент - затваря малкият кръг и отваря големият. В случая, очевидно това не става. Тоест, малкият кръг стои постоянно отворен, а при отварянето на термостата, по-голямата част от водата започва да тече през радиатора - заради по-голямото сечение на тръбите.Възможният проблем е следният - първо, поради това, че част от водата все пак си тече по малкият кръг, то ефективността на радиатора ще се влоши. В резултат е възможно при по-високи околни температури охлаждането да не е достатъчно. Разбира се подобни проблеми ще се проявят напролет и особенно лятото.Второ, каква точно част от водата ще минава през радиатора, зависи от съпротивлението, което последният оказва на водата. Ако това съпротивление е голямо (радиатора е позапушен) то и количеството вода през него ще е малко и проблема ще се влоши. Ако малкият кръг се затваря с отварянето на големият, този проблем не стои толкова тежко, защото водата няма откъде да мине освен през радиатора.Остава и въпросът дали да се премахва старият термостат? Отговорът за мене е - "Не е ясно!" По причина, че дори и да стои отворен, той може и да не си е загубил съвсем подвижността и все пак да затваря малкият кръг с което да решава проблема описан по-горе.От друга страна, ако е доста повреден и стои наполовина отворен, той ще създава съпротивление в системата с което още повече ще влоши ефективността на охладителната система.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      По горните причини, тази интервенция не е препоръчителна за коли с автоматичен климатик (климатроник). За автомобили със стандартно парно и обикновен климатик едва ли ще има проблеми.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        Моите мисли пък забиха в друга посока - отворът на термостатите най-вероятнио е различен. Това би затруднило циркулацията на водата ( подобно на запушен радиатор, както е отбелазал колегата ), а оттам би повишило налягането. В какви граници и дали е така ще покажат "полевите тестове" провеждащи се на моята и още няколко коли. Евентуално повишение на налягането би създало предпоставки за течове или за влошаването им ( ако някъде ги има в начален стадий ). Всъщност не съм на 100% убеден, че термостата затваря малкия кръг. Ако е така, то полза от него няма да има - водата в малкия кръг ще си стои затворена както преди отварянето му и температурата и ще се повишава до... По мои наблюдения ( скромен опит от 18 месеца като механик водач на МТЛБ ) термостата отваря големия круг, част от водата тръгва към радиатора, а тази от радиатора тръгва към двигателя. Затова и маркучът излизащ ОТ радиатора КЪМ двигателя е топъл преди отваряне на термостата - там няма механична преграда и водата в него се затопля от досега си с водата в малкия кръг. Затова и при отваряне на термостата няма "термичен шок" първо влиза вода с близка температура. Представете си иначе зимата каква вода ще рукне към 86 градусовия двигател.Та всъщност, претегляйки ЗА и ПРОТИВ мисля, че идеята определено е много добра. Практически се запазва всичко като просто един елемент се измества с 5 см напред.Държа да отбележа, че това са размисли на един филолог и ако някъде бъркам, моля не ме охулвайте.
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          Е, действието на термостата не е тригерно - отворен/затворен. Всъщност при нормална работа на системата, той трябва винаги да е отворен само частично. При нормалният термостат обаче, отварянето на маркуча към големият кръг е свързано със затваряне на маркуча на малкият кръг, така че да се намали дебита на водата през малкия кръг и да се увеличи през големият. Всъщност, аз определено не съм запознат със конкретните охладителни системи на браво/брава, така че това което пиша е от общи теоретични съображения.Между другото, също смятам, че идеята е много добра - обожавам креативното мислене и техническото творчество. Ако пиша критично, то е за да не настъпите някоя скритита мотика и после да почнете да пишете: "Ами те са си го измислили хората..." - Ей тоя лаф много го мразя!
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            Колега, напълно съм съгласен. Аз също страшно се кефя на хора които мислят. Дори понякога идеите да не работят, не харесвам хората приемащи всичко за даденост.Оценявам и факта, че оглеждаш нещата от различен ъгъл и мисля, че обмислянето на тази идея ще е много полезно за хората във форума. Ей за това му се кефя на този форум - могат да се обсъждат идеи и има хора като теб, колегата Блаун, Оги28 и още много други, които с познания, ентусиазъм и интересни идеи допринасят много за това хаховци като мен да разбират повече автомобилите си.
            like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

            Коментар


              колеги в конкретния случай и да расъждавме и да не расъждаваме е все тая , системата работи безотказно вече доста време и зима и лято / на едно опелче корса 1,4 / така че изпробвано е :D
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                stef написа:
                колеги в конкретния случай и да расъждавме и да не расъждаваме е все тая , системата работи безотказно вече доста време и зима и лято / на едно опелче корса 1,4 / така че изпробвано е :D
                Аз съм го казал, изпробвал съм го на доста коли преди моята и все още работят без проблем. Радвам се, когато съм помогнал на колеги от форума - наистина ми носи голямо удоволствие, като чета постовете им, виждам усмивките им и чувствам тяната радост и удовлетворение ( уффф са ще ревна.. )Оттук всеки сам си решава как да го направи, аз просто споделих начина и метода, за да могат повече хора, които мислят като мен да си решат проблема! Дори и за тези които не са привърженици на тази идея, пак може да им помогне като временно решаване на проблема (от тяхна гледна точка). Успех на всички!
                BMW E90 320D
                ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                Коментар


                  Първи впечатления - новият термостат държи температурата максимум две черти под средата. И то за съвсем кратко. Но по празниците ще мина към 900-1000 км и като се върна ще рапортувам пак.
                  like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                  Коментар


                    Re: Термостат - диагностика, проблеми, решения

                    mita написа:
                    Как ви се държат термостатите? Моя е сменян миналата година и сега пак не работи. В задръстванията имам нормална температура, но вдигна ли повече от 60 - температурата пада до средата... Симптомите са ясни - термостат. Проблема е че миналата година на 07.11.2006 сменях термостата, а сега отново не бачка...В събота смених кормилни накрайници че се бяха поразбили, но майсторът ми каза че и амортисьорите са за смяна. Амортисьорите са сменени миналата година юли, но сега десният хлопа силно и е омазнен, а левия - със скъсан маншон... Такива части се продават тук или кво? При вас как са нещата - термостатите по една година ли ви бачкат?
                    Колеги ..знае ли някой какъв термостат може да се напъха в макуча на ФИАТ ПУНТО?? Днес пробвах от Рено 5, но той е 40 мм., а маркуча на ПУНТО 1.2/75 е с 30 мм. вътрешен диаметър..Някакви предложения,..И моят термостат нещо не е наред. BEHR на 1 година..75CКраси.

                    Коментар


                      За спора на колегите и аз уважавам такива хора, като колегата благун, но време е вече и да се изкаже некой по вещ в тази област като Хит-ко например и неговото мнение да се сравни с резултата на тези които вече ползват този термостат, а и никой от нас не знае дали в оригиналния темостат в тялото не е скрит точно същия термостат, като на Рено.
                      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                      Коментар


                        Грес и много натиск, така аз го набутах. Опитай трябва да влезе.
                        Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                        ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                        Коментар


                          От опит - по-лесно се набутва като се намаже маркуча с тънък слой силикон, строителен или какъвто и да е аз ползвах бял строителен, като маркуча се загрява за няколко минути във вряща вода преди това опитах с грес и разликата е огромна.
                          bravа jtd 105

                          Коментар


                            blagun написа:
                            stef написа:
                            колеги в конкретния случай и да расъждавме и да не расъждаваме е все тая , системата работи безотказно вече доста време и зима и лято / на едно опелче корса 1,4 / така че изпробвано е :D
                            Аз съм го казал, изпробвал съм го на доста коли преди моята и все още работят без проблем. Радвам се, когато съм помогнал на колеги от форума - наистина ми носи голямо удоволствие, като чета постовете им, виждам усмивките им и чувствам тяната радост и удовлетворение ( уффф са ще ревна.. )Оттук всеки сам си решава как да го направи, аз просто споделих начина и метода, за да могат повече хора, които мислят като мен да си решат проблема! Дори и за тези които не са привърженици на тази идея, пак може да им помогне като временно решаване на проблема (от тяхна гледна точка). Успех на всички!
                            ето го и моя проблем колеги като загрее колата стрелката си се залепя на средата (може би това е работната температура не знам) но това е само при градско каране и то в задръстване.В момента в който мина повече от 1-2 км без да спирам със скорост над 50 км/ч (примерно по цариградско) и стрелката почва да пада стремглаво като дори вчера падна до минимума, а да не говорим за извънградско където въобще не отлепя от там.Искам да попитам и при мене ли е проблема термостат/датчик или нещо друго.Благодаря предварително и весели празници
                            Brava 100 16V '99

                            Коментар


                              Хммм ... тъкмо почнах ,обаче вече работата ми се струва мъчна.Тоз термостат от Рено е доста по-широчък от тръбата, а и не ми се изясни от по-горните постове -трябва ли да се изкорми стария термостат или не трябва?Сега тъкмо ще пробвам да разширя маркуча с гореща вода,дано стане А и последен : Ще представлява ли проблем ,ако стария термостат си седи ?Щото сега ми загрява,ама едва стига до началната черта

                              Коментар


                                MrElectro написа:
                                Хммм ... тъкмо почнах ,обаче вече работата ми се струва мъчна.Тоз термостат от Рено е доста по-широчък от тръбата, а и не ми се изясни от по-горните постове -трябва ли да се изкорми стария термостат или не трябва?Сега тъкмо ще пробвам да разширя маркуча с гореща вода,дано стане А и последен : Ще представлява ли проблем ,ако стария термостат си седи ?Щото сега ми загрява,ама едва стига до началната черта
                                Здрасти , дали да изкормиш стария термостат решаваш ти, аз го изкормих за да не го отварям още един път и тогава да го правя , а и бинаги миге да се случи каръщина и да затвори кога не требе. От много глава не боли. По желание можеш да сложиш и картон на половината радиатор само ( допринася голям плюс ) Успех.
                                Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                                ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                                Коментар

                                Working...
                                X