абе 1,6 на 5 си държи без проблем колкото имаш нужда- и 130 и 160 също ги държи- изпробвано безброй пъти. за жтд няам представа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против Фиат Брава?
Collapse
X
-
Нямам врема да влизам в сметките ти и да коментирам.Най добре е да си ги направиш,да начертаеш графиките,да ги изложиш и тогава да ги коментираме пригледно и ясно.Сега тези цифри на никой не му говорят нищо. Имай пред вид следната подробност за да са ясни и точни нещата при сравнението на двате коли:1.Приемаш.че и на двете коли радиоса на търкаляне/т.е. гумите и джантите са с еднакви размери/.Защото диаметъра в крайна сметка участва в преводното отношение.2.Пресмяташ примерни при 80 клм/час с какви обороти се върти колелото/предполагам знаеш как,да не го обяснявам/3.Отчиташ при тези обороти от характеристиката на приведения върт.момент колко е за едната и за другата кола.4.Тогава ще се разбере има ли разлика,и коя разполага с по-голям резерв от върт.момент.5.Тази на която е по голям резерва тя ще ускори по бързо при тази скорост/в случая 80 клм/час/.6.А не приказки за задминавания по баири разни.Дали е до 3000 об. или е по малко или повече и т. н.Всичко става с сметки и документи.Приказките и споровете са за кръчмата.И понеже тези сметки си ги е направил Фиат/и то много по-прецизно/, си е публикувал данните в книжката.Прочетете ги.Не му ли вярвате??ogi28b написа:Еми ето де, нали това съм направил в горния пост? Само че само за 5-та предавка, и пак е същото - 470 Нм с/у 330 Нм. При 130 км/ч. При 170 км/ч имаме пак над 450 Нм с/у малко под 390 - около 1.15 пъти повече.Stefan Hadjov написа:Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.....
Даже в горния пост съм допуснал грешка малка - при 4300 оборота 1.9 jtd се движи с около 200 км/ч, което прави 5000 оборота за 1.6, така че чак при 200 км/ч въртящия момент на колелата при 1.6 става по-голям от този на 1.9. Та който иска - нека кара с 200, и да каже че къса дизеларките в облаци от пушек.
Коментар
-
Реално 180 са били колега.Уточни,че тези 200 си ги отчел по километража,но то не значи че са толкова.За 200 клм/час ти трябват поне130-140 к.с.Виж ако колата ти беше 2,0 щях да ти повярвам.wwalker написа:Това, че 1.6 16V е на 200км/ч на 5000 оборота как го изкара? На 200 съм над 6000 оборота.
Коментар
-
Ама да си слагат турбини за 200 лв ако могатStefan Hadjov написа:@vsdНе постъпваш коректно в спора,защото въвеждаш понятието "чипван дизел".Става въпрос за сериино изпълнени коли.Ако на 1,6 или 1,8 му се направи тунинг и се постави турбина,не знам дали си представяш какво става.А темата на човека е за мнение за сериини коли.Та по темата:ако се вземат трите спорни коли 1,6/16V..,1,8/16V...и 1,9JTD-105 сериино изпълнение на ускорение oт 0 do 100klm ,най добра ще бъде 1,8,след нея 1,6 и с малко по-назад 1,9JTD.Това е по заводски данни на Фиат. И на края в последното изречение на поста ти казваш,че можело да има бензинка на газ без проблеми.НЯМА такава кола ако ще да е не с 4 ,а с 8 дюзи.
Майтап де. Аз затова писах и за "сток" кола, за да не ме заядете за чипнатия дизел. По данни за ускорение jtd-то го дават с няколко десети по бавно от 1,8 и 2 сек по-бързо от 1,6. На практика е съвсем различно обаче. 1,8 е по-бързо и от жтд и от 1,6. А 1,6 ако ще и 2-ра да сложи, и жтд-то можеш да свалиш предашка и пак ще имаш по-голяма мощност. Сега вече зависи как са подбрани двете скоростни кутий, ама и не всеки кара на 6000 оборота бензинката, а и е много по-комфортно просто да дадеш газ, вместо да сменяш предавки. То това си е до стил на шофиране и на кой как му харесва.За газта и аз така мисля. Написах го защото има хора дето се хвалят че не са имали проблеми с газ, въпреки че са 1% най-много ако наистина ги има.Най-добре е човека дето ще си купува бравата, да покара двете коли и да види кое му стои на стила на каране.Хайде като се стопли да направим едни тестове и да се види кое как и колко върви.
Коментар
-
Да, да... те всички уреди са повредени по дефолт
Иначе вярно, че нито единия от двигателите не е бегачка. За тази цел си има купе, барчета.Тука обсъждаме някви смешни максимални скорости. Лятото се возих малко на това животинче - http://www.autoplanet1.com/index.php...динката правеше тези 200км/ч на 3-та, пък на 1-ва си перкаше над 100км/ч по шуменските планински баири с маса остри завои към ралито и двигателя оставаше тих и без грам вибрации. Така че, тук не говорим за бегачки, колеги. Говорим просто за два прилични непретенциозни двигателя с еднаква мощност.
Коментар
-
какво значение има какви са оборотите на колелото, колега Stefan Hadjov, нали гумите са еднакви, нали това си написал в първата точка!?!?!?!?16 пъти да го смятам - когато двигателя предава 100 нютонметра през скоростна кутия с отношение 3:1 например, тогава до колелото стигат 300 нютонметра. JTD предава 200 нютонметра през отношение 2.34, а 1.6 предава 145 нютонметра в съвсем малък диапазон от обороти през отношение ~2.75. Който иска да смята. Ако не е така - кажи как е?!Ако искаш да ми кажеш че заради скоростната кутия при 1.6 се предава по-голяма сила на колелата, отколкото при 1.9 JTD, не виждам смисъл изобщо да продължаваме, защото вече го написах в предишния си пост че не е така, и то с конкретни числа, по начина по който ти сам предложи
Или искаш да кажеш че при една графика на двигателя, и скоростна кутия която изменя стойността ЛИНЕЙНО, на колелата вече има друга графика ?!?! Ето ти в края на поста ми графика на въртящ момент на 1.6 най отдолу, и същата графика по-нагоре, умножена от скоростната кутия за всяка предавка. Да не би нещо да се променя ? Единствено наклона е различен, защото имаш множител. Графиката си относително е съвсем същата, като отношението е предавателното число в кутията и това в диференциала.Ако не е ясно какво искам да кажа - представи си числа - като имаш една поредица 2, 4, 6, 8, 10 (x, 2x, 3x, 4x, 5x...), и като я умножиш по 3, тя пак ще нараства в същото отношение и ще стане 6, 12, 18, 24, 30... (3x, 6x, 9x, 12x...). Няма да стане 3, 12, 17, 21, 35, 47. Така че колкото и графики да изчертаеш - въртящия момент на 1.6 изглежда точно така, както е даден в първата графика която цитирах, която ти реши че била само на двигателя, а на колелата била друга. Е, не е друга на колелата, същата е
И на колелата, и на демпферната шайба, и на разпределителния вал, и на багажника - все е тая графика. Спирам, който разбрал - разбрал, който не е - да е, има достатъчно аргументи и графики и мнения на колеги.
Коментар
-
Колега, не са повредени по дефълт, а така се правят нарочно. За да си мислят рейсърите че много им вървят колите
Имаше някъде таблици с колко бъркат скоростомерите. Иначе си прав и двата, да не кажем и трите двигателя не са бегачки, ама на всеки разбирането за вървяща и невървяща кола са различни. Много познати викат за някаква кола че много върви, а същата за мен не може да откъсне. Всеки различно си го рабира.
Коментар
-
По мои данни,а те са на Фиат 1,6 е с 0,5 сек от 0 до 100 по добро от ЖТД.Но съм склонен да приема,че горе-доло са еднакви.Когато разликите са малки,зависи от състоянието на двигателите и от водачите зад кормилото.Наистина да се кара с рядко превключване на предавките е по конфортно.Спор няма.За това правят и авт.пр.кутии.Но все пак всеки двигател си иска специфичен подход когато искаш да изкараш и последния кон от характеристиката му.С бензин.двигат.подхода е друг отколкото при дизелите.vsd написа:Ама да си слагат турбини за 200 лв ако могатStefan Hadjov написа:@vsdНе постъпваш коректно в спора,защото въвеждаш понятието "чипван дизел".Става въпрос за сериино изпълнени коли.Ако на 1,6 или 1,8 му се направи тунинг и се постави турбина,не знам дали си представяш какво става.А темата на човека е за мнение за сериини коли.Та по темата:ако се вземат трите спорни коли 1,6/16V..,1,8/16V...и 1,9JTD-105 сериино изпълнение на ускорение oт 0 do 100klm ,най добра ще бъде 1,8,след нея 1,6 и с малко по-назад 1,9JTD.Това е по заводски данни на Фиат. И на края в последното изречение на поста ти казваш,че можело да има бензинка на газ без проблеми.НЯМА такава кола ако ще да е не с 4 ,а с 8 дюзи.
Майтап де. Аз затова писах и за "сток" кола, за да не ме заядете за чипнатия дизел. По данни за ускорение jtd-то го дават с няколко десети по бавно от 1,8 и 2 сек по-бързо от 1,6. На практика е съвсем различно обаче. 1,8 е по-бързо и от жтд и от 1,6. А 1,6 ако ще и 2-ра да сложи, и жтд-то можеш да свалиш предашка и пак ще имаш по-голяма мощност. Сега вече зависи как са подбрани двете скоростни кутий, ама и не всеки кара на 6000 оборота бензинката, а и е много по-комфортно просто да дадеш газ, вместо да сменяш предавки. То това си е до стил на шофиране и на кой как му харесва.За газта и аз така мисля. Написах го защото има хора дето се хвалят че не са имали проблеми с газ, въпреки че са 1% най-много ако наистина ги има.Най-добре е човека дето ще си купува бравата, да покара двете коли и да види кое му стои на стила на каране.Хайде като се стопли да направим едни тестове и да се види кое как и колко върви.
Коментар
-
Колко от вас дето така защитавате 1.6 16 мотора сте карали 1.9 ЖТД мотора.. или само говорите от позицията... бе то дизел, мириши и пуши, че и не върви?СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Абе откровено казано има някакви разлики в тези данни,но не са много голями.Зависи кога са правени тестовете,кой ги е правил и т.н. Моите данни ги имам в два варианта,като разликите са само за ЖТД:I вариант:1,6 11,5сек 180 км/час 1,8 10,3сек 190 км/час 1,9ЖТД11,8сек 175 км/часIIвариант:1,6 11,5сек 180 км/час 1,8 10,3сек 190 км/час 1,9 ЖТД 11,3 сек 178 км/час 1,9 ЖТД 10,7 сек 190 км/час става въпрос за двигателя 115 к.с.на Стило.vsd написа:Сега, погледнах. Това което знам е 1,6 - 11 сек1,8 - 10 секjtd - 10,4 секЗа жалост сток jtd-та не знам да правят 10,4. Колегите с 1,6 и 1,8 да кажат за техните. Общо взето на тия заводски данни след 10 години им се прибавят малко секунди.Даи ги и твоите данни.Stefan Hadjov написа:...
Коментар
-
хе хе хе, ти па ся, ако се беше качил в алфа 1.6 ТS, щеше да ти падне шапката от кеф, особено като сработи и вариатора, пак там някъде към 3000об. ама JTD-то има тази сила дето е доста по-постоянна, и като минеш 90 на 5-та, колата става автоматик все едно, няма нагоре/надолу, или пък изпреварване има сила във всичките скорости от 90 нагоре на 5-та. Но е доста по комфортна вътре заради ниските обороти. Говоря като човек карал и двете. На следващата среща се качи в Алфата на Тео-Диабло тя е 1.9 JTD и покарай или се повози и пак ще говорим. Явно си карал повредени коли. Аз също имам едно браво 1.9 JTD - 2001г. и мога да ти кажа, че върви наравно с алфата.wwalker написа:Доста покарах като търсих. Не много, по няколко километра. Като цяло дърпат доста и в ниските обороти имат повече мощ, но като се качих на 1.6 16V, изстреля се след 3000, усетих прекъсвача на към 7000 и вече знаех коя ще е колата
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
Реклама
Collapse



Коментар