Ама изобщо какво има да се спори не разбрах. Оги ви каза. Истината е само една и тя е, че дизеловата брава е в пъти по-добрия вариант. Тоз 1,6 мотор не е лош, но... сравнен с 1.9ЖТД е просто смешен. Който не е карал такъв дизел, много моля да си замълчи. Разни приказки, кой как издухвал някакви дръгливи дизели оставете за преди 10 години.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против Фиат Брава?
Collapse
X
-
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


-
Първо за доускорението:няма да се получи същото при дизела,защото ще му паднат толкова оборотите след като превключи,че няма да има ефект от префключването.Направи проба и се увери. Хубаво си си редактирал поста с тези характеристики на двата двигателя.Но какво си пропуснал да направиш и съответно след това да изкоментираш.Да уточним,че това което си показал са външни характеристики на самите двигатели качен на стенд.Което ще рече че са снети при пълен дрисел на изхода на коляновия им вал.Какво става надоло 10%,20%,30%...и т.н.отворен дросел не може нищо да кажеш,защото никой не иска да ти го покаже вкл.Фиат.Но да приемаме,че ще се движим все на пълен дросел.Какво много важно си пропуснал да направиш:да начертаеш характеристиките на двата двигателя на върт.момент момент приведен на двигателните колела/предните/,като вземеш в пред вид преводните отношения на преводните им кутии на всички предавки разбира се и главното предаване включително/на диференциала/.Тогава ще получиш една фамилия от криви,и след това ще ги коментираме кой,какво,защо.Защото колата се движи от приведения момент на двигателните колела,а не от момента на двигатела снет на коляновия му вал.А ако видиш разликите в преводните числа на дизел и бензин,ще се увериш че нещата стоят по друг начин.Малко ще трябва да посмяташ повече.............ogi28b написа:Ето понеже си редактирах горния пост, някой може да е пропуснал да види съпоставката която направих.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...56Колега Hadjov, за доускорението понеже се заговорихте - Разбира се че един бензинов двигател винаги ще доускори малко по-добре, ако свали предавката, защото от 4 -> 3 това е изкуствено увеличаване на въртящия момент в/у колелата с около 1.4 пъти. То и дизеловия двигател ако слезе от 4 на 3 - същото става, да не говорим от 5 -> 3. Но все пак тези тестове се провеждат при равни други условия - така както колите излизат от завода, включват 4 или 5 предавка, и ускоряват от 80 до 100, или до 120, или до 150... Така че мисля че не е равностойно да се споменава за понижаване на предавка. Лятото колегата JO_666 си пръсна скоростната кутия, това значи ли че всички скоростни кутии на 1.6 са боклуци, и едва ли не са консумативи? Това по повод маховика на JTD се сетих.С тази разлика, че като изпреварваш, спираш климатика малко преди това. (Поне така казва колежката ju )Stefan Hadjov написа:Добре ти гори,нормално е.Има колеги с дизел им гори толкова и го смятат за нормално.Какво се оплакваш??
Коментар
-
Дай един източник на информация (таблица) откъдето да взема развитието на въртящия момент на двигателите, и после предавките и диференциала лесно ще ги направим, а кривите ще оставим на ексел да ги изчертае? Аз не знам къде има такава таблица, а да ги гледам на око по графиката е несериозно.Това което мога да видя на 1-во четене - Крайно предаване към колелата на Браво/а 1.6 на 5-та предавка - 2.736, при скорост от 130 км/ч и около 120 нютон метра на двигателя = 325 нютонметра на колелата. (Само дето не знам дали смятам правилно
)- Крайно предаване към колелата на Браво/а 1.9 JTD на 5-та предавка - 2.341, при скорост от 130 км/ч и 200 нютонметра на двигателя = около 470 нютонметра на колелата. Тъй като крайното предаване е постоянно число - кривата на въртящ момент на колелата изобщо не е по-различна от тази на маховика. И както виждаме - 1.9 JTD остава близо 1.5 пъти по-силен от 1.6 при скорост от 130 км/ч и 5 предавка. Предаването на 1.6 като цяло е около 1.16 пъти по-силно, и след кратко пресмятане излиза че чак след 4300 оборота или над 180 км/ч въртящия момент на 1.6 става повече от този на 1.9 JTD. Еми приятно каране със 180.... аз карам по-бавничко по принцип. Извод от цялата тема - при скорост от около 180 км/ч, 1.6 е по-силен двигател от 1.9 JTD. Браво
Коментар
-
Таблици никой не ти дава.Това което си цитирал са рекламни характеристики на фирмата производител.Но да ги приемеме за чиста монета.Правиш интерполация на характеристиките да кажем през 500 об.като почваш от 1000 до където ти е характеристиката/въпреки че двигателите се развъртат и нагоре,но не са го дали/и отчиташ съответните съойности на върт.момент.Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.И те са дадени там.Хубавото е че италианците ги дават тези данни.Умножаваш преводните числа на прев.кутия с тези на гл.предаване и получаваш общото преводно отношение.След това умножаваш получени преводни отношения с отчетените стойности на върт.момент от характеристиките и получаваш стойностите на върт.момент приведен на предните задвижващи колела.И тогава ще цъфнат нещата истински и аргументирано,а не кой как е задминал на някой си баир било дизеларка или бензинка.ogi28b написа:Дай един източник на информация (таблица) откъдето да взема развитието на въртящия момент на двигателите, и после предавките и диференциала лесно ще ги направим, а кривите ще оставим на ексел да ги изчертае? Аз не знам къде има такава таблица, а да ги гледам на око по графиката е несериозно.
Коментар
-
ехееее, ама вие съвсем се заровихте в учебниците.При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации. Само за пример на Италфеста се пусках с алфичката на 400м.... ами хич да не е към 18/19 секунди даде.... все тая, мисълта ми е, че колата си върви като за 120 коня и съм предоволен от към вървеж, Но в Бургас Килърчо беше с едно браво 1.9 JTD, еми на старта си ме дръпна и до към 140 го гонех, после всичко приключи. Мисълта ми е, че точно този мотор е много добър и едва ли не най-добрия който са правили фиат групата. Факта че го слагат на всички коли от Фиат групата е достаъчен. Има го и в Ланча, Фиат и Алфа, все този мотор с дребни промени в електрониката, както и в много коли дето се пишат, че не са фиати, ама да не изброявам другите марки.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Доста странен спор. Това са двата най-популярни и безспорно доказали се за времето си двигатели на ФИАТ. Имаме два двигателя с еднаква мощност, с тази разлика, че 1.9 JTD изтегля далеч по-добре до 3 хиляди оборота, пък 1.6 16V се изстрелва след тях. Това, че 1.6 16V имал зор да държи 130 на 5-та е меко казано смешно. Държи ги безгрижно, все пак това са над 3 хиляди оборота и не само че ги държи, ами и е доста пъргав в този режим даже по нагорнище. Дизелът пък е икономичен - факт. Взема се колата в по-добро състояние. Дизел винаги се е вземал, както е писано и по-горе, ако ще се кара много.
Коментар
-
Емо, тук малко неподготвено се изказа- даже като се замисля не малко, а многоphoenix написа:.....При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри......
SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Еми ето де, нали това съм направил в горния пост? Само че само за 5-та предавка, и пак е същото - 470 Нм с/у 330 Нм. При 130 км/ч. При 170 км/ч имаме пак над 450 Нм с/у малко под 390 - около 1.15 пъти повече.Stefan Hadjov написа:Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.....
Даже в горния пост съм допуснал грешка малка - при 4300 оборота 1.9 jtd се движи с около 200 км/ч, което прави 5000 оборота за 1.6, така че чак при 200 км/ч въртящия момент на колелата при 1.6 става по-голям от този на 1.9. Та който иска - нека кара с 200, и да каже че къса дизеларките в облаци от пушек.
Коментар
-
Верно е че 1,6 ще умре на 180,но 1,9ЖТД ще умре преди 180.Освен ако не се движи по нанадолнище.Независимо,че километржа може да ти показва 200.Но това важи и за двете коли.1,6 двигателя се слага до ден днешен на всички двигатели на Фиат-груп.И двта двигателя са много добри.И спора е абсолютно излишен и смешен.Който иска си взима дизел,който иска бензин.Независимо от спицификата им и двта доставят удовплствие при кормуване с тях.phoenix написа:ехееее, ама вие съвсем се заровихте в учебниците.При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации. Само за пример на Италфеста се пусках с алфичката на 400м.... ами хич да не е към 18/19 секунди даде.... все тая, мисълта ми е, че колата си върви като за 120 коня и съм предоволен от към вървеж, Но в Бургас Килърчо беше с едно браво 1.9 JTD, еми на старта си ме дръпна и до към 140 го гонех, после всичко приключи. Мисълта ми е, че точно този мотор е много добър и едва ли не най-добрия който са правили фиат групата. Факта че го слагат на всички коли от Фиат групата е достаъчен. Има го и в Ланча, Фиат и Алфа, все този мотор с дребни промени в електрониката, както и в много коли дето се пишат, че не са фиати, ама да не изброявам другите марки.
Коментар
-
Аз казах, че няма да пиша повече по темата, но след целия спор и диаграми какво се оказа - точно това, което твърдях в началото, а именно, че със 170 по нагорнището подминавам дизелаците, просто защото те не могат да вдигнат толкова там. Не съм казвал, че спазвам закона и карам със 130, че да връщам една предавка, защото двигателят нямал достатъчна мощ при тази скорост и оттам-насетне да се състезаваме по нагорнището. Мир и от мен и се надявам, че никой не се е засегнал, нали просто споделяме мнения :Dogi28b написа:Извод от цялата тема - при скорост от около 180 км/ч, 1.6 е по-силен двигател от 1.9 JTD. Браво
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Точно 1.6 си държи 180 като нищо и то в продължение на почти цялатамагистрала от София до Пловдив. Това лично съм го изпробвал с моето Браво.С двама човека вътре и багаж.phoenix написа:При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
След 98 ФИАТ Браво/Брава са с малко по-дълки скорости. Аз веднъж си позволих да вдигна 200 км/час и оборотомера показваше 4850-49000 об/мин.- поне такива бяха показанията на уредите.wwalker написа:Това, че 1.6 16V е на 200км/ч на 5000 оборота как го изкара? На 200 съм над 6000 оборота.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар