Много писане,много нещо,но никой не изтъкна най-големият недостатък на дизелите,а именно по-високата им цена.Е при цена с 1500 лева по-висока дали няма да мога да си сменя всички евентуално проблемни бобини,кабели,свещи и т.н за които се говори?Според мен цената им ще е доста под тази сума и също ще мога да оборудвам колата с ГИ,което ми дава право да карам на алтернативно гориво.Радвайте се,че в България все още данъка не се деференцира по вид гориво,а само по мощност.В Европа дизелите плащат по-висок данък + има изискване за монтаж на филтър за търди частици,който е доста скъп.Е ако тези изисквания се въведат и тук,а това неминуемо ще стане някога,тогава какво правим?Сменяме дизела с бензинка?
Факт е,че дизеловият агрегат е по-малко капризен,но за сметка на това,ако прояви някой свой каприз,то ремонта му е доста по-скъп.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против Фиат Брава?
Collapse
X
-
Колега, извинявай, но за втори път цитираш грешната стойност, не знам защо, сигурно така ти е по-удобно. Както вече написах малко по-надолу от онзи пост - ДОПУСНАЛ СЪМ ГРЕШКАsugarboy написа:като развие над 180, бензинката ще те подмине/туй дори и Оги го призна/, а в любимия ми баир, и още по-рано.
При оборотите, при които теглителната сила на 1.6 става по-голяма от тази на 1.9 JTD,, скоростта на кола с 1.9 JTD не е 180, а около 200 км/ч - 4300 оборота. И какво излиза - че трябва да минат 1-2 минути, за да се ускори до такава скорост, та да кажеш - "Скъсах го тоя по баира
"И съпоставянето на коли на този баир - любимия ти, е много нереалистично, и казвам защо: няма средностатистическа кола, която да изпита трудности при изкачването му. Но нека вземем един баир с достатъчно голям наклон, който една такава кола не може да изкачи на 5 предавка, а повечето изпитват трудности и на 4-та. Ето на такъв баир, при който има условия поне единия двигател да издъхне - гарантирам ти че това ще е 1.6, а не 1.9 JTD. И другото което всички пропуснаха - дори и на любимия ти баир, при една и съща скорост на движение - например 90 км/ч, 1.9 JTD винаги може да се изкатери на по-висока предавка, отколкото 1.6
Пробвай следващия път - можеш ли да изкачиш този баир с постоянна скорост от 90 км/ч на 5 предавка? А с 80
Сега разбира се, че ще кажеш - "аз не карам с 90, аз там карам със 170...."Така е, хубавите неща са скъпи, навсякъде е така.dudulia написа:Много писане,много нещо,но никой не изтъкна най-големият недостатък на дизелите,а именно по-високата им цена.
Коментар
-
Е, колега Оги, аз го дадох за пример този баир, защото е по-популярен и близо до вас от София. Разбира се, че нормална кола не може да изпита проблем при него, ама аз не мога да разбера защо ти все се опитваш да ме мъчиш на ниски скорости по този мой "любим баир", като аз си го прелитам на пета с огромна скорост. Ти искаш да ме вкараш в ниските обороти и скорост, за да обосновеш диаграмите, но на практика се получава съвсем различно нещо. Също така силно се съмнявам, че дори и на този безпроблемен баир ще можеш да ускориш, дори и теоритично, защото знаем, че спазваш закона, до 200 километра в час. В действителност, малко са баирите, да не кажа, че не се сещам за такива, в отсечката София - Варна, които бензиновата кола да не може да прелети.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
:D дам, ние да си лепим бира, вънка нека си вали :D колега, наистина ти имаш доста по голям опит от мен, но просто твърдението че на 180 умира мсиля че беше малко пресиленоphoenix написа:ей тоз шегаджия,

според мен, не съм го пробвал, 180 може да подържа мотора на равно, ако не среща дълги баири. терсене ще е вярно. но в крайна сметка си прав за живота и по добре за тяи неща да спориме тука в форума а да не демеонстрираме на пътя
simeon3000, като вдигнах 180 не съм гледал за какво разтояние ги е направила но м исе стори доста бързо, за равно. но беше със сигурност за макс 30сек.
sugarboy: за летящ старт иамм в предвид между 40 и 120 някаде. това че ще дръпнеш дизела след 180, първо не съм мн съгласен, но както и да е., но дори и да е така все тая. да не караш на извънградско само с над 180? няма смисъл от тоя спор.
Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
Браво на бензиновата кола. Ако нямаш аргументи, кажи? Аз имам и съм ги изложил. Ако аргументът ти е че при 200 км/ч дърпаш на JTD - без коментар. От 0 до 200 по баир всяка Брава/о/Мареа ще те направи да изглеждаш като костенурка и ще те чака на превала. Ако искаш - слагай залога на масата и отиваме на който баир си пожелаеш.sugarboy написа:В действителност, малко са баирите, да не кажа, че не се сещам за такива, в отсечката София - Варна, които бензиновата кола да не може да прелети.
Коментар
-
Колегата Хаджов ти е дал данни, че максимално можеш да вдигнеш 175, ама ти продължаваш 200, та 200. Първо ме пращаш на 130, после сваляш на 90, сега изведнъж вдигаш на 200. На Мареата по книжка максимално й е 187, така че в какъвто и въртящ момент да влезеш, ще съм с 12 километра в час отгоре на макс, ама вече ми омръзна тая тема и наистина спирам да пиша тука, че повтаряме едно и също.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Ти си повтаряш обаче твойто си, и няма никакви шаснове да разбереш какво ти казват тука 10 човека ? Скорост та скорост.... не разбираш ли че за да стигнеш до движение с такава скорост по баир, ако тръгнеш заедно с кола с 1.9 JTD, докато направиш 180, JTD одааааааааааавна ще ги е стигнало и ще ти води поне с 10 дължини. Не разбираш ли че на баир, на който се налага да слезеш от 5 на 4, или от 4 на 3, JTD-то няма нужда даже да излиза от предавка, и пак ще ускорява нагоре на същата предавка. Сега пак може да кажеш "е да, ама аз със 180....". Айде и аз тогава да кажа: аз такива с като твоя двигател, редовно ги правя забавни, подминавам ги като пътни знаци. Обикновено се изравнявам с тях, и караме наравно, да си мислят че имат шанс, после давам газ и заминавам, и го оставям да си скъса чорапите от яд че ДИЗЕЛЪТ го прави труден за рисуване. Ти просто на бялото казваш черно, и нито приемаш, нито предаваш. Ти сигурно си и от Левски на футбола? Тва само при техните фенове съм го срещал - науми си нещо, и го повтаря до откат, и не приема никакви аргументи и факти...Предлагам - като си в София, отиваме на румънското посолство, заставаме първи коли на светофара, светва зелено, и ще те чакам на следващия светофар на кулата. После отиваме на любимия ти баир, тръгваме откъдето кажеш, на която предавка кажеш, и ще те чакам където кажеш, после ми сипваш гориво догоре, или съответно аз на тебе ?
Коментар
-
Благодаря на всички за мненията които дадоха за темата която пуснах.Наистина последните дни този въпрос ме беше обзел изцяло.От начало 60 към 40% гравитирах към бензина(не за друго а защото досега съм карал само бензинки),но след вашите мнения за дизел - бензин съм раздвоен(а до ден,два ще трябва да взвема решение,МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ ).Имам въпрос към колегата Airfan - къде си писал за симптомите които ти подсказват за тръгналия маховик(посочи ми темата).
Коментар
-
Най - добре ще е наистина да вземеш някой като колегата wwalker - който знае и на този и на онзи двигател какво и къде да гледа. Не че се хваля нещо, обаче на колегата ми му избрахме страхотно добра мареа JTD още не може да и се нарадва. В София му харчи около 6.5 - 7 , а като си пътува, понеже не е от Сф - около 4.6 ( единия път бях с него като зарежда - зареди 25 литра за близо 540 км.)
Коментар
-
Данни от каталог.ауто.ру:Мареа JTD 105: Максимальная скорость 185 км/ч - по-малка - минус Время разгона (0-100 км/ч) 10.8 c - по-малка - минус Снаряженная масса автомобиля 1215 кг - по-голяма - минусМареа 1.6:Максимальная скорость 187 км/ч - по-голяма - плюс Время разгона (0-100 км/ч) 10.7 c - по-голяма - плюсСнаряженная масса автомобиля 1140 кг - по-голяма - плюсИзвод: При тези 2 км/ч повече които поддържа 1.6, ще трябва да изпреварваш в продължение на цяла минута, за да осигуриш безопасно изпреварване. Ето и за Брава 1.9 JTD: Максимальная скорость 185 км/ч - по-голяма - плюс Время разгона (0-100 км/ч) 10.6 c - по-малко - плюс Снаряженная масса автомобиля 1170 кг - по голяма - минусБрава 1.6 Максимальная скорость 180 (180) км/ч - по-малка - минус Время разгона (0-100 км/ч) 11.5 (12.2) c - по-голямо - минус Снаряженная масса автомобиля 1065 кг - по-малка - плюсИзводите - всеки за себе сиsugarboy написа:Колегата Хаджов ти е дал данни, че максимално можеш да вдигнеш 175, ама ти продължаваш 200, та 200. Първо ме пращаш на 130, после сваляш на 90, сега изведнъж вдигаш на 200. На Мареата по книжка максимално й е 187, така че в какъвто и въртящ момент да влезеш, ще съм с 12 километра в час отгоре на макс, ама вече ми омръзна тая тема и наистина спирам да пиша тука, че повтаряме едно и също.
Не ми се търси клипчето на колегата tyson в което бравото му се движи с над 200 км/ч
Понеже има съмнения за скоростта. Но който иска - да го пита на ЛС дали е вярно, или той сам да каже.
Коментар
-
Пропада педала на съединителя при изгасен двигателТропане в предницата при спиранеТова са двете теми, изчети ги и двете, въпреки че има разни отклонения от въпроса ти.inflammable77 написа:Благодаря на всички за мненията които дадоха за темата която пуснах.Наистина последните дни този въпрос ме беше обзел изцяло.От начало 60 към 40% гравитирах към бензина(не за друго а защото досега съм карал само бензинки),но след вашите мнения за дизел - бензин съм раздвоен(а до ден,два ще трябва да взвема решение,МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ ).Имам въпрос към колегата Airfan - къде си писал за симптомите които ти подсказват за тръгналия маховик(посочи ми темата).
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар