Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Още един в групата на пробитите картери...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Още един в групата на пробитите картери...

    Вчера и аз успях да направя дупка в картера, докато издирвах един идиот в подобията на улици на известното плевенско село Пелишат (известно още като "Пелишат да го е*а"... Светна ми лампата за маслото, спрях навреме, после изтеглихме Марийка в нашия гараж с канал... Викам си - колко му е едно сваляне на картера... Развих всички налични болтове , включително една лапа, която подпира двигателя - не пада и туй то... Накрая, след дълго надничане по всички дупки и процепи, открих два болта, скрити под ламарина между двигателя и скоростната кутия. Обаче - достъп невъзможен. Мъка, мъка... В крайна сметка намерих едно гъвкаво пружинно удължение от едно гедоре куче-марка, което (гедорето) иначе за нищо не става, но с негова помощ и камък шестограм "петица" (защото звездата, която имах не можеше да влезе в тази теснотия), успях да развия въпросните два болта. В картера има дупка с големината на монета от 1ст. Занесох го при едни майстори до КЗУ в Плевен, ама заварчиците им били някъде по обекти и казаха, че чак в петък могат да ми го заварят. Тогава се вдигнах и право при Данчо Сърбина, който го грабна и ми каза да мина след час и да си приготвя 10лв. Сега чакам да стане време да си взема картера и да видя какво е направил, а след това - монтаж.Ако ремонта се размине само с тези 10лв + 60лв за масло и моите отрудени ръце, ще бъда доволен - като гледам че нов картер е 500лв...В цялата олелия не се сетих да снимам дупката, но сега като го взема, ще снимам поне заварката Иначе имах идея да снимам операцията по свалянето, но с мръсните ръце, а и след като ми се отели вола, всякакъв ищах за фотографии ми изчезна...И те така...
    Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
    Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

    #2
    Съчувствам ти за премеждието. Толкова ли е ниско картера на мареа, че вече няколко човека се оплакват, че са го спукали ? Аз имам кора под двигателя, която е доста ниска и ме затруднява най-вече при качване и слизане от тротоар и преминаване през дупки. Мисля към месец май (когато трайно се затопли) да я сваля. Но като чета какво става, сериозно се замислям дали да го правя.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Как си го свалил без да сваляш полуоска не знам. Правих я тая процедура като сменях гарнитурата на картера и то без канал. Вземи си течна гарнитура VIKTOR-REINZ, поне е хубава така и така си свалил картера.
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        ...

        spark написа:
        Как си го свалил без да сваляш полуоска не знам. Правих я тая процедура като сменях гарнитурата на картера и то без канал. Вземи си течна гарнитура VIKTOR-REINZ, поне е хубава така и така си свалил картера.
        Ами той си излиза картера без да се сваля полуоската... Предната част пада надолу докато се измъкне сондата и след това задната част, където е полуоската просто си излиза... Но при обратния монтаж видях голям зор с лапата дето държи двигателя... Е, той зора беше главно защото сам си свалях и сам си поставях обратно картера, а и в канала е една тъмница - мани-мани... А колкото до течната гарнитура - вече сложих черен силикон термоустойчив, но ако се наложи пак (дано не се налага, де) ще имам предвид съветаА снимкии така и не направих... уви...
        Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
        Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

        Коментар


          #5
          snake написа:
          Съчувствам ти за премеждието. Толкова ли е ниско картера на мареа, че вече няколко човека се оплакват, че са го спукали ? Аз имам кора под двигателя, която е доста ниска и ме затруднява най-вече при качване и слизане от тротоар и преминаване през дупки. Мисля към месец май (когато трайно се затопли) да я сваля. Но като чета какво става, сериозно се замислям дали да го правя.
          Ако имаш в предвид ,че кората ще ти опази картера по добре не разчитай на нея.Тя е само за да пази от мръсотия двигателя и да задържа топлината му през студените месеци.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Не че ще го запази, но като я знам колко е ниска, внимавам повече за неравности.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              Re: Още един в групата на пробитите картери...

              karloson написа:
              Вчера и аз успях да направя дупка в картера, докато издирвах един идиот в подобията на улици на известното плевенско село Пелишат (известно още като "Пелишат да го е*а"... Светна ми лампата за маслото, спрях навреме, после изтеглихме Марийка в нашия гараж с канал... Викам си - колко му е едно сваляне на картера... Развих всички налични болтове , включително една лапа, която подпира двигателя - не пада и туй то... Накрая, след дълго надничане по всички дупки и процепи, открих два болта, скрити под ламарина между двигателя и скоростната кутия. Обаче - достъп невъзможен. Мъка, мъка... В крайна сметка намерих едно гъвкаво пружинно удължение от едно гедоре куче-марка, което (гедорето) иначе за нищо не става, но с негова помощ и камък шестограм "петица" (защото звездата, която имах не можеше да влезе в тази теснотия), успях да развия въпросните два болта. В картера има дупка с големината на монета от 1ст. Занесох го при едни майстори до КЗУ в Плевен, ама заварчиците им били някъде по обекти и казаха, че чак в петък могат да ми го заварят. Тогава се вдигнах и право при Данчо Сърбина, който го грабна и ми каза да мина след час и да си приготвя 10лв. Сега чакам да стане време да си взема картера и да видя какво е направил, а след това - монтаж.Ако ремонта се размине само с тези 10лв + 60лв за масло и моите отрудени ръце, ще бъда доволен - като гледам че нов картер е 500лв...В цялата олелия не се сетих да снимам дупката, но сега като го взема, ще снимам поне заварката Иначе имах идея да снимам операцията по свалянето, но с мръсните ръце, а и след като ми се отели вола, всякакъв ищах за фотографии ми изчезна...И те така...
              И мен ме чака същото след два дни в почивните.Писна ми да цапам навсякъде където спирам.Тези два болта ги гледах днес на канал и мисля ,че с комплекта гедоре на Force няма да имам трудности ,но знае ли човек.Другото място от което е прокапала гадно Мария е тялото на което се закачат тръбопроводите за маслото към масления радиатор.И там ще има разглобяване.Тази гарнитура на Виктор еди кой си намира ли се лесно или ще ме гледат учудено по магазините?Още един въпрос.Тръбата за изпускателната система не я ли сваляте за да махнете картера?
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                ...

                Още един въпрос.Тръбата за изпускателната система не я ли сваляте за да махнете картера?Развива се от местата, означени с червено и цялата тръба се измества настрани... Поне при мен беше така - не съм свалял цялата система...
                Прикачени файлове
                Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
                Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

                Коментар


                  #9
                  Re: ...

                  karloson написа:
                  Още един въпрос.Тръбата за изпускателната система не я ли сваляте за да махнете картера?Развива се от местата, означени с червено и цялата тръба се измества настрани... Поне при мен беше така - не съм свалял цялата система...
                  Ясно това съм го правил предния път като лепих картера.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Ох така като чета си припомних и мойта случка с картера - счупих го на една павирана софийска уличка. Посредата имаше бабуна а от двете страни паветата бяха хлътнали, беше тъмно а аз търсех място за паркиране. Въпеки че беше много тясно можех да мина малко встрани, но аз си продължих на първа без газ и... бам. Помислих че камъче е хвръкнало... После ми светна ми канчето с маслото и ми стана лошо. Не очаквах да е толкова ниско. После КАТ, застрахователи и в сервиза отвися от началото на ноември до средата на януари докато дойде картер от Италия.... Абе ужас.Дето беше написал един колега, май баш Tornado беше "... и кутия от цигари да видя я заобикалям..."И сега като погледна отдолу бравото направо настръхвам. Много е ниско, имам чувството че е по-ниско от останалите бравовци. Направо си се замислям за бартер за Витара..
                    FIAT Bravo 1,9 JTD GT

                    Коментар


                      #11
                      Хехе свалих заварих и монтирах отново.Най-много ме изтормозиха двата болта които са към съединителя.Вече няма тайни по демонтажа на картера.Който иска да заповяда ще му го демонтирам и после монтирам.Едно уточнение полуоска дясна не се сваля
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Само за протокола - Виктор Рейнц е марка гарнитури, семеринги, силикони и др. уплътнения с изключително качество! Верно - малко са скъпички продуктите, но ако цената няма значение, а качеството е на първо място - препоръчвам!!!

                        Коментар


                          #13
                          10лв беше течната гарнитура на GUARNITAUTO, 12лв REINSOZIL-a.. изобщо не се замислих Радвам се, че си се разминал без сваляне на полуоска.. изглежда при 1.4 е малко по-пипкава работата.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            Tornado написа:
                            Хехе свалих заварих и монтирах отново.Най-много ме изтормозиха двата болта които са към съединителя.Вече няма тайни по демонтажа на картера.Който иска да заповяда ще му го демонтирам и после монтирам.Едно уточнение полуоска дясна не се сваля
                            добре ще е да пуснеш снимка поне на тези чупещи инструменти за двата болта над полуоската.

                            Коментар


                              #15
                              u_bo написа:
                              Tornado написа:
                              Хехе свалих заварих и монтирах отново.Най-много ме изтормозиха двата болта които са към съединителя.Вече няма тайни по демонтажа на картера.Който иска да заповяда ще му го демонтирам и после монтирам.Едно уточнение полуоска дясна не се сваля
                              добре ще е да пуснеш снимка поне на тези чупещи инструменти за двата болта над полуоската.
                              Точно за там не трябва нищо гъвкаво.Развиват се с право удължение .
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X