Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сагата 1.4 12v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    masterkar , относно загряването - и моята е по същия начин , нормално е защото един приятел кара брава от 2 години и казва че с него също е така ......Ей сега я изкарах да я покажа моята на един приятел , че нали скоро я взех и не всички са я виждали и я вдигнахме на 4500 - 5000 оборота на всяка предавка - колата върви перфектно , пича ме нави да се дърпаме и го откъснах с една дължина (говорим за мондео 1.8 115 коня комби) , та мисълта ми е че на високи обороти бачка супер , обаче като почна да я карам на 1800 - 2500 оборота (на 2500 сменям) и като и дам газ и почва да се чуди , карам е с redex за почистване на инжектори вече 150 км , и ако не се лъжа преди и на високите обороти забиваше нос , Въпроса ми е ако са запушени инжекторите или филтъра , не трябва ли да се чуди така и на високи обороти ?
    Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
    части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
    части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
    тел. 0883437022

    Коментар


      #77
      И така и никой не се нави на въпроса до колко хиляди оборота не е вредно да вдигам двигателя (пример на 5500 ако го дигна 6 - 7 пъти ще бъде ли вредно за него?)
      Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
      части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
      части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
      тел. 0883437022

      Коментар


        #78
        Естествено е че високите обороти са вредни, но така или иначе колата си има прекъсяач(няма понятие до колко об/мин са безопасни по принцип опасните са в червено), но това съвсем не значи че трябва да мъчиш двигателя на 1000-1500об/мин! лично според мен колата трябва да се кара в обороти близки до мах върт. момент и без излишно подаване на газ.
        FIAT GRANDE PUNTO 1.3 MJT '09
        FIAT BRAVO 1.6 16V '97

        Коментар


          #79
          masterkar , относно загряването - и моята е по същия начин , нормално е защото един приятел кара брава от 2 години и казва че с него също е така ...... Ей сега я изкарах да я покажа моята на един приятел , че нали скоро я взех и не всички са я виждали и я вдигнахме на 4500 - 5000 оборота на всяка предавка - колата върви перфектно , пича ме нави да се дърпаме и го откъснах с една дължина (говорим за мондео 1.8 115 коня комби) , та мисълта ми е че на високи обороти бачка супер , обаче като почна да я карам на 1800 - 2500 оборота (на 2500 сменям) и като и дам газ и почва да се чуди , карам е с redex за почистване на инжектори вече 150 км , и ако не се лъжа преди и на високите обороти забиваше нос , Въпроса ми е ако са запушени инжекторите или филтъра , не трябва ли да се чуди така и на високи обороти ? Въпроса ми е аналогичен като на Rezko,как трябва да се кара една кола за да е наи икономична, a мойта не е от най-икономичните бензин- 8/100 при 100-120 и 13-14/100 софийско повече от 2800 оборота градско не е вдигам ,защото тогава разхода отива,доста нагоре,е вярно 4е все пак е зима и съм с 15-ки джанти,но не е само от това...... Например, ако я карам,Brava 1.6 16.V EL ( впрочен някои имали представа каква е раликата между EL i SX напримерно) извунградско с 90 -100 на пета като на баирите например педала на гаста е натистат доста и и тя е на 5-та около 2200 оборота като очевидно се мъчи,не е ли по икономично на 4-та на 3200 да кажем, педала на газта е еднакво натиснат, интересува ме подаването на гориво тогава едно и също ли е ?? Забелязах че като я карам с 120-130 напримерно ми дава по малък разход като че ли,което не е логично!!. Rezko имали някакъв положителен резултат от Redex-a защото и при мене има като че ли едно зачудване на ниските обороти,говоря за 1800-2500 оборота!
          Brava 1.6 16V 96

          Коментар


            #80
            ами аз колата я карам еджа 150 километра с него но , резултат по4на да се забелязва вече във високите обороти (от 3000 нататък не се чуди въобще) , на ниските обаче проблема все още не е отстранен , но мисля че все пак със 15о километра каране добавката не може да си свърши работата и се нуждае от повече третиране . Със сигурност ще мога да кажа дали има резултат след поне още 100тина километра . (За мен въпроса с оборотите остав все още недоизяснен. Може ли да се ангажира някой с конкретни обороти в които като я караш колата да е икономична (знам че на ниски обороти пак се зори двигателя ) и обороти до които не е вредно за двигателя?)
            Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
            части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
            части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
            тел. 0883437022

            Коментар


              #81
              Rezko написа:
              masterkar , относно загряването - и моята е по същия начин , нормално е защото един приятел кара брава от 2 години и казва че с него също е така ......Ей сега я изкарах да я покажа моята на един приятел , че нали скоро я взех и не всички са я виждали и я вдигнахме на 4500 - 5000 оборота на всяка предавка - колата върви перфектно , пича ме нави да се дърпаме и го откъснах с една дължина (говорим за мондео 1.8 115 коня комби) , та мисълта ми е че на високи обороти бачка супер , обаче като почна да я карам на 1800 - 2500 оборота (на 2500 сменям) и като и дам газ и почва да се чуди , карам е с redex за почистване на инжектори вече 150 км , и ако не се лъжа преди и на високите обороти забиваше нос , Въпроса ми е ако са запушени инжекторите или филтъра , не трябва ли да се чуди така и на високи обороти ?
              Относно загряването - днес пътувах София-Пловдив-София и по магистралата едвам отлепи стрелката на температурата, но си има парно, а и при това на газ върви с 150-160км/час без проблем, като лодка с новите зимни гуми KUMHO :D !!! Само я пробвах с тази скорост - по принцип не съм любител на екстремните изживявания !И аз слагам профилактично REDEX, но не очаквам някакъв голям ефект, защото досега при изминати вече над 5 000км си я карам основно на газ - сложил съм досега 25-30л бензин, откакто съм я купил, и все още не ми е светнала лампичката за бензина. Моля не ме критикувайте за това - наясно съм, че трябва да я покарвам на бензин, но.. Относно оборотите - преди няколко месеца ми беше изгоряла ламбда сондата и ми гаснеше на газ още при паленето. Смениха ми сондата, кабелите и свещите /около 350лв ми струваше всичко/ и на диагностиката показа перфектна работа на газ, но има проблеми при работа на бензин, особено на ниски обороти - до 2000-2500 оборота. Този проблем го има само при работа на бензин, при работа на газ - всичко е ОК!!! В сервиза ми казаха - за да се оправи работата на бензин почистване на дюзите /инжекторите/ на ултразвукова вана - 70-80 лв струваше цялата процедура! Тогава бях вече олекнал финансово и отложих, ... та досега все не намирам време да направя тази процедура . Та ако има някой който си е почиствал инжекторите на БРАВА/О 1.6 16V 103к.с. моля да сподели има ли ефект тази процедура при работа на ДВГ на бензин!!!П.С.
              danzkix написа:
              Например, ако я карам,Brava 1.6 16.V EL извънградско с 90 -100 на пета като на баирите например педала на газта е натистат доста и тя е на 5-та около 2200 оборота като очевидно се мъчи,не е ли по икономично на 4-та на 3200 да кажем, педала на газта е еднакво натиснат, интересува ме подаването на гориво тогава едно и също ли е ?? Забелязах че като я карам с 120-130 напримерно ми дава по малък разход като че ли,което не е логично!!.
              Напротив колега - напълно е логично за нашите коли - максималния въртящ момент е на около 4 000 оборота! Включи си пета -газ до 4 000 оборота и си виж скоростомера 130-140км/ч !
              jqb написа:
              Естествено е че високите обороти са вредни, но така или иначе колата си има прекъсвач(няма понятие до колко об/мин са безопасни по принцип опасните са в червено), но това съвсем не значи че трябва да мъчиш двигателя на 1000-1500об/мин! Лично според мен колата трябва да се кара в обороти близки до мах върт. момент и без излишно подаване на газ.
              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
              Среден разход на газ

              Коментар


                #82
                Тази тема я обърнахте в съвсем друга посока от това което е заглавието и мисля, че става безмислена!П.П.А това на какви обороти сменяте почти няма значение, защото може да сменяте и на 2000об/мин, а газта да е натисната до дупка, дали ще икономична тогава? Всичко зависи от какъв режим на ускорение сте вкарали колата и до колко сте натиснали педала, оборотите са следствие, а не причина за големия разход.
                FIAT GRANDE PUNTO 1.3 MJT '09
                FIAT BRAVO 1.6 16V '97

                Коментар


                  #83
                  jqb , съгласен съм че доста се отплеснахме от самото заглавие , но на мен лично темата ми е доста полезна - зададох си въпросите на които търсех отговор и съм удовлетворен от това че решенията са почти на лице А сега за оборотите - последно колата е добре да се кара на обороти близки до максималния въртящ момент , което за 1.4 означава 2750 така ли е ?
                  Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                  части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                  части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                  тел. 0883437022

                  Коментар


                    #84
                    Rezko написа:
                    jqb , съгласен съм че доста се отплеснахме от самото заглавие , но на мен лично темата ми е доста полезна - зададох си въпросите на които търсех отговор и съм удовлетворен от това че решенията са почти на лице А сега за оборотите - последно колата е добре да се кара на обороти близки до максималния въртящ момент , което за 1.4 означава 2750 така ли е ?
                    Да,но аз за икономия сменям предавките във възходящ ред на 2000 об.,когато съм на равно и колата е празна-тя си поема почти без никаква газ,никакви вибрации и съответно никакво мъчене за двг.Не е хубаво да я караш в обороти близки до червената зона,аз никога не съм си позволявал достигането на макс.мощност при 6000об.,но от време на време,вдигам до 4500-4800 на бензин,на газ набира до 4500 и след това се спъва,но така ми е добре за разхода.Десетка газ софийско,като първите 10 мин е на бенз.Не вярвам на разход по-нисък от този за София.
                    Rezko написа:
                    Въпроса ми е ако са запушени инжекторите или филтъра , не трябва ли да се чуди така и на високи обороти ?
                    Смени всички филтри,като скоро си взел колата,това е задължително! И масълцето и ремъка,бро! За да си нямаш ядове!
                    1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                    Коментар


                      #85
                      nadq благодаря ти много за информацията , беше ми много полезна , отговорих си на доста въпроси благодаря и на другите ое форума че ми търпяхте досадните(за вас знаещите) въпроси в тази тема. наистина ми беше полезна .
                      Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                      части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                      части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                      тел. 0883437022

                      Коментар


                        #86
                        jqb написа:
                        А това на какви обороти сменяте почти няма значение, защото може да сменяте и на 2000об/мин, а газта да е натисната до дупка, дали ще икономична тогава? Всичко зависи от какъв режим на ускорение сте вкарали колата и до колко сте натиснали педала, оборотите са следствие, а не причина за големия разход.
                        Специално това за педала на газта --- > ако се движите на 3-та с 2500 оборота , и натиснете педала рязко до долу, колата набира доста бързо (поне моита ) обаче това дига разхода , ако карате на някоя предавка и оборотите паднат под 2000 оборота и не върнете по долна предавка , а чакате да набере на същата - дига разход(малко изключение прави 2-ра скорост), ако настъпите повече колата и смените предавка и не поддържате темпото на каране така - дига разход -- >> системата е да сте в хармония с колата , че да усещате връзката ОБОРОТИ-УСКОРЕНИЕ-ПРЕДАВКА. :D дори и да се наложи да дигате над 3.500 оборота.Това за въртящия момент не го разбирам напълно какво се иска да се каже(никога не сам се интересувал) , но съдя по мои лични наблюдения.....Личното ми мнение, е че ако сменяте скоростите на 2500 оборота и не "давите" колата в ниски обороти на висока предавка, абсолютно всички ще видите разлика в разхода на вашите Фиатки Поздрави на всички колеги
                        Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                        Polo 1.0, юли 1997г.

                        Коментар


                          #87
                          iko79 написа:
                          А да ви кажа че една лада ме е късала и то с Тойота Корола ( аз бях със 180 а ладата вървеше пред мен и ускоряваше........)
                          Бухахахаха, и един мармот завива станиол (тва е от един друг форум ). Тая лада да не е била разпилвана, бе, 180 км/

                          Коментар


                            #88
                            Paparac написа:
                            iko79 написа:
                            А да ви кажа че една лада ме е късала и то с Тойота Корола ( аз бях със 180 а ладата вървеше пред мен и ускоряваше........)
                            Бухахахаха, и един мармот завива станиол (тва е от един друг форум ). Тая лада да не е била разпилвана, бе, 180 км/
                            аз сам виждал Лада , която е засичана на 230 км/ч. На 1 пичага от провинцията , ходи с нея на Рали състезания 4 карбуратора , олекотявана , абе пипната е доста , вътре има само 1 спортна седалка Sparco и много ролбари
                            Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                            Polo 1.0, юли 1997г.

                            Коментар


                              #89
                              Чак сега видяах тази тема и като притежател на фиат браво 14 12V 96 та немога да не се изкажа по нея.Значи имам бравото от една година без няколко дни вече,също така съм млад шофиор на 19 години,точно заради това баща ми заяви че кола над 100 коня няма на ми се взима .Та относно разхода градско 9 извън градско 7 не ми хареса това че при много бурзо каране 160-170 расхода се вдига видимо някаде до към 13-14.Относно чупенето е ми да ремонтира се от време на време но тиа проблеми де ги има като гледам голям прицент от фиатаджите тук във форома също ги имат.И по третата тема вървежа ми дърпах се с един Голф 1 кабрио 75 коня това на божурище и го бия с малко.Също и с Голф 2 турбо дизел 90 коня с него бяхме на кантар.И третия случаи наи интаресня веднъж на прибиране от перник на двулентовото карах в бързата лента и някъв киселяк също с браво ми се беше разсветкал и ме изпревари аз набих третата и започна една гонитба :D значи вапросното браво не можа да ми иЗбяга до OMV то малко преди софия там отби и се видехме,неговото беше 1.6 16 ка и беше много очуден как не е оспял да ми избяга,единственото от което мен ме хвана срам бяха двата зачервени предн спирачни диска които пушеха като за световно ,е личеше си че съм малко по тромав,но не пък и чак толко бавен :D ,та които изка да си зима фиатка като моита да гледа състоианието и изминатите киометри,ако те са в нормите всичко ще им е OK.

                              Коментар


                                #90
                                kikoto написа:
                                малко по тромав,но не пък и чак толко бавен :D ,та които изка да си зима фиатка като моита да гледа състоианието и изминатите киометри,ако те са в нормите всичко ще им е OK.
                                Точно така,man.И аз се бях залетял за 1.6,но като се качих в мойта да я тествам...безкомпромисно добра работа на двг,80те кончета си набираха екстра още от 2000 об.,след 4000 като,че ли си поемаха допълнително въздух и се впускаха в галоп Мислех си,че ще е слаб този двг,но бързо се разубедих Най-важното е общото състояние на колата,аз мойта я усетих за 10 мин каране и не ходих по никакви диагностики,просто веднага си личи кога една кола е пазена и поддържана. p.s. пише се Успявам,Учудвам...поздрави и умната!
                                1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                                Коментар

                                Working...
                                X