Темата обхваща конкретно JTD100/105 моторите.Нека да изясним някои неща.Плъзгане - феродовия диск се "пързаля" по повърхността на маховика, оборотите се покачват бързо, колата не ускорява. Правилно ли е ?Какво е тогава определението за буксуване ?Маховик. При ускорение, маховика е крайно натегнато положение. Така ли е ?Имам още въпроси, но да получа отговорите на тези.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....
Collapse
X
-
Re: Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....
Конкретно за всички видове мотори:Буксуване-съединителя не е в състояние да предаде въртящия момент приложен на коляновия вал от двигятеля.Феродовия диск се плъзга по повърхноста на маховика и притискателния диск,оборотите на двигателя нарастват както и шума от двигателя,колата не ускорява.Това е състоянието на буксуващ съединител.При ускорение не е задължително маховика и феродовия диск/ако е с демфер/да е в крайно натегнато положение.Това зависи от приложениоя въртящ момент на маховика при даденото ускорение.Даже и когато се ускорява в обороти на максимален въртящ момент е редно да има известен резерв в крайно възможното натегнато положение на маховика.Това е теоретичната постановка.Дали е така в реално време зависи от ментетата.П.С.Да не би да си усетил при тебе някакъв зачатък на буксуване..След смяна на всичко около съединител и маховик,само това оставаше да се случи.Ама какво да правиш,тези ЖТД са с много голям въртящ момент бе...........А ако го чипнеш,какво става??emzo написа:Темата обхваща конкретно JTD100/105 моторите.Нека да изясним някои неща.Плъзгане - феродовия диск се "пързаля" по повърхността на маховика, оборотите се покачват бързо, колата не ускорява. Правилно ли е ?Какво е тогава определението за буксуване ?Маховик. При ускорение, маховика е крайно натегнато положение. Така ли е ?Имам още въпроси, но да получа отговорите на тези.
-
и аз съм на същото мнениеAirfan написа:Според мен - да.emzo написа:Не, наред съм, минават ми едни мисли за JTD100/105.A буксуване и плъзгане, да ги разбирам като синоними ли ?Fiat Bravo SX 1.4 12V
Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!
Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!
Коментар
-
Aми може да се каже почти да.Въпреки че ако сме прецизно точни плъзгане имаме когато едната повърхнина е неподвижна а другата се плъзга по нея.А при буксуването в случая имаме когато и двете повърхнини се движат с различни ъглови скорости в резултат от загуба на сцепление.emzo написа:Не, наред съм, минават ми едни мисли за JTD100/105.A буксуване и плъзгане, да ги разбирам като синоними ли ?
Коментар
-
Не разбирам какво искаш да кажеш "на откъси".В момента в който се загуби сцеплението между феродовия диск и маховика,той увеличава оборотите си спрямо тези на феродовия диск.Колко рязко ще е изразено това увеличение на оборотите зависи от % загубено сцепление.Ако е съвсем малко оборотите могат да нарастват едва забележимо.Някои даже не могат да го регистрират.Ако загубата на сцепление е по- голямо ,оборотите нарастват по бързо.Ако загубата на сцепление е 100%/един екстремен случай/,то тогава резултата ще бъде все едно няма съединител.Както подадеш газ,веднага ще нарастват и няма да има предаван въртящ момент.emzo написа:Добре, а при буксуване, оборотите би следвало пак да се увеличат, но на отскъси (по малко).Понеже диска губи сцепление и точно в този момент, оборотите трябва да скочат.Така ли е ?
Коментар
-
Ами въпросните двигатели, след ремап имат проблем да кажем в диапазона 1500-2100-2500рпм (зависи от МАР-а), в който диапазон се получават един вибрации.Но в същото време, оборотите се покачват плавно и симетрично със скоростта, в смисъл ускорява си нормално, просто вибрира.Въпроса е дали в този момент се губи сцепление ? То трябва да става да става за милисекунди тази загуба.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Възможно ли е, когато "изпусне" притискателя, а от там и феродовия диск: точно в този момент натегнатите пружини на маховика, рязко да го връщат и след това пак да зацепва, и тн? Така да се получава това вибриране?Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Това са горе долу оборотите при макс. върт.момент,когато точно тук излизат всички кусури на задвижването.Буксуването на съединителя се констатира най лесно,когато да кажем на 3-та скорост се подаде рязко газ и се наблъдава внимателно оборотомера.Ако нарастнат оборотите видимо по бързо от тези адекватни на ускорението в момента,то значи има буксуване.Един път започнало буксуване,не може да се възтанови сцеплението.Трябва да се отнеме газта за да се намали предавания момент.Така като ти го обясняваш проблема,предполагам че не е буксуване,а по скоро проблем в демферите-маховик,феродов диск.При буксуване нормално вибрации не може да има.Тогава задвижването е най плавно.Предполагам нямаш в пред вид вибрации при потегляне на полусъединител.emzo написа:Ами въпросните двигатели, след ремап имат проблем да кажем в диапазона 1500-2100-2500рпм (зависи от МАР-а), в който диапазон се получават един вибрации.Но в същото време, оборотите се покачват плавно и симетрично със скоростта, в смисъл ускорява си нормално, просто вибрира.Въпроса е дали в този момент се губи сцепление ? То трябва да става да става за милисекунди тази загуба.
Коментар
-
Именно, увеличаването на оборотите и скоростта е симетрично.Играл съм си да го наблюдавам на Бравото, дори и клипове имам някъде.@chaveto - и аз така расъждавам.При ускорение на ремапната кола, се получват вибрациите, но колата ускорява идеално, а когато оборотите се качат, вибрациите изчезват.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Не,не може.Притискателния диск може да изпусне само ако натиснеш педала на съединителя.Друг няма кой да го накара да изпусне.Буксуване настъпва обикновено когато коеф на триене на феродото и натиска от диафрагмената пружина не съответстват на подавания върт.момент от двигателя.Двигателя подава върт моменти и когато нарасне над възможностите на съединителя се получава буксуване,като в момента на буксуване също предава същия върт.момент при който е започнало буксуването-колата не спира да се движи.Така,че нямаме натягане и отпускане на пружините на демфера.Jimy написа:Възможно ли е, когато "изпусне" притискателя, а от там и феродовия диск: точно в този момент натегнатите пружини на маховика, рязко да го връщат и след това пак да зацепва, и тн? Така да се получава това вибриране?
Коментар
-
Когато оборотите се качът,намалява въртящия момент от двигателя и е нормално да намалеят и вибрациите ,защото кофтия демфер вече е принуден да предава по малък въртящ момент с който успява да се справи.Твоя стар съединител и демфер при малък момент не правеше проблеми.emzo написа:При ускорение на ремапната кола, се получват вибрациите, но колата ускорява идеално, а когато оборотите се качат, вибрациите изчезват.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар