emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....
Collapse
X
-
Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?Stefan Hadjov написа:Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.Airfan написа:На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
Коментар
-
Ясно.Сега ми идват 2 идеи на ум:1. Нещо често срещано при VAG.Dual Mass Flywheel to Solid Conversion Kit.2. Монтаж на маховик и съединител от СтилоStefan Hadjov написа:Моето мнение е твърдо-ДА!emzo написа:Значи излиза, че всички стигаме до единодушно мнение, че проблема е конкретно в демпферния маховик ?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
От тампон на двигателя може да имаш само вибрация с определена частота предавана на купето,ск лост,волан или нещо подобно.Вибрация в задвижването на колелата/колата да тресе напред назад цялата/може да имаш само ако демфера на трансмисията/демфмах+демфсъед/ е набран до край и не може повече да гаси натоварванията на трансмисията в резултат на предавания върт момент.Не забравяйте че при тези ниски честоти на въртене и предаван голям момент на коляновия вал, ъгловата му скорост на движение не е равномерна а е пулсираща.За това се правят демферите.BMW има освен демфмах+демфдиск и едно голямо гумено каре на карданния вал с оглед подпомагане демфането на променливите натоварвния с голям момент.Airfan написа:Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?Stefan Hadjov написа:Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.Airfan написа:На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
Коментар
-
Искам да уточня, че не става дума за придърпване или лашкане напред назад, а за високочестотни вибрации, които се усещат във волана най-вече.Stefan Hadjov написа:От тампон на двигателя може да имаш само вибрация с определена частота предавана на купето,ск лост,волан или нещо подобно.Вибрация в задвижването на колелата/колата да тресе напред назад цялата/може да имаш само ако демфера на трансмисията/демфмах+демфсъед/ е набран до край и не може повече да гаси натоварванията на трансмисията в резултат на предавания върт момент.Не забравяйте че при тези ниски честоти на въртене и предаван голям момент на коляновия вал, ъгловата му скорост на движение не е равномерна а е пулсираща.За това се правят демферите.BMW има освен демфмах+демфдиск и едно голямо гумено каре на карданния вал с оглед подпомагане демфането на променливите натоварвния с голям момент.Airfan написа:Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?Stefan Hadjov написа:Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.Airfan написа:На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
Коментар
-
Работи се по този въпрос.Налага се преработка малко на Стиловата механика и на двете части.emzo написа:Ясно.Сега ми идват 2 идеи на ум:1. Нещо често срещано при VAG.Dual Mass Flywheel to Solid Conversion Kit.2. Монтаж на маховик и съединител от СтилоStefan Hadjov написа:Моето мнение е твърдо-ДА!emzo написа:Значи излиза, че всички стигаме до единодушно мнение, че проблема е конкретно в демпферния маховик ?
Коментар
-
Ако са в оборотите на макс.върт момент и при пълно натоварване,идва от демфера.Забрави за буксуване на съединител.Буксуване и вибрации на волана-никога!Airfan написа:Искам да уточня, че не става дума за придърпване или лашкане напред назад, а за високочестотни вибрации, които се усещат във волана най-вече.Stefan Hadjov написа:От тампон на двигателя може да имаш само вибрация с определена частота предавана на купето,ск лост,волан или нещо подобно.Вибрация в задвижването на колелата/колата да тресе напред назад цялата/може да имаш само ако демфера на трансмисията/демфмах+демфсъед/ е набран до край и не може повече да гаси натоварванията на трансмисията в резултат на предавания върт момент.Не забравяйте че при тези ниски честоти на въртене и предаван голям момент на коляновия вал, ъгловата му скорост на движение не е равномерна а е пулсираща.За това се правят демферите.BMW има освен демфмах+демфдиск и едно голямо гумено каре на карданния вал с оглед подпомагане демфането на променливите натоварвния с голям момент.Airfan написа:Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?Stefan Hadjov написа:Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.Airfan написа:На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
Коментар
-
А на място като форсираш дали имаш някакви тресения/вибрации
Аз при мен мога на моменти да предизвикам въпросните вибрации и на място между 1500-2000об/м Когато имам и придърпването при 1200-1500 об/м също мога на място да предизвикам прекъсване на двигателя. Онзи ден за пореден път си взех дюзите от ремонт и сега вече няма прекъсване/лашкане при по ниските обороти (да чукана на дърво, че ми писна от тия дюзи
) но въпросното треперене на скоростният лост си го има и там ме увериха на 100% че не е от прекъсване на някоя дюза. Аз лично си мисля, че при мен в тези обороти се получава някакъв де баланс и затова започват вибрациите. Мисля така защото го имам и на място въпросното треперене.
Коментар
-
Чаве, нищо лично, но още в началото написах, че темата обхваща конкретно JTD100/105 моторите.Но нищо ! Заради теб и твоите вибрации/дюзи/дисбаланси , ще го напиша пак:Темата е за 1.9 JTD100/105.Ти приятелю, си съвсем друга песен...............................Няма нужда от подобни провокации. Модераторски екип на fiat-bg.orgF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
А аз мисля че въпросното вибриране при теб не е нито от дюзи, нито от дисбаланс,ами си идва от тампони на двигателя.Щом го имаш и на празен ход на място.chaveto написа:........... но въпросното треперене на скоростният лост си го има и там ме увериха на 100% че не е от прекъсване на някоя дюза. Аз лично си мисля, че при мен в тези обороти се получава някакъв де баланс и затова започват вибрациите. Мисля така защото го имам и на място въпросното треперене.
Коментар
-
Аз лично на този въпрос не мога да отговоря убедително,защото нямам впечатления.Само мога да предполагам че без демфер на маховика при ЖТД не може да мине.Демфер на феродовия диск е недостатъчно.Имай пред вид, че вече и на 1,6/16V на Стило маховика е демферен.А при 1500 об има два пъти по нисък момент от твоя.Максималния му е при 4000об-145 Нм.emzo написа:А варианта:Solid маховик от HGT (който не е демпферен) + съединител от ХГТ (феродовия е с пружини, а на JTD e без).
Коментар
-
Преди време мисля, че педала на съединителя и спирачките бяха на една линия. Сега този на съединителя е с около сантиметър по-хлътнал. Странното е, че като се шофира по-дълго време и особено в задръствания превключването на скоростите се превръща в магия... Ще опитам малко да натегна жилото, но май е добре да си заделям и парички за съединител...chaveto написа:Диагнозата е, че се износва феродото и пружините (на притиска тела) започват да работят по друг начин и затова не може да е както трябва. Може да се получи с натягане на жилото ако имаш само голям празен ход на педала. Ако нямаш ход и започнеш да натягаш ще замине лагера. Като цяло си трябва оглед за да се види дали не е и от друго място проблема.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар