Airfan написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво JTD105-колата гасне!Решено!!!
Collapse
X
-
То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.
-
Не разполагахме с тези данни. Благодаря ти за тях. След малко ще замерим на контакт, че в момента помпата е разглобена и няма как да запалим.Stefan Hadjov написа:Датчика не се мери по съпротивление,а по напрежение с обикновен мултицет.Има три проводника.На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия е сигнала към контролера/мисля че беше зелен/ и той се мери и трябва при ОК да ти даде: При подаден контакт 500-600 mV На празен ход 1,2-1,4 V Около 3000 об 2-2,3 VAkо отчетете тези данни значи е ОК и може да се предполага и че налягането в рейката е ОК.Airfan написа:............освен ако някой разполага с данни какво съпротивление трябва да има този датчик. Също ако имате други идеи - моля да споделите.
Коментар
-
Има видими с просто око износвания, но са доста микроскопични. Все едно е притрито с много фина шкурка. Луфтове не се усещат и като си сложа пръста отпред и дръпна помпения елемент прави вакуум. Ако имаш данните за диаметъра и допустимите отклонения, имаме микрометър с който можем да измерим.Ще измерим датчика и ще споделя по-късно какво е станало.Stefan Hadjov написа:То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.Airfan написа:Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
Коментар
-
Това че прави вакум е добре.Диаметрите няма да можа да измерите,особенно на цилиндърчето.Допуските на сглобката е в микрони.Помпата и разпръсквачите са най точните и прицизни елементи на този двигател.Отбелязахте ли кое буталце от кой цилиндър го вадите??Airfan написа:Има видими с просто око износвания, но са доста микроскопични. Все едно е притрито с много фина шкурка. Луфтове не се усещат и като си сложа пръста отпред и дръпна помпения елемент прави вакуум. Ако имаш данните за диаметъра и допустимите отклонения, имаме микрометър с който можем да измерим.Ще измерим датчика и ще споделя по-късно какво е станало.Stefan Hadjov написа:То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.Airfan написа:Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
Коментар
-
Как можем да ги проверим тези елементи тогава? Между другото отгоре има нещо като тапички, които са се отбелязали върху "цилиндърчетата" и да - отбелязано е кое с кое работи.Stefan Hadjov написа:Това че прави вакум е добре.Диаметрите няма да можа да измерите,особенно на цилиндърчето.Допуските на сглобката е в микрони.Помпата и разпръсквачите са най точните и прицизни елементи на този двигател.Отбелязахте ли кое буталце от кой цилиндър го вадите??Airfan написа:Има видими с просто око износвания, но са доста микроскопични. Все едно е притрито с много фина шкурка. Луфтове не се усещат и като си сложа пръста отпред и дръпна помпения елемент прави вакуум. Ако имаш данните за диаметъра и допустимите отклонения, имаме микрометър с който можем да измерим.Ще измерим датчика и ще споделя по-късно какво е станало.Stefan Hadjov написа:То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.Airfan написа:Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
Коментар
-
А след като сте изключили датчика за налягане в рейла, то двигателя отново ли е гаснал по същия начин?Щом нямате манометър за измерване на налягането на подкачващата помпа поне се убедете, че като духнете през маркуча за обратната нафта към резервоара, то няма никакво съпротивление.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Така:1. На контакт отчита 0.5V.2. Не сме палили, защото не е сглобена още помпата, но утре ще се пробва с друга помпа и същия датчик.3. Датчика има 3 пина, на контакт и без да е включено в датчика дава на два пина 5V, а на третия нищо. Като се включи в датчика, на третия пак не дава нищо, на средния отчитаме 0.5V, а на последния отчитаме все така 5V. Защо от 5 става на 0.5 V?4. От трите помпени елемента, единия се вкарва доста трудно в цилиндърчето и се движи сравнително трудно вътре, но другите два влизат лесно и се движат доста лесно.
Коментар
-
12 пъти го прочетох и не можах да разбера какво точно си измерил.Минусовия кабел на мултицета трябва да ти е на маса и мериш с другия.1.когато си подал контакт на един пин -5 В,на друг +5В и на третия 0В само ако не е си подал налягане от подкачващата помпа.Ако дойде налягане от подкачващата помпа трябва да отчетеш 500-600 мВ на третия пин,което е нормалното положение без още да е задействана нагнетателната помпа,т.е.без двигателя да е заработил.2.Празен ход 1,2-1,4 В3.3000 об 2-2,3 В4.Ако не пали двигателя при въртене на стартер-около 1-1,2 В.Това е когато всичко е на мястото си както трябва да бъде.Ако мериш при изваден куплунг от датчика отчиташ само напрежението +-5 В.Други напрежения са недопустими.Няма вариант когато +5В се превръща в 0,5В както споменаваш в поста си.Airfan написа:Така:1. На контакт отчита 0.5V.2. Не сме палили, защото не е сглобена още помпата, но утре ще се пробва с друга помпа и същия датчик.3. Датчика има 3 пина, на контакт и без да е включено в датчика дава на два пина 5V, а на третия нищо. Като се включи в датчика, на третия пак не дава нищо, на средния отчитаме 0.5V, а на последния отчитаме все така 5V. Защо от 5 става на 0.5 V?4. От трите помпени елемента, единия се вкарва доста трудно в цилиндърчето и се движи сравнително трудно вътре, но другите два влизат лесно и се движат доста лесно.
Коментар
-
Понеже и аз следя темата - виж как си го написал, и може би е станало объркване, че на 2 кабела има +5:Не знам дали колегите са съобразили , аз си помислих още като го видях че става въпрос за +5 и -5, но някой може да е разбрал и на двата +5Stefan Hadjov написа:На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия .....
Коментар
-
Доста подвеждащо и некоректно.Все още в автомобила няма двуполярно напрежение.Винаги при диагностиката като се тестват дадени напрежения и се очаква да "хванеш" "+" или "-", то замерването се прави спрямо акумулатора.В случая ако очакваш да мериш +5 волта, то масата се хваща от акумулатора и "+" от крачето на буксата, и съответно обратното. За това няма как да ти излезнат два пъти по 5 волта, камо ли +5 и -5ogi28b написа:Понеже и аз следя темата - виж как си го написал, и може би е станало объркване, че на 2 кабела има +5:Не знам дали колегите са съобразили , аз си помислих още като го видях че става въпрос за +5 и -5, но някой може да е разбрал и на двата +5Stefan Hadjov написа:На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия .....A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Не си прав.Ogi го е разбрал,а за тебе объркващо а пък на всичкото отгоре некоректно,като че ли нарочно така съм го написъл за да ги подведа.В колата имаме двуполярно напрежение:+12 В и -12 В.Това би трябвало да го знаеш.Когато стъпиш с отрицателната сонда на мултицета в някаква елточка на колата,а с положителната в друга и ти изпише примерно -12 В това значи че имаш отрицателен поляритет в измерваната точка.В конкретния случай на куплунга имаш +и-5 В.Измери и ще се увериш.За тебе може би е объркващо защото ако стъпиш на маса с отрицателната сонда а с другата на -5В ще ти изпише 0В,но точно така трябва защото си стъпил на една и съща полярност и нямаш разлика в потенциалите.Единствената грешка която си отчитам че трябваше да обясня,че стъпвайки на маса с отриц.сонда на мултицета на единия пин на куплунга ще се появи 0В,а на другия +5В.А не -5В ,което едно и също защото масата на колата е фактически с поляритет минус.Но за някои може и да е объркващо.А за някои даже "некоректно".И да знаеш от мене,когато се правят различни елизмервания по различни места на колата е много важно да се отчита не само отчетената стойност като величина в дадена точка на измерване,а и нейния поляритет.Дали е + или - или0.Защото в противен случай може да се изпадне в заблуда и даже при определени манипулации да стане фал.BO написа:Доста подвеждащо и некоректно.Все още в автомобила няма двуполярно напрежение.Винаги при диагностиката като се тестват дадени напрежения и се очаква да "хванеш" "+" или "-", то замерването се прави спрямо акумулатора.В случая ако очакваш да мериш +5 волта, то масата се хваща от акумулатора и "+" от крачето на буксата, и съответно обратното. За това няма как да ти излезнат два пъти по 5 волта, камо ли +5 и -5ogi28b написа:Понеже и аз следя темата - виж как си го написал, и може би е станало объркване, че на 2 кабела има +5:Не знам дали колегите са съобразили , аз си помислих още като го видях че става въпрос за +5 и -5, но някой може да е разбрал и на двата +5Stefan Hadjov написа:На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия .....
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар