Така, вчера бях рожденик и вече ми бяха други неща на главата, когато писах и наистина не съм се изразил добре. При откачена букса и черен (масов) кабел на мултицета върху минуса на акумулатора измерваме върху пин 1 и пин 2 +5V, а върху пин 3 - 0V. Включваме буксата в датчика и измерваме върху пин 1 - +5V, върху пин 2 - +0.5V, а върху пин 3 си остава 0V. Тъй като не съм съвсем на ти с електро частта, обяснете ми как да замеря тези -5V и защо на пин 2 се променя напрежението от +5V на +0.5V при включване на буксата в датчика.Тъй като достъпа до този датчик при монтирана помпа е труден, а по-вероятно помпата се е предала, а не датчика, днес ще се опитат да намерят една работеща ГНП втора ръка, която да бъде монтирана за тест. Ако с нея работи коректно - значи датчика е ОК, а помпата аут, ако не работи - датчика аут, а помпата е ОК. Личното ми мнение е, че помпата е аут, защото трите елемента не се движат еднакво трудно в цилиндърчетата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво JTD105-колата гасне!Решено!!!
Collapse
X
-
Нормално е когато не е включен кабела и мултицета да ти показва +5в. Този датчик според мен си е един делител. Докато не сглобите помпата и не завъртите двигателя няма да разберем дали работи датчика. До колкото знам без включен регулатор двигателя работи докато налягането е в допустимите граници за режима на работа, но това време е няколко секунди докато се повиши налягането, без датчик обаче веднага гасне/не пали. А каква е вероятността да има въздух в системата и от там да стават тези проблеми и щракането в помпата.
Коментар
-
Написах ти подробен отговор и без да искам натиснах CTRL и всичко отиде на кино.Сега ще ти отговоря кратко.Губи ти се -5В при измерването.Вероятно не си свързал масата на датчика с масата на двигателя като си правил измерването или не си свързал минуса на акумулатора с масата на колата.Измери тези данни в реално време без тези импровизации.Airfan написа:Така, вчера бях рожденик и вече ми бяха други неща на главата, когато писах и наистина не съм се изразил добре. При откачена букса и черен (масов) кабел на мултицета върху минуса на акумулатора измерваме върху пин 1 и пин 2 +5V, а върху пин 3 - 0V. Включваме буксата в датчика и измерваме върху пин 1 - +5V, върху пин 2 - +0.5V, а върху пин 3 си остава 0V. Тъй като не съм съвсем на ти с електро частта, обяснете ми как да замеря тези -5V и защо на пин 2 се променя напрежението от +5V на +0.5V при включване на буксата в датчика.Тъй като достъпа до този датчик при монтирана помпа е труден, а по-вероятно помпата се е предала, а не датчика, днес ще се опитат да намерят една работеща ГНП втора ръка, която да бъде монтирана за тест. Ако с нея работи коректно - значи датчика е ОК, а помпата аут, ако не работи - датчика аут, а помпата е ОК. Личното ми мнение е, че помпата е аут, защото трите елемента не се движат еднакво трудно в цилиндърчетата.
Коментар
-
Не трябва буталцата да се движат трудно в цилиндърчетата на помпата.Със известно съпротивление-да,но трудно или с набиване-изключено.Дане би да сте разменили буталца с цилиундърчета,защото при фабричен монтаж всяко цилиндърче си върви със съответно буталце.Може да се укаже и проблем в помпата.Airfan написа:Така, вчера бях рожденик и вече ми бяха други неща на главата, когато писах и наистина не съм се изразил добре. При откачена букса и черен (масов) кабел на мултицета върху минуса на акумулатора измерваме върху пин 1 и пин 2 +5V, а върху пин 3 - 0V. Включваме буксата в датчика и измерваме върху пин 1 - +5V, върху пин 2 - +0.5V, а върху пин 3 си остава 0V. Тъй като не съм съвсем на ти с електро частта, обяснете ми как да замеря тези -5V и защо на пин 2 се променя напрежението от +5V на +0.5V при включване на буксата в датчика.Тъй като достъпа до този датчик при монтирана помпа е труден, а по-вероятно помпата се е предала, а не датчика, днес ще се опитат да намерят една работеща ГНП втора ръка, която да бъде монтирана за тест. Ако с нея работи коректно - значи датчика е ОК, а помпата аут, ако не работи - датчика аут, а помпата е ОК. Личното ми мнение е, че помпата е аут, защото трите елемента не се движат еднакво трудно в цилиндърчетата.
Коментар
-
Не можеш да ги замериш.Просто си се подвел от изказването.Пак казвам, че в автомобила все още не са вградили двуполярно напрежение! Няма смисъл от такова.Не може да се говори за -5 волта напрежение.Двуполярно напрежение имаме когато спрямо една маса имаме +Х и -Х волта напрежение. Само тогава може да се говори за напрежение с отрицателна величина.А това, че ти показва минуса върху мултицета е просто за ориентир да видиш къде съответно е + и къде съответно е - между две точки. Той просто ти показва, че потенциалната разлика е обратна в точката на свързването на сондите на мултицета.Това не означава, че мериш -5 волта спрямо основната маса!Това е все едно вместо да включиш колата на 1-ва и да тръгнеш напред, да я включиш на задна и да кажеш, че въпреки това колата се движи напред. Ако нямаше отправната точка "напред" ОК, ама в случая имаме точка за "напред". А пътника до теб ще изпълнява ролята на "минуса" в мултицета и ще ти каже - а бе защо вървим назад, а не напред, защото в случая той има ориентир за посоката.Прост пример надявам се разбираем.Airfan написа:...Тъй като не съм съвсем на ти с електро частта, обяснете ми как да замеря тези -5V и защо на пин 2 се променя напрежението от +5V на +0.5V при включване на буксата в датчика.....A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Пак ще ви призова за едно по-подробно обяснение как да измеря тези -5V, защото аз пак не разбрах. Къде да сложа масата и къде плюса на уреда, за да измеря -5V на този датчик.Ето как беше опитната постановка при авариралия автомобил:1. Подаваме контакт от ключа.2. Забиваме черната сонда в масата на акумулатора.3. Откачаме буксата от датчика.4. С червената сонда мерим на пин 1 - 5 волта.5. С червената сонда мерим на пин 2 - 5 волта.6. С червената сонда мерим на пин 3 - 0 волта.7. Закачаме буксата.8. С червената сонда мерим на пин 1 - 5 волта.9. С червената сонда мерим на пин 2 - 0.5 волта.10. С червената сонда мерим на пин 3 - 0 волта.Ето как е опитната постановка при моя автомобил:1. Подаваме контакт от таблото.2. Забиваме черната сонда в масата на акумулатора.8. С червената сонда мерим на пин 1 - 5 волта.9. С червената сонда мерим на пин 2 - 0.5 волта.10. С червената сонда мерим на пин 3 - 0 волта.Т.е. поведението на двата датчика при закачена букса и подаден контакт е едно и също. Няма как да измерим неговия датчик на празен ход, защото няма смисъл да сглабяме помпата, тъй като хамалогията е голяма. Днес ще се търси начин да се вземе друга помпа, с който да се сглоби и евентуално отново да се тества датчика ако продължи да гасне с новата помпа.
Коментар
-
Airfan - Когато на мултицета сложиш черната сонда на минуса на акумулатора, то с червената на едното краче на датчика ще ти даде + 5В . Когато сложиш черната сонда на плюса, а с червената мериш на другото краче - ще прочетеш -5В . Това е целата схема. Все едно си мериш акумулатора, ама вместо червено на плюс, и черно на минус, го разменяш, и отчиташ -12В .В твоя случай - ако при опита по точка 10. превключиш на съпротивление, ще отчетеш нула, (или ако си на зумер - зумера ще писне)Колегата Стефан иска да каже, вероятно, че на едното краче ти идват +5, а на другото - маса, а на третото сигнал за контролера. Нека ме поправи ако греша.
Коментар
-
Колега нещо ме кара да си мисля, че датчика си работи и помпата работи, може да не е с необходимият дебит и налягане за даденото време но работи. На мен все ми се струва, че системата не се е обезвъздушила хубаво и от там идва проблема с паленето и щракането. Все пак преди да умре помпата в резервоара не е имало проблеми.
Коментар
-
Точно!ogi28b написа:Airfan - Когато на мултицета сложиш черната сонда на минуса на акумулатора, то с червената на едното краче на датчика ще ти даде + 5В . Когато сложиш черната сонда на плюса, а с червената мериш на другото краче - ще прочетеш -5В . Това е целата схема. Все едно си мериш акумулатора, ама вместо червено на плюс, и черно на минус, го разменяш, и отчиташ -12В .В твоя случай - ако при опита по точка 10. превключиш на съпротивление, ще отчетеш нула, (или ако си на зумер - зумера ще писне)И вярно!ogi28b написа:Колегата Стефан иска да каже, вероятно, че на едното краче ти идват +5, а на другото - маса, а на третото сигнал за контролера. Нека ме поправи ако греша.В тази система много трудно би проникнало въздух, защото въздуха обикновено прониква, когато налягането е по-ниско от външното (има вакуум), а в нашия случай имаме манометрично налягане над атмосферното и по-вероятно да имаме теч на гориво, вместо въздух в системата.chaveto написа:Колега нещо ме кара да си мисля, че датчика си работи и помпата работи, може да не е с необходимият дебит и налягане за даденото време но работи. На мен все ми се струва, че системата не се е обезвъздушила хубаво и от там идва проблема с паленето и щракането. Все пак преди да умре помпата в резервоара не е имало проблеми.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ей, разбрах го най-после!!! Благодаря на Оги за разяснението.Сега на въпроса - според мен датчика е наред, тъй като аз с ушите си чувам, че от към помпата звучаха кофти звуци. Снощи си поиграх малко повече с помпените елементи и забелязах, че има разлика между трите. Два от тях се движеха свободно в цилиндърчетата си, а третия сравнително доста по-трудно. Сега, незнам дали трудното или лесното движение е нормално, но определено има значителна разлика в съпротивлението. Това неминуемо ще влияе на дебита и вероятно това е причината за флуктоациите в налягането, които бъркат работата. Просто вече не остана какво друго да бърка работата на двигателя - или помпа или датчик. В момента изчакваме да видим J T D какво решение ще вземе - нови елементи или помпа втора ръка и ще се действа нататък.Едит: Не мисля, че е въздух, защото преди това поне 10-15 пъти давахме на контакт по за 5-10 сек, а точно по този начин се самообезвъздушава системата.Едит2: Датчика за налягане в рейката е различен при JTD105 на Браво и JTD130 на Капа, с която до сега правехми заменки на частите за изключване на повреда.
Коментар
-
Да наистина разбрах, че въздуха сам си излиза и все пак дори и 1% може да е вероятността да има въздух. Ако е точно този един процент някой може ли да каже какви ще са симптомите. Все пак е сваляна помпата и малко или много е влязъл въздух в системата. Не може да лежим на това, че той сам ще си излезе.
Коментар
-
След като монтирахме новата помпа в резервоара, дадохме на контакт и след 1 сек започна да пръска здраво нафта. Преди това продухахме маркуча за обратна нафта и нямаше запушвания. Всъщност продухахме и двата дори. Изключвам да е въздух, защото колата преди си гаснеше първоначално във високи обороти и то понякога, с течение на времето започна да гасне и в по-ниски, а вече гасне почти моментално и си записва грешка Р0191 за налягане в рейла извън допустимите граници. Ако имаше въздух, не мисля че щеше да записва подобна грешка.chaveto написа:Да наистина разбрах, че въздуха сам си излиза и все пак дори и 1% може да е вероятността да има въздух. Ако е точно този един процент някой може ли да каже какви ще са симптомите. Все пак е сваляна помпата и малко или много е влязъл въздух в системата. Не може да лежим на това, че той сам ще си излезе.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар