jenshen73 - МАП - това е датчикът на смукателния колектор, който е между втори и трети цилиндър. Няма как да не го видиш, защото по целия колектор няма друго освен МАП-а.chaveto - казвайки че МАП-а споделя нещо с компютъра, противоречиш на сервизните описания. Те ли са грешни, или ти ? Мисля че те са сбъркани. Ами ако двигателят ми работи на празен ход, МАП-а какво ще отчете, освен грънци ? Ще ти обясня каква е логиката, пък ти ако искаш я разбери, ако не искаш недей:Когато работи двигателят, се предполага че дебитомерът ще измери дадено количество въздух Х, при съответната температура и налягане, отчетени от температурния датчик в дебитомера, и датчика за атмосферното налягане в ЕКУ. Когато ЕГР се отвори, се предполага, че дебитомерът ще отчете количеството въздух Х, минус количеството преминало през ЕГР. За всеки работен режим, тези стойности са вкарани в таблица, +/- някакъв процент, и се знае че при дадени обороти, дадено отваряне на ЕГР, даддено налягане, и дадена температура - дебитомерът ще отчете ОКОЛО еди-колко-си. Излизането извън стойностите се възприема като грешка ЕГР. МАП-а има значение, но основният датчик е дебитомерът. Грешка ЕГР може да се запише и на празен ход на двигателя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Аз съм изолирал с клингирит, но преди месец и нещо реших да го отпуша за малко, за да направя някои проби и видях, че е имало лек напън върху повърхността му, но нямаше закъсване. Въпреки това, когато изолирах отново, добавих и една ламаринка от капакчка за буркан за всеки случай, така че в момента съм с ламаринка + клингирит (~2 мм).
Коментар
-
Да колега @ogi28b прав си, че сметката може да е от няколко датчика за по голяма точност, но по моята логика най вече зависи от МАП-а защото когато има запушване по генерацията този + ще стане много голям, общо взето всичко е въпрос на сметки и затова точно няма смисъл да спорим:D При вашите ЕГР-и където са с вакум не знам как е движението, но при мен е плавно и не е отворен/затворен на 100% и мога да вкарам двигателя в макс/об и клапана да си остане отворен на 100% При не затапен клапан до 2000об двигателя върви много плавно и до тези обороти трябва да натискам повече педала за да има ускорение. След затапва не с ламаринка до 2000об педала става много чувствителен и е достатъчно да го галиш за да има ускорение. При затапва не с ламаринка ми записва грешка и затова реших да го изключа напълно за да видя какво ще стане и промяната беше, че все едно клапана ми е напълно изряден. Според моята логика при изключване на клапана комп. вижда това нещо и започва да работи в режим все едно няма клапан, когато сме го затапили комп. не може да разбере това и постоянно се опитва да направи нещо за да влезе в някакви заложени стойности, понеже не може да ги докара и затова записва грешка.
Коментар
-
Логиката за грешката с ЕГР-а се сформира почти както Оги ти го е обяснил.Няма значение как клапана се отваря. При теб клапана няма обратна връзка към ЕКУ-то, за да знае дали работи или не, а просто се използва техниката на засмукано количество въздух по дебитомер минус очакваното количество въздух след отваряне на ЕГР-а. Ако Количеството въздух не се променя спрямо отваряне и затваряне на ЕГР-а, то се индикира проблем в ЕГР системата.Аз се чудя защо хем се изолирали пътя на газовете към двигателя, хем сте оставили клапата да отваря и затваря? Какво сте очаквали, или каква е логиката на това действие?chaveto написа:Да колега @ogi28b прав си, че сметката може да е от няколко датчика за по голяма точност, но по моята логика най вече зависи от МАП-а защото когато има запушване по генерацията този + ще стане много голям, общо взето всичко е въпрос на сметки и затова точно няма смисъл да спорим:D При вашите ЕГР-и където са с вакум не знам как е движението, но при мен е плавно и не е отворен/затворен на 100% и мога да вкарам двигателя в макс/об и клапана да си остане отворен на 100% При не затапен клапан до 2000об двигателя върви много плавно и до тези обороти трябва да натискам повече педала за да има ускорение. След затапва не с ламаринка до 2000об педала става много чувствителен и е достатъчно да го галиш за да има ускорение. При затапва не с ламаринка ми записва грешка и затова реших да го изключа напълно за да видя какво ще стане и промяната беше, че все едно клапана ми е напълно изряден. Според моята логика при изключване на клапана комп. вижда това нещо и започва да работи в режим все едно няма клапан, когато сме го затапили комп. не може да разбере това и постоянно се опитва да направи нещо за да влезе в някакви заложени стойности, понеже не може да ги докара и затова записва грешка.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ми когато клапана е само на ток как да го изолирам. Само не ми казвай да изключа куплунга и на мястото на клапана да включа................ ЕДИТ: малко се поразрових из нета и прочетох, че наистина ЕГР-а се управлява от дебитомера, но също така и МАП-а участва защото с помощта на ЕГР-клапана се регулира налягането в колектора и според налягането зависи колко ще е отворен. Като цяло е съвкупност от няколко датчика и всичко е навързано помежду си.
Коментар
-
Jimy написа:Само да питам нещо ,че не разбрах...вие колеги, когато поставяте ламаринКА до всмукателния колектор само на това ли разчитате като "изолиране на ЕГР" или откачате и мъркуча към електроклапанчето ???Понеже и аз разтълкувах затапването ви, както ВО и ... поне аз се изумих! Та затова ви питам още веднъж: само на ламаринКА до всмукателния колектор ли разчитате като "изолиране на ЕГР" или откачате и мъркуча към електроклапанчето?BO написа:... Аз се чудя защо хем се изолирали пътя на газовете към двигателя, хем сте оставили клапата да отваря и затваря? Какво сте очаквали, или каква е логиката на това действие?Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Аз лично по възможно най-дискретния начин съм го направил - само с ламаринка и клингирит до колектора, а вакуума не съм пипал. При мен само с вакуум няма да стане, защото въпреки почистването на клапана, същия изпуска.Jimy написа:Jimy написа:Само да питам нещо ,че не разбрах...вие колеги, когато поставяте ламаринКА до всмукателния колектор само на това ли разчитате като "изолиране на ЕГР" или откачате и мъркуча към електроклапанчето ???Понеже и аз разтълкувах затапването ви, както ВО и ... поне аз се изумих! Та затова ви питам още веднъж: само на ламаринКА до всмукателния колектор ли разчитате като "изолиране на ЕГР" или откачате и мъркуча към електроклапанчето?BO написа:... Аз се чудя защо хем се изолирали пътя на газовете към двигателя, хем сте оставили клапата да отваря и затваря? Какво сте очаквали, или каква е логиката на това действие?
Коментар
-
Преди време го бях отварял и му правих нова ос от изпускателен клапан, но не затваряше добре и така си го оставих защото нямах време да се занимавам. Днес най накрая реших да го разглобя отново и да го рециклирам до колкото е възможно. Имам прах (абразивна) с която напасвам клапани на глави........... Едра
Ситна
На подходящ болт/шпилка хващам самото клапанче
и започвам да го напасвам с помощта на бормашина/дрелка............ или нещо което да върти клапана
Прахта се забърква с масло и се нанася по малко и с малки обороти се шлайфа. Самото шлайфане не съм го снимал защото нямаше как да снимам и да шлайфам :D Отне ми около 15мин. да напасна добре двете клапанчета, след сглобяване ефекта беше
Нямаше никакво сълзене от клапаните, вярно напълних го с вода но на фона на това, че преди да ги напасна колкото сипех всичко изтичаше си мисля, че е добре :D Утре само ще трябва да купя нови пружини за да ги подменя и тях и да се надявам, че клапана ще работи добре. Като го сглобя и тествам в полеви условия ще споделя дали съм направил нещо от цялата работа.Като цяло ще го рециклирам защото ми казаха, че този клапан ми разтоварва и турбината и затова ми записва постоянно грешка свързана с нея когато е затапен. Не знам къде е истината, но след пускането му в действие, ще си покаже дали е така.
Коментар
-
Днес отворихме един затапен 105JTD, щото девойката твърдеше че "Бравото много пуши и няма мощност когато трябва да изпреварва" ...Преди 2 седмици била ходила сервиз (разбирай гараж с многофункционален серв. специалист по всичко) със същото оплакване и там и били "сложили някаква специална гарнитура в горната част на една облечена с платно тръба" ... и срещу 52 лв. колата станала много по-мощна, а девойката - ощастливена. Ама за кратко ...Та след отварянето се оказа, че "специалната гарнитура" беше с американски произход от компанията Кока-Кола ... Съжалявам че не направих снимки ... От отвора беше останало около една трета ... какво е санало с липсващото парче ...ogi28b написа:... Утре ще сложа нова ламаринка, ..
Та направихме нова ламаринка (0.5мм) от капака на CD записвачка от един стар компютър ... За рязането вече си трябва ножица за ламарина или поне флекс ... и бормашина със свредло Ф6Надявам се да изкара повече време, макар че и тая ламаринка ме се вижда тънка ...
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
u_bo
chaveto написа:.. и прочетох, ....с помощта на ЕГР-клапана се регулира налягането в колектора и според налягането зависи колко ще е отворен. Като цяло е съвкупност от няколко датчика и всичко е навързано помежду си.е не е ли най-удачно тогава да се преработи системата така, че да вкарва чист въздух, а не такъв от изпускателните тръби - например директна връзка от преди интеркулера? /за да има налягане/просто се чудя на гласchaveto написа:....защото ми казаха, че този клапан ми разтоварва и турбината и затова ми записва постоянно грешка свързана с нея когато е затапен. ..
Коментар
-
И на мен ми се струва ,че няма да изкара дълго!!! Даже съм сигурен ,че и тя ще бъде "изпечена", защото ако не е разкачено вакумното управление тогава ламаринката ще е напъната от дори малкото налягане , което всъщност не е ясно колко е малко. И от там се случва случката.Иначе мойта ламаринКА от компот :D си е в отлично здраве и даже не е потъмняла или опушена. И големото кеф, а и доказателство, че вече в двигателя влиза много по-чист въздух бе факта,че повърхността от към въздухопровода е идеално чиста!!!Skip_01 написа:...Та направихме нова ламаринка (0.5мм) от капака на CD записвачка от един стар компютър ... За рязането вече си трябва ножица за ламарина или поне флекс ... и бормашина със свредло Ф6Надявам се да изкара повече време, макар че и тая ламаринка ме се вижда тънка ...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
От написаното напоследък в тази тема колеги разбирам, че само ламаринката не е достатъчна да удържи бесния ЕГР Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 , а трябва и маркучето да се откачи, само че откаде?! От ЕГР клапана долу или в горния край при ел. клапана и задължително ли е да се затапи с нещо, да речем малък болт това маркуче?Fiat Bravo JTD '99
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар