rosenmvr написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
@OgiРазбра ли когато не работи един МАФ-сензор какво дава като резултат на замерването.Когато работи нормално знаеш какво трябва да даде.Съвет към колегата преди да си купи дебитомер:измери напреженията за пълния тест.12 волта и 5 волта стабилизирано напрежение на другите пинове.Защото ако едно от тях отсъства или е с неточни данни всичко е погрешно нататъка.Поздрави и на двамата.
-
Чистенето на дебитомера е комплицирана операция и има рискове.Затова аз препоръчвам да не се пристъпва към чистене ей така,има нема защо.Първо да се замерят напрежениятя и ако са в нормите да не се пипа.Даже да се направи обратна връзка с налягането на турбината и чак тогава да се правят окончателни изводи.Как се прави профилактика на дебитомера съм решил да пусна отделна тема,но да видя кога ще има време за това.rosenmvr написа:Stefan HadjovКолега това беше първото нещо което проверих напреженията са си в нормите.Просто немога да си обясня как така умря изведнъж но все пак всичко си има живот.
Коментар
-
Аз леко ще кривна от темата - след почистване със спрей за почисване на карбуратори (на коресилинова основа), моят дебитомер също умря. Записва ми грешка, като я изтрия с Визата, веднага светва пак като запаля. Не съм измерил още, но и това ще направя сега в почивните дни. Като изключа дебитомера, колата има доста силен старт (върти гуми) но сякаш не ускорява съвсем плавно. С включен дебитомер май не мога да завъртя (не че съм опитвал много пъти де), но пък си вдигам в червеното оборотите без проблем и в двата случая. Незнам какво да си мисля за момента.rosenmvr написа:Stefan HadjovКолега това беше първото нещо което проверих напреженията са си в нормите.Просто немога да си обясня как така умря изведнъж но все пак всичко си има живот.
Коментар
-
Колега,това не е кривване от темата,а много точно попадение в темата.Защо колата ти тръгва повече с умрял дебитомер/както ти се изразяваш/ или с изключен куплунг.Светне ли ти чек-лампата,контролера влиза в авариен режим на управление.На отсъстващия датчик/в случая МАФ-сензора/на входа му в контролера се подава постоянно напрежение заместващо това,което би трябвало да получава от нормално работещ МАФ.Тази стойност е усреднена и е от порядъка на 3-3,2 волта.При тази стойност на напрежението контролера обогатява от към гориво в ниските обороти/става по рязък/,но във високите не е добре.Това фиксирано напрежение е ниско за високите натоварвания,горивото става недостатъчно и колата не върви добре и не пуши.Турбината може да ти надува добре,но контролера се лъже,че въздуха е недостатъчно.И естествено той подава гориво за това количество въздух.Airfan написа:Аз леко ще кривна от темата - след почистване със спрей за почисване на карбуратори (на коресилинова основа), моят дебитомер също умря. Записва ми грешка, като я изтрия с Визата, веднага светва пак като запаля. Не съм измерил още, но и това ще направя сега в почивните дни. Като изключа дебитомера, колата има доста силен старт (върти гуми) но сякаш не ускорява съвсем плавно. С включен дебитомер май не мога да завъртя (не че съм опитвал много пъти де), но пък си вдигам в червеното оборотите без проблем и в двата случая. Незнам какво да си мисля за момента.rosenmvr написа:Stefan HadjovКолега това беше първото нещо което проверих напреженията са си в нормите.Просто немога да си обясня как така умря изведнъж но все пак всичко си има живот.
Коментар
-
Добре де, а аз да попитам като един див селски хакер - а ако на мястото на тоя дебитомер ръгнем един потенциометър и/или електронен елемент с който да си подаваме напрежение като за "чип тунинг" няма ли да постигнем подобряване малко на работата на двигателя? Т.е. нещо като емулаторите за газовите уредби - да повишава напрежението според примерно позиция на педала на газта? Т.е. вместо маф - да си стане един "смукач"
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Може би не се изразих съвсем правилно. При включен дебитомер, явно подава някакви стойности, но явно не са коректни и колата върви по-малко. При изключен куплунг на дебитомера, в "авариен" режим има повече ряз, но сякаш има тласъци на моменти. Признавам, не съм експериментирал много, най-вече защото нямам време да се занимавам, за жалост.Второ - при мен до сега не е светвала такава чек-лампа. Незнам къде е, незнам и как изглежда. Твърде вероятно е да ми е изгоряла.Трето - наистина във високите обороти се усеща тегавина, въпреки че без проблеми влиза в червеното, рязът над 2700 об/мин е значително по-малък.Четвърто - при форсиране на място изпушва сиво-черен дим, но не е плътен в никакъв случай.Новак съм в дизелите, така че ако пиша глупости, моля за извинение и се надявам да не се смеете много.Поздрави.Stefan Hadjov написа:Колега,това не е кривване от темата,а много точно попадение в темата.Защо колата ти тръгва повече с умрял дебитомер/както ти се изразяваш/ или с изключен куплунг.Светне ли ти чек-лампата,контролера влиза в авариен режим на управление.На отсъстващия датчик/в случая МАФ-сензора/на входа му в контролера се подава постоянно напрежение заместващо това,което би трябвало да получава от нормално работещ МАФ.Тази стойност е усреднена и е от порядъка на 3-3,2 волта.При тази стойност на напрежението контролера обогатява от към гориво в ниските обороти/става по рязък/,но във високите не е добре.Това фиксирано напрежение е ниско за високите натоварвания,горивото става недостатъчно и колата не върви добре и не пуши.Турбината може да ти надува добре,но контролера се лъже,че въздуха е недостатъчно.И естествено той подава гориво за това количество въздух.
Коментар
-
Да се включа и аз, със същия проблем с Капа-та 2.4 ЖТД, след чистене с на дебитомер сензора, колата вече си влиза в червената зона на оборотите, но пак не пуши /не записва грешки/ А с изключен дебитомер е по-динамична отколкото с включен такъв и то е по-динамична и в ниските и във високите обороти.Преди време писах в друга тема че колата се е оправила след чистенето, но за мой срам съм забравил да включа куплунга на дебитомера и се радвах на добър вървеж /като че ли и добър разход/. С изключен дебитомер колата изпушва при ускорение /нормално като за дизел/ и след това изчиства дима почти веднага.Да допълня двигателя е на 250 К реални километра /150 К по километраж/, проверено е на екзаминер. Така и не успяха да ми кажат колата чипната ли е, щото намерих в комплекта документи кутийка в която има интегрална схема с номер Am29F400AT, което по моите скромни познания е памет в която е заложена програмата на моя комп.Така че възникна въпроса колата с какъв чип е и по-важното с каква програма е ?!? За съжаление наоколо няма къде да проверя каква е ситуацията.П.П. Вчера с изключен дебитомер бих Алфа 156 2.4 ЖТД на отсечка приблизително 400 м. която кола би трябвало да ме отвее поради по ниското си тегло, оставяйки на страна шофьорските умения на всеки определено Капа-та с изключен дебитомер е по динамична от Алфа-та. Поради казаното до тук подозирам че колата е "чип"-вана...както и да е де, дали МАФ-а е сдал багажа щом колата без неко върви като звяр?Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Колега Оги,пропуснал съм тази част на един от постовете ти и искам да ти отговоря макар с закъснение,защото е важно.Ти интуитивно може би целиш точно как стоят нещата.А те са:Наистина е верно че при 2,4 ЖТД имаме по голяма консумация на въздух,но там и дебитомерите са различни макар,че напреженията на изхода на куплунгите им е еднакво/в съответните допуски/.При еднакви напрежения ще постъпи в двигателя повече въздух ако сеченията са им различни.Тези различия програмистите са ги заложили в софтуера с различни данни в картите им.Така,че не трябва да се очаква,че при двигател 2,4 трябва стойностите на напрежението трябва да е друго.Може би много колеги ще направят замервания и за двата двигателя и ще видиш че всички ще се движат в данните които съм цитирал. И на края в заключение.Всички МАФ-сензори,които се ползват в управлението на двигателите на която и да е фиртма работят на един и същ принцип и изходните им напрежения се движат в същите стойности.Например на 1,9 тди на ВАК-груп моторите стойностите са същите както на Фиат.При Пежо са аналогични и при други -също.Разликите са в заложения софтуер който ползва тези данни от съответния МАФ-сензор.Но ако тои е дефектен тези стойности няма да се движат в коректните вличини или изцяло ще липсват.Надявам се това допълнително уточнение да поизчисти съмненията и споровете.ogi28b написа:във връзка с засмукването на 1.9 и 2.4: ЕКУ няма ли си карта на тези стойности, и да си знае че за 1.9 двигателя, показание от 4.1234 волта означава едно, а за 2.4 двигателя означава съвсем друго, с 25 % по-малко? НЕ знам дали зададох въпроса ясно, но надявам се да ме разбереш.
Коментар
-
Колеги, защо никой не цитира някакви резултати? Толкова ли е трудно да направите измерването? боцвате една карфица в крайния кабел, и измервате какво напрежение има на тоя кабел. Отнема не повече от 30 секунди. Искам да разбера какви стойности показват вашите маф-сензори, и дали всички са така, или само моя показва по-малко. Моля ви, независимо дали метода на колегата ви се струва правилен или не.
Коментар
-
Аз пак леко ще кривна от темата, дано не ме санкционират...Значи в петък бях в Ямбол при Христо. Смених термостат и задни амортисьори. Обаче при смяната на термостата, като разкачихме маркучите до турбото, че пречеха, се оказа, че входящия маркуч на турбото ми е скъсан на 1/2 от диаметъра си, точно в гофрираната му част. Тъпо.... Бандажираха го момчетата с едно широко тиксо и поръчахме нов. Слава богу намериха и в събота пак минах през Ямбол, че ми беше напът и ми го монтираха. Мога да кажа, че дори и само с бандажа, колата направо се отпуши. Все едно не е моята кола... луда работа. Аз бях набедил МАФ-а, но май ще излезе тъпия маркуч. Според Христо, грешката която хващам (MAF), не е от дебитомера, а е от промяната на налягането (вакуума), който се получава във входящите маркучи. Дали е така, ще разбера тия дни като ида и пак зачистя грешките. Но като цяло, колата има доста по-голям ряз от преди. Та с това изказване исках да ви насоча първо да проверите маркучите, преди да търсите проблема в сензора.Отделно, преди при палене на студена кола, оборотите в началото бяха леко нестабилни сякаш. Сега заспаха идеално.
Коментар
-
Първо Христос Воскресе за всички колеги,които следят темата.Колега,пропуснал си важен момент.Трябвало е да измериш напрежението на 5-ти пин на куплунга на МАФ-сензора със скъсания въздуховод и след затварянето му макар и със скоч.Щеше да разбереш каква разлика и то не малка има в стойностите на това напрежение.Това е важно за установяване на някои съмнения и спорове по този въпрос. Призовавам по примера на колегата Оги,всички които имат възможнист да направят този тест за проверка на МАФ-сензора,да го направят и публикуват данни.Airfan написа:Аз пак леко ще кривна от темата, дано не ме санкционират...Значи в петък бях в Ямбол при Христо. Смених термостат и задни амортисьори. Обаче при смяната на термостата, като разкачихме маркучите до турбото, че пречеха, се оказа, че входящия маркуч на турбото ми е скъсан на 1/2 от диаметъра си, точно в гофрираната му част. Тъпо.... Бандажираха го момчетата с едно широко тиксо и поръчахме нов. Слава богу намериха и в събота пак минах през Ямбол, че ми беше напът и ми го монтираха. Мога да кажа, че дори и само с бандажа, колата направо се отпуши. Все едно не е моята кола... луда работа. Аз бях набедил МАФ-а, но май ще излезе тъпия маркуч. Според Христо, грешката която хващам (MAF), не е от дебитомера, а е от промяната на налягането (вакуума), който се получава във входящите маркучи. Дали е така, ще разбера тия дни като ида и пак зачистя грешките. Но като цяло, колата има доста по-голям ряз от преди. Та с това изказване исках да ви насоча първо да проверите маркучите, преди да търсите проблема в сензора.Отделно, преди при палене на студена кола, оборотите в началото бяха леко нестабилни сякаш. Сега заспаха идеално.
Коментар
-
За съжаление изобщо не се сетих в този момент да меря. А иначе с мултицет не разполагам, но мога да взема един стрелкови уред за измерване, набор от комунизма, само незнам до колко точно ще успея да отчета по скалите и дали самия уред е с достатъчно висок клас на точност.Stefan Hadjov написа:Първо Христос Воскресе за всички колеги,които следят темата.Колега,пропуснал си важен момент.Трябвало е да измериш напрежението на 5-ти пин на куплунга на МАФ-сензора със скъсания въздуховод и след затварянето му макар и със скоч.Щеше да разбереш каква разлика и то не малка има в стойностите на това напрежение.Това е важно за установяване на някои съмнения и спорове по този въпрос. Призовавам по примера на колегата Оги,всички които имат възможнист да направят този тест за проверка на МАФ-сензора,да го направят и публикуват данни.
Коментар
-
Конкретния комунистически уред е с по-голям клас на точност от повечето китайски измервателни уеди на цени до 60лв. От 60лв. нагоре има и прецизни уреди. Боцкай карфиците и си ти. Аз ще го направя утре, ако евентуално си елиминирам проблема с паленето.Airfan написа:За съжаление изобщо не се сетих в този момент да меря. А иначе с мултицет не разполагам, но мога да взема един стрелкови уред за измерване, набор от комунизма, само незнам до колко точно ще успея да отчета по скалите и дали самия уред е с достатъчно висок клас на точност.Stefan Hadjov написа:Първо Христос Воскресе за всички колеги,които следят темата.Колега,пропуснал си важен момент.Трябвало е да измериш напрежението на 5-ти пин на куплунга на МАФ-сензора със скъсания въздуховод и след затварянето му макар и със скоч.Щеше да разбереш каква разлика и то не малка има в стойностите на това напрежение.Това е важно за установяване на някои съмнения и спорове по този въпрос. Призовавам по примера на колегата Оги,всички които имат възможнист да направят този тест за проверка на МАФ-сензора,да го направят и публикуват данни.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар