emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
Някой да каже това коректно работещ дебитомер ли е?От 3000 об нагоре исканите единици са 1200 а реалните при мен са до 600
Логът е правен на празен ход.В движение макс което ми дава Маф-а като волтове е 4.25В при 4500 оборота, а като единици 600.Че работи дебитомерът-работи.Въпросът е как.Има ли колеги с този мотор, при които исканите и реалните единици са едни и същи-1200 на високи обороти.
Прикачени файлове
Коментар
-
Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.janyboy написа:Някой да каже това коректно работещ дебитомер ли е?От 3000 об нагоре исканите единици са 1200 а реалните при мен са до 600
Логът е правен на празен ход.В движение макс което ми дава Маф-а като волтове е 4.25В при 4500 оборота, а като единици 600.Че работи дебитомерът-работи.Въпросът е как.Има ли колеги с този мотор, при които исканите и реалните единици са едни и същи-1200 на високи обороти.
Коментар
-
Абсолютно съм съгласен с теб.Аз моя ЕГР не съм го изолирал,но си работи нормално.Над 3000 оборота е затворен.Е пише че е отворен на 1%,но мисля това си е така,на 0% затворен ЕГР не съм виждал на диагностика при какъвто и да е режим.А макс отворен е на 38% на свободен ход без никакъв товар.При мен разминаванията идват над 3000 оборота.Там ЕГР-то си е затворено.Трябва да пробвам и да го изолирам ЕГР-то и да видя тогава дали ще има разлика.Stefan Hadjov написа:Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.
Коментар
-
Проблема може да е от качествен мултицет или от диагностичната програма. Опитай с данните за друго ЕКУ да видиш какви ще са показанията. Много пъти съм чувал за всичко изправно а самата програма лъже.Също така правиш замерването някъде при дебитомера, трябва да си сигурен, че на самото ЕКУ напрежението е същото, може да имаш кофти връзка някъде и от там също да идва разликата.janyboy написа:И....Ти като такъв какво ще кажеш по въпроса ми?Имам ли проблем с дебитомера или не?Нали точно ти твърдеше в една друга тема че не може Маф-а да дава 4 волта а пък единиците да са 500.Е при мен може.При мен : 4.25В - 600 единициogi28b написа:Да, има такива колеги.
Коментар
-
За мен не може хем да показва 4.25В за Мафа-хем единиците да са 600.Те тия единици ги смята ЕКУ-то след като то е получило данните от Мафа във волтове.Дебитомера съм го мерил директно на пиновете с мултицет и с 3 различни диагностични програми и си показва едно и също.Щом на диагностика показва 4.25В значи при ЕКУ-то са 4.25В.chaveto написа:Проблема може да е от качествен мултицет или от диагностичната програма. Опитай с данните за друго ЕКУ да видиш какви ще са показанията. Много пъти съм чувал за всичко изправно а самата програма лъже.Също така правиш замерването някъде при дебитомера, трябва да си сигурен, че на самото ЕКУ напрежението е същото, може да имаш кофти връзка някъде и от там също да идва разликата.
Тази седмица ще направя един лог в движение под пълен товар и ще пусна исканите единици,реалните,сигнала във волтове,ЕГР-то в %.
Коментар
-
ЕКУ-то ти показва че е затворен ЕГР-а,но реално механично дали еjanyboy написа:Абсолютно съм съгласен с теб.Аз моя ЕГР не съм го изолирал,но си работи нормално.Над 3000 оборота е затворен.Е пише че е отворен на 1%,но мисля това си е така,на 0% затворен ЕГР не съм виждал на диагностика при какъвто и да е режим.А макс отворен е на 38% на свободен ход без никакъв товар.При мен разминаванията идват над 3000 оборота.Там ЕГР-то си е затворено.Трябва да пробвам и да го изолирам ЕГР-то и да видя тогава дали ще има разлика.Stefan Hadjov написа:Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.
Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Много хубав въпрос.При ЖТД 105 няма никакви гаранции,че отчетените % са фактическото състояние на ЕЖР-клапана.Това са % на напълване на управляващия клапан,но затвярящия в какво положение е -не се знае.Клапана е с вакумно задвижване и е ясно че няма обратна връзка за контрол на положението му.Mury написа:ЕКУ-то ти показва че е затворен ЕГР-а,но реално механично дали еjanyboy написа:Абсолютно съм съгласен с теб.Аз моя ЕГР не съм го изолирал,но си работи нормално.Над 3000 оборота е затворен.Е пише че е отворен на 1%,но мисля това си е така,на 0% затворен ЕГР не съм виждал на диагностика при какъвто и да е режим.А макс отворен е на 38% на свободен ход без никакъв товар.При мен разминаванията идват над 3000 оборота.Там ЕГР-то си е затворено.Трябва да пробвам и да го изолирам ЕГР-то и да видя тогава дали ще има разлика.Stefan Hadjov написа:Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.

Коментар
-
Да,така е.За това ще трябва да го изолирам механично и софтуерно.Иначе след няколко направени теста в движение Маф-а прави 4.35В а макс единиците са 1010.Като гледам работната картата на ЕГР-то клапанът е затворен над 3100 оборота или когато горивото е над 35мг.Има и други ограничения за работата на ЕГР-то в зависимост от атмосферното налягане и температурата на охладителната течност.Stefan Hadjov написа:.При ЖТД 105 няма никакви гаранции,че отчетените % са фактическото състояние на ЕЖР-клапана.Това са % на напълване на управляващия клапан,но затвярящия в какво положение е -не се знае.Клапана е с вакумно задвижване и е ясно че няма обратна връзка за контрол на положението му.
Коментар
-
Какво значи не е най-доброто решение?За едни може да е добро,за други-лошо,за трети-най-добро,за четвърти-най-лошо.И кой ти гарантира че като го изчистиш клапана(моя смея да твърдя е нормално мръсен,същото важи и за колектора) то той ще работи коректноStefan Hadjov написа:Toва не е най доброто решение.
при положение че нямаме обратна връзка и не знаем в даден момент колко отворен или затворен е самия клапан(без да се вълнуваме от соленоида който го управлява).За сега мисля само софтуерно да го огранича.Ще го оставя да си работи до 1500об и до 25мг гориво.
Коментар
-
Моите впечатления са,че когато клапана е нормално чист/не е затлачен и натрупан със гняз/,работи нормално.Аз смятам че редовното му почистване и ползване на добри масла, гарантират коректната му работа.Другото е компромис.janyboy написа:Какво значи не е най-доброто решение?За едни може да е добро,за други-лошо,за трети-най-добро,за четвърти-най-лошо.И кой ти гарантира че като го изчистиш клапана(моя смея да твърдя е нормално мръсен,същото важи и за колектора) то той ще работи коректноStefan Hadjov написа:Toва не е най доброто решение.
при положение че нямаме обратна връзка и не знаем в даден момент колко отворен или затворен е самия клапан(без да се вълнуваме от соленоида който го управлява).За сега мисля само софтуерно да го огранича.Ще го оставя да си работи до 1500об и до 25мг гориво.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар