Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ относно моята каръшка Брава JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колеги, нека оставим механиката на флуидите! Макар и да лежи в основата на процесите, тя има много малко касание тук. Все едно да седнем да обсъждаме процесите на горене в цилиндъра на двигателя. Тук се каса единствено и само до автоматика и електроника. Според ненадеждни чуждоезични източници дори и 105-коньовият дизел има възможност за управление на нялагането на турбото Що се отнася до връзката теория-практика, живия пример за това е турбо-сервизът Унитех в Техническия Университет във Варна, който има репутацията на един от най-добрите в страната. Основателят му е доцент, който съм имал удоволствието да ми е преподавал в дисциплина ’компресори и помпи’. Е това е правилната комбинация ’теория-практика’, според мен
    _______
    146 JTD

    Коментар


      Stefan Hadjov написа:
      iuly_vn написа:
      Добре де вий до истината явно няма да стигнете.Поне няма да е скоро.Всеки си държи на своето,пък на мен ми е интересно кое е правилното рвшвние.Мога само да орговоря със следния въптос: Защо всичките ми познати които са надъхани по гонки,когато слагат чип на моторите си,задължително си купуват тъй наречения КИТ.Последния включва турбина,глава с клапани,съединител от по над 10-15000 лева,бутала с биели комплект,разпр.вал и други нямои части още?Явно не става само с чип.
      Евала колега за краткия ти и правдив коментар.Ние токова много неща изписахме, някои още не са го разбрали.Ти намери ключа от палатката.И аз съм страшно запален фен за този начин на тунинговане.И това е правилния подход.Но ние българите много искаме с малко усилия и средства да постигаме фантаст.резултати.А какви са ни до сега резултатите за всички е видно.Колкото до истината,понякога трудно се достига до нея и трябва време да мине за да изтрезнеят страстите.В правото на всеки е да прочете подробно всички постове по въпроса/защото имам чувството,че някои не са ги чели задавайки въпроси на които е отговорено/ и в рамките на възможностите си сам да се насочи към истината.Прилича ми като в политиката.Един едно говори,друг друго,но след време се разбира кой крив,кой прав.Поздрави от мен.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ами така де .То с един чип само ако ставаше.Един пример от миналото ще ви дам,че да ви развеселя малко.Когато е нямало още автомобили,как са чипосвали конете с файтоните(каляските)Слагали са на камшика габарки и бой по г-за на животното. Така на практика,а и теориетично,един кон се е равнявал на 1.7 коня а сто съоветно на 170 к.с. с чип!!!!!! Не ме апострофираите за поста,но в случая спора не ражда истината та за това се пошегувах!Иначе се придържам към постовете на колегата Хаджов.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        Аз предлагам с ето тази демонстрация що е то чипване да сложим точка на тоя загубен спор: http://cement1000.hit.bg/
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          Спора никак не е загубен, а линка който даваш няма нищо общо с това за което говорим и съм сигурен, че го знаеш идеално. Щом смяната на софтуера е глупост според теб, по-добре колегите които искат да си слагат чип да го знаят. Все още ли твърдите че на никакъв двигател не може да се изкарат 10 или 20 к.с. само чрез смяна на софтуера или продължавам да се бъркам.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            Stefan Hadjov написа:
            Crusader написа:
            Въпрос, понеже не съм на ясно 2.4 ЖТД 100 Квт с променлива геометрия на турбината ли е или не?Подозирам че е, щото тоя мотор в последните си версии е някъде към 170 кончета, но не съм сигурен дали не е имало и хардуерно вмешателство.
            Колега Кръстоносец,аз знам че твоя двигател е 96кв или 130 кс,освен ако не говориш за някаква модификация която не ми е известна.Ако мотора ти е 185.А6 турбината ти не е с променлива геометрия и софтуера на контролера не я контролира.А този мотор 170 кс няма нищо общо с твоя.И разбира се ,хардуера му е съвършенно различен.Естествено и с нов софтуер.Фирмите производители на двигатели почти никога не си играят само с промяна на софтуера.
            Благодаря за отговора, но не е този двигател, до колкото знам този се монтира в Марея, моят двигател е с код 838A8.000 и е монтиран в първите версии на 156,166 и Капа, и наистина е 100 Квт, а в последните версии на 166 е 125 Квт. И все пак въпроса стои, дали този ДВГ е с променлива геометрия на турбината?
            Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
            Uno 75 1.5i.e.8V 88`

            Коментар


              Stefan Hadjov написа:
              ...Фирмите производители на двигатели почти никога не си играят само с промяна на софтуера.
              Какво е тогава обяснението за 20-те коня разлика при 1.9ЖТД във браво/брава и пунто?
              _______
              146 JTD

              Коментар


                Crusader написа:
                Stefan Hadjov написа:
                Crusader написа:
                Въпрос, понеже не съм на ясно 2.4 ЖТД 100 Квт с променлива геометрия на турбината ли е или не?Подозирам че е, щото тоя мотор в последните си версии е някъде към 170 кончета, но не съм сигурен дали не е имало и хардуерно вмешателство.
                Колега Кръстоносец,аз знам че твоя двигател е 96кв или 130 кс,освен ако не говориш за някаква модификация която не ми е известна.Ако мотора ти е 185.А6 турбината ти не е с променлива геометрия и софтуера на контролера не я контролира.А този мотор 170 кс няма нищо общо с твоя.И разбира се ,хардуера му е съвършенно различен.Естествено и с нов софтуер.Фирмите производители на двигатели почти никога не си играят само с промяна на софтуера.
                Благодаря за отговора, но не е този двигател, до колкото знам този се монтира в Марея, моят двигател е с код 838A8.000 и е монтиран в първите версии на 156,166 и Капа, и наистина е 100 Квт, а в последните версии на 166 е 125 Квт. И все пак въпроса стои, дали този ДВГ е с променлива геометрия на турбината?
                Колега,извинявам се моя е грешката.Останал съм с впечатлението,че се отнася за Мареа.Сега разбирам,че става въпрос за Ланча.Алфа ползва три двигателя 2,4 ЖТД на 155 и 166:140 кс;150 кс; и 175 кс с код 841G.Наистина Ланча има двигател на Капа 838.А8-136 кс.Всичко,което съм ти написъл за Мареевия двигат 185.А6-130 кс важи и за твоя.Двата двигателя са еднакви и контролерите са им еднакви.Фиат е пипнал софтуера и е увеличил мощноста само с 5%,което прави 6 кс.Само у нас на такъв тип двигател чиптунинг-специалистите вдигат мощноста с 40-50 кс.Завиждам им.

                Коментар


                  vsd написа:
                  Спора никак не е загубен, а линка който даваш няма нищо общо с това за което говорим и съм сигурен, че го знаеш идеално. Щом смяната на софтуера е глупост според теб, по-добре колегите които искат да си слагат чип да го знаят. Все още ли твърдите че на никакъв двигател не може да се изкарат 10 или 20 к.с. само чрез смяна на софтуера или продължавам да се бъркам.
                  За съжаление продължаваш да бъркаш.Не четеш постовете подробно,или не разбираш какво е написано.През цялото време/от начало до сега/става въпрос само за един двигател 1,9 ЖТД-105 кс.И лично аз изказах мнение с колко можеш да му увеличиш мощниста чрез промяна на софтуера.А при други двигатели в зависимност от кубатурата и конструкцията им може да се увеличи и с повече от 20 кс.Ти може би смяташ,че всички двигатели са в механиката са еднакви.Грешка.Има голями разлики.И тези разлики предупределят различни резултати след чиптунинг.Нямам в речника си други думи за да ти го обясня по-ясно.

                  Коментар


                    Спокойно колега, и тези думи са достатъчно прости чета постовете и ги разбирам и не виждам къде съм писал че "смятам,че всички двигатели са в механиката са еднакви.Грешка." Ако и ти прочетеш постовете внимателно по-назад в темата ще видиш, че на моменти става прилично объркано и са споменавани повече от един тип двигател, а от твоите и на другите думи става ясно че сте противници на чип тунинга като цяло и че го отричате изцяло, а не само за конкретния двигател. Както виждаш и trustworthy се е объркал, а дори и ти самия се обърка. Още преди зададох ясен въпрос точно заради това объркване обаче никои от вас не отговори конкретно (изключвам горния ти пост до някъде). Питам нарочно, защото искам да се отговори точно, именно заради други колеги, които са се запалили към "чип тунинга". И не се налага да търсиш по-прости думи в речника си - просто даи ясен отговор.Поздрави, Влади
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      trustworthy написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      ...Фирмите производители на двигатели почти никога не си играят само с промяна на софтуера.
                      Какво е тогава обяснението за 20-те коня разлика при 1.9ЖТД във браво/брава и пунто?
                      В контекста на настоящия спор,това наистина е един хубав въпрос,който заслужава даже сериозно обяснение.Предполагам,че имаш в пред вид двигателя на новото пунто 188.А2: 1,9 ЖТД-80 кс.спрямо този на Браво който е същия но 105 кс.На хубави въпроси отговарям с удоволствие и за по-голямо си наливам чаша кафе.Та на въпроса: 1.В софтуерното управление на един дизел двигател не е никакъв проблем да му намалиш мощноста и е голям проблем за нейното увеличение,особенно ако механиката на двигателя не дава съответните възможнисти за това.Нямам в пред вид въпросите за дълговечност,износване и т н.Малко отклонение за яснота:когато се създава един двигател не се прави първо софтуера и по него механиката,а винаги подхода е обратен.И това налага при вече съществуваща механика програмистите да създадът оптимален софтуер.Процесите в този софтуер се оптимизират за съществуващата механика.Това е основна цел на всеки програмен продукт и остава много малко за нещо допълнително за постигане.За това всяко следващо повишение на мощноста на следващ фирмен модел е съпроводен със сериозни измемения в механиката на двигат.Пак нямам в пред вид въпроса за дълговечност и износване.Почти никога само със софтуер,защото резултатите не са добри.Конкуренцията е жестока в автомобилостроенето и фирмите се наблудават под лупа. 2.Няма по елементарна намеса в софтуера на един двигател когато трябва да му се намали мощноста.Това дава огромни възможности на фирмоте да си играят с представяне различни модели на пазара без да им струва нищо в разходи.Ето в конкретния случай какво е направено.Ограничени са максим обороти на двигателя до 3000об/мин,а не както е при Браво на 4000 об/мин.Двигат.има СКР-сензор и не е проблем това да се направи.Обаче този двигател има и нещо друго.Защо аз непрекъснато повтарям,че всички двигатели не са едни и същи и нямат еднакви възможност за тунинг.Този двигател има" wastegate regulating valve"и се контролира от софтуера на контролера.И второто нещо което ще се направи е контролера да шамароса/както се изразява колегата БО/по рано този клапан да отваря и налягането на турбината да го направи точно толкова колкото е необходимо за 80 кс.Всичко е много елементарно и просто.Аз даже мога да ти го направя и на 60 кс при 2000 об/мин. 3.Ако разполагаш със заводската външната характеристика на мощноста на двигателя 105 кс и я разгледаш подробно ще установиш,че той има приблизително 80 кс при 3000 об също.Ами махаш останалите 1000 об и въпроса е решен.Ама обратния процес когато трябва да му увеличиш мощноста над 105 кс не е толкова лесно да стане само със софтуер и за това не се практикува от фирмите.В любителските дейности всичко се допуска.Даже да му вдигнат мощноста с 30-40 кс ако разбира се който си вярва. Надявам се да съм бил изчерпателен.Допуснал съм малка грешка и си правя корекция на текста.Извинявам се.

                      Коментар


                        [quote="vsd"]Спокойно колега, и тези думи са достатъчно прости чета постовете и ги разбирам и не виждам къде съм писал че "смятам,че всички двигатели са в механиката са еднакви.Грешка." Ако и ти прочетеш постовете внимателно по-назад в темата ще видиш, че на моменти става прилично объркано и са споменавани повече от един тип двигател, а от твоите и на другите думи става ясно че сте противници на чип тунинга като цяло и че го отричате изцяло, а не само за конкретния двигател. Както виждаш и trustworthy се е объркал, а дори и ти самия се обърка. Още преди зададох ясен въпрос точно заради това объркване обаче никои от вас не отговори конкретно (изключвам горния ти пост до някъде). Питам нарочно, защото искам да се отговори точно, именно заради други колеги, които са се запалили към "чип тунинга". И не се налага да търсиш по-прости думи в речника си - просто даи ясен отговор.Поздрави, Влади[/quoteКолега Влади,баз държа,че не си чел подробно всички постове по темата или си ги чел по диогналната система.Или бързо забравяш.Ти между другото късно се включи в спора и може и да си пропуснал нещо.Моля те специално ти трябва да проявиш търпение и да препрочетеш всичко написано до сега.Казвам специално ти защото си запален фен на чиптунинга.В целия спор се говори само за един модел двигател-105 кс.Всичко написано от мен,който го е чел внимателно и му е ясно какво чете се свежда до следното: 1.Не съм против тунинга по начало,но не всеки двигател дава еднакви възможности за успешно тунинговане.Двигател 1,9 ЖТД-105 не дава такава възможност и всички други двигатели с подобни конструктивни решения на механиката си.Максимално може да се докарат до няколко % по-висока мощност.Това съм го писъл в един дълъг пост и съм се аргументирал защо. 2.Има двигатели с друга механика/турбина с променлива геометрия,софтуерно регулиране на wastegate-клапана или на променливата геометрия/какъвто е 1,9 ЖТД-115 к с и там нещата са различни и дават възможност за успешен чип.Там може да се постигне и до 20 % увеличение на мощноста. 3.Но аз съм привърженик на комплексен тунинг,което ще рече комбинация от хардуер и софтуер-тунинг.Тогава резултатите са впечатляващи и си заслужава да се правят.Това е професионален подход.Само чипа е любителскофенски подход ,защото е най лесно и се прави с най-малко средства.Аз например никога не бих си променил фабричния софтуер на колата защото знам с цената на какви компромиси е създаден от програмистите на фирмата и какви специалисти са работили доста време за да предложат точно него. Какви измервания са му правени и в резултат на колко характеристики снети от този двигател са стигнали до крайния продукт на софтуера.

                        Коментар


                          Аз чета темичката още от самото и начало...и съм впечатлен от поредното доказателство,за това колко е полезен този форум!!!Аз лично съм на мнение, че Stefan Hadjov въобще не е срещу тунинга,дори напротив!Но той счита ,че тунинг би трябвало да се прави не самоцелно,а професионално!Компонентите за това са както софтуер ,така и хардуер."Възмущението"му е свързано с въпроса/аз така го разбрах/ - как може да се въздейства на чисто механичен детайл,чрез чисто софтеурна намеса,така ли е Stefan Hadjov?На мен ми е изключително интересно,но искам да попитам на свой ред от любителска гледна точка.Всичко при софтчипирането се получава като се изменят дадени параметри,това става разбира се за сметка на други.Понеже Stefan Hadjov е на ти със тунинга, да го попитам...как точно би могъл да се промени софта,зада се получат дори и минимални резултати в подкрепа на този вид непрофесионален тунинг?С тази намеса ,кои са детайлите в двигателя 1.9 JTD105,които биват "ощетени"като нормална робота или с нехарактерно натоварване?И още - ясно е на всички ни с какви средства е свързан истинският тунинг,аз лично подържам мнението ,че основните агрегати в двигателя са преоразмерени и със сигурност търпят допълнително натоварване,различно от това което е заложено от производителя,НО как излизането от идеалната крива се отразява на цялостната работа главно на електрониката/компа/???Аз много съм се навил да пипна софта на Бравото и ще го направя,чакам отзивите на един колега от Пловдив.Поздрави на всички!Темата заслужава да бъде в графата "страшно интересни",успех и късмет на всички с проектите им...пък били и не толкова профи,както ни се иска!
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            Stefan Hadjov написа:
                            ...Ограничени са максим обороти на двигателя до 3000об/мин,а не както е при Браво на 4000 об/мин...
                            Максималните оборотите или оборотите при МАКСИМАЛНА мощност
                            _______
                            146 JTD

                            Коментар


                              Stefan Hadjov написа:
                              .................................................. .................................Колега,извинявам се моя е грешката.Останал съм с впечатлението,че се отнася за Мареа.Сега разбирам,че става въпрос за Ланча.Алфа ползва три двигателя 2,4 ЖТД на 155 и 166:140 кс;150 кс; и 175 кс с код 841G.Наистина Ланча има двигател на Капа 838.А8-136 кс.Всичко,което съм ти написъл за Мареевия двигат 185.А6-130 кс важи и за твоя.Двата двигателя са еднакви и контролерите са им еднакви.Фиат е пипнал софтуера и е увеличил мощноста само с 5%,което прави 6 кс.Само у нас на такъв тип двигател чиптунинг-специалистите вдигат мощноста с 40-50 кс.Завиждам им.
                              Хайде, пак започнах, защото не казваш точно както трябва. За Алфа 155 сигурно си се объркал, искал си да напишеш 156 - както и да е нормално - цифрите са едни до други.АМА къде забрави 136кс двигател на Алфата? Та това е първия 2.4 комън рейл двигател на Алфата Нещо отново изпускаш фактите.Освен това 2.4 върху Алфата се монтира и в 163кс вариант А и до 130кс и 136кс вариант разликата не е само софтуерно :D Успех все пак
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                BO написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                .................................................. .................................Колега,извинявам се моя е грешката.Останал съм с впечатлението,че се отнася за Мареа.Сега разбирам,че става въпрос за Ланча.Алфа ползва три двигателя 2,4 ЖТД на 155 и 166:140 кс;150 кс; и 175 кс с код 841G.Наистина Ланча има двигател на Капа 838.А8-136 кс.Всичко,което съм ти написъл за Мареевия двигат 185.А6-130 кс важи и за твоя.Двата двигателя са еднакви и контролерите са им еднакви.Фиат е пипнал софтуера и е увеличил мощноста само с 5%,което прави 6 кс.Само у нас на такъв тип двигател чиптунинг-специалистите вдигат мощноста с 40-50 кс.Завиждам им.
                                Хайде, пак започнах, защото не казваш точно както трябва. За Алфа 155 сигурно си се объркал, искал си да напишеш 156 - както и да е нормално - цифрите са едни до други.АМА къде забрави 136кс двигател на Алфата? Та това е първия 2.4 комън рейл двигател на Алфата Нещо отново изпускаш фактите.Освен това 2.4 върху Алфата се монтира и в 163кс вариант А и до 130кс и 136кс вариант разликата не е само софтуерно :D Успех все пак
                                Наистина съм сбъркал с 155 вместо 156.Това в бързината двете цифри са една до друга на клавиатурата.Забравил съм двигателя 136 к.с. на Алфа защото беше първия в програмата на Алфа за двигатели 2,4.Мисля,че беше 96 или 97 год.Даже и сега се сещам и за кода му 325.1 ако и тук не бъркам.Но това не променя съществото на отговора на въпроса на колегата.Познавам двигатели на Алфа 2,4 ЖТД:140 и 150 кс.но този за който споменаваш 163 кс ми се е изплъзнал от вниманието ми,за което съжалявам.Нали знаеш,че Алфите са по-рядки в употреба у нас.М/у 130 и 136 кс знам,че разликата е само софт.Аз друго не се сещам освен ако е нещо несъществено което не е свързано с повишението на мощноста.Ако знаеш кажи го.Обичам много да научавам нови неща.А може и нещо да съм пропуснал.

                                Коментар

                                Working...
                                X