emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо дизелите харчат доста по-малко при пълно натоварване!
Collapse
X
-
Какво има да отбелязваме от февруари минлата година съм на газ! 1200 лв ГИ се избиват за 10 000 км. Ако правим сравнение с ТД сигурно и на бензин ще ми е по евтино. Вие гледате ЖТД да той е много хубав двигател и пак гори нафта на почти 2 лв. , а аз си карам колата на 75 ст (и 2 ст отстъпка на ЕКО). Както и да го гледам ми е много по евтино.>>> PUNTO POWER - HGT<<<
-
Извинявайте,ама не се стърпях.Да говорим за разход на гориво дизел срещу бензин е все едно да си чешеш крастата.Еми хайде тогава да направим сравнение между разхода на гориво на двама колеги които работят в Дружба.Единият живее в Дружба и ходи с колелото на работа-2.5 км и 12 мин.,а другият живее в Люлин и пътува с кола18 км. и 1ч. и 30 мин.Въпроса е на кой разхода в литри (лева) е по-голям???То ако нямаше разлика между бензин и дизел,нямаше да слагаме газ на наш’те тояги,Am I right ...
Коментар
-
Според мен 1.6 при тази моментна скорост ще има моментен разход около 12л/100кмА и 4 клапанните бензинки са с КПД доста над 30%vgeorgiev написа:Защо да са му криви сметките ?Според мен максималната скорост и на двата автомобила е 200 km/h.За един час ще измине 200 км. и ще изгори 17.7 литра нафта.Което е 8.9 л/100км. разход, а за бензина 16. Реално ми се струва.kiro_of_the_day написа:Като оставим настрана неточните ти сметки направени с приближение и едно към кесим бих попитал: Е и?или: http://vbox7.com/play:5bc26104
Коментар
-
Вие не сте хора просто
Как може в една тема, в която във водещия пост са изложени само и единствено факти, да измисляте спорове за глупости, а именно колко лева ми харчи колата на газ ? Вие бензиновия двигател може и с л--на да го карате, че да е съвсем без пари. Ама говорим за бензинов и дизелов двигател, а не за бензинов и газов, или дизелов и олиов. В тоя ред на мисли - на газ положението е още по-зле. При пълно натоварване сигурно харчи поне 15 литра газ, ако въобще може да се достигне скоростта, цитирана в началото. Напоследък карам предимно с климатик, и разходът ми се покачи от 6.2 на 6.4. И поне 105 к.с. на разположение когато имам нужда. Давай смело с газовия двигател, на него разхода му е толкова само докато пали.
Коментар
-
Според мен се е качил поне с 1.5л ,имам и дизелов автомобил и когато работи на място разхода които показва компютъра е 0.6л ,а когато включа климатика е 1.1л иначе не съм го засичал ,защото рядко го карам.ogi28b написа:Вие не сте хора просто
Как може в една тема, в която във водещия пост са изложени само и единствено факти, да измисляте спорове за глупости, а именно колко лева ми харчи колата на газ ? Вие бензиновия двигател може и с л--на да го карате, че да е съвсем без пари. Ама говорим за бензинов и дизелов двигател, а не за бензинов и газов, или дизелов и олиов. В тоя ред на мисли - на газ положението е още по-зле. При пълно натоварване сигурно харчи поне 15 литра газ, ако въобще може да се достигне скоростта, цитирана в началото. Напоследък карам предимно с климатик, и разходът ми се покачи от 6.2 на 6.4. И поне 105 к.с. на разположение когато имам нужда. Давай смело с газовия двигател, на него разхода му е толкова само докато пали.fiat coupe 2.0 16V
Коментар
-
КПД на бензиновия и дизелов четиритактов двигател не зависи от броя на клапаните.Има точна формула за КПД на двигателя и в нея не фигурира броя на клапаните.Въпроса който задава BO в темата е защо дизеловия двигател при пълно натоварване харчи по малко от бензиновия.То той харчи по малко не само при пълно натоварване,а при всякакво натоварване.И за по голяма коректност би трябвало да се сравняват двигатели с еднаква литрова мощност,т.е. два двигателя с литрова мощност от 40 kW,което прави за 1,9 обем 76 кВ-бензин и дизелов.Отговора е основно само защото дизеловия двигател е с по-висок КПД Моите сметки са тези:1.КПД на бензинов ДВГ-30%2.КПД на дизелов двигател-40%3.Бензина и нафтата имат приблизително еднаква калоричност или почти еднаква/зависи от сорта суровина/ и се приема за 10000 ккал/кг или 44мJ/кг като 1 литър е 0,750-0,800 кг.4.Един Kwh енергия се добива от 0,084 кг бензин или нафта.От където следва,че за 76 киловатчаса ще имаме 6,384 кг или 7,980 литра.Като вземем в пред вид КПД -тата на двата двигателя се получава: За бензиновия двигател-21,28 кг или 26,60 литра. За дизеловия двигател-15,96 кг или 19,95 литра.76 kW двигател при нормално съпротивление може да вдигне скорост 190 клм/час или за 1 час да измине 190 клм,което прави преведено за 100 клм:Разход на бензи. двигат.-13,30 литра на 100 клм пробегРазход за дизел двигат.-9,975 литра на 100 клм пробегici написа:А и 4 клапанните бензинки са с КПД доста над 30%
Коментар
-
ами вътрешните загуби в двигателя, примерно загубата при изпомпване на изгорелите газове?Stefan Hadjov написа:КПД на бензиновия и дизелов четиритактов двигател не зависи от броя на клапаните.Има точна формула за КПД на двигателя и в нея не фигурира броя на клапаните.ici написа:А и 4 клапанните бензинки са с КПД доста над 30%
Коментар
-
Тези сметки вече са дооооооста по-близо до реалните и дават общата картина. Относно газовия двигател: Оги - когато направиш маршрута Кюстендил - София (Руски паметник) - Кюстендил по задръстванията сутрешни за 10 кинта - тогава ще си говорим.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Значи все още сипваме на бензиностанциите в мерна единица литър. За това не е редно да даваш мерната единица в килограм.А ако решиш да даваш енергийното съдържание в килограм (или започнем да наливаме в килограм), то тези с газовите уредби ще бъдат на супер далавераStefan Hadjov написа:....3.Бензина и нафтата имат приблизително еднаква калоричност или почти еднаква/зависи от сорта суровина/ и се приема за 10000 ккал/кг или 44мJ/кг като ...
Енергийното съдържание в литър нафта е 10.7кВч/л, а на бензина е 9.7кВч/л. Които в процентна разлика прави около 10.3%.Тези проценти влизат в умножение след това и за това сметката ти излиза доста с по-малка стойност накрая.Ако кажем, че КПД-то е както казваш 30% за бензинов агрегат, 43% за дизелов (по последна информация от четените материали), то разликата излиза:Бензин - 26.11 литра гориво за отделени 76кВчДизел - 16.5 литра гориво за отделени 76кВчАко приемем условно за скорост от 200км/ч, то:Бензин - 13.1 литра за 100кмДизел - 8.3 литра за 100кмКоето в проценти са 58%.Това са по-точните цифри в случая. :P
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Литрите не са константна величина спрямо температурата, а килограмите - са.Затова правилно е да се смята в килограми.Освен това колегата е дал и в литри.BO написа:Значи все още сипваме на бензиностанциите в мерна единица литър. За това не е редно да даваш мерната единица в килограм.А ако решиш да даваш енергийното съдържание в килограм (или започнем да наливаме в килограм), то тези с газовите уредби ще бъдат на супер далавераStefan Hadjov написа:....3.Бензина и нафтата имат приблизително еднаква калоричност или почти еднаква/зависи от сорта суровина/ и се приема за 10000 ккал/кг или 44мJ/кг като ...
Енергийното съдържание в литър нафта е 10.7кВч/л, а на бензина е 9.7кВч/л. Които в процентна разлика прави около 10.3%.Тези проценти влизат в умножение след това и за това сметката ти излиза доста с по-малка стойност накрая.Ако кажем, че КПД-то е както казваш 30% за бензинов агрегат, 43% за дизелов (по последна информация от четените материали), то разликата излиза:Бензин - 26.11 литра гориво за отделени 76кВчДизел - 16.5 литра гориво за отделени 76кВчАко приемем условно за скорост от 200км/ч, то:Бензин - 13.1 литра за 100кмДизел - 8.3 литра за 100кмКоето в проценти са 58%.Това са по-точните цифри в случая. :PVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
OK.Под вола теле.Кажи ми колко тежи 1 литър дизел/бензин при 20 градуса и колко тежи 1 литър при -10 градуса?Значи като отиваш до магазина, следващия път може да искаш да ти мерят хляба в литри, защото като е по-топъл е много по-тежък от колкото когато е студен и може да те нахрани повече, защото съдържал повече енергия в него
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Много остроумно- няма що... Примера ти не е удачен, защото ние говорим за течности все пак.Колко тежи 1 литър дизел/бензин при 20 градуса и колко тежи 1 литър при -10 градуса - аз не знам и не ми трябва. А и по-правилно би било да се пита 1 килограм бензин/дизел какъв обем заема при 20 и при -10 градуса.Факт е, че бензина има осезаемо разширяване при повишаване на температурата, за което не са нужни специални уреди или замервания за да се хване. Ето защо - сметките на колегата са по-точни от твоите, въпреки че и той не е взел предвид някои неща както подчерта колегата ici.BO написа:OK.Под вола теле.Кажи ми колко тежи 1 литър дизел/бензин при 20 градуса и колко тежи 1 литър при -10 градуса?Значи като отиваш до магазина, следващия път може да искаш да ти мерят хляба в литри, защото като е по-топъл е много по-тежък от колкото когато е студен и може да те нахрани повече, защото съдържал повече енергия в него
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Значи ако караш на газ си щастливец, защото енергийното съдържание в килограм газ е по-голямо от това на бензина.Дано скоро започнат да наливат по бензиностанциите в килограми, та тогава ще е далавера.
Но трябва да измислим и резервоарите ни да събират точно количество килограми, а не литри
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар