........Ама ти май сериозно смяташ ,че разходите за колата са само горивото а?
Не, естествено! Но както писах по-горе, аз така или иначе ще си й плащам на колата всичките разходи като застраховки, такси, данъци и прочие... защото колата я ползвам и за много други неща, освен ходенето до работа и обратно... така че дали ще мина 10 000км на година или 15 280км мисля разликата не е голяма от към консумативи... Тези 5280км горница не бутат дори за една пълна смяна на масло, хайде да кажем половин масло и един възд. филтър. А да, да поясня защо 10 000 и 15 280км. Значи ако не ходя на работа с кола, ще спестя 5280км годишно. Останалите 10 000км си ги навъртам за други нужди. [ 5280км => 22 дена х 12месеца х 20км. ] Ако извадиме и дните за отпуски, празници и др.подобни излизат и под 5000км годишно, ама хайде да не издребняваме.
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Sandeto, колега няма да си играя с такава сложна сметка, и да не взема предвид това, че като отида на работа, трябва да се върна До работата ми е 4.6 км, а обратно - да не повярва човек, ама пак е толкова. И така, мисля че с това уточнение нещата са по-ясни. Bubachko - не случайно съм написал че отивам за 15 минути, и се връщам за 10. Просто сутрин всички по това време отиват натам, а вечер се прибирам преди баш-час-пик. А в почивните дни, с повече късмет на светофарите, това разстояние се взима за 5 до 7 минути, а ако хвана червената вълна - имам 3 светофара по минута. А малко опит е достатъчен, за да хващам винаги зеленото и да не ръчкам излишно като виждам че ще стане червено. А в калкулацията съм си сложил всички задължителни разходи без които няма начин, но без каско например. И мисля че не е проблем за никого да си добави и по 1 лев на всеки 20 км за фонд амортизация и пак общите разходи не са ми кой знае колко по-различни и скъпи отколкото бих платил с гр. транспорт. И ето тук вече идва ползата от собствения транспорт. Иначе трябва да ходя 6 минути до трамвая, да го изчакам, ако не е претъпкан - да се кача, да се клатя 6 спирки = 10 минути, после да чакам 1 автобус който минава в общи линии сутрин обед и вечер, чакането е поне 10 минути, и после още 5-6 минути пътуване, и цялото пътуване ми струва примерно 3 лева, поне 1/2 час време и известно количество нерви, а с кола - пак толкова, времето - наполовина и нервите съвсем малко, в квадратична зависимост от броя на голфовете двойка, и кубична от броя на тройките.
http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1209723Сегашната цена на горивата е непосилна за българската икономика, смята генералният директор на "Лукойл България" Валентин Златев. Основните причини са нивата на акциза - 24%, и ставката на ДДС (20%), които са сред високите в ЕС, а доходите на хората у нас са най-ниските и БВП на човек от населението е три пъти по-малък от средния в Евросъюза, посочи Златев. Докато един германец получава за час труд пари за 5 литра бензин в родината си и за 7 литра у нас, българинът работи един час за един литър гориво, заяви Златев. Той критикува повишението на акциите, а последното увеличение за 2008 г. нарече "обратно на всякаква логика"."Това напомня на усилията на ударник, кандидатстващ за герой на социалистическия труд. Дори Люксембург и Испания са с по-ниски ставки за дизела", подчерта Валентин Златев.п.п. което е вярно - вярно си е.....
Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Гъзоизлизници на европейски дупарани,това са наще управници!Лошото е не това ами друго,а именно че НЕЗНАЯТ как и какво да правят.Толкова се напъват да свършат нещо и да им кажат бравооо.Безмозъчни същества и дебили.
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?! http://www.keepfighting.ms
Айде де спряха протестите, не че имаше файда, няма и да има. Как може цената на бензина да се качва с качването на петрола, а петрола вече цяла седмица е 10 $ надолу и цената на долара също падна с няколко пункта, ама промяна в цената по бензиностанциите няма. В момента лукойл ще заредят на ниските нива на петрола и ще чакат докато се вдигне отново и ще цакат яко, а на нас да ни е здрава дупарата.
--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Айде де спряха протестите, не че имаше файда, няма и да има. Как може цената на бензина да се качва с качването на петрола, а петрола вече цяла седмица е 10 $ надолу и цената на долара също падна с няколко пункта, ама промяна в цената по бензиностанциите няма. В момента лукойл ще заредят на ниските нива на петрола и ще чакат докато се вдигне отново и ще цакат яко, а на нас да ни е здрава дупарата.
Не забравяй че живееш в България (Абсурдистан)
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?! http://www.keepfighting.ms
Честно казано цената на горивото поне за мен не е от голямо значение. Навъртам средно по около 7000 км. на година, от които 1000 км. лятото по морето, просто няма къде да ги навъртя повече. Работата ми е на 6-7 минути пеша от нас, колата се е случвало да не я вадя по цяла седмица и повече от гаража. Спокойно мога да живея и без кола изобщо, но засега не искам да се лиша от най-голямото си хоби и тръпка.Малко се отплеснах, но ето сметките: 7000 км, при среден разход 9/100 прави 630 литра бензин на година. Ако цената му се увеличи с 50 ст. за година, са около 300 лв. Това пари ли са изобщо ?А между другото познавам хора от Дунавските градове, които доскоро караха с контрабандна нафта по 60 ст.-1 лв. литъра, сега се оплакват че вече стигала 1,50 лв.
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Я да видим кой се е отказал при 2.50лв/л както е написано.Според анкетата 25% от хората тук е трябвало да спрат да си карат автомобила.Има ли нещо такова?
Това последното просто няма как да стане. С нашите зареждания по 1път месечно(съвсем примерно) няма да ни усетят...Да не говорим колко фирми не могат да си позволят да спрат доставки/курсове и т.н
Коментар