Kuku написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще се учат още бензиновите мотори...
Collapse
X
-
Да, може би си прав, НО.... колите за които говоря винаги ще бъдат предпочитани от дебелия Дойчо и леля Гертруда, нали все-пак говорим за реални неща.От чисто техническа точка също дизелът е почти десетилетие напред по пари хвърлени за разработки, разработки и постигнато в практиката!Не Браво и Пунто абартите ще измъкват Фиат от кризата в годините напред, а точно работните и масови пчелички мултиджетите... там е истината, що не го разберете? А за мощностите >200кс , споко по въпроса се работи!
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=16972Бензинови мотори не знам къде продават, но дизелите, барем на четири марки... това е търговия приятелю мой!http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
Чакай сега, ние за икономическия разтеж на "ФИАТ-Груп" ли говорим или за бензиновия срещу дизеловия двигател?
А по отношение на напредъка е факт, че някои производители са задминали доста пионерите в лансирането на технологията "Комън Рейл" за масово ползване
и може вече да се работи по въпроса за мощните италиански дизели, но въпроса е до сега, какво чакаха от ботуша, при положение, че виждат, а даже им беше казано и в прав текст, какво трябва да се случи?!
Коментар
-
Мда, аз само не разбрах каква е връзката с това, че бензиновите двигатели били внедрили common rail-а чак след 10 години.Аз твърдя, че всички бензинови двигатели, пълен инжекцион са си чист common rail. Ха сега де? Кой от кой е копирал?Друг е въпроса, че на дизела му трябва доста по-голямо налягане на горивото, за да се получи добро разпръскване...Верно е, че дизелите доста дърпат, това се дължи на по-високия въртящ момент, който се постига от двигателя. Постига се, ама до 4000 оборота. Ми после? Затова и нямат голяма мощност.Колко са икономични дизелите - знаят тези, които ги карат. Аз лично имам около 500 км на един VW Golf V, TDI, 140 к.с. - на 3 месеца беше тогава. За пътуване Ямбол - Хасково - Пловдив - Ямбол плюс градско из Пловдив доста - среден разход по бордови компютър за цялото пътуване 7.7 l/100 km. ( х приблизително 2 лв на литър... няма да смятам).Темпрата гори средно 11.5 / 100 газ, х 1 лв - пак е по-малко. А е 17 годишна.Дизели, мизели - за хора, които навъртат много километри, най-доброто е кола с фабричен метан.Аз от майка ми знам (която 30 години работеше в Петрол), че нафтата е за печките, бензина за колите.
Коментар
-
Баща ми караше дизел доскоро. Като го бъзиках, че с 10лв отивам до София, той не ми вярваше. На него му горяла 5/100км х 1,9 и нешо си и излизало пак толкова. По ирония на съдбата сега временно кара мойта кола (докато му пристигне другата). Дойде и ми каза: Твойта кола много малко гори, бе! В Пловдив ми гори 10л/100км газ. Извънградско пада до 7, 7.5, като макса е 8,8л. При все, че колата ми е 1.6 карбуратор и е с най-обикновена газова. И въобще не е спъната. Не ме интересува какви технологии има колата, важното е, че като отида на колонката, сипвам 10лв и минавам 100км преди да заредя пак! Без да правя компромис с вървежа на колата. Възд. филтър е 10лв и се сменя с 2000-3000км по-рано от този на другите коли. А в големите градове и на 4000км да го смени човек, пак няма да сбърка (толкова много прах...). Сега лятото я паля на газ. Минал съм 16 000км за почти 10 месеца и от това, че карам на газ, съм спестил около 1300-1400лв. само от горивото! На всеки 200км спестявам достатъчно пари, че да си сменя филтъра. Моето мнение - бензин с газ > дизел Освен това газта не замърсява околната среда и не мирише от ауспуха
- '06 FIAT Grande Punto 1.9 Multijet 130ps -
Коментар
-
е срванявай ми жтд, нали то е новата технология. ТД има още 90 година, че и кой знае колко по- рано. а ти сега правиш ли се , че не знаеш колко по-скъпа е потръжката на дизел или наистина не знаеш? въобще има ли някой да твърди обратното?за мое огромно съжаление на сайта няма цени на сегменти, гнпTornado написа:На мен пък ми се рови.За 1,9 ТД 100 Валео 198 лв. комплектЗа 1,6 16 кл. Валео 195 лв.комплект с тези 3 лева разлика зареждаш 3 литра пропан бутан.За 1,4 12 кл.Валео 257 лв.комплектpakumba написа:не ми се рови много, сравнявам к-кт съединител една и съща марка на браво/валео/ от сайта на хитко- за дизел/1,9 жтд/ 265 лв, за моето 1,6 /за по-малките двг може и по -евтино да е, не ми се рови/ 195лв. абе дизелите ги развиват и това е ясно, ама ги разработват щото имат яко да гонят бензинките и никой няма да си купи дизел ако не вкарат някоя нова технология
, дюзи и т.н., то това е скъпото- двигателя. то май стига да смениш едно гнп за 2 бона/ново/ и цял живот еб..м ти икономията. та за тези пари си вземаш 2/3 от нов бензинов двигател. ако дизелите бяха толкова бързи формула 1 щяха да пушат черно
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Доскоро карах само бензинови автомобили.Обаче то не беше играене на оборотите, гаснения ,забиване на муцуната при подаване на газ рязко и т.н. .. Казах си, ще ти е*а и бензина давай от опит глава не боли.Преди няколко месеца си купихме първия дизел, който карам.Да чукна на дърво нямам никакви главоболия с него засега!И дано да нямам.Общо взето разликите, които откривам се приятни.Не мога да говоря като пристрастен, защото имам едва 2500 км с автомобила.Прави ми впечатление, че по-бързо наема, няма да прекъсне, няма да забие муцуна, пали от раз.За разхода няма да споменавам въобще 6.5 извънградско с климатроника и скорост 130-160км/ч...Като обобщение мога да кажа, че с всеки изминат километър с нафтовата печка, все повече се влюбвам в нея
"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Доста отдавна са много в час италианците с мощните дизели, май забравихме, че "ИВЕКО" и "НЮ ХОЛАНД" са тяхна собственост, а също имат доста голям дял и във VM Motori ,които пък продават двигатели на корейските малолитражки и доста джипове.http://www.vmmotori.it/en/01/01/index.jspОтносно коментарите по-горе за поддръжката.... сигурно нафтовите помпи и дюзите се чупят ката година, стига с тоя фолклор бре!Kuku написа:Чакай сега, ние за икономическия разтеж на "ФИАТ-Груп" ли говорим или за бензиновия срещу дизеловия двигател?
А по отношение на напредъка е факт, че някои производители са задминали доста пионерите в лансирането на технологията "Комън Рейл" за масово ползване
и може вече да се работи по въпроса за мощните италиански дизели, но въпроса е до сега, какво чакаха от ботуша, при положение, че виждат, а даже им беше казано и в прав текст, какво трябва да се случи?! 
Близо 18 години карам само дизели, ми що не ми се е счупила някога нафтова помпа или дюза?
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Мисля,че с помпа не е имал проблеми, а само с едната дюза,"умната". Горивната система не е производство на Фиат.Що при бензиновите няма ли куп скъпи проблеми...ламбда сонди, датчици на хол,стъпкови моторчета,дюзи?sachma написа:Еми на тебе не, ама на доста хора да,и съм сигурен, че не им е било приятно.Ако не се лъжа доофиат имаше такива проблеми неотдавна
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Добре ето ти горе долу за твоята темпра 1,6 Валео 148 лв.За Браво 2,0HGT около 360 лв.За 2 бона помпа няма да сменя защот тя се ремонтирва и не е капсулована.За темпра 1,8 произвеждана от 1990 до 1996 Валео 265 лв.Лош елемент за сравнение на скъпи части избра колега много лош.pakumba написа:е срванявай ми жтд, нали то е новата технология. ТД има още 90 година, че и кой знае колко по- рано. а ти сега правиш ли се , че не знаеш колко по-скъпа е потръжката на дизел или наистина не знаеш? въобще има ли някой да твърди обратното?за мое огромно съжаление на сайта няма цени на сегменти, гнпTornado написа:На мен пък ми се рови.За 1,9 ТД 100 Валео 198 лв. комплектЗа 1,6 16 кл. Валео 195 лв.комплект с тези 3 лева разлика зареждаш 3 литра пропан бутан.За 1,4 12 кл.Валео 257 лв.комплектpakumba написа:не ми се рови много, сравнявам к-кт съединител една и съща марка на браво/валео/ от сайта на хитко- за дизел/1,9 жтд/ 265 лв, за моето 1,6 /за по-малките двг може и по -евтино да е, не ми се рови/ 195лв. абе дизелите ги развиват и това е ясно, ама ги разработват щото имат яко да гонят бензинките и никой няма да си купи дизел ако не вкарат някоя нова технология
, дюзи и т.н., то това е скъпото- двигателя. то май стига да смениш едно гнп за 2 бона/ново/ и цял живот еб..м ти икономията. та за тези пари си вземаш 2/3 от нов бензинов двигател. ако дизелите бяха толкова бързи формула 1 щяха да пушат черно
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Този спор е малко като " Блондинка или брюнетка "
Аз съм фен на бензина, макар че преди седмица купих за фирмата едно Ивеко 2,3 ТД и незнам си още какви букви. От Чефин до Младост го кара един колега ( бусът е 7,12 метра дълъг и не се реших да го докарам аз ). Е мога да ви кажа, че набира като луд. И като чуеш турбото ... :D Но все още съм в лоното на правоверната бензинаджийска вяра.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Това добре но.... АБАРТ? - Веднага топ варианта на тунинг фирма - това е много добре, НО....Както дочувам се очаква Абарт да се впуснат и в дизеловия вариант, тогава този 190кс дизел колко ли ще стане?Да говорим за най-добрия "редови", ако мога така да се изкажа, двигател - кой се очаква да е по-добър? Естествено се вижда, че все повече Фиат залага на дизела, което както казах съвсем не е случаен избор.А и пак варианта с ГАЗТА. "На мен ми е евтино" - несъмнено всеки иска това най-много, едновременно с максимум вървене.Но дайте да говорим за реалните неща от живота - не за това колко харчила колата, изразено с пари на 100км.Добре аз се включвам в този спор - имам дизел, който работи с олио, което го купувам за 50ст. и колата ми харчи 7л олио = 3.50лв /100км. Хайде ГАЗАДЖИИ давайте да видим дали ще можете да слезете до този резултат? Нали съм дзифтар и не ми дреме преработката на колата."Важното да ми е евтино" и за това избрах бензинов двигател....Kuku написа:Нино, не го гледай тоя сайт - прочети горното ми мнение и виж, какви двигатели се предлагат за новото "Bravo", дори и в България
Следващата крачка е "Bravo Abarth", което няма да е дизел, а се очакват мошности над 200к.с. :P На "Гранде Пунто" бензиновите двигатели далеч не се изчерпват с 95к.с., защото се очакват версии и с "1.4 T-Jet", както и версията "Abarth" с мошности от порядъка на 160-180к.с., та дизела пак ще увисне, издъхне или както искаш го наречи :P
Аз бях на газ с Типото. За 3.5 години от както сложих газовата уредба не съм дал и 20 стотинки по поддръжката и, като изключим прегледите, които не ги броя. Нали това е най-добрия вариант...
Всичко добре, птички пеят, докато не дойде добрия слънчев ден....Трябваше да закарам едно приятелско семейство от един град... Те си имат бебенце и естествено екстрата - количка за бебето. Е познайте - заради тъпата газова бутилка не можахме да сложим количката в багажника, като трябваше да ги закарам, и искам в колата да им създам "удобство" до колкото е възможно, а не да се държи количката над главата и да пазят главичката на детенцето да не я ударят.Не знам, сигурен съм, че на много от вас това ще ви се стори много тъпо, но в този момент при отношението ми към тези хора направо ми се искаше никога да не съм слагал газ.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
веднага слагам метан на малолитражката и почва да харчи 2.79
темата ти е неточна, какво значи бензиновите имат да догонват дизелите? ми какво да му догонва един 1,8 Т на един 1.9 Д примерно, какво да му догонва на един 1,9 тд/и/ един двигател от крома 2000 турбо? за кое да догонваме- за ускорение ли, ако е за цифрички като разход на 100 добре, дизела харчи по-малка цифра на 100 ама не това е важно, важно е, че дизела е 2 лв
за дългия живот на дизела ок вярно е, за значително по-скъпата потдръжка на дизела какво въобще спорите не знам, то 2 мнения няма. всяка една част в дизела е много по -скъпа от еквивалентната в бензина. уточни си темата в кое има да догонва- аз като гледам 10 години само нови техники измислят при дизелите очевидно имат нужда те да догонят бензина. истината е, че и 2-та двигателя имат предимства и то си е нормално
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Аз не разбрах какво да "гони"?Още в третия отговор на темата съм споменал, че искам да се аргументираме не с ускорение до 100км/ч, а с технологичното развитие, или общо до къде е стигнало развитието на двата двигателя.. Написал съм го ама кой да четеpakumba написа:веднага слагам метан на малолитражката и почва да харчи 2.79
темата ти е неточна, какво значи бензиновите имат да догонват дизелите? ми какво да му догонва един 1,8 Т на един 1.9 Д примерно, какво да му догонва на един 1,9 тд/и/ един двигател от крома 2000 турбо? за кое да догонваме- за ускорение ли, ако е за цифрички като разход на 100 добре, дизела харчи по-малка цифра на 100 ама не това е важно, важно е, че дизела е 2 лв
за дългия живот на дизела ок вярно е, за значително по-скъпата потдръжка на дизела какво въобще спорите не знам, то 2 мнения няма. всяка една част в дизела е много по -скъпа от еквивалентната в бензина. уточни си темата в кое има да догонва- аз като гледам 10 години само нови техники измислят при дизелите очевидно имат нужда те да догонят бензина. истината е, че и 2-та двигателя имат предимства и то си е нормално
И кажи ми коя малолитражка, която има метан може да ми кажеш и градско да харчи 2.5кг метан?До сега не съм чувал - ти ако си чувал вметни пример... Аз знам за около 5кг. метан на 100км градско, което си е около 100% над твоето предположение...
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар