Главата е вече долу, на съставните си частим шлайфана и с припаснати клапани. За комплект гарнитури, семеринги и вложки (марка Glaser) ми искат 120 лева. Да бях знаел, нямаше да я вземам с толкова много разпределителни валове. Добре че е само с осем клапана.
На мене за ремонт на главата(с припаска на клапани,гумички и т.н.) ми взеха 80лв,а гарнитурите и семерингите ги взимах поотделно,по евтино ми излезе Валовете,цилиндрите и буталата как са ти?
Валовете са перфектни, по цилиндрите даже не са заличени следите от хонинга, а по буталата си стоят следите от стругарския нож. На тоя тип двигатели, явно само мотовилковите лагери са слабото място. Искам да сменя абсолютно всички гарнитури, семеринги, вложки и о-пръстени по двигателя, за това ги търся комплект. Гледах в сайта на Хит-ко - има само гарнитури за главата, за смукателния и изпускателния колектори.
Валовете са перфектни, по цилиндрите даже не са заличени следите от хонинга, а по буталата си стоят следите от стругарския нож. На тоя тип двигатели, явно само мотовилковите лагери са слабото място. Искам да сменя абсолютно всички гарнитури, семеринги, вложки и о-пръстени по двигателя, за това ги търся комплект. Гледах в сайта на Хит-ко - има само гарнитури за главата, за смукателния и изпускателния колектори.
Разглобих делкото да видя състоянието му. И... О, ужас - о-пръстенът се спекъл, семерингата - изтървала, дистрибуторната капачка - за нищо не става (а е Магнети Марели), а кабелчетата на датчика им паднала изолацията.
Разглобих делкото да видя състоянието му. И... О, ужас - о-пръстенът се спекъл, семерингата - изтървала, дистрибуторната капачка - за нищо не става (а е Магнети Марели), а кабелчетата на датчика им паднала изолацията.
Тва са бели кахъри,виж надолу какво става,че там са големите пари
Знам, ама до сега се занимавах само с главата. Тепърва ми предстой "надолу".
Колега имам едно питане леко офтопик- Знаеш ли каде правят диагностика на машина като твойта с този двигател 149C2.046 за изчистване на грешки става въпрос.
Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Знам, ама до сега се занимавах само с главата. Тепърва ми предстой "надолу".
Колега имам едно питане леко офтопик- Знаеш ли каде правят диагностика на машина като твойта с този двигател 149C2.046 за изчистване на грешки става въпрос.
На този мотор грешките от компа се чистят, като махнеш клемата на акумулатора за 10-15 минути.
Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
BlueStorm transforms . . .
. . . !!!
Разглобих делкото да видя състоянието му. И... О, ужас - о-пръстенът се спекъл, семерингата - изтървала, дистрибуторната капачка - за нищо не става (а е Магнети Марели), а кабелчетата на датчика им паднала изолацията.
Това си е болно място на двувалките и при мене беше същото.
И тъй - моята работа стана като на обущаря, дето му ходят боси децата! От работата с клиентските барутници не ми остава много време да обръщам внимание на сладураната! (просто ми трябваше за половин час да я вдигна на подемника и да сваля двигателя и скоростите и още половин - за да разглобя с гайковерта двигателя на части Та до тук:Блока е измит перфектно, боядисан, сменени водните тапи и всички лица са зачистени с телена четка с ъглошлайф и са продухани маслените магистрали. Започнаха да се водят дебати от колегите за цвета на блока - син, червен... Аз им викам: да го боядисам розов, а? Категорично го боядисах черен. И като набих поцинковани и лъскави водни тапи стана... все едно сега ми го носят от Торино.Коляновия вал оня ден го взех от шлайфа - мотовилковите шийки зачистиха на II-ри, а основните - на I-ви. Цена - 80 лева (плюс проверка на биелките за несъосие на двата отвора и елипсовидна деформация на отворите).Биелката е вече при мен, но с тегловна група 18, а останалите - 13. Тепърва ще се консултирам по въпроса с колеги.Другата седмица ще търся мотовилкови и биелни лагери, сегменти и съединител.Главата е готова - само остана да регулирам хлабините на клапаните.Изпускателния колектор е пукнат на 3 места.
И тъй - моята работа стана като на обущаря, дето му ходят боси децата! От работата с клиентските барутници не ми остава много време да обръщам внимание на сладураната! (просто ми трябваше за половин час да я вдигна на подемника и да сваля двигателя и скоростите и още половин - за да разглобя с гайковерта двигателя на части Та до тук:Блока е измит перфектно, боядисан, сменени водните тапи и всички лица са зачистени с телена четка с ъглошлайф и са продухани маслените магистрали. Започнаха да се водят дебати от колегите за цвета на блока - син, червен... Аз им викам: да го боядисам розов, а? Категорично го боядисах черен. И като набих поцинковани и лъскави водни тапи стана... все едно сега ми го носят от Торино.Коляновия вал оня ден го взех от шлайфа - мотовилковите шийки зачистиха на II-ри, а основните - на I-ви. Цена - 80 лева (плюс проверка на биелките за несъосие на двата отвора и елипсовидна деформация на отворите).Биелката е вече при мен, но с тегловна група 18, а останалите - 13. Тепърва ще се консултирам по въпроса с колеги.Другата седмица ще търся мотовилкови и биелни лагери, сегменти и съединител.Главата е готова - само остана да регулирам хлабините на клапаните.Изпускателния колектор е пукнат на 3 места.
А аз като взех от данчо биелата въобще не съм я замервал с мойте
По размер няма проблеми, но се нарушава се баланса на двигателя и се предизвикват необичайни хармонични... има вероятност да се скъса вала (да не дава господ)
По размер няма проблеми, но се нарушава се баланса на двигателя и се предизвикват необичайни хармонични... има вероятност да се скъса вала (да не дава господ)
Точно за тегло говоря не за размери Засега нямам проблем
Снощи точно преди да затвори махленския магазин за хранителни стоки, отидох и помолих продавачката, да измеря биелките на електронния кантар и ето резултата:1-ва - 0,745 кг2-ра - 0,740 кг3-та - 0,745 кг4-та - 0,745 кг (тази от Данчо)Някъде, в дебелите книги четох, че трябвало да се измерва и масата на мотовилката спрямо осите на двете й глави, но консултирайки се с колеги по темата се оказа, че е достатъчно да са в диапазона от 20 грама четирите.
Поръчах основните и мотовилковите лагери и сегментите - марка АЕ (английски, били за първоначално вграждане във фиат). Утре трябва да ми дойдат (към 100-тина лева всичко). Тъкмо ще останат пари за съединител и опорен лагер на дясната полуоска.
Коментар