Настройването на температурата става чрез електрическа клапа, която смесва топъл и студен въздух, а потенциометър засича точното и положение, за да върне сигнал към ЕКУтоНямаше смисъл от всичко останало освен по горния ред.
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Въпрос за работата на климатроника
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Доста полезни неща прочетох в темата, в интерес на истината не всичко разбрах. Интересува ме има ли някъде на таблото индикация колко градуса е температурата в купето ? За външната температура го видях и копчето, и индикацията, но за достигнатата температура в купето не виждам индикация. Може и нещо на таблото ми да е изгоряло, или пък модела да не го поддържа, но не видях такава индикация. И не намерих и отговор на въпроса: настройвам например на 25 градуса, степен на вентилатора 2, копчето за обмен на въздуха в положение "външен въздух". Какво става, когато в купето се достигнат зададените 25 градуса ? Поне при мен, както вече споменах, при извънградско каране с висока скорост в един момент (не знам дали са достигнати градусите или има друга причина) започва да духа по-хладко отколкото в началото.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Колега snake, тогава клапата, за която става въпрос и в повтарящия пост на Tornado, променя положението си, така че ако в купето е много по-топло, а си задал 20 градуса, тя застава така, че пуска само студен въздух, като наближи и достигне зададените градуси, пак променя положението си и почва да пуска хем топъл, хем студен, и когато стане желаната темпераура, само намалява силата на въртене на перката, мисля че я изравнява с втора фиксирана скорост, ако си на АУТОTornado, сигурен съм че всичко останало е излишно, затова ако утре някой попита какъв е фреона или какво му шуми м/у копчетата за рециркулация и вкл. на компресора, или защо перката му се върти при включен компресор, а врътката е на нула, надявам се да помогнеш и да им отговориш, а аз сега ще изтрия ненужното сам. поздрави
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ехх, много грешни неща се изписаха нещо бе, съвсем объркахте Снейк, ако не знае как работи.Оги си написа част от системата как работи точно.Има една клапа, която се мести от електромотор - тя смесва външния и вътрешен въздух.Според това, колко градуса е вън и колко вътре се определя на какво отношение да ги меша.Другото, което е грешно (и вярно де) има ДВА датчика за вътрешна температура. Единия този, който е между бутоните, който е за общата температура на колата, и друг този в тръбите, който измерва с каква топлина излиза температурата от духалките.Значи и двамата сте прави, недейте да спорите за глупости.Третото вярно нещо за което се спори, е това, че при "0" степен на силата на перка, се включва. Това е вярно, НО само при положение, че е натиснат бутона "*", тоест включен компресор на климатика. Както се спомена, това е за да не замръзне вътрешното тяло, ако не преминава през него въздух. АКО колата не е с включен климатик (без натиснат бутон "*"), то тогава "0" степен не духа (перката не се включва)А АУТО режима на перката е само да се регулира интензитета с който ще духа перката.Позиция МАХ ДЕФРОСТ е за изсушаване на въздуха. То тогава се пуска климатика (вътрешното тяло става студено), и през това време също духа и през парното. След като парното обдуха изпотеното място, въздуха става много влажен, удря се в тялото на климатика, като през това време кондензира силно и по този начин изтича от трабата извън колата, нищо друго не прави.Та на кратко така работи този "климатроник" обяснено точно и надявам се ясно.ogi28b написа:Настройването на температурата става чрез електрическа клапа, която смесва топъл и студен въздух, а потенциометър засича точното и положение, за да върне сигнал към ЕКУтоA20DTH
 ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Колега snake, тогава клапата, за която става въпрос и в повтарящия пост на Tornado, променя положението си, така че ако в купето е много по-топло, а си задал 20 градуса, тя застава така, че пуска само студен въздух, като наближи и достигне зададените градуси, пак променя положението си и почва да пуска хем топъл, хем студен, и когато стане желаната темпераура, само намалява силата на въртене на перката, мисля че я изравнява с втора фиксирана скорост, ако си на АУТО При положение , че съм отворил клапата за входящия от вън въздух със сила (натиснах е с ръката изпука и се отвори) , няма да ми работи климатроника коректно ? Защо когато пусна копчето за затваряне на клапата за входящия от вън въздух шумът на вентилатора се променя - става по тих ?Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
Škoda Fabia / 1.9 TDI /
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Има 2 клапи: едната е за пускане на въздух отвън и при нея положенията са 2 - отворено и затворено, няма междинно положение. Тази клапа се отваря / затваря с копче, намиращо се до копчето за пускане на климатика.Другата клапа, която определя температурата в купето, се отваря на мисля 15 програмирани позиции и на коя позиция да застане се определя от врътката за избор на температура, от показанията на външния и вътрешния датчик за температурата, както и от положението на врътката за силата на духане на вентилатора в купето.Относно втория абзац - когато например през лятото се затвори притока на свеж въздух отвън (който свеж въздух съответно е топъл), вентилаторът в купето почва да духа по-слабо, защото вече е много по-лесно да се поддържа ниската температурата на същия въздух в купето, отколкото да охлажда нов топъл влизащ отвън въздух.rsof написа:Колега snake, тогава клапата, за която става въпрос и в повтарящия пост на Tornado, променя положението си, така че ако в купето е много по-топло, а си задал 20 градуса, тя застава така, че пуска само студен въздух, като наближи и достигне зададените градуси, пак променя положението си и почва да пуска хем топъл, хем студен, и когато стане желаната темпераура, само намалява силата на въртене на перката, мисля че я изравнява с втора фиксирана скорост, ако си на АУТО При положение , че съм отворил клапата за входящия от вън въздух със сила (натиснах е с ръката изпука и се отвори) , няма да ми работи климатроника коректно ? Защо когато пусна копчето за затваряне на клапата за входящия от вън въздух шумът на вентилатора се променя - става по тих ?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Значи да разбирам , че лятото при пуснат климатик и натиснато копче за клапата за външния въздух - която клапа най- вероятно съм е счупил и не работи , втората клапа за която споменаваш ще затваря притока на външния "свеж" въздух ? Интересно ми е защо когато пусна копчето за затваряне на клапата за входящия от вън въздух (която е счупена и не работи) шумът на вентилатора се променя - става по тих ?Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
Škoda Fabia / 1.9 TDI /
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Здравейте нов съм във форума да се представяимам Мареа от една годиназачетох се тука щото и на мен не ми е ясно как работи този климатроникима едно копче което като се натисне и на дисплея на таблото се показват едни градуси при мен все се показа 50Спредполагам че нещо е преебаноако някой има идея нека споделиблагодаря виFiat Marea 1.8
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Предлагам да прочетеш товаpetyodenev написа:има едно копче което като се натисне и на дисплея на таблото се показват едни градуси при мен все се показа 50Спредполагам че нещо е преебаноGrancharov написа:Има някакъв проблем с датчика, който при Bravo/Brava и Marea, се намира в дясното огледало. В Autoata-та даваха някъде последователност от превключвания на селекторните ключове на климатроника, в резултат на което на дисплея се изписва код, който точно показва какъв е проблема (прекъснал, замасен и т.н.) Ако автомобила е от горе споменатите, свали внимателно с отверка триъгълното капаче на дясната врата и ще видиш общия куплунг за ел. огледалото и датчика. Разкачи го и го напръскай с контактен спрей. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3810&start=15FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	

 дали е то? сега ще потърся и в другите ръководства, но се съмнявам...
		
Коментар