Snake aa хиляда... оле ужасТ
Не знам за сега умирам от кеф, че не пипна маслото при височки обороти... но да не избързвам с радостта си
Фиат винаги има с какво да те изнеада разбира се :
) да се надяваме че в случая ще е положително
Не знам, но просто ако ми намали разхода при 5в40 от 10в40... ми иде да отида да ги овикам половината маслоджии...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км
Collapse
X
-
Колега, това което наблюдаваш е напълно в реда на нещата. Двете масла 10W40 и 5W40 имат един и същ работен вискозитет 40. Това означава, че при работна температура трябва да са в границите 12.5 <16.3 mm2/s. Тези граници не са толкова тесни колкото изглеждат. Само, че напълно синтетичните масла не приближават границата 12.5 дори при сериозни натоварвания, докато полусинтетиката(има значение каква е тя) дори минава под нея. Освен това изпаряемостта е по-висока при полусинетиките. Ето ти и разхода от къде идва. Разбира се при изправен двг. Ако караш с тези масла сравнително кротко, най-вероятно няма да ги харчи и двете. Отделен въпрос е каква защита на двг предлага едното и другото масло. Отделен въпрос е и колко време ще си запази свойствата. За последното не е важно само какво е маслото а и какво е състоянието на двигателя.joro87 написа:Snake aa хиляда... оле ужасТ
Не знам за сега умирам от кеф, че не пипна маслото при височки обороти... но да не избързвам с радостта си
Фиат винаги има с какво да те изнеада разбира се :
) да се надяваме че в случая ще е положително
Не знам, но просто ако ми намали разхода при 5в40 от 10в40... ми иде да отида да ги овикам половината маслоджии...Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
joro87 написа:Snake aa хиляда... оле ужасТ
Не знам за сега умирам от кеф, че не пипна маслото при височки обороти... но да не избързвам с радостта си
Фиат винаги има с какво да те изнеада разбира се :
) да се надяваме че в случая ще е положително
Не знам, но просто ако ми намали разхода при 5в40 от 10в40... ми иде да отида да ги овикам половината маслоджии...
Сега стана ли ясно на всички, защо трябва да се съобразяваме с предписанията от завода производител
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Да не забравяме, че в света има 10W40 масла лабораторно синтезирани, които превъзхождат 5W40 и имат невероятен пробег. 10W няма нищо общо почти с -25гр. което важи за масовите масла. В България ги няма и най-вероятно няма да ги има. Просто за информация. Гарантират изпомпваемост почти до -50гр. и слагат в малкият си джоб дори работен вискозитет 30.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Май всеки говори кой квото му падне чул недочул някъде... трудно е да отсееш истината ако не разбираш...моето не е сменяно, скоростите влизат перфектно и нивото му е ок, но кой знае колко старо е
Зимата помня, че като я паля студена и изключвам от скорост лееко по-трудно се изключва, но после се оправя-сигурно е нормално?
Коментар
-
Всеки един лубрикант в света има срок на годност. Един по-дълъг, друг по-къс. Срока на експлоатация силно зависи от условията на експлоатация и варира много за един и същ лубрикант. Дори и да не караш, лубриканта пак се окислява и превръща в киселина. Аз лично, трансмисионно масло за мех. скорстна кутия и то пълна синтетика, повече от 100 000км няма да си позволя да карам. Попадал съм на фрапиращи случаи. Няма да споменавам марки, но на чисто нов закупен автомобил, в книжката пише че маслото на скоростите не се сменя. Лубриканта е известен и бе отправено запитване до производителя, чийто отговор беше, че е редно да се замени на 90 000км или 5 години. Еми как така автомобилният концерн казва да не се сменя??? Отговора е ясен - да се купуват нови автомобили и резервни части.joro87 написа:А какво мислите по въпроса за маслото в скоростната курия- чул съм, че не е хубаво да се сменя, защото в България не може да се намери толкова качествено(за каквито и пари да е), като фабричното?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
[quote="Danchojn"]това няма как да е вярно, нали се сещаш за какви милиярди ще бъде осъден производителя и то моментално, това не е дори скрита измама, а явна. Ако лъжат, то го правят със сигурност много по-хитро. Освен това 90 000 км са ужасно малко и на запад са пробег за 1-2 години, то ако почнат да сменят хората скорости в следствие несменено масло на 90 000, ще бъде голям майтап. А и има доста гаранции, които покриват над 100 000. Сега ако се има предвид, че се сменя маслото на 90 000 тази скоростна ще мине 700 000 без ремонт, а ако не се сменя ще мине 500 000, това е друго. Така или иначе никой производител не изчислява и не го интересуват такива км за лек автомобил. А и при нас като дойдат кочините на 10 год и щем не щем сменяме маслото на скорости, като изтече от някой семерингjoro87 написа:Еми как така автомобилният концерн казва да не се сменя??? Отговора е ясен - да се купуват нови автомобили и резервни части.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
[quote="pakumba"]Не задължително да ми повярваш, но моля те не казвай, че не е вярно. Има машини в книжките, на които доста подробно са описани пробега и условията. Не мислиш ли че е абсолютно несериозно да прочетеш в някоя книжка за лубрикант, който не се сменя. Да не говорим, че производителя, като го продава изобщо не знае къде и как ще се експлоатира. Просто е смешно. И това е съвсем официално. Разбирам да пише смяна на 150 000х. км. И е единствено с комерсиална цел.Danchojn написа:това няма как да е вярно, нали се сещаш за какви милиярди ще бъде осъден производителя и то моментално, това не е дори скрита измама, а явна. Ако лъжат, то го правят със сигурност много по-хитро. Освен това 90 000 км са ужасно малко и на запад са пробег за 1-2 години, то ако почнат да сменят хората скорости в следствие несменено масло на 90 000, ще бъде голям майтап. А и има доста гаранции, които покриват над 100 000.joro87 написа:Еми как така автомобилният концерн казва да не се сменя??? Отговора е ясен - да се купуват нови автомобили и резервни части.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Първото масло на Пандата беше точно това. Личното ми мнение, е че не е лошо. При Пандата с доста експлоатация по черен път издържа 50 000км при предписани 80 000км. Това е и потвърждение на горният ми пост. Мога и да обясна как разбрах но това е друга тема. Само ще кажа , че на този пробег бе извън предписаният вискозитет. При мен това масло бе експлоатирано 12 000км както си е от завода. Останалите до 50 000 с 10% Политрон МТС. Същата Панда на приятел от Бургас, без МТС получи същите симптоми но на половината някъде пробег, пак експлоатация по черни пътища. Ако се кара само на асфалт, може и да ги изкара 80 000км. Това е от мен, дано съм бил полезен.joro87 написа:Намерих го в каталога:Synthetic-based oil, grade SAE 75W-85that passes API GL-4 PLUS, FIAT 9.55550MIL-L- 2105 D LEV specifications.Препоръчват tutela car technyx.Колко масло побира тая скоростна кутия, литър и нещо?А колко приблизително струва литъра на такова масло?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар