Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км

    Колеги... почетох доста, но така и не разбрах мнения всякакви, а не разбирам много от масла. Колата е Стило 1.6 16v и на първата смяна на масло и сложих Valvoline Dura Blend 10w40(по каталог е за 5W40, но ми казаха че тъй като по километраж е на 114 000км, а те почти сигурно е не са реални за кола 2003г., е по-добре да сложим 10W40).Сложих 10W40 и за 10 000км изгори близо 1л.-странно предишната ми кола пунто 1995г. не гореше грам беше на много повече км и вървеше с най-евтиното маслоСега трябва пак да го сменя и ми препоръчаха щом 10w40 го гори да сложим 15w40?? Но това не е ли прекалено гъсто-все пак идва и зима.Та въпросите ми са:1. Ако опитам с каталожното 5w40 ще го гори ли повече? 2. Или да опитам отново с 10W40, но друга марка?3. Ако опитам с 15w40 в зимни условия... ще има ли проблем на и без това явно не перфектния двигател(щом гори масло)?Моля да пишат само компетентни които знаят ефекта от смяната на вискозитета в такива случаи, а и бързичко защото маслото не е сменяно от 13 000км и скоро ще имам път да навъртя още 1000

    #2
    как я караш? ръчкаш ли я? или си спокоен шофьор?

    Коментар


      #3
      1.Щом ти гори полусинтетиката,синтетиката също ще я гори-та и по книжка да е тя.2.Валволина който си сложил не е лош.И да го смениш с друга марка масло с същите параметри няма особен смисъл и ефект.3.Минералното вероятно няма да го пипа,ама докъто не се пробва няма как да се разбере.Това,че е по гъсто няма да ти прави проблеми зимата.Двигателят не е лош,това че твойта гори масло не значи,че "тия мотори горят масло" всичките.Според мен се насочи към клапани,гумички евентуално.114хил нереални км са 300 000+ реални.Няма как да не погорва масълце.
      Fiat Tipo
      Corsa b комби !

      Коментар


        #4
        pecata май си прав... ще опитам с 15w40 още по-добре за мен по-евтино е... но се притеснявах само да не придизвиква триене и след 50 000км. да се наложи основен ремонт... Иначе ще опитам първо с него и тогава чак ако го пипа ще се прави проверка на повдигачи гумички... А повдигачите на студен двигател май леко се чуват... освен това като смених свещите по резбата им имаше малко масълце... обаче на цвят изглеждаха добре - ясно е че има някакъв проблем но да се надяваме че за сега е лек и ще може да покарам така доста време преди ремонт. АА и ако отида някъде в тия професионални врачански сервизи да ми измерят компресията дали ще разберат ако за смяна са гумички или задължително трябва да се отвори двигателя? А за 114 000км... толкова пише, но просто по това което гледам съдя че мнооогоо трудно ще да е така Километражите масово се превъртат, че като си взимах кола въобще не ги гледах... даже на 200 000 по бих се доверил щото биха били по-реални За разлика от някои мои приятели, които това е първото нещо което гледат,че почти и единственото, но това е друга тема U_bo ами карам я нормално, понякога натискам понякога не толкова просто нормално, в никакъв случай агресивно като цяло или пък прекалено пенсионерско... знам че това има значение... а между другото мъча я на метан и не знам това дали има значение... Препоръчаха ми някакво масло валволин от варел 15w40(предишното беше от тубичка валволин..), аз обаче попитах за друго тъй като искам да пробвам и с друга марка... показаха ми някакво Тексако ли или нещо подобно... пак варел на горе долу същата цена - 9лв./литър... та да търся ли определена марка... мислех си с толкова ментета(така съм чул) дали не е дори по-добре да избера няква неизвестна марка че поне да е истинска?Предложение за марка?

        Коментар


          #5
          И благодаря за бързите отговори тъй като искам да го сменя утре след работа... и много бях объркан, но явно ще се минава на 15w40 и дано не съсипе двигателя...

          Коментар


            #6
            Само аз ли мисля, че тоз двигател е грехота да се кара с 15в40 ?
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              joro87 написа:
              И благодаря за бързите отговори тъй като искам да го сменя утре след работа... и много бях объркан, но явно ще се минава на 15w40 и дано не съсипе двигателя...
              Значи предпочиташ вместо да налееш масло на макс на щеката, да изгори 900мл (демек до мин на щеката), да не наливаш/доливаш цяла година/смяна масло и да не ти дреме, то да вземе да правиш някакви експерименти с някакви измислени масла.... Не мога да те разбера, честно....
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                BO ами сега ще се опитам да ти го обясня по-простичко за до го разбереш- ВЪПРОСЪТ е дали това с ИЗМИСЛЕНОТО 15w40 е експеримент, второ от мин до макс на щеката не ми е повече от 400 гр., трето ква година тия 10 000км ги изминавам за няма и 6 месеца... писна ми на всеки 1000 км т.е. всяка седмица или през седмица да проверявам тъпото масло... ти тва предлагаш а?Защото като го долея си го проверявам като знам че не е добре постоянно сещаш ли се?? Или да карам двигателя за ремонт?Питал съм ги майсторите ей гори ми 1л/10 000км, казват карай така, тва е нормално.Та кво излиза аз питам ти ми викаш колко си тъп че питаш, можеше просто да напишеш-двигателя ти не е за това масло-експериментираш, или 15w40 маслото е боклук, с неясен произход и нз си кво... ти караш и доливаш ли?

                Коментар


                  #9
                  1. Изборът за масло си е излишно и изцяло твое решение2. Не може да ме убедиш, че от мин-а до макс-а са 400мл.Поздрави.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Ами веднъж долях 400мл или айде макс 500 беше на мин и стана на макс-като го сменят побира 3.2 л, твойта може и 5.5 да побира не знам... но ако побира 5.5 нормално от мин до макс да не е само 500 мл. Освен това гледам да не стъпвам нито на мин нито на макс по възможностА отностно 1 за изборът на масло... е да мое решение е, но като не разбирам питам защото иначе все едно да ида на лекар той да ми предпише лекарства, но изборът дали ще ги взема пак е мой нали?Е не мисля че съм квалифициран да направя тоя изборСъщото е и тук- вие които разбирате сте лекарите и диагностицирате... дали 15w40 би навредило на двигателя примерно или да продължа с 10в40 и да правя ремонт защото тва с доливането не ме кефи При условие че 15w40 не е проблем, предпочитам да опитам с него

                    Коментар


                      #11
                      Разликата между мин и макс е точно 1л.Пробвай с 5в-40.При смяна трябва да побере поне 4 литра.По нещата, които ги говориш пробвай с някоя друга пръчка за масло от същия автомобил за сверката, та нищо чудно от там да ти идват всичките симптоми.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        Само аз ли мисля, че тоз двигател е грехота да се кара с 15в40 ?
                        Не!Единственото,което виждам при 15в40,като плюс е по-ниската цена.Щом колегата кара толкова много,значи за него това би бил показател,за мен 10лв отгоре на туба не е проблем,защото не сменям масло на всеки 5-6 месеца.Искам само да кажа,че според моят опит трърденията,че автомобил които гори масло ще гори по-малко,ако му се сипе минерално масло,т.е. 15в40,вместо 10в40 в случая,са напълно неверни,поне според моят опит.Първата смена на маслото на Типото направих именно с минерално масло 15в40.Преди смяната му колата припушваше син пъшек при рязко изфорсиране.След смяната пушенето спря,приех го за нормално,защото когато маслото е много старо губи своиствата си,явно и по-лесно гори.Разходът ми на масло на 10000км обаче се оказа дори по-висок от на колегата.Следващата смяна беше с Лики Моли с добавка MoS2,отново 15в40.За това масло само добри работи съм чувал,а добавката в него уж помага и при горенето на масло,измежду другите и качества.Разходът на масло може би понамаля,не мога да кажа с точност,защото имах голям теч веднъж и се наложи да доливам доста.Оттогава насетне съм минал на Лики Моли 10в40,полусинтетикаотново с добавка MoS2 и учудващо - колата няма почти никакъв разход на масло.Например за последните около 3000км,маслото на щеката е мръднало от максимума с няма и милиметър.Това са по-малко от 100грама.Може би 50-60...не знам точно.Съмнявам се това да се е постигнало от добавката,нямам никакво точно обенсние,освен че може би синтетичните и полсинтетичните масла по-дълго време запазват своиствата си от минералните и с увеличаването на пробега минералното масло бива по-лесно изгаряно.Това са разбира се само свободни разсъждение,не са подкерепени с нищо,но е факт - колата ми гори много по-малко от полусинтетиката,отколкото от минералното масло.Това е пак стар автомобил(8-9 години по-стар от въпросното Стило),пак с доста пробег,двигателят няма как да е в цветущо здраве,но минералното масло не е дало никакво добро отражение.На служебната кола на мои приятел бяха сложили 20в60,там помогна с разхода маи,но мазането какво е било не ми е ясно.Като цяло не виждам как 15в40 е по-"дебело" от 10в40,като второто число е възкозитета на маслото при работна температура.Да,ако на кола предвидена за 15в40 сипване 5 или 0в40 сигурно ще го гори,докато колата е студена,но поне при мен такова явление при 10в40 не се е появило.Напротив,поради по ниският "студен" вискозитет колата ми пали по-лесно зимата.Тези писания са,за да обясня на колегата,че според мен минаваики на 15в40 няма да постигне нищо откъм разход на масло,а да се налее на максумума и да се проверява през няколко стотин или 1000км маслото не е болка за умиране,ако ще и да се доливат по 50-100 грама.Разбирам,че явно колагата не иска да се притеснява за и занимава с точно това,но минаването към минерално масло според мен няма да реши проблемите му.Още повече,че ако двигателят е с хидравлични повдигачи и те сега ти потропват понякога при преминаване към по-гъстото при студен двигател масло тракането ще се увеличи и ще трае по-дълго,защото ще се пълнят малко по-бавно.Виждал съм мнение на колега с Браво 1,6 16в,чиито повдигачи потропвали и е решил проблема с по-"тънко" масло - 5в40,без повишение в разхода му.Това може да си е късмет,но трябва да се замислиш и за повдигачите.Да не си създаваш притеснения и с тях излишно.Зимата наближава все пак,предстоят много стуууудени стартове.Колкото до компресиата - би трябвало да могат навсякъде да ти в измерят.Не представлява нищо сложно,само манометър и ключ за свещи му трябва на маистора.Имаи предвид,че понекога коли с добра компресия горят масло,дори след смяна на гумички.Маистори са ми обяснявали,че това е защото маслените сегменти са по-износени от другите,колата е запазила добра компресия,но малко пак се прокрадва в по-големи количества.Виждал съм го дори,на едно Ауди - компресия около 15 и нагоре,а след смяна на гумички пак си пропушваше.Твоята нали поне не пуши,не е страшно
                        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                        Коментар


                          #13
                          Според мен колегата по-горе е абсолютно прав. Няма никакъв симсъл да минаваш на минералто, освен цената. През първите 4-5 хил км вискозитета на минералното масло рязко пада, а след това се повишава, т.е. е много нестабилен. Синтетиката е със сравнително постоянни качества - вискозитет.Това колата ти да гори 100гр на 1000км е абсолютно нормално. Много неща можеш да направиш и то без успех. Най-добре си карай и доливай по 500гр на 5000км и си готов.А съветите, които са ти давали разни псевно майстори са напълно извън реалността. Сигурен съм, че повечето от тях са неграмотни, какво останало да прочетат нещо за маслата.
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            #14
                            Слагай си 10/40 и доливай и да не ти праска. 20 000 на год не са толкова много айде... Бравото ми гори доста повече от 900 мл и карам повече. На мен лично не ми е дотежало да вдигам бутилката и да доливам за 30 сек масълце. Ако минеш на 5/40 ще го лапа яко, ако минеш на 15 пък може ид а гори по-малко в началото, ама като стане не 5 000 и пак ще гори здраво, може да лопат повдигачи, прецакваш двигателя с лошо мазане с това масло и не на последно място- зимата при големите студове може да имаш грижи със завъртането, независимо дали ти е ок акумулатора- като стане -25 може и да не иска да развърти достатъчно бързо, а във Вр си падат температурите
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Re: Stilo гори 900 гр. масло на 10 000км

                              joro87 написа:
                              1. Ако опитам с каталожното 5w40 ще го гори ли повече? 2. Или да опитам отново с 10W40, но друга марка?3. Ако опитам с 15w40 в зимни условия... ще има ли проблем на и без това явно не перфектния двигател(щом гори масло)?Моля да пишат само компетентни които знаят ефекта от смяната на вискозитета в такива случаи, а и бързичко защото маслото не е сменяно от 13 000км и скоро ще имам път да навъртя още 1000
                              1. Винаги пълната синтетика или синтетика е по-добре от полусинтетика и ли минерално. Винаги пълната синтетика се гори по-малко от другите защото има най-ниска изпаряемост и най-стабилен вискозитет. Това, че минералното не се гори са пълни глупости. Тези масла пълнят двг с нагар вместо да освобождават сегментите и т.н. За мазилните качества няма какво изобщо да се коментира. Тук трябва да обърнеш внимание какво точно синтетично масло да използваш. Те варират по таблични данни. Две масла 5W40 на два различни производителя, могат да се държат по-коренно различен начин!!!2. Не.3. 15/40 стандартните са до -15гр. До там гарантират изпомпваемост. Има и такива, които могат до под -40гр. Т.е. темпер. вече не винаги е свързана с вискозитета. Не сипвай такова масло, защото не е изобщо подходящо за този двг. Избора си е твой. Последният двг, който гледах, се караше с подобно минерално и собственика се хвалеше на ляво на дясно, колко добре върви колата, а гърбиците на разпределителния вал изкопани с повече от мм.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X