Аз да се изкажа....махнах катализатора...в началото ми се струваше, че върви по-добре....ама май съм се заблуждавал....В началото нямаше разлика в звука и вибеациите на колата, но колкото повече километри минавам без катализатора толкова по шумна става...Държа да отбележа, че сложих права тръба на неговото място....та мисълта ми е ако някой реши все пак да си маха катализатора поне да сложи резонатор на негово място.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Премахване на катализатор
Collapse
X
-
Малко оф-топик, г-н Хаджов прави впечатление на доста компетентен, но този форум е и за хора, нямащи диплома за инжинер специалност двигатели с вътрешно горене. Повечето тук караме поне 10 годишни коли и сме се напатили от майстори, затова всеки гледа да се спасява както може. Та колегата тук говори за газ анализатори, за замерване на показания на ламбда сонда - колко според вас ще струва това? А колко компетентни сервиза има, където това може да го направят наистина. Колко струва един нов катализатор, дори бил той и български?Stefan Hadjov написа:Прави се измерване на газовете при загрят двигател чрез газанализатор на изхода от ауспуха.Прави се сравнение с показанието на ламбдасензора и се разбира за неговата ефективност.Ако е загубил ефективност се подменя,ако си работи е желателно да си остане.Не се лови да го оценяваш по каквито и да са миризми.Това измерване ,сервизите които се занимават с подмяна на ауспуси и катализатори не могат да го правят.Търси специализиран сервиз.niko09 написа:В крайна сметка по какво може да е разбере,че катализаторът е за смяна?Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
И аз вече съжалявам че не се вслушах в на колегата Хаджов думите, че няма да има ефект от махането на катализатора, и че може да стане по-зле....ама какво да се прави...лошото е че дори го продадох мояemzo написа:Аз сложих резонатор и пак ми е шумно, моя го махнах, не миришеше на сяра и сега съжалявам и май ще го връщам.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
20-25лв е една диагностика и аз не знам къде в СТЗ примерно ще направят добра такава. И аз мога да кажа ей ги грешките да ги Гугълна, но това не ме прави диагностик. Както и да е, стига отклонения.@Geraka - шума ти ще намали значително с к’во да е резонаторно гърне, а с някакво по-хубави и по-скъпо няма да има ралика.Шума е доста гаден (за мен) с права тръба, не знам как го търпиш.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Колегата ме пита как да се разбере дали катализатора е за смяна и аз му обяснявам как се прави това професионално.Ти наместу да си доволен,че може да рабереш как става се дразниш.Карай тогава с миризмата на яйца.А къде може да се направи това е твой проблем,но е хубавото да знаеш как става и да знаеш какво да искаш когато евентоално отидеш някъде за подобно измерване.roro написа:Малко оф-топик, г-н Хаджов прави впечатление на доста компетентен, но този форум е и за хора, нямащи диплома за инжинер специалност двигатели с вътрешно горене. Повечето тук караме поне 10 годишни коли и сме се напатили от майстори, затова всеки гледа да се спасява както може. Та колегата тук говори за газ анализатори, за замерване на показания на ламбда сонда - колко според вас ще струва това? А колко компетентни сервиза има, където това може да го направят наистина. Колко струва един нов катализатор, дори бил той и български?Stefan Hadjov написа:Прави се измерване на газовете при загрят двигател чрез газанализатор на изхода от ауспуха.Прави се сравнение с показанието на ламбдасензора и се разбира за неговата ефективност.Ако е загубил ефективност се подменя,ако си работи е желателно да си остане.Не се лови да го оценяваш по каквито и да са миризми.Това измерване ,сервизите които се занимават с подмяна на ауспуси и катализатори не могат да го правят.Търси специализиран сервиз.niko09 написа:В крайна сметка по какво може да е разбере,че катализаторът е за смяна?
Коментар
-
Тука вече не съм съгласен.По-шумна - ДА, но ако е запушен - разхода ще се нормализира !Stefan Hadjov написа:Не съветвам никой да си маха катализатора.Заблуда е че колата върви повече.Става по-шумна и харчи повече.Geraka написа:А какео мислите за варианта да се изтърбуш катализатора и да остане само металната му част?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Ако има съмнение за запушен се прави измерване на налягането на газовете преди и след катализатора за да се потвърди предположението.А не се маха само защото някой си, се съмнява че е запушен.emzo написа:Тука вече не съм съгласен.По-шумна - ДА, но ако е запушен - разхода ще се нормализира !Stefan Hadjov написа:Не съветвам никой да си маха катализатора.Заблуда е че колата върви повече.Става по-шумна и харчи повече.Geraka написа:А какео мислите за варианта да се изтърбуш катализатора и да остане само металната му част?
Коментар
-
Да се направи такова замерване ще трябват стойности по които трябва да се ръководиш.Преди катализатора винаги ще имаш по-голямо налягане от колкото след него. За това трябват стойности зада се знае колко по-голямо трябва да е налягането. При замерване на картерно налягане за разлините двигатели се използват различни бленди с които се работи. При използването на точната бленда трябва да показва стойности които отговарят на нормите под товар на двигателя дадени от производителя. За метода който предлага Stefan Hadjov трябва да имаме някакви данни[стойности] по които да се ръководим
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Колега,аз казвам как се опоределя катализатора в ред ли е или не ,професионално и как би трябвало да се определи.А не да се мирише и търси миризма на развалени яйца.А как става това и с какъв инструментариум е проблем на този който ще го извършва.Това,че у нас няма подготвени хора да правят това и не го правят,не значи че трябва да приемаме такива примитивни критерии за оценка.Целта на поста ми беше, този колега който иска да си провери катализатора да отиде в сервиз и да поиска това да му се направи като измерване и да настоява за това.Така ще ги накараме нашите сервизи да почнат да работят по-професионално.А не да казват мирише на развалени яйца и трябва да ти го смениме.Не виждам нищо лошо в това,напротив.Atanas71 написа:Да се направи такова замерване ще трябват стойности по които трябва да се ръководиш.Преди катализатора винаги ще имаш по-голямо налягане от колкото след него. За това трябват стойности зада се знае колко по-голямо трябва да е налягането. При замерване на картерно налягане за разлините двигатели се използват различни бленди с които се работи. При използването на точната бленда трябва да показва стойности които отговарят на нормите под товар на двигателя дадени от производителя. За метода който предлага Stefan Hadjov трябва да имаме някакви данни[стойности] по които да се ръководим
Коментар
-
Мисля,че стария Фиат го взехме така,по добре е от колкото тръба.А за колегите разбирам,че сте компетентни,но въпросът ми е има ли шанс да раберем в "домашни условия",че катализаторът ни е за смяна.Газанализаторът е ясен - 100% сигурен съм,че в никой сервиз няма да разберат нищо.Geraka написа:А какео мислите за варианта да се изтърбуш катализатора и да остане само металната му част?Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
Ами,колега най простото бих те посъветвл следното:Ако колата ти е с разход в нормите за дадения модел и клас/имам в пред вид магистрален разход,а не градски,който е много относителен/,ако ускорението е съшо в нормите за тази кола и максималната и скорост за която я дават си я постига,не се занимавай с катализатора и недей да вярваш на развалени яйца.При запушен катализатор е невъзможно колата да е добре при максимална скорост особено и ускорение.Постави си една тапа отзад на ауспуха с малък отвор пробита за да разбереш какво значи запушен катализатор.niko09 написа:Мисля,че стария Фиат го взехме така,по добре е от колкото тръба.А за колегите разбирам,че сте компетентни,но въпросът ми е има ли шанс да раберем в "домашни условия",че катализаторът ни е за смяна.Газанализаторът е ясен - 100% сигурен съм,че в никой сервиз няма да разберат нищо.Geraka написа:А какео мислите за варианта да се изтърбуш катализатора и да остане само металната му част?
Коментар
-
Аз нещо лошо казах лиStefan Hadjov написа:Колега,аз казвам как се опоределя катализатора в ред ли е или не ,професионално и как би трябвало да се определи.А не да се мирише и търси миризма на развалени яйца.А как става това и с какъв инструментариум е проблем на този който ще го извършва.Това,че у нас няма подготвени хора да правят това и не го правят,не значи че трябва да приемаме такива примитивни критерии за оценка.Целта на поста ми беше, този колега който иска да си провери катализатора да отиде в сервиз и да поиска това да му се направи като измерване и да настоява за това.Така ще ги накараме нашите сервизи да почнат да работят по-професионално.А не да казват мирише на развалени яйца и трябва да ти го смениме.Не виждам нищо лошо в това,напротив.Atanas71 написа:Да се направи такова замерване ще трябват стойности по които трябва да се ръководиш.Преди катализатора винаги ще имаш по-голямо налягане от колкото след него. За това трябват стойности зада се знае колко по-голямо трябва да е налягането. При замерване на картерно налягане за разлините двигатели се използват различни бленди с които се работи. При използването на точната бленда трябва да показва стойности които отговарят на нормите под товар на двигателя дадени от производителя. За метода който предлага Stefan Hadjov трябва да имаме някакви данни[стойности] по които да се ръководим
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар