Вчера за първи път на тъмно си отварям предния капак да чуя един шум, който от доста време ме дразни!И виждам нещо странно (не е свързано с шума!)Кабелите на свещите издават искри!Значи всеки кабел където влиза в свеща свети - ама не самия кабел а самата свещ! Вижда се бялото (бакелита) на свеща около 5мм. и на 4-те свещи то свети - не от време на време а постоянно - все едно е фосфорно - отделно самите кабели където се допират един в друг от време на време прехвърчат малки искрички - отделно на 1-ви цилиндър прехвърча от кабела към пръчката за маслото лека искричка - почти постоянно!Кабелите са сменени и свещите също - нови нови на около 7-8 хил.Също забелязах че в самата бобина по средата й, вътре в нея пак се вижда една искра не е постоянна ама излиза - 2-3 пъти в секунда не ритмично.Колата иначе си работи нормално - не прекъсва или някакви други такива - както беше преди да сменя кабелите!Ама си представете отварям и наблюдавам как 4-те свещи светят от искри - цялото бакелитено свети!!! - постоянно и ритмично - все едно всяка искра към свеща го осветява - виждам как провежда ток все едно!Какво да правя в случая?
- притисних се!Това се случва на Типото ми 1.6и.е.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Искри!
Collapse
X
-
Re: Искри!
Аз, доколкото разбирам, в случая не става вьпрос за искрене, а за един ореол който се вижда около свещите и то само на тьмно!Това е нещо обичайно и предполагам, че доста колеги са забелязали подобно явление!Така,че ако е това за което си мисля, няма причина за притеснение!BO написа:Вчера за първи път на тъмно си отварям предния капак да чуя един шум, който от доста време ме дразни!И виждам нещо странно (не е свързано с шума!)Кабелите на свещите издават искри!Значи всеки кабел където влиза в свеща свети - ама не самия кабел а самата свещ! Вижда се бялото (бакелита) на свеща около 5мм. и на 4-те свещи то свети - не от време на време а постоянно - все едно е фосфорно - отделно самите кабели където се допират един в друг от време на време прехвърчат малки искрички - отделно на 1-ви цилиндър прехвърча от кабела към пръчката за маслото лека искричка - почти постоянно!Кабелите са сменени и свещите също - нови нови на около 7-8 хил.Също забелязах че в самата бобина по средата й, вътре в нея пак се вижда една искра не е постоянна ама излиза - 2-3 пъти в секунда не ритмично.Колата иначе си работи нормално - не прекъсва или някакви други такива - както беше преди да сменя кабелите!Ама си представете отварям и наблюдавам как 4-те свещи светят от искри - цялото бакелитено свети!!! - постоянно и ритмично - все едно всяка искра към свеща го осветява - виждам как провежда ток все едно!Какво да правя в случая?
- притисних се!Това се случва на Типото ми 1.6и.е.
Коментар
-
Не е така. Това сияние се получава само около остри неизолирани проводници. Такива по презюмпция не трябва да присъстват в запалителната система. Моята например не свети на тъмно - специално съм проверявал. Но пък ако ви трябва оправдание да не си смените кабелите, това обяснение върши работа.ici написа:Електрическото сияние около керамиката на свеща е нормално. Този ефект е кръстен "огньовете на Свети Елм" от физиците. Неизбежно е ,май със йонизиране се обясняваше.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
"Огньовете на Свети Елм" - това понятие се появява през средновековието и е наречено така от моряците, причината е че при силни бури около върховете на мачтите на корабите са се натрупвали йони, които обаче не са достатъчни за възникване на волтова дъга /тъй като мачтата е действала като гръмоотвод/, та въпронсите, заредени "+" или "-" йони, предизвикват ефект подобен на луминисцентните лампи, само че значително по-слаб. Ефекта се е появявал след продължителна буря и най вече в към края и, за това моряците приемали, че Свети Елм /някакъв светия/ изпраща тези светлини /наподобявало е ореол около върха на мачтата/ за да ги спаси от бурята.Та и двамата колего по-горе са частично прави, единият за сиянието около керамични предмети /но то възникра при други обстоятелства/ а вторият че по кабелите на ДВГ не трябва да има светене, такова светене говори за утечки, най-често в следствие разкъсана изолацияjohnfound написа:Не е така. Това сияние се получава само около остри неизолирани проводници. Такива по презюмпция не трябва да присъстват в запалителната система. Моята например не свети на тъмно - специално съм проверявал. Но пък ако ви трябва оправдание да не си смените кабелите, това обяснение върши работа.ici написа:Електрическото сияние около керамиката на свеща е нормално. Този ефект е кръстен "огньовете на Свети Елм" от физиците. Неизбежно е ,май със йонизиране се обясняваше.
Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Имам подобен проблем
И аз имам подобен проблем: скоро/преди 2 дена/ стоях до отворения двигател докато работеше и се заслушах в някакво плющене. Като пипнах гумения ботуш на най-дясната свещ ме изпраска ток. Рекох си - свеща е заминала. свалих я - имаше нагар , но един такъв трошлив,като вар. Изчистих го, сложих свеща и пак пипнах гумения ботуш . Пак ме удари но по-леко и по-нарядко. Според вас свещите ли са виновни? На другите 3 свещи този ефект го няма.Преди 2 месеца бях на елкон и пича каза ча всичко ОК. Някои има ли мнение.
Коментар
-
Re: Имам подобен проблем
Ами като пипнеш кабела и става пробив заради влошени изолационни своиства на кабелите/лулите. Хубаво ще е да ги смениш с нови.t_boy написа:И аз имам подобен проблем: скоро/преди 2 дена/ стоях до отворения двигател докато работеше и се заслушах в някакво плющене. Като пипнах гумения ботуш на най-дясната свещ ме изпраска ток. Рекох си - свеща е заминала. свалих я - имаше нагар , но един такъв трошлив,като вар. Изчистих го, сложих свеща и пак пипнах гумения ботуш . Пак ме удари но по-леко и по-нарядко. Според вас свещите ли са виновни? На другите 3 свещи този ефект го няма.Преди 2 месеца бях на елкон и пича каза ча всичко ОК. Някои има ли мнение.
Коментар
-
И една техническа подробност: Пробиви по изолацията могат да възникнат и поради силен нагар на свещите и/или твърде голяма въздушна междина. Причината е, че реалната величина на напрежението в запалителната уредба зависи от това при какво напрежение възниква искра между електродите на свещите. В момента на запалителният импулс, напрежението започва да се вдига, до момента в който възникне искра, от този момент нататък, напрежението рязко спада и стои постоянно докато енергията запасена в бобината се изчерпа. Максималното напрежение зависи от това при какво напрежение възниква искрата. Е, ако възникването на искрата е затруднено поради нагар или прекалено голяма междина, напрежението може да се повиши твърде много и ако и кабела не е достатъчно качествен или е стар и изолацията има слаби места, е възможен пробив в изолацията. А където веднъж е пробило, ще пробива постоянно след това.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
След една проба....
Снощи си поиграх и размених свещите. Нямаше никаква разлика. Тока удря на същата лула- лула,а не кабел! Точно където е куплунга за свеща - т.е избива гумената изолация на лулата. Интересно че искра прехвърча на около 6-7 мм от свещта което доста по- голямо разстояние между електродите - 0,8 мм !!! Аби трябвало да избива само на разстояние равно или по-малко от тези 0,8мм !? Немога да си го обясня електрически ?
Коментар
Реклама
Collapse

ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава

Коментар