Точно така, 133лв. от официалния вносител е. Аз го взех с 20% отстъпка. Иначе за дебитомера съм чувал разсъждения от сорта на - понеже филтъра е спортен и пропуска повече въздух, това ставало чрез по-лошо филтриране, от там се разваля дебитомера. Нещо, което е без логика според мен, защото този тип филтри са замислени точно с цел да пречистват по-добре въздуха (да работят повече време при мръсна среда).Бързам да отговоря на нещо, което със сигурност някой ще ме пита - върви ли повече колата. Отговора при мен е НЕ, няма никаква разлика от нормалния и спортния. Каква е причината незнам. Може и в дебитомера да е причината, защото се съмнявам дали работи коректно.
Точно така, 133лв. от официалния вносител е. Аз го взех с 20% отстъпка. Иначе за дебитомера съм чувал разсъждения от сорта на - понеже филтъра е спортен и пропуска повече въздух, това ставало чрез по-лошо филтриране, от там се разваля дебитомера. Нещо, което е без логика според мен, защото този тип филтри са замислени точно с цел да пречистват по-добре въздуха (да работят повече време при мръсна среда).Бързам да отговоря на нещо, което със сигурност някой ще ме пита - върви ли повече колата. Отговора при мен е НЕ, няма никаква разлика от нормалния и спортния. Каква е причината незнам. Може и в дебитомера да е причината, защото се съмнявам дали работи коректно.
Всъщност на спортните коли не им трябва чак толкова чист вуздух те така или иначе ще хвърлят двигателя след състезанието.Обаче на газ не си правете експерименти със спортни филтри. Точно заради това махнах моя К&Н!
Точно така, 133лв. от официалния вносител е. Аз го взех с 20% отстъпка. Иначе за дебитомера съм чувал разсъждения от сорта на - понеже филтъра е спортен и пропуска повече въздух, това ставало чрез по-лошо филтриране, от там се разваля дебитомера. Нещо, което е без логика според мен, защото този тип филтри са замислени точно с цел да пречистват по-добре въздуха (да работят повече време при мръсна среда).Бързам да отговоря на нещо, което със сигурност някой ще ме пита - върви ли повече колата. Отговора при мен е НЕ, няма никаква разлика от нормалния и спортния. Каква е причината незнам. Може и в дебитомера да е причината, защото се съмнявам дали работи коректно.
Всъщност на спортните коли не им трябва чак толкова чист вуздух те така или иначе ще хвърлят двигателя след състезанието.Обаче на газ не си правете експерименти със спортни филтри. Точно заради това махнах моя К&Н!
А защо на газ не трябжа да се слага?
При газта не е нужно толкова голямо количество въздух, колкото например за дизела или бензина. Ето защо ще се наложи дори и затваряне на част от въздуховода.
При газта не е нужно толкова голямо количество въздух, колкото например за дизела или бензина. Ето защо ще се наложи дори и затваряне на част от въздуховода.
Правилно само не ползвайте затова тиксо като някои "майстори". Освен това на газ филтъра се замърсява по бързо и трябва да се сменя 2 пъти за една смяна на маслото а не 1 път както е нормално. Не знам защо е така ама наистина се замърсява по бързо.
Това, което знам за газта е, че тя е по "чувствителна" към количеството въздух, или като се зацапа малко въздушния филтър той почва да пропуска и по-малко въздух и затова колата на газ почва да върви по малко и да харчи повече - сместа става по-богата. Не го твърдя 100%, така съм чувал. Няма логика филтъра да се цапа повече, защото колата има газова. Намерих едни стехиометрични отношения от мазда форума:Бензин 14,7:1 6,8% горивоПрироден газ 17,2:1 5,8% горивоПропан-бутан 15,5:1 6,45% горивоЕтанол 9:1 11,1% горивоМетанол 6,4:1 15,6% горивоВодород 34:1 2,9% горивоДизел 14,6:1 6,8% гориво Ако са верни за изгаряне на газта трябва повече, а не по-малко въздух, от тук следва че по-малкото количество въздух пропускано от филтъра ще влияе по-силно върху горенето, отколкото при бензина и дизела. Пак казвам, че не ги твърдя тези неща, а само така ми зжучи логично. Някой който е наясно може да разясни ако иска
И аз съм на мнението на колегата vsd. На газ филтъра не се цапа повече, а колата е по-чувствителна. Хватката със затваряне на част от въздуховода не е решение - тя е компромис. Аз съм много против това. Виж - завъртане на въздуховода - с това съм по-съгласен, но само за обикновенни газови уредби. За газовия инжекцион мисля, че нито едното, нито другото е решение.
Имах предвид дали прекъсва колата или няма мощност или какво точно става със спортния филтър. В какво се изразява това че не е добре? Каква марка е бил?
Аз бях със спортен филтър (даже ако се вгледате се вижда на аватара) Нямаше разлика във вървенето на газ с обикновен и спортен. Но го махнах защото от гърменето в смукателния колектор (понеже съм с обикновенна газова без клапа) му се е..а майката.
Коментар