Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко често сменяте въздушен филтър?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко често сменяте въздушен филтър?

    Колеги, знам че е коментирано, но обстановката се променя с всеки изминал ден и информацията става неактуална ... Та днес отварям профилактично да погледна филтрите. Въздушния за горивната смес беше доста зацапан (6000 км). Смених го и усетих разлика във вървежа. Интересното беше като погледнах филтъра за купето - за 5000 км този филтър е станал като черно килимче. Направо се ужасих. Веднага го смених разбира се, но не очаквах чак толко да е зле. Не ми се търси да глегам, на колко се сменя този филтър на бравата, но на един колега на микрата пише че се препоръчва смяна на 12 000 км. Сега мисля на 1000-2000 макс да проверявам в какво състояние са. До сега практикувах - на 5-6000 сменям, но сега май ще трябва да скъся доста интервала ... Това в София
    Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

    #2
    Аз си го сменям за всяка смяна на маслото заеднос всички филтри да ми е мирна главата.На 8000-10000 км.Задължително масло,маслен филтър,горивен,въздушен и на климатроника поленов.Ако карах кола на газ въздушния бих го сменял дори на 5000.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      По принцип въздушен филтър сменям заедно с маслото - на 6 - 6500км.Обаче последния път беше много зле. Не върви колата, турбината на може да направи и 0,3bar...Викам си счупи се нещо звяра. То аз не карам темпрата в последно време но един ден се качих на нея и видях че е окуцяла.Като най-безболезнено, реших да сменя филтъра за проба и о, чудо!Все едно още един цилиндър заработи Може би проблема да беше в стария филтър - не беше толкова мръсен а съм свалял къде-къде по-заталачени.Праховия филтър на Мерцедеса (за купето) вече е на 11000км и направо ме е страх да го погледна - мисля че няма причина да се подменя на период различен от този на двигателя. Ама пусти немукает...Ето как изглеждаха старите когато ги смених За поленовите пък хич не ща да зная имайки предвид цената.Пък и не ги позлвам много често, само като съм покрай икарус Като цяло, имайки предвид смешната цена от 10-15лв за филтър, мисля че няма причина да се държат повече от 4000км...
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        На 5000км. въздушен филтър на 8000км. маслото.
        BRAVA 1,4 12V
        Nissan Navara

        Коментар


          #5
          Аз поради тази причина (честа смяна) си сложих K&N и ще го видя в какво състояние е след 25-30 хил. kmА може ли да споделите и за поленовите филтри кога си ги сменяте. Моя беше черен като сажди на комин като купих колата.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #6
            Аз сменям въздушният филтър на около 5000км.и маслото на около 10000км.Зависи как съм с
            И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

            Коментар


              #7
              тамън вчера ги смених - 6000км и двата, а маслото още не съм иначе, чак на 1000-2000, много е често, а за мен тези два филтъра чукват 40лв - много ми е, за това, на този интервал, по-добре ги изтупайте ххубаво, една прахосмукачка и ги слагаш наново и така 2-3 пъти и после - смяна
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                #8
                От 5000 до 7000 км. - масло, маслен и въздушен филтър. Горивен на 2-3 смени на маслото, защото карам на газ Yellow_Flash_Colorz_PDT_11
                M-Benz E 250 TD 150hp
                M-Benz 200d 75 hp
                Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                Коментар


                  #9

                  Коментар


                    #10
                    Аз си слагам и трите филтъра FILTRON. Масления и горивния ги сменям на всяка смяна на маслото - 10 000, а въздушния го издухвам на компресора (1-2 пъти месечно) и го сменям на две смени на маслото.

                    Коментар


                      #11
                      deadairplane написа:
                      vsd написа:
                      Аз поради тази причина (честа смяна) си сложих K&N и ще го видя в какво състояние е след 25-30 хил. kmА може ли да споделите и за поленовите филтри кога си ги сменяте. Моя беше черен като сажди на комин като купих колата.
                      Той на толкова се сменя ама трябва да се мие бая често. Има специални течности за миене. Упътването как става е на опаковката. Би трябвало да го миеш на същия интервал на който обикновенно сменяш обикновенния филтър. А филтъра се сменя според опаковката му за 60 000 км или някакви години защото почва да се разпада веществото от което е направен и влизат гадости в двигателя.
                      На филтрите на К&Н пише, че се сменят на 1 000 000 км. ....
                      BMW E90 320D
                      ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                      ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                      ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                      Коментар


                        #12
                        blagun написа:
                        deadairplane написа:
                        vsd написа:
                        Аз поради тази причина (честа смяна) си сложих K&N и ще го видя в какво състояние е след 25-30 хил. kmА може ли да споделите и за поленовите филтри кога си ги сменяте. Моя беше черен като сажди на комин като купих колата.
                        Той на толкова се сменя ама трябва да се мие бая често. Има специални течности за миене. Упътването как става е на опаковката. Би трябвало да го миеш на същия интервал на който обикновенно сменяш обикновенния филтър. А филтъра се сменя според опаковката му за 60 000 км или някакви години защото почва да се разпада веществото от което е направен и влизат гадости в двигателя.
                        На филтрите на К&Н пише, че се сменят на 1 000 000 км. ....
                        Даже ако трябва да сме точни пише 1 000 000 мили или 1 600 000 км. Взех го от Impas 56 и се случи така, че собственика беше там и ми каза че на неговата кола го е извадил да го чисти на 50 000 км и е бил много мръсен, но разлика в поведението на колата не е имало. Изчистил го е и си го е сложил пак. За САЩ дават да се чисти на 100 000км, а за БГ момчетата ми казаха да го видя как е на 50 000 км.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар


                          #13
                          А как стои въпроса със спортен филтър на Брава? Оригинално има въздуховод който нагнетява въздуха в кутията на въздушния филтър, а като се махне кутията мисля, че това нагнетяване няма да го има. Отделно ще започне да смуче топъл въздух, което още повече ще сговняса положението. Това обаче само на теория ... а как е на практика? Може ли снимки как се е получило при тези дето са сложили.
                          Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                          Коментар


                            #14
                            И моята логика беше като твоята и затова си взех replacement филтър. Спортния филтър си има формата на нормалния и си се слага на негово място.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #15
                              Ха .. и откъде го взе и за колко пари? Звучи много добре
                              Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                              Коментар

                              Working...
                              X