Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Eдин може би глупав въпрос ..на колко хил. оборота да сменям предавки до 4 та ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ntodorov написа: Преглед на мнението
    Днес умишлено се загледах, в кой диапазон на оборотите сменям към възходяща предавка. Баир, равно, надолу - от 1500 до 1700 об/мин. макс. Там някъде му идва силата на моето дизелче.
    Еми обърках се. Кога сменяш? Като стигне 1500 оборота и мушкаш следващата ли? Щот при мен, ако направя така между 3 и 4 и ще падна под оборотите за празен ход. Иначе и на моето дизелче там му идва силата, затова и гледам да съм точно там при по-високата предавка.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      #17
      То от това няма файда, освен икономия - ако си на равен път на Стилака му вкарвах на 1500-1700 следващата и падаше на 1000-1200 ама после мъкаааа. Кара се със 50 км/ч на 1000 оборота на 5-та, ама ако няма пред тебе никой и ако искаш с толкова да караш поне още 400 метра.
      Идеята е така да вкараш предавката, че следващата да ти почне, където е началото на "силата" - малко стана като в Междузвездните войни
      FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

      Коментар


        #18
        tambuhtaneca написа: Преглед на мнението
        За бензинов мотор 2500 - 3000, за дизел 2000-2500. Като в баир гледам да съм около максимума на въртящия момент - т.е. бензин 3500-4000 оборота, дизел 2500-3000. Много зависи разбира се от автомобила, както и от обстановката около теб. С течение на времето, ще си изградиш начин на шофиране и тези неща ще се случват от самосебе си.
        Хора, много ми се виждат тези 2500 - 3000 об/мин. за смяна на предавка в съвременния дизел. Не пиша от 5-та към 6-та, а въобще в градацията от 1-ва нагоре.
        Тракторът си е трактор, дори когато и мултиджет му казват. Виж за бензиновия ДВГ - спор няма, той си сака оборотите, а питащия колега сам ще напипа пика за смяната им.
        ПС: За конкретиката с автомобила също съм съгласен. С колегата слоникон караме аналогични дизели с еднакви скоростни кутии и почти еднакви максимални въртящи моменти, при това постигани в сходни диапазони на об/мин.(поне според техническите данни на автомобилите ни), но пък явно обективните факти се различават.
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          #19
          ntodorov написа: Преглед на мнението
          Хора, много ми се виждат тези 2500 - 3000 об/мин. за смяна на предавка в съвременния дизел. Не пиша от 5-та към 6-та, а въобще в градацията от 1-ва нагоре.
          Тракторът си е трактор, дори когато и мултиджет му казват. Виж за бензиновия ДВГ - спор няма, той си сака оборотите, а питащия колега сам ще напипа пика за смяната им.
          ПС: За конкретиката с автомобила също съм съгласен. С колегата слоникон караме аналогични дизели с еднакви скоростни кутии и почти еднакви максимални въртящи моменти, при това постигани в сходни диапазони на об/мин.(поне според техническите данни на автомобилите ни), но пък явно обективните факти се различават.
          Ако караш автобус да, много са. Ама за бързооборотен дизелов двигател 3000 оборота са си нищо. Все пак пика на максималната мощност е 4000 оборота на повечето. Т.е. ако искаш да ползваш тази мощност, трябва да превключваш към 4500-4700 оборота, за да се връщаш при следващата предавка на 4000 - гледай клипчета 0-100-200 дизел в тубата при колко се превключва. Същото е и с максималния въртящ момент - ако ти идва на 2000 оборота, то при баир, за да можеш да си над тези обороти, трябва да превключиш предавката на 2700-2800. Пак казвам, много зависи от а-ла, предавателните отношения, баира, характеристиката на двигателя и т.н.
          Дори за един съвременен дизел (с ДПФ) е задължително 30-50-80 км, да се кара с 3000-3500 оборота седмично, за да може да изчисти саждите. Та, ниските обороти по-скоро вредят на съвременния дизел, отколкото му помагат
          FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

          Коментар


            #20
            tambuhtaneca написа: Преглед на мнението
            Ако караш автобус да, много са. Ама за бързооборотен дизелов двигател 3000 оборота са си нищо. Все пак пика на максималната мощност е 4000 оборота на повечето. Т.е. ако искаш да ползваш тази мощност, трябва да превключваш към 4500-4700 оборота
            Не знам, за кои бързооборотни дизели говориш. На 4500 - 4700 об./мин. съм в лютеницата. На 6-та с 2500 об/мин. съм на 140 км/ч. Какво да правя с останалите обороти ( не говорим за състезания, а разумно каране и смяна на предавките ).
            "ако ти идва на 2000 оборота, то при баир, за да можеш да си над тези обороти, трябва да превключиш предавката на 2700-2800."
            От 1700 до 2000 об/мин. го дават по каталог, така и го усещам, а баири дизелът не признава. Какво са за него разните му наклони. Шипка си я вадя на 4-та, 5-та, Хаимбоаз ми е магистрала, виж към хижа Вихрен и Рожен ползвам и трета. Ама да цедя обороти за да я вкарвам в пътя - не. Трактор.
            "Дори за един съвременен дизел (с ДПФ) е задължително 30-50-80 км, да се кара с 3000-3500 оборота седмично, за да може да изчисти саждите."
            За кола без ДПФ - да, но за кола с работещ такъв регенерацията или не се усеща или се поддържат 2000 об/мин. В книжката ми така пише.
            "Та, ниските обороти по-скоро вредят на съвременния дизел, отколкото му помагат
            Зависи от режимите на каране. Дръстят се в градски условия. Иначе - да. За всяка кола продухването е полезно нещо. Аз го правя, когато пътувам извън града, като я карам известно време на 4-та. На 5-та и/или 6-та трябва да развивам неуместни скорости за да хвана 3000 - 3500 об.мин.
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              #21
              Зависи какво гониш - имаш 6-та щото това ти е overdrive - т.е. икономичната предавка. Скоростната ти предавка е 5-та. Като и надъниш оборотите на максимална мощност, то би изкарал максималната скорост от твоя автомобил. Един баир може да го качваш на 1-ва, 2-ра, 6-та ако искаш, въпроса е как го качваш и как се държи автомобила ти при това качване, от това дето ми пишеш, дето качваш Шипка на 5-та, сигурно го спускаш на 8-ма. Аз го качвам на 3-та и го спускам на същата предавка. Даже имам моменти дето вкарвам 2-ра.
              Последна редакция от tambuhtaneca; 23.08.2016, 23:42.
              FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

              Коментар


                #22
                Влизаме в друга тема с вечния спор бензин-дизел и ще размием темата на колегата.
                Нека всеки да сменя предавките с усет съгласно пътните условия,
                целите които преследва и обективните възможности на автомобила си.
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #23
                  Еми момчета последните 120 км карам като сменям над 2500 често около 3500 което както казах за мен си е доста шумно,но викам си добре явно така трябва да е колата както казах е пунто 1.2 75кс и при предишният ми начин на каране който е да сменям предавки под 2500 оборота или около 2500 разхода ми беше 9.5 до към 10.5 градско в момента при този начин на каране ми се качи на може би 11.5 -12, и не не преувеличавам ...според вас това нормално ли е и дава ли ми причина да кача колата на диагностика да се проверява за евентуални проблеми.

                  Коментар


                    #24
                    Значи за твоята кола и твоят начин на шофиране оптималното е да сменяваш около 2500, както на повечето бенз. коли от тези години. Тук големи философии се изписаха... Сменявай си така, че да не ти е голям разхода, и все пак да имаш някаква мощност в колата, иначе разхода се повишава, защото когато и липсва мощност на колата ти настъпваш педала повече, а тогава бензина се лее като из ведро. Ако ти потрябва повече върт. момент - връщаш една/две предавки назад и си готов.

                    Между другото, 120км. са крайно недостатъчни за да определеиш разход. За градско каране това за мен са поне 300км. Ама ти, гледам, си СО, така че май имаш и извънградско.
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #25
                      Общото правило гласи, че колкото товара е по-голям за един двигател, а оборотите са по-ниски, специфичния разход на гориво е по-нисък. Демек е по-добре да се кара на по-ниски обороти с по-голям товар на двигателя, вместо във високи обороти, ама с нисък товар.

                      п.п.
                      На дизела ми автомата сменя скоростите на малко под 2000 оборота. Демек го карам в диапазона 1300-2000.
                      Преди 2 дни правих логове на бензиновата ми кола. Пика на оборотите при нея за целия лог (около 16 километра) беше 2450 оборота. Стандартно се караше в диапазона 1200-1800.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #26
                        Общото правило гласи, че колкото товара е по-голям за един двигател, а оборотите са по-ниски, специфичния разход на гориво е по-нисък. Демек е по-добре да се кара на по-ниски обороти с по-голям товар на двигателя, вместо във високи обороти, ама с нисък товар.
                        Това е така, защото цялата (теоретично) енергия получена от изгарянето отива за извършване на полезна работа? Хъм... не се бях замислил над този факт (ако наистина е така).
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #27
                          Теоретично това е така - за даден товар си има точно определени обороти при които двигателя работи най-икономично. Ако оборотите са по-ниски или по-високи от оптималната стойност, то специфичния разход расте. Т.е. ако за да поддържаш 100 км/ч са ти необходими примерно 30 к.с. то оптимума ще е някъде около 1700 оборота, под или над тези обороти разхода ще е по-висок. При 1600 и 2100 оборота, специфичния разход ще е еднакъв. Но при 1400 оборота, специфичния разход ще е доста по-нисък от този при 4000 оборота. Ако се движиш вече със 150 км/ч и затова са ти необходими 80 к.с., то вече специфичния разход ще е най-нисък при около 4000 оборота. А необходимата мощност е функция от челното съпротивление - т.е. скоростта на движение.
                          Click image for larger version

Name:	BBWi6.jpg
Views:	1
Size:	21,0 KB
ID:	2093723

                          Но това е ако се движиш с константа скорост.
                          При ускорение нещата са малко по-различни. За най-икономично в града трябва плавно да се изреждат предавките до към 2500 оборота и след това да се превключи на най-високата. Т.е. нещо от сорта 1ва, 2-ра, 3-та, прескачам 4-та и набивам 5-та. Мен обаче ме мързи да го правя това и изреждам 1-ва, след това 2ра до 3000-3500 и след това 5-та. Кое от двете е по-икономично не мога да кажа - т.е. малко по-бързото достигане до желаната скорост и запазването и или последователното редене на скоростите. За извънградско си ги редя без да прескачам между 2500 и 3000 оборота, защото там вече желаната скорост е 90-100 та и отгоре. Ако пък се качвам на магистрала ги редя до 3500-4000 оборота, тъй като при 4000 на 5-та съм на 140+.
                          FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

                          Коментар


                            #28
                            ntodorov написа: Преглед на мнението

                            ...а баири дизелът не признава. Какво са за него разните му наклони. Шипка си я вадя на 4-та, 5-та, Хаимбоаз ми е магистрала, виж към хижа Вихрен и Рожен ползвам и трета. Ама да цедя обороти за да я вкарвам в пътя - не. Трактор.
                            В интерес на форумната истина - тук съм се изхвърлил.
                            Оня ден ми се наложи да минавам от там. На 5-та в посока юг-север издържах до втория завой. Впоследствие карах предимно на 3-та и 4-та.
                            A17DTС/S
                            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                            Коментар

                            Working...
                            X