Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Eдин може би глупав въпрос ..на колко хил. оборота да сменям предавки до 4 та ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Eдин може би глупав въпрос ..на колко хил. оборота да сменям предавки до 4 та ?

    става въпрос при "нормално" и "икономично"каране аз лично съм млад шофьор
    и гледам да превключвам малко преди 2000 оборота особено от 2 на 3 та с някаква идея че икономисвам бензин, и ми е интересно да науча правилно ли разсъждавам има ли нещо вярно от това което си мисля и евентуално правилно ли постъпвам.Fiat punto 1.2 75kc 1996
    Последна редакция от valentinbe; 18.08.2016, 14:47.

    #2
    Дано имаш в предвид 2000 оборота

    Коментар


      #3
      Аз сменям в диапазона 2500-3000. Ама си обичам да карам по булевардите като пенсия с 60-70км/ч на 5та с 2000об.
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        #4
        @replayko моя грешка

        Коментар


          #5
          Аз сменям в диапазона 2500-3000. Ама си обичам да карам по булевардите като пенсия с 60-70км/ч на 5та с 2000об.
          На дизел е перфектно. На бензин е нормално на 3500. Е аз знам за един дето ги сменя над 4500 ама то друга работа там.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Трябва да си наясно, че съвременен бензинов мотор под 2-2500 оборота не е добре да се кара. Не му е гот от гледна точка на мазане, циркулация на охладителна течност и т.н. При каране си поддържай над 2000 оборота, смяна на предавка на 3500, напълно достатъчно е.

            Коментар


              #7
              Salvador написа: Преглед на мнението
              Трябва да си наясно, че съвременен бензинов мотор под 2-2500 оборота не е добре да се кара. Не му е гот от гледна точка на мазане, циркулация на охладителна течност и т.н. При каране си поддържай над 2000 оборота, смяна на предавка на 3500, напълно достатъчно е.
              Еми 96 година не е точно съвременен бензинов мотор , колата не е ли много шумна на 3500 или аз просто понейе ми е първа кола и гледам да не я "тормозя" за това така ми се струва

              Коментар


                #8
                грешно или не , карам така че колата да не се тормози зависи от самата кола тоест мареа 1.8 първа втора 2500-3000 зависи колко бързо тръгвам по светофарите след това 3та до 2500 и вкарвам 4 и карам с 60км и тва е ;д
                FIAT TEMPRA 1.6 75HP

                Коментар


                  #9
                  Трябва да усещаш колата. ДВГ, скорост, обороти...Всичко е конкретика за съответния автомобил.
                  Първата ми кола беше бензинова с малък ДВГ и без оборотомер. Сменях предавките
                  по усет и/или шум. Все пак си мисля, че 2000 об/мин за смяна на предавка за бензинов ДВГ са малко.
                  При всички случаи, бензиновата кола си намира удобния за това въртящ момент "по-нависоко" в оборотите от дизеловия си аналог.
                  Виж при дизела, който има и по-висок въртящ момент 1500 - 2000 об/мин. са добре за смяна с възходяща предавка.
                  Последна редакция от ntodorov; 19.08.2016, 12:15.
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    #10
                    Аз на Бравата (бензин - 1,2/82 к.с.) ги сменях на 3000 по равно и 3500 при изкачване. Падаха с около 5-600 оборота. Така си разполагах с мощността на двигателя постоянно.
                    Сега на Бравото (нафта - 1,6/90 к.с.) ги сменям малко над 2500, щот ми падат почти с 1000. Пак си разполагам с мощността на двигателя, шот турбото почва да тегли на 1700 някъде.
                    Демек, според мен е добре да се намери при какви обороти колата започва да "тегли" и да се сменя така, че на новата предавка да си в началото на тоя диапазон.
                    браво 1,6/90 - 09 г.

                    Коментар


                      #11
                      slonikon написа: Преглед на мнението
                      Сега на Бравото (нафта - 1,6/90 к.с.) ги сменям малко над 2500, щот ми падат почти с 1000. Пак си разполагам с мощността на двигателя, шот турбото почва да тегли на 1700 някъде.
                      Колега не съм запознат добре с Мултиджета 1.6 на Браво, но аз рядко достигам такива обороти. Така и ефикасността, и предимствата на дизела изчезват, ако гоним такива обороти при възходящата смяна на предавката. 2500 об/мин виждам само на магистралата или в случаите, когато "прочиствам" дробчето на дизелчето.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #12
                        ntodorov написа: Преглед на мнението
                        Трябва да усещаш колата. ДВГ, скорост, обороти...Всичко е конкретика за съответния автомобил.
                        Първата ми кола беше бензинова с малък ДВГ и без оборотомер. Сменях предавките
                        по усет и/или шум. Все пак си мисля, че 2000 об/мин за смяна на предавка за бензинов ДВГ са малко.
                        И аз съм на това мнение - след време, като си свикнал с колата, в един момент просто спираш да гледаш оборотомера, и сменяш предавка (възходяща или низходяща) без да се замисляш "Сега ли е момента", "Тормозя ли двигателя", "Ще спестя ли малко гориво"... Пак с времето човек се учи и да икономисва.

                        Аз сменям в диапазона 2500-3000. Ама си обичам да карам по булевардите като пенсия с 60-70км/ч на 5та с 2000об.
                        +1

                        Коментар


                          #13
                          Установих защо ги сменям така на Бравото. Получава се така, че двигателят вибрира осезаемо, когато е под 1500 оборота на 4,5 и 6-та скорост. Над 1500 изчезват всякакви вибрации. Затова съм свикнал да ги сменям около 2500 оборота, защото между 3 и 4-та скорост оборотите падат с хилядарка.
                          Разликата с Бравата е, че няма значение дали се изкачвам, или е по равно. Питах един колега с Хонда 1.6/бензин, която е по-близо като съотношение кубратура/тегло на автомобила до това на колегата, който започна темата и той ми каза, че ги сменя както и аз, т.е. на 3000, когато е по равно и нагоре, според наклона.
                          Последна редакция от slonikon; 23.08.2016, 11:33.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #14
                            slonikon написа: Преглед на мнението
                            Установих защо ги сменям така на Бравото. Получава се така, че двигателят вибрира осезаемо, когато е под 1500 оборота на 4,5 и 6-та скорост. Над 1500 изчезват всякакви вибрации. Затова съм свикнал да ги сменям около 2500 оборота, защото между 3 и 4-та скорост оборотите падат с хилядарка.
                            Днес умишлено се загледах, в кой диапазон на оборотите сменям към възходяща предавка. Баир, равно, надолу - от 1500 до 1700 об/мин. макс. Там някъде му идва силата на моето дизелче.
                            A17DTС/S
                            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                            Коментар


                              #15
                              За бензинов мотор 2500 - 3000, за дизел 2000-2500. Като в баир гледам да съм около максимума на въртящия момент - т.е. бензин 3500-4000 оборота, дизел 2500-3000. Много зависи разбира се от автомобила, както и от обстановката около теб. С течение на времето, ще си изградиш начин на шофиране и тези неща ще се случват от самосебе си.
                              FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

                              Коментар

                              Working...
                              X