Момчета, трябва ли да се чака колата да загрее преди да се потегли? Има рзалични мнения, че трябва да се поразреди маслото и тогава да се потегля и обратното, колата се загрява в движение /в ниски обороти/. За дизел съм чувал, че не се чака... Как е правилно да се прави през зимата и през лятото? Дори съм чувал, че не било правилно през зимата да се чака колата да загрява повече от 2-3 мин макс.- незнайно защо!? Има ли значение дали е дизел или бензин?Споделете мнения!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трябва ли да се чака да загрее колата?
Collapse
X
-
С турбина се чака и когато се гаси. Иначе имаше разисквано в един руски сайт, там казваха че не се чака, или поне не повече от 20-30сек и се потегля като в началото гледаш да не вдигаш много обороти. И това ставаше дума за ниски температури. Мине ли над 10С нищо не чакам
Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
Хора осъзнайте се.. :D карате бракувани дръгели изхвърлени от германеца или жабаря а вие ги гледате като най новото чудо на техниката. :D Паля и тръгвам. 4та година ни зима ни лято нямам проблеми. На минус 20 паля и чакам секунда да заработи като свят и тръгвам. Не режа до край... карам си нормално и нямам проблем. Е..аси подвижните нужници :D
Коментар
-
Ти беше качил клипче как ускоряваш и оборотите стигаха почти до червеният сектор, а двигателят ти беше студен?! Аз мисля, че при студено стартиране сутрин трябва да позагрее. Така са ме учили. Не знам дали е правилно, някой специалист по ДВГ да каже.evgeni85 написа:D Паля и тръгвам. 4та година ни зима ни лято нямам проблеми. На минус 20 паля и чакам секунда да заработи като свят и тръгвам. Не режа до край... карам си нормално и нямам проблем.
Коментар
-
Тъй е, ама когато навън е -10гр. едва ли я напъваш с 3500рпм на дори на 2ра, нали ?evgeni85 написа:Хора осъзнайте се.. :D карате бракувани дръгели изхвърлени от германеца или жабаря а вие ги гледате като най новото чудо на техниката. :D Паля и тръгвам. 4та година ни зима ни лято нямам проблеми. На минус 20 паля и чакам секунда да заработи като свят и тръгвам. Не режа до край... карам си нормално и нямам проблем. Е..аси подвижните нужници :D
На по-новите коли има торк лимитър спрямо температурата на антифриза.Дали причината е евроХ норматив или да пази двигателя - оставям сами да решите
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Аз по принцип не чакам, но и не напъвам преди да съм минал десетина километра. Същото ми сподели и едно момче от което си пазарувам частите. От него също знам, че не е хубаво за мотора да чакаме да загрява на място, защото налягането на маслото е по малко на празен ход и по-късно се качва да смаже навсякъде.
Коментар
-
Напротив, точно сутрин на студено маслото е по гъсто и налягането, което прави помпата е много по голямо от налягането на вече загрял мотор на празен ход.Винаги чакам 5-10 минути когато е много студено и тогава тръгвам, настъпвам колата чак когато стрелката на антифриза отиде по средата на таблото.На студено никога не се форсира, защото налягането е много по високо от на загрял мотор, има много случаи сутрин на студено някой да избие маслен филтър и да изхвърли маслото, това е така, защото налягането е високо, а филтъра се явява слаба точка по веригата.yo_brava написа:Аз по принцип не чакам, но и не напъвам преди да съм минал десетина километра. Същото ми сподели и едно момче от което си пазарувам частите. От него също знам, че не е хубаво за мотора да чакаме да загрява на място, защото налягането на маслото е по малко на празен ход и по-късно се качва да смаже навсякъде.punto HGT
Коментар
-
Няма такова нещо!Чакаше се едно време, сега при съвременните двигатели не се чака. Иначе едно време съм виждал срязан двигател от биела при вкарано МТЛБ в кал на студен двигател.Иначе чакам зимата, докато си размразявам стъклата.yo_brava написа:Аз по принцип не чакам, но и не напъвам преди да съм минал десетина километра. Същото ми сподели и едно момче от което си пазарувам частите. От него също знам, че не е хубаво за мотора да чакаме да загрява на място, защото налягането на маслото е по малко на празен ход и по-късно се качва да смаже навсякъде.
Коментар
-
Колега, защо се чака преди да се изгаси двигателя?GaTio2 написа:Аз лично и бензин и дизел чакам малко като запаля и е студен мотора, 10-15секунди. Същото и при гасенето колкото мога чакам зависи дали бързам, но пак толкова минимум, а и зависи дали съм я карал в обороти.Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`
Коментар
-
До колкото знам, производителите не задължават изчакване, а палиш и потегляш. Зимно време, изчаквам 2-3 минути да кротнат малко оборотите и потеглям. Лятото не чакам.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
Реклама
Collapse



ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар