chaveto написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
До какво напрежение е допустимо да пада акумулатора при пале
Collapse
X
-
Ей това, никога не се случва. Вземи един амортизиран акумулатор и изследвай всички клетки по отделно. В 99% от случайте има една тотално прецакана. Това е причината доста често в практиката акум. да умре изведнъж. Това е причината в соларните изделия, да се използват отделни клетки по 2V. И т.н...... В 1% от случайте има 2-3кл. в много лошо състояние. Това се дължи най-вече на факта, че оловото вътре не е достатъчно чисто - ето ти предпоставка, че клетките не са еднакви. Има акумулатори по света с доста пречистено олово, но струват тройно от тези на пазара и са с два пъти по-дълъг живот. С това аз приключвам с темата. Който както иска да приема нещата.chaveto написа:Бих го попитал какво става с един акумулатор с времето, когато няма "частично закъсена клетка" ами просто всичките клетки се разрушават по един и същи начинPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз не твърдя, че знам значението на думите, но ще се изкажа :D Нормалното стареене на акумулатора се изразява в следното:1. Сулфатизация на плочите, което намалява ефективната им площ;2. Разрушаване на активния материал, който отива на дъното като утайка;3. Деформация на оптималния релеф и форма на плочите поради многократните цикли заряд-разряд;Всичко това води до увеличаване на вътрешното съпротивление на акумулатора. Като следствие стартера може да започне да върти мудно.Повредите на акумулатора са нещо друго. Например късо съединение. Те могат да възникнат в експлоатационния период, но може и да не. Благодаря! :D
Коментар
-
Не знам дали си запознат как точно се правят плавките при металите, но мога да ти гарантирам, че няма как да стане при всеки акумулатор оловото в различните клетки да е от различни партиди....... Това е все едно от една туба с вода да напълниш няколко чаши и да кажеш, че водата в чашите е различна
Колко АБ изследва за да твърдиш това.Отново питамЕй това, никога не се случваСамо не ми казвайchaveto написа:Бих го попитал какво става с един акумулатор с времето, когато няма "частично закъсена клетка" ами просто всичките клетки се разрушават по един и същи начинда приемем, че е така както питам, какво ще е поведението на акумулатора при голяма консумация....Ей това, никога не се случва
Коментар
-
Не се предаваш бре
да му мисли жена ти
Аз вярвам на Данчо и намирам логиката в постовете му. Драснахме си 2-3 ЛС за един мои аку и на 4 тия бях готов да го питам да не би тои да ги е измислил че така добре ги познава
Рядко съм получавал така смислени и обективни отговори по въпрос за акумулатори
Чаве нема се сърдиш ама вярвам повече на него
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Мислех повече да не пиша, но понеже не искам да си развалям отношенията с никой ще довърша. С колегата Пакумба си пописахме на лични, по негова инициатива. Той позамери разни неща, които за мен потвърдиха тезата ми. Когато акумулатора старее, без да има проблемни клетки, но това важи предимно за геловите, железните, литиево итриевите и др по-скъпи акум. постепенно губят капацитета си. Забележи - губят. Не е едно и също да го има и да не можеш да го използваш, вече го няма. Такъв акумулатор се зарежда бързо и разрежда бързо, като това много много не се отразява на напрежението му. И така докато не се мине някакъв праг, под който не маже да храни големи консуматори. Но такива акумулатори, продължават още години да работят на устройства като UPS-и.Повреди ли се обаче клетка - забрави за изрядни напрежения. За температурата в процеса на експлоатация - толкова много се отразява, че ако вземеш акум. използван все на топло над 35гр.(където доста бързо се скапват) и такъв използван между -10 и 0гр. и ги отвориш, ще откриеш доста промени в тях. На един оловен акум. ако подминеш границата от 45гр. трябва да му спреш заряда, но това в автомобила не се случва, алтернатора си тъпче, защото при тази темп. напрежението е вече ниско(Темп. коеф. на акум.). Тогава се случват най-различни неща в клетките. Поздрави на всички. С никой не искам да се карам. Приемам всички за приятели и се опитвам да бъда полезен, с моя опит и знания. Сигурен съм, че има какво да научим един от друг. Бих му проверил лично акум. но е играчка да се изследват клетка по клетка за да ти докажа. Просто няма смисъл. Оловните автомобилни акум. не са нищо особенно. Има в пъти по-добри но адски скъпи.chaveto написа:Аз не искам никой да ми вярва, но колегата слага диагноза от статистиката а не от реален преглед. Е не иска дори да включи акумулатора на колегата и в 1% и да каже какво би станало.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
В тази тема прочетох доста обосновани твърдения. Хайде да поразсъждаваме малко и върху моя проблем, пряко свързан с темата.На фиат Пунто 1,9 ЖТД бях принуден по обективни причини да поставя нов акумулатор http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models - този от първия ред 45Аh и 450 А стартов ток. Обективните причини са тези, че просто мястото остовено за акумулатор - метална кутия - е с такива размери, че в него може да влезе 44-50 Аh акумулатор. За това взех този, който намерих на пазара с най-голям стартов ток. След поставянето му отидох в сервизната база за попълване на гаранционната карта и техникът, виждайки акумулатора ми каза, че ще бера големи ядове и че е трябвало да си взема 50 Аh - български и с по-малък стартов ток.Така или иначе ядовете започнаха още през лятото - 6 м. след покупката. Автобомила оставен 15 дни с включена аларма /бяхме на почивка/ отказа да завърти, та даже и лампите по таблото не светеха. Отдадох случилото се на алармата. Да ама не. В последните месеци въпреки че не включвам алармата се налага зареждане всеки месец. Ходих до сервиза, но там ми обясниха че просто акумулатора е малък за този автомобил /а къде да сложа по-голям?!/ и че алтернатора не смогвал да го дозарежда!!! А как успява алтернатора да дозарежда акумулатора на другата ми кола Брава 1,9 ЖТД, който пък е 75 Аh и не е дозареждан от две години- не мога да си обясня. Вярно, че производителя дава за Пунто 1,9 ЖТД 50 Аh, но не вярвам, че в случая са фатални точно тези 5Ah, при положение, че е изпълнено условието за стартовия ток. Дали проблемът не е точно в този акумулатор, който по думите на майстора "нищо му няма, иска само зареждане" и "дано да даде мъртва клетка до края на гаранцията, че да ти го сменя с нов". То добре ама ми се удължиха ръцете, добре че не е много тежък.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Колега нали знаеш, че напрежението и тока вървят заедно. Не може тока да го няма а напрежението да не се променя при голяма консумация. Точно това исках да ти кажа от самото начало, щом е паднал капацитета на акумулатора и има голямо натоварване от стартера.... пада и напрежението при консумацията. Точно по бързото разреждане/зареждане се хваща, както си и написал. Лично аз в домашни условия за проблемна клетка си проверявам с голям консуматор. Натоварвам и ако някоя кипне веднага, ясно от къде е проблема.Поздрави и не си мисли, че аз също искам да се карам/заяждам.....
Коментар
-
Проблема не ти е от малкият капацитет на акумулатора. Достатъчен си е, JTD пали като бензинов мотор дори и зимата. Според мен имаш утечка и тя ти стопява акумулатора. 15 дни не са нищо да стои колата за да падне акумулатора. Консумацията при включена аларма не трябва да е повече от 15-20 мА, допустимо е до 50 мА максимум. Отиди при някой, който прави разлика между А и мА да ти замери консумацията. При обхват на уреда поставен на 10 А, показанието трябва да е 0,02 А, което се равнява на 20 мА. Или най-високото допустимо показание трябва да ти е 0,05 А, но до сега не съм мерил повече от 20 мА на изправен автомобил.venco67 написа:В тази тема прочетох доста обосновани твърдения. Хайде да поразсъждаваме малко и върху моя проблем, пряко свързан с темата.На фиат Пунто 1,9 ЖТД бях принуден по обективни причини да поставя нов акумулатор http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models - този от първия ред 45Аh и 450 А стартов ток. Обективните причини са тези, че просто мястото остовено за акумулатор - метална кутия - е с такива размери, че в него може да влезе 44-50 Аh акумулатор. За това взех този, който намерих на пазара с най-голям стартов ток. След поставянето му отидох в сервизната база за попълване на гаранционната карта и техникът, виждайки акумулатора ми каза, че ще бера големи ядове и че е трябвало да си взема 50 Аh - български и с по-малък стартов ток.Така или иначе ядовете започнаха още през лятото - 6 м. след покупката. Автобомила оставен 15 дни с включена аларма /бяхме на почивка/ отказа да завърти, та даже и лампите по таблото не светеха. Отдадох случилото се на алармата. Да ама не. В последните месеци въпреки че не включвам алармата се налага зареждане всеки месец. Ходих до сервиза, но там ми обясниха че просто акумулатора е малък за този автомобил /а къде да сложа по-голям?!/ и че алтернатора не смогвал да го дозарежда!!! А как успява алтернатора да дозарежда акумулатора на другата ми кола Брава 1,9 ЖТД, който пък е 75 Аh и не е дозареждан от две години- не мога да си обясня. Вярно, че производителя дава за Пунто 1,9 ЖТД 50 Аh, но не вярвам, че в случая са фатални точно тези 5Ah, при положение, че е изпълнено условието за стартовия ток. Дали проблемът не е точно в този акумулатор, който по думите на майстора "нищо му няма, иска само зареждане" и "дано да даде мъртва клетка до края на гаранцията, че да ти го сменя с нов". То добре ама ми се удължиха ръцете, добре че не е много тежък.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Да така е. Но при него напрежението пада твърде бързо, но в същото време стартера върти. Това означава, точно закъсяваща се клетка. Ако капацитета е паднал толкова много, няма да завърти. Стартера ще върти и на 7V, стига да му осигуриш ток от все още работещите клетки. Ако някоя клетка пък е високоомна, понеже са последователно, пак няма да върти, но ще има напрежение. С други думи, когато стартира, има клетка, която страда от голямата консумация и се самошунтира. В същото време при добър пробег, акум. стига едва 50% заряд - това означава, че не му е изветрял капацитета. Това е моята теория. Дано си ме разбрал.Радвам, се че спора става съвсем приятелски а не враждебен. Това е много ценно!chaveto написа:Колега нали знаеш, че напрежението и тока вървят заедно. Не може тока да го няма а напрежението да не се променя при голяма консумация. Точно това исках да ти кажа от самото начало, щом е паднал капацитета на акумулатора и има голямо натоварване от стартера.... пада и напрежението при консумацията. Точно по бързото разреждане/зареждане се хваща, както си и написал. Лично аз в домашни условия за проблемна клетка си проверявам с голям консуматор. Натоварвам и ако някоя кипне веднага, ясно от къде е проблема.Поздрави и не си мисли, че аз също искам да се карам/заяждам.....Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
И аз експериментирах с моя акумулатор.На спокойно показва 12в,като завърти стартера пада до 9,след като запали качва на 13.Но мултицета не е много функционален и не дава точни стойости,закръгля ги.Старта не е много силен,но е стабилен,поне за сега.Но акумулатора е вече изпята песен,3-та или 4-та зима и плюс това е 45А :D . Ето клипче,извинявам се за лошото качесто,но само телефона ми беше под ръка. http://vbox7.com/play:98e65c96e0Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар