Колата е Браво 1.9ТД 75 и днес направо се увъртях със зацепването на ангренажния ремък ! Тъй като на коляновия вал няма белег съм си направил а разпределителния вал и ГНП-то си ги застопорявам по белезите ! Законтрям колелото на ГНП-то с два болта и то не мърда ! Слагам ремъка първо на него после на коляновия вал и накрая на разпределителния но като натегна обтяжната ролка и превъртя коляновия вал се получава разлика от половин зъб !Няма нагласяне !Днес си играх повече от 3 часа и това е както и да го зацепвам все си има разлика около половин зъб ! Вече се чудя дали проблема не е в ремъка щото е на 20000км. и пак него си слагам да не би да се е поразтегнал 3-4 мм и затова да се получава тази разлика при зацепването !
Има ли някаква последователност при зацепването ??? Днес стигнах до извода че трябва така да се слага ремъка че хлабавата част да остане при обтяжната ролка ! Но още ми е много ясно !!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Последователност при зацепване на ангренаж ???
Collapse
X
-
Да точно на коляновия вал се получава разликата !Помпата си стои на белега защото е законтренаchaveto написа:Какво значение има как го слага и от къде на къде. Важното е след като го опъне да е на белезите. А къде се получава тази разлика от половин зъб, да не е на колелото което ти си белязал.
Разпределителния вал сищо си идва на белега само долу наколяновия вал измества около половин зъб !Иначе се вала превърта и буталата и клапаните не се срещат
Виждам че в аутодата има някакъв инструменнт с който се законтря и коляновия вал да не мърда !
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
Да законтриш коляновия вал да не мърда, ами викаш някой да ти помага и го караш да включи на 5-та скорост и да държи здраво спирачката. По този начин си имаш застопорен вал. И според мен няма значение как се поставя ремъка, важното е да, е на белези и да се опъне правилно, и след като направи два оборота за проверка пак да си е на белези с правилна обтегнатост.
Коментар
-
При поставяне на стар ремък без инструмента, който си видял в Аутодата няма да можеш да сложиш правилно ремъка.Ако слагаш чисто нов ремък на него има белези за всяка една от шайбите - помпата и двата вала. Трябва да внимаваш кой белег за коя шайба е, например на коляновият вал белега маркира падина на ремъка и съответно на шайбата на вала е маркиран зъб. Щом искаш да използваш старият ремък най-лесният начин е да си прекопираш върху него белезите от нов, например в някой магазин за авточасти ако се съгласят.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
виж белега на маховика да сочи 0.Сложи колата на 5-та прибутай я докато белега на маховика застане срешу 0,дръпни ръчната,нагласи другите белези и опъвай.После вдигни я на крик и на 5-та превърти колелото така че двигателя да направи няколко оборота,провери пак зацепването и си капитан.Значи аз съм с ТД 100 и така я зацепвам предполагам че и при тебе има белег на маховика.Между другото в аутодатата за мойта дават че е нормално малко отклонение в белега на разпр.вал с някакви си градуси.
Коментар
-
Моторите са еднакви. Разлики: Турбина , интеркулър, ГНП - ТД75 и ТД125 - Бош а при ТД100 - Лукас и дюзи. Колкото до отклонението в белега на разпр. вал, проверих моя ремък след пробег около 30 000 км., няма абсолютно никакво разминаване, и според мен не би трябвало да има .javor68 написа:Значи аз съм с ТД 100 и така я зацепвам предполагам че и при тебе има белег на маховика.Между другото в аутодатата за мойта дават че е нормално малко отклонение в белега на разпр.вал с някакви си градуси.
Половин зъб отколонение на белег на ГНП или разпределитлен вал е равен на едн зъб грешка на коляновия вал
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Така няма да фиксира коляновия вал, защото има луфтове в скоростната кутия и диференциала, които неможе да избегне. А те са достатъчни за поне един зъб отклонение. Ето какъв фиксатор си направих аз, но несъм го тествал.javor68 написа:виж белега на маховика да сочи 0.Сложи колата на 5-та прибутай я докато белега на маховика застане срешу 0,дръпни ръчната,нагласи другите белези и опъвай.После вдигни я на крик и на 5-та превърти колелото така че двигателя да направи няколко оборота,провери пак зацепването и си капитан.Значи аз съм с ТД 100 и така я зацепвам предполагам че и при тебе има белег на маховика.Между другото в аутодатата за мойта дават че е нормално малко отклонение в белега на разпр.вал с някакви си градуси.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар