Reptile написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?
Collapse
X
-
На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.Както казах, това е при равномерно движение. Ще опитам и на 5та, но щом разходът ми, при моя маршрут, се движи в рамките на 6,4, а е падал и до 6,1 и то след 500 км само градско, предполагам, че съм намерил оптималниия режим на шофиране. Или поне съм близо до него. Но ще се възползвам от съветите ви и ще опитам.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
-
По Цариградско, ако си в посока изкачване - трудно на 6-та s 50km/ч, ама зависи от предавателното число, твоите не ги огледах....ако е много подобна на 5-та предавка, може да си прав. Единственото, което не трябва да се доверяваш е точност на моментният разход, това си е относително понятие. Много добре трябва да познаваш как работи отчитането на моментен разход за конкретен комп., за да знаеш колко може да му се има доверие!Lane Staley написа:На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.Както казах, това е при равномерно движение. Ще опитам и на 5та, но щом разходът ми, при моя маршрут, се движи в рамките на 6,4, а е падал и до 6,1 и то след 500 км само градско, предполагам, че съм намерил оптималниия режим на шофиране. Или поне съм близо до него. Но ще се възползвам от съветите ви и ще опитам.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Потвърждавам това си наблюдение.Lane Staley написа:На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Колега числата по напред говорят, че точно преди 2000г 6-та предавка може да се ползва само при определени условия и за да има някакъв ефект от ползването на тази предавка водача трябва да може да усеща и контролира автомобила. Понеже явно % от водачите или условията за ползването на тази предавка са били доста малко е променен диференциала. С промяната на диференциала 6-та е с малка разлика от 5-та и тогава не е толкова натоварваща, и може да си я ползваш много по често от 6-та преди 2000г. Я кажи с колко ти падат оборотите между 5-та и 6-та. При всички положения и двете 6-ти предавки ще намалят разхода, но за едната са нужни дадени условия за да го намали.gantcho написа:Например, опита се да ме убеди, че максималната скорост на моята кола се постигала на 5-та предавка. Категорично невярно. Опита се да докаже, че 6-та предавка се ползувала само "при специални условия" - надолнище, попътен вятър и др. глупости фъркати.Ми аз с либрата на 5-та при тази скорост съм на тези обороти. Напълно нормално е да се движиш на 6-та тогава с тази скорост, но не съм съгласен, че ако няма лек наклон при тази скорост си по икономичен. Да наистина ако при тази скорост с лекота се движиш на 6-та съм съгласен с теб, но това доказва, че вашата 6-та е като моята 5-таLane Staley написа:Потвърждавам това си наблюдение.Lane Staley написа:На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.
Коментар
-
То като цяло си е все тая дали ще е 5 или 6-степенна ако разликата е само в броя на предавките, да в някое стръмно и по продължително изкачване при което нито е за 5-та нито за 4-та (примерно) при 6-степенната ще кара на 5-та и ще му е добре. Накрая се стигна до истината, че колегите където казваха, че карат на 6-та с 50км е напълно възможно. Защото тяхната 6-та е като нашата 5-таTIP написа:Малко инфо
При 50-60 км/ч дали ще 5-на или 6-на кутия, май е се тая.
но ако е 6-та е като от средната табличка ще им е малко трудно, по простата причина, че оборотите на мотора ще са по ниски от оборотите за празен ход и просто няма как да се получи.Поздрави.
Коментар
-
Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.BO написа:Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.
Коментар
-
Така е.Ако преводните отношения ня 6-та и колата с 5 скорости на 5-та са еднакви няма никаква полза от 6-тата скорост.Ако 6-тата скорост не е overdrive,няма никакъв смисъл от нея.Ако някой може да обясни ползата от нея нека да се обоснове.Предпочитам да карам 5 степенна кутия с предав.отношение на 6-тата предавка на тази на 6 степенната.chaveto написа:То като цяло си е все тая дали ще е 5 или 6-степенна ако разликата е само в броя на предавките, да в някое стръмно и по продължително изкачване при което нито е за 5-та нито за 4-та (примерно) при 6-степенната ще кара на 5-та и ще му е добре. Накрая се стигна до истината, че колегите където казваха, че карат на 6-та с 50км е напълно възможно. Защото тяхната 6-та е като нашата 5-таTIP написа:Малко инфо
При 50-60 км/ч дали ще 5-на или 6-на кутия, май е се тая.
но ако е 6-та е като от средната табличка ще им е малко трудно, по простата причина, че оборотите на мотора ще са по ниски от оборотите за празен ход и просто няма как да се получи.Поздрави.
Коментар
-
Ако ме не лъже паметта говорим не за 5 степенни кутии а за 6 ?Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.Силно се надявам да се шегувате, иначе би било доста неприятно нарушение на добрият тон и правилата на форума.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.
Коментар
-
Ок аз таблиците ги гледам. Дали ги разбира простото ми създание е - трудна работа то не може всички да да умни и разбиращи от 2 думи.И съм смятал това което ме интересува. И все пак как се връзва написанотоСъс 6 степенните ск. кутии ?п.с А какво стана с официалните данни за 6-ст ск. кутия на 166 - все още ги очаквам с нетърпение.п.п.с Все още очаквам коментар за товара на двигателя и влиянието му разхода в мнението ми малко по нагоре по темата и цифричките в червено.Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та
Коментар
-
Добре де въпреки, че написах каква е разликата ти пак се захващаш за въпросната скоростна кутия на 166-ца преди 04.2000 година.Дори и така да е дай да видим какво се получава:Максимална скорост на 5-та -> 197км/чМаксимална скорост на 6-та -> 202км/ч.Какво излиза - на коя скорост се постига максималната скорост на автомобила?Числата говорят нали?Също така спора е за 6 степенните скоростни кутии. Аз заявявам твърдо и ще застана зад думите си с неоспорими факти и числа. До сега от теб само съм чул - 6-та овърдрайв и на 5-та скорост максимална на 6-та само за поддържане.Също мога да ти докажа, че на 6-та скорост на Алфата преди 2000 година специфичния разход на гориво въпреки, че е на по-ниски обороти примерно при 200км/ч е еднакъв с този с по-новата кутия.Ако си се качвал на две еднакви Алфи с различните скоростни кутии въобще няма да питаш каква е ползата тогава автомобила да е с 6 скорости. Аз ще ти спомена, че разликата е огромна. Ама под огромна имам предвид наистина ОГРОМНА.Също така спомена за 5-те скоростни кутии. Кажи конкретно коя скоростна кутия на кой дизелов автомобил се слага с 4-та максимална скорост над 5-та. Ако е някой стар Д/ТД двигател може и да има не споря. За ЖТД двигател не съществува такава скоростна кутия.Също спомена точно това:Stefan Hadjov написа:Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.BO написа:Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.Аз за това и ти казах - не съществува 6 степенна скоростна кутия в цялата Фиат група (Фиат, Ланча, Алфа), където максимална скорост да не е на 6-та предавка.Явно тези от Фиат не са в час с автомобилостроенето и явно трябва да се откажат.Не вярвам да са толкова скапани от фиат да направят подобна смехория.Виждали сме разни недомислици,но не вярвам това да е подобно.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Май че и на тебе ти е трудно да разчетеш таблицте,но преди това се върни в началото на темата за да разбереш че става въпрос за колата на колегата която е преди 2000 год.За след 2000 год ще я разглеждаме в друга тема.Не виждаш ли че на 6-та при 4000 об трябва да вдигне 244 клм/час,но ще ги вдигне по 20* наклон и попътен вятър-overdrive.Ako е верно че на 6-та вдига 202 клм то значи че никога не може да постигне максималната си мощност ,защото тази скорост се постига едва при 3200 об.Но при 3200 об имаш далече по малка мощност за да може да вдигне 202 клм.Излиза че таблиците трудно се разчитат.Сега искам много да науча нещо ново от теб-да ми обясниш каква е ползата от 6 степенната ск.кутия пред 5 степената,при положение че 6-та и 5-та са с еднакви преводни отношения на двете кутии.Ама не аргументите ти да са с думички като "ОГРОМНА",а както се полага на технически грамотни хора.BO написа:Добре де въпреки, че написах каква е разликата ти пак се захващаш за въпросната скоростна кутия на 166-ца преди 04.2000 година.Дори и така да е дай да видим какво се получава:Максимална скорост на 5-та -> 197км/чМаксимална скорост на 6-та -> 202км/ч.Какво излиза - на коя скорост се постига максималната скорост на автомобила?Числата говорят нали?Също така спора е за 6 степенните скоростни кутии. Аз заявявам твърдо и ще застана зад думите си с неоспорими факти и числа. До сега от теб само съм чул - 6-та овърдрайв и на 5-та скорост максимална на 6-та само за поддържане.Също мога да ти докажа, че на 6-та скорост на Алфата преди 2000 година специфичния разход на гориво въпреки, че е на по-ниски обороти примерно при 200км/ч е еднакъв с този с по-новата кутия.Ако си се качвал на две еднакви Алфи с различните скоростни кутии въобще няма да питаш каква е ползата тогава автомобила да е с 6 скорости. Аз ще ти спомена, че разликата е огромна. Ама под огромна имам предвид наистина ОГРОМНА.Също така спомена за 5-те скоростни кутии. Кажи конкретно коя скоростна кутия на кой дизелов автомобил се слага с 4-та максимална скорост над 5-та. Ако е някой стар Д/ТД двигател може и да има не споря. За ЖТД двигател не съществува такава скоростна кутия.Също спомена точно това:Stefan Hadjov написа:Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.BO написа:Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.Аз за това и ти казах - не съществува 6 степенна скоростна кутия в цялата Фиат група (Фиат, Ланча, Алфа), където максимална скорост да не е на 6-та предавка.Явно тези от Фиат не са в час с автомобилостроенето и явно трябва да се откажат.Не вярвам да са толкова скапани от фиат да направят подобна смехория.Виждали сме разни недомислици,но не вярвам това да е подобно.
Коментар
-
BO написа:Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.По възможност със данни за всички 6-ст. скоротни кутии на Фиат групата и разбивки по макс, скорост.За да не звучим несериозно.И все пак Коментар за това?Сега искам много да науча нещо ново от теб-да ми обясниш каква е ползата от 6 степенната ск.кутия пред 5 степената,при положение че 6-та и 5-та са с еднакви преводни отношения на двете кутии.Ама не аргументите ти да са с думички като "ОГРОМНА",а както се полага на технически грамотни хора.Цитат:На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.Силно се надявам да се шегувате, иначе би било доста неприятно нарушение на добрият тон и правилата на форума.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар