Така е! Във вашият случай на равно е напълно нормално това което сте написал. При мен е същото. Но в граничните режими на двг нещата може и да са различни!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?
Collapse
X
-
Колеги гледам разходите ви на 2.4 ЖТД двигатели, но на Ланчии. Разходи под 6/100 е много добре за този двигател. И моя разход на 100км се върти около 6л. макар че съм 1.9.Интересен ми е разхода на 2.4 ЖТД, но на Фиат. Ако някой е с такъв ДВГ нека сподели.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Преди да започнем спора,дай техническо определение на "СТАНДАРТНА" предавка.Ще се изкажа по точно:каква трябва да е най-високата предавка за да се нарече стандартна.BO написа:6-та предавка в случая не е овърдрайв, а си е "стандартна" и се използва много рационално, както ти си използваш твоята 5-та примерноStefan Hadjov написа:6-та предавка не е чак толкова важна.Тя е overdrive предавка и се ползва при специални случаи,и трябва познания и усет за това.В градски условия е неизползваема.Използва се предимно по магистрала и то в подходящи случаи-хоризонтален учасък, с лек наклон надолу,или попътен вятър.Тогава ефекта е най голям.В други случаи неподходящо подбрана може резултатите да са с обратен знак.Нарича се още щадяща преддавка.При нормални пътни условия максималната скорост на колата е невъзможно да се постигне на 6-та предавка-много се явява натоварен двигателя.gantcho написа:Виж, няма да си кривя душата - 6-та предавка е много важна!cheruna написа:Гледам, че разни лимузини с 2.4JTD мотори, а да не говоря за Брава, Стило, харчат сравнимо с моето Пунто 1.9JTD. Като то си харчи около заводските данни, малко повече или малко по-малко в зависимост от ситуацията. И аз съм си доволен.Очевидно за съвременните дизелови мотори най-добре е да се вземе по-голяма кола. Хем подобен разход (като на по-малка кола), хем луксът на голямата кола!
Коментар
-
6 та предавка не мога да си я позволя преди 80-90 км чщото на тези км 1500 об. мн. прави моторът а под тези обороти двигателят е много немощен за 6 предавка а когато премине 1500 об 300Нм въртящ момент са на разположениеLane Staley написа:Ще си позволя да не се съглася. На цариградско 6та идва много добре, дори сутрин когато скоростта е около 60 км/ч. След 50 км/ч съм на 6та, има 1-2 места където може да смъкнеш на 5та, но разхода пада доста, когато използваш 6та.
Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
ESP ASR CC HH MSR 6AB
Коментар
-
Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.Lane Staley написа:В каквото и заблуждение да съм, все още знам, че 3 е по-малко от 4.И че при 50 км/ на равно на 6та имам разход под 3, а ако смъкна на 5та разхода скача. Моментен разход по бордкомпютър.Щом успявам да докарам около фабричните данни при моя маршрут, значи знам как да си карам колата. Или греша?До колегата с Пандата - нормално е на изкачване да смъкнеш предавка и да облекчиш двигателя.
Коментар
-
Не така де.Lane Staley слага 6-та на 50 клм/час.Как така със "стандартна" 6-та предавка да не си я ползваш като 5-та.Мотора е много немощен под 1500 об на 6-та предавка,защото е много натоварен заради малкото преводно число на тази предавка.pixelbs написа:6 та предавка не мога да си я позволя преди 80-90 км чщото на тези км 1500 об. мн. прави моторът а под тези обороти двигателят е много немощен за 6 предавка а когато премине 1500 об 300Нм въртящ момент са на разположениеLane Staley написа:Ще си позволя да не се съглася. На цариградско 6та идва много добре, дори сутрин когато скоростта е около 60 км/ч. След 50 км/ч съм на 6та, има 1-2 места където може да смъкнеш на 5та, но разхода пада доста, когато използваш 6та.
Коментар
-
Стефане, все се каня да не споря с теб, че нещо ти куцат заключенията, които вадиш от две твърдения, но ще събера сили и търпение и ще поясня.Говоря за ползване на 6та предавка на равен участък.За Пандата, както и за мен, както и за всеки двигател е добре да смъкнеш предавка при изкачване.Но при 50 км/ч и над тях до 80 км/ч както е движението на Цариградско, когато автомобилът има нужда от съвсем малко мощност, колкото да поддържа тази скорост или да ускори бавно и полека, 6та предвка е по-икономична. Какво знаеш ти за предавателните числа на моята скоростна кутия? Хайде кажи?То бива, то може, ама като ще спориш с някого, вникни в това което е казал/написал и тогава спори.Stefan Hadjov написа:Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.Lane Staley написа:В каквото и заблуждение да съм, все още знам, че 3 е по-малко от 4.И че при 50 км/ на равно на 6та имам разход под 3, а ако смъкна на 5та разхода скача. Моментен разход по бордкомпютър.Щом успявам да докарам около фабричните данни при моя маршрут, значи знам как да си карам колата. Или греша?До колегата с Пандата - нормално е на изкачване да смъкнеш предавка и да облекчиш двигателя.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Moга да се съглася с твоите твърдения за 6-тата предавка по Цариградско шосе само ако важи за участъка от Алея Яворов до Орлов мост.На останалите участъци ако твърдиш същото не го приемам за достоверно.А да не говорим за посока към 4-ти клм.Lane Staley написа:Стефане, все се каня да не споря с теб, че нещо ти куцат заключенията, които вадиш от две твърдения, но ще събера сили и търпение и ще поясня.Говоря за ползване на 6та предавка на равен участък.За Пандата, както и за мен, както и за всеки двигател е добре да смъкнеш предавка при изкачване.Но при 50 км/ч и над тях до 80 км/ч както е движението на Цариградско, когато автомобилът има нужда от съвсем малко мощност, колкото да поддържа тази скорост или да ускори бавно и полека, 6та предвка е по-икономична. Какво знаеш ти за предавателните числа на моята скоростна кутия? Хайде кажи?То бива, то може, ама като ще спориш с някого, вникни в това което е казал/написал и тогава спори.Stefan Hadjov написа:Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.Lane Staley написа:В каквото и заблуждение да съм, все още знам, че 3 е по-малко от 4.И че при 50 км/ на равно на 6та имам разход под 3, а ако смъкна на 5та разхода скача. Моментен разход по бордкомпютър.Щом успявам да докарам около фабричните данни при моя маршрут, значи знам как да си карам колата. Или греша?До колегата с Пандата - нормално е на изкачване да смъкнеш предавка и да облекчиш двигателя.
Коментар
-
за моторът на пандата на Lane Staley не знам на моят фиат турбината под 1500 об не е в дейвствие и няма мощност .без това под тези обороти карането не е здравословно за дизелов моторStefan Hadjov написа:Не така де.Lane Staley слага 6-та на 50 клм/час.Как така със "стандартна" 6-та предавка да не си я ползваш като 5-та.Мотора е много немощен под 1500 об на 6-та предавка,защото е много натоварен заради малкото преводно число на тази предавка.Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
ESP ASR CC HH MSR 6AB
Коментар
-
Няма да изпадам в положението на онзи дето го хванали на калъп и казал на жена си "Ти на мен ли ще вярваш или на очите си?!?!"От Алея Яворов до Орлов на 6та разходът ми е 0.Говоря точно от Алея Яворов до разклона за Горубляне. Единствено на лекото нанагорнище след 4ти км мога да дам на 5та за малко, но само ако не ме мързи. А и няма смисъл - има 50-100 метра с разход около 5,5-6 там и толкова. Всичко останало е около 4. Все пак тоз двигател трябва и малко нафта да поизгори, ако смълна на 5та току виж започнал да дава отрицателен разходStefan Hadjov написа:Moга да се съглася с твоите твърдения за 6-тата предавка по Цариградско шосе само ако важи за участъка от Алея Яворов до Орлов мост.На останалите участъци ако твърдиш същото не го приемам за достоверно.А да не говорим за посока към 4-ти клм.
А до колегата - не съм с Панда.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Въпросът ти едва ли е за тази тема, веднъж вече я разделях, но мога да отговоря за мен: Бравата ми 1.9 ЖТД се чувства най-добре с обикновения дизел на Еко, заредено на 3-та колонка на станцията на Шипченски проход в София. Над 80 % от зареденото ми гориво е такова. Карах и със смес около 50:50 обикновен дизел, и дизел плюс - разлика: никаква.
Коментар
-
Т’ва не го владея добре, да знам, кога товара е минимален спрямо предавката! Дизела много качва разхода от товар "подава си сам газ"....гнусна подмолна гадина :DStefan Hadjov написа:Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар