Това което се вижда е че стига бързо до едно положение което е 1/4 от обхвата на термометъра и леко пада.Не претендирам за точна температура,но съм сигурен че отваря по рано.А на Стилото го топих във вода с нагревател и термометър за да го установя кога отваря и защо не ми стои стрелката в средата.Е,вече с новият не мърда от там.Само дето бавно стига.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За колко време загрява JTD?
Collapse
X
-
Загрява почти като Стилото.Няма подгрев.Но и тя отпред е доста изрязана и отворена.Затова и отворих темата преди време за да разбера как е при други колеги.А сега със 147-цата се изненадах приятно колко бързо загрява.emzo написа:@iakvvu - а ти Стилото спрямо Алфата как ти се струва ? Или тя нямаше подгрев.п.с. 145цатаAR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Мерси за отговора.За по бързо загряване явно вече се прилагат и други хватки.На Ситроен С5,докъто не загрее двигателя,въздуха от турбото не минава през интеркулера.Със допълнителна клапа управлявана от контролера го шунтират и отива директно във колектора.Наистина логично,защо трябва студения въздух да го охлаждаш допълнително.VW прилага друг трик-термостат на отоплението.Докъто не стигне 60 гр.нямаш отопление.Отоплението се изключва от малкия кръг.ogi28b написа:Ефективно - не бих казал - съпроводено е с разход на гориво. Ефектно обаче - категорично да! Обяснението бих казал че е просто, дори ilkor подробно беше развил една тезза, която си е съвсем вярна: За да загрее по-бързо двигателят, се натоварва алтернаторът чрез тези мощни свещи (3х200 вата). Това е свързано с увеличено горивоподаване, разбира се. Отделената топлина от свещите на практика не се губи (не греят атмосферата, да речем), а влиза в малкия кръг, което помага за бързо загряване. То е почти равносилно на това да натоварим алтернатора с всички възможни електроконсуматори - фарове, задни реотани, разни други... Току виж станали 50 ампера ток. После за покриване на стандарта Е3, във връзка с повишените изисквания за качеството на изгорелите газове буквално след стартиране - предполагам това е причината да отпадне допълнителното подгряване със свещи, защото е въведено охлаждането на изгорели газове чрез антифриза, което при студена кола помага за по-бързо загряване на системата. Така отпада нуждата от свещи и на практика ненужното вече изгаряне на допълнително гориво, а се повишава ефективността , като топлината от изгорелите газове се акумулира така да се каже от охладителната система още преди двигателят да е навлязъл в оптимална температура.Stefan Hadjov написа:Нямам обяснение защо всички,вкл.и VAG/а те първи го въведоха/ се отказаха от допълнителния нагревател със свещи.Ти имаш опит с тях,сподели ефективно ли е или оскъпяването не оправдава резултата.
Коментар
-
Това ме подсеща за нещо, което Vladim беше казал преди - ТД 100 има термостат на маслото, и също има малък и голям кръг. При ЖТД 1.9 , а сигурно и при другите след него - маслото се охлажда по друг начин, чрез антифриза. Не знам при Стило 115 и алфата как е реализирано, но определено и това би имало значение!
Коментар
-
Антифриза охлажда маслото.ogi28b написа:При ЖТД 1.9 , а сигурно и при другите след него - маслото се охлажда по друг начин, чрез антифриза. Не знам при Стило 115 и алфата как е реализирано, но определено и това би имало значение!AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Не само охлажда,но и загрява.Маслото винаги по бавно се загрява от антифриза,но когато загрее се покачва над температурата на антифриза.Целта е маслото да следва температурата на антифриза.Решението което показва ogi28b,e точно това.Външния маслен радиатор има друга цел.iakvvu написа:Антифриза охлажда маслото.ogi28b написа:При ЖТД 1.9 , а сигурно и при другите след него - маслото се охлажда по друг начин, чрез антифриза. Не знам при Стило 115 и алфата как е реализирано, но определено и това би имало значение!
Коментар
-
Хвърли един поглед тук, и всичко ще ти стане ясно:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=38790
Коментар
-
Нищо няма да пецакаш.Дори при извън градско ще ти стигне нормалната температура.Тъкмо ще видиш къде трябва да стои стрелката.Стига да не караш с 90 де.jorki написа:Благодаря ви
Предстои ми едно пътуване до Пловдив, та се чудя да пътувам ли или първо да правя смяната...Мога ли да прецакам много нещата с едно такова пътуване?AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
Реклама
Collapse


Абе айде да четеме малко бензиновия раздел, там няма ли нещо интересно?
Коментар