J T D написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво JTD105-колата гасне!Решено!!!
Collapse
X
-
Като разсъждавам върху този интересен казус по който се изписаха 10 страници за себе си правя следните изводи поради което се е стигнало до него:1.Подкачващата помпа в един момент отказва,независимо дали причината е алармата или аварииния бутон.Но до колкото си спомням от посатовете, Airfan беше споменал че като и се подаде директно 12 В помпата не върти.2.При това положение вероятно е правено продължително време опити за запалване независимо от липса на гориво към нагнетателната помпа.Нафтата е единственото и смазочно средство при работата и.Останала с оскъдно мазане и един от елементите и дефектира като буталцето и очевидно е задряло в цилиндърчето на един от елементите и.3.С новата подкачваща помпа вече има гориво до нагнетателната и двигателя прави опит за запалване но неуспешно защото един от елементите и е излязъл от строя.За сведение елементите са три под 120 градуса и се задвижват от една гърбица подобна на разпред.вал.С два работещи елемента и то стари помпата не е в състояние да подаде необходимото налягане от 300 бара за да заработи двигателя нормално.А защо се е получило чукане.Защото едно от буталцата е блокирало в неподвижно положение и не е в състояние да копира при движение гърбицата на вала и в такъв момент тази гърбица чука по буталцето което стои неподвижни в блокирало положение.Очевидно че при подмяната на нагнетателната помпа всичко си идва на мястото. Какъв извод може да се направи:ако колата не пали на първо време да се провери идва ли гориво от подкачващата помпа.Най лесно става ката леко се развие щуцера след горивния филтър и се завърти на стартер.Пръска обилно гориво.Това на първо време без електрически измервания. Това е мои извод от цялото това приключение,и ако смята някой че греша да ме корегира или добави нещо в повече.Ще е от полза за всички.
-
Мисля, че Стефан Хаджов е дал едно много правдободобно обяснение на проблема. Като предистория мога да споделя, че още преди 2 години колата е имала проблем с гаснене във високите обороти, но проблемът е бил решен с подмяната на регулатор и нещо по помпата (уж) в Бош сервиз в Пловдив. С течение на времето гасненето се е проявило отново във високите обороти с интервал веднъж месечно. В последните 6 месеца проблемът започва да се задълбочава и да гасне все по-често, а преди месец на една среща, колата започна да гасне при форсиране от празен ход до 1100 - 1200 об. Гасненето тогава беше придружено с леко притракване от зоната на помпата точно 1-2 сек преди да загасне. След което проблемът се оправи до преди 10 дни, когато колата просто е отказала да запали. След като Дидо смени подкачващата помпа, след запалване от към помпата излизаше глух металически звук. Аз имам набито ухо за такива звуци и ги чувам добре. Според мен единият помпен елемент не е блокирал, но е бил със затруднено движение, като по този начин гърбицата го е биела и от там се е чувал металическият звук. Помпата се е прецакала още преди колата да спре да пали - причина не мога да кажа, защото до последно подкачващата помпа е работела и само след нейното авариране е въртяно на сухо.Колкото до подкачващата помпа - аз с очите си не съм видял какво е било поведението на старата помпа, тъй като тогава бях ангажиран, а съм споделял тук разговорите ми с Дидо. В крайна сметка май се оказа едно, че буксата отзад не е контактувала добре и второ, че самата помпа е тръгнала с почукване - вероятно четките са й заминали. Така че и това упражнение не беше излишно.Новата ГНП е от 5-цилиндрова Капа и има малко по-различна маркировка, но иначе като монтажни отвори и корпус е еднаква, както и регулаторът й е един и същ с нашите. Освен това няма луфт в лагерите на оста, който беше наличен при старата помпа. Да се надяваме, че тази ще издържи до края на оставащия живот на това Браво.Ако има въпроси - аз съм на разположение.Жоро
Коментар
-
Браво бат.СТЕФЧО без теб тая кола нямаше да стане.10 страници и накрая дойде решението проблем с ГНП.Ще помоля някой мод да изтрие тая тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44558 явно съм я писал напразно или нпросто съм объркал заглавието,трябваше да е ’’РЪКОВОДСТВО ЗА РЕМОНТ НА......."Радвам се ,че колата вече е наред дано да няма повече проблеми от тоя род.BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
E46 320D
Коментар
-
До момента всичко е ОК!В ниски и в високи обороти никакви дертове!Припка си идеално!Пали още по добре каточели от преди!Колега 2she,не се сърди пуснах си темата защото имах проблем!Пък нейскам да спамя в твойта тема 10 стр за мойте проблеми!Най добре направи твойта за ремонта на помпата като ръководство и по подробно и някой Мод да е закачи като важна!Поздрави!ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
Aре по-споко ако обичаш.Да знаят 10 човека за темата ти.И все пак е доста оскъдна откъм инфо.Да си помолил да ти я направят важна или да си я преименувал на Ръводоство за .... щом толкова ти пречи този израз2she написа:Браво бат.СТЕФЧО без теб тая кола нямаше да стане.10 страници и накрая дойде решението проблем с ГНП.Ще помоля някой мод да изтрие тая тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44558 явно съм я писал напразно или нпросто съм объркал заглавието,трябваше да е ’’РЪКОВОДСТВО ЗА РЕМОНТ НА......."Радвам се ,че колата вече е наред дано да няма повече проблеми от тоя род.
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
За 200лв ми предлагат 5бр ти викаш две!chaveto написа:Може да ти светне за секунда и просто не си я забелязал. При мен го забелязах и почнах да се вглеждам след като си направих няколко клипа на които забелязах как светва по някой за секунда лампата. Мен ако ме питаш ще трябва да отделиш още около 200лв за две дюзи.
ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар